๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Kuran ve Sünnette Evlilik => Konuyu başlatan: Hadice üzerinde 30 Eylül 2010, 10:10:30



Konu Başlığı: Etkileri Ve Gayeleri Açısından İkinci Evlilik
Gönderen: Hadice üzerinde 30 Eylül 2010, 10:10:30
                                                             Bu Tablo Bize Neyi Anlatıyor?
 

Bu tablo aile bağlarının çözülüp dağılmasında, maddî durumunun sarsılmasında, çocukların kötü yollara düşmesinde, zihin dağınıklığında, huzursuzluğun çıkmasında ve çalışma ile gelir getirme gücünün zayıflamasında ikinci evliliğin ne kadar etkili olduğunu gözlerimizin önüne sermektedir. [541]
                 


                                                          Etkileri Ve Gayeleri Açısından İkinci Evlilik:
 

Canı, aklı, dini, malı ve nesli koruma hususunda evliliğin ne derece etkili olduğunu daha Önce anlatmıştık.

O halde bu şekildeki ruhî, içtimaî ve iktisadî zararları olan bir ev­liliğin haram olduğundan kim şüphe edebilir? îslamın genel kural­larından biri de: "Zarar vermek ve zararla karşılık vermek yoktur" şeklindedir.

Kocanın, karısı ve çocuklarına karşı sorumlulukları vardır: "Hepiniz çobansınız ve güttüklerinizden sorumlusunuz; Baba evinde çobandır ve aile efradından sorumludur."

Çocukları olup onları eğitimsiz ve gözetimsiz terkeden ve nafaka­larını temin edip onları iyi bir yolda yetiştirmeyenin günahından daha ağırı yoktur.

Nitekim Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

"Nafakalarını temin etmekle yükümlü olduğu kimseleri yüzüstü bırakması kişiye günah olarak yeter.[542]

Eşlerden birine haksızlık ederek diğerine meyil etmek, maddî im­kanlarını birine harcayarak diğerini ihmal etmek, böyle devam eden kişinin hanesine kâr kalmaz. Bunun hesabını mutlaka verecektir. Kıyamet günü bu yaptığının cezasını görecek; vücudunun bir tarafı sarkmış olark hesap günü insanlar onu bu halde görecek ve hesap so­nunda hak ettiği cezaya mutlaka çarptırılacaktır. [543]

ikinci evliliğin temel etkinliği sadece cinsel arzular olduğunda ko­canın eşler arasında adil davranması hemen hemen sözkonusu olamaz.

Adalet, ikinci evliliğe karar verenin ancak akıl alması; evliliğin bir hikmete, gerekçeye dayalı olması durumunda olur.

Akıl etkeni ile cinsel arzuyu birbirinden ayırt etmeyi ise herkes beceremez. Ayırt edebilse bile cinsel arzularını gemleyebilen, iki eş arasında adaleti sağlama cesareti gösteren, haksızlığa sapmaması konusunda iradesine hakim olabilen azdır. [544]