> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Akaid Eserleri > Kabir Alemi - Suyuti > Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği  (Okunma Sayısı 2329 defa)
28 Mart 2010, 15:59:18
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 28 Mart 2010, 15:59:18 »



Kabrin Korkunçluğu, Mümine Kolaylığı Ve Genişliği


Hakim, ibn-i Mace, Beyhaki, ve Hennad Zühd´de Hz. Osman, (Radiyallahû anh)´in kölesi Hâni´den rivayet ettiklerin göre şöyle demistir: «Hz. Osman bir kabrin başında durup sakalları ıslanıncaya kadar ağladı.»Ona:«Cennet ve Cehennemden söz edildiği zaman ağlamıyorsun da, neden kabrin yanında ağlıyorsun?» denilince, o şöyle dedi:

Resulullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) :

«Kabir, âhiret menzillerinin ilkidir. Kişi ondan kurtulsa, arkası daha kolay olur. Ondan kurtulamazsa, arkası daha zordur» ve «Kabirden daha korkunç hiç bir manzara görmedim» diye buyurdu...



îbn-i Mâce, Berra´ (Radiyallahû anh)´dan rivayet ettiğine göre şöyle demistir:

. «Bir cenaze ihtifalinde Resûlullah {Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) ile beraberdik. Bir kabrin kenarında durup ağladı, ağladı. Öyle ki yer ıslandı. Sonra, «Ey kardeşler, işte bunun için hazırlık yapınız» diye buyurdu.



Ahmed, Nesai, ibn-i Mace, Ibn-i Ömer (Radiyallahû anhüma)´dan rivayet ettiklerine göre şöyle demistir:

Medine´de bir adam öldü. Resûlullah {Sallallâhû Aleyhi ve Sel lem) namazını kıldı ve «keşke doğduğu yerde ölmeseydi.» buyurdu.

Halktan birisi;

«Neden yâ Resûlullah?» dedi.

Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) :

«Kisi doğduğu yer den baska bir yerde öldüğü zaman, doğduğu ve öldüğü yerler arası kadar Cennette ona yer verilir,» diye buyurdu.



Ebu´l-Kasim bin Mende, ibn-i Mesud (Radiyallahû anhVden ri vayet ettigine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:

«Gurbette Ölenin kabri, ailesinden uzak oldugu kadar genistir.»



îbn-i Mende, Ebû Said-i Hudri (Radiyallahû anh) ´dan rivayet et tigine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyur mustur :

«Kabir ya cennet bahçelerinden bir bahçe veya cehennem çu kurlarindan bir çukurdur.»



Beyhaki «Azabü´l-Kabir» kitabinda ve ibn-i Ebi Dünya, ibn-i Ömer (Radiyallahû anhüma) ´dan rivayet ettiklerine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

«Kabir ya cehennem çukurlarindan bir çukur, veya cennet bah çelerinden bir bahçedir.»



îbn-i Ebi Seybe «Musannef»de, Sâbuni «el-Maideteyn»de ve îbn-I Mende, Ali bin Ebû Talip (Kerremallahu Veçhemi)´dan rivayet et tiklerine göre, söyle demistir:

«Kabir cehennem çukurlarindan bir çukur veya cennet bahçe lerinden bir bahçedir. Her gün üç sefer çagrir i ´Ben kurtlar eviyim, karanlik eviyim, vahset ve yalnizlik eviyim. »



îbn-i Mende, Ebû Hüreyre (Radiyallahû anh)´dan rivayet etti gine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyur mustur :

«Mümin kabrinde yesil bir bahçe içindedir. Kabri ona yetmis, zira genislenir ve dolun ay gibi aydinlanir.»



Ali bin Muabbed, Muâz´e (Radiyallahû anhâ)´dan rivayet etti gine göre söyle demistir:

Âise (Radiyallahû anhâ) ´ye:

«Yâ Âise bize hiç bildirmiyorsun, kabre koyduklarimiz ne olu yor, baslarina ne geliyor» dedim.

Âise (Radiyallahû anhâ) :

«Eger, mümin ise kabri kirk zira´ genislenir.»

Kurtubi demis ki, bu genislik, kabrin sikismasi ve suâli bittikten sonradir. Kâfir ise ona asla genislik olmaz.»


Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem)´in «Kabir ya bir çukur dur veya bir bahçedir» sözü bize göre hakikattir. Mecaz degil.. . Ka bir hakiki olarak yesillikle dolar. îbn-i Ömer (Radiyallahû anhüma) hadisinde bu yesilligin reyhan çiçegi oldugunu belirtmistir.

Bâzi âlimler ise bu hadisin mecaz olduguna kail olmuslar ve kabrin . bahçe olmasindan kasit, kabir suâlinin kolayligi, hafifligi, emniyeti ve güzel hayati, rahati ve gözün görebilecegi kadar genis ligidir. Nitekim, rahat yasayan birisi için ´filan cennettedir´ veya azap içinde olana ´filan cehennemdedir´ denilir.

Kurtubi demis ki, «birinci görüs daha üstündür»




imam Ahmed «Zühd»de Ibn-i Ebi Dünya «Kitabü´I Kubûr»da,Vehb bin Münebbih´den rivayet ettiklerine göre söyle demistir:

îsa (Aleyhi´s-selâm) bir kabrin basinda, havarilerle beraber du ruyordu. Kabrin vahsetinden, karanligindan, darligindan söz ettiler. îsa (Aleyhi´s-selâm) dedi ki:

. «Sizler, ana karninda kabirden daha dar bir yerde lah genisletmek istedigi zaman genisletir.»


Ibn-i Ebi Dünya «S ek erata girenler» kitabinda Ebû Ümâ arkadasi Ebû Galip´den rivayet ettigine göre;

«Sam´da bir genç sekerâta girdi. Amcasina «bilir inisin, beni anama biraksa idi, bana ne yapardi?» dedi.

Amcasi: «Anan seni cennete kordu» dedi.

O:

«Allah anamdan daha sefkatlidir,» dedi. Ve ruhunu teslim etti. Ben amcasi ile beraber, kabrine girdim, «tas getirin» dedik, getir diler. Kabrini yaptik. Bir tas düstü. Amcasi egildi, biraz bekledi. Ben ne yapiyorsun, dedim.

O:

«Kabri nurla doldu, göz alacak kadar genislendi» dedi.



Yine îbn-i Ebi Dünya, Muhammed bin Ebban tarikiyle Hâi rivayet ettigine göre söyle demistir :

«Bir kiz kardesimin oglu vardi. «Ya dayi! Allah beni anama bi-raksaydi bana ne yapardi» dedi.

Ben «Cennete kordu» dedim.

O, «Vallahi Allah bana anamdan daha sefkatlidir» dedi. Sonra, ruhunu teslim etti» Onu gömdük. Ben kabrine baktim göz görünce ye kadar genislemis. Arkadasima «gördügümü görüyor musun?» de dim.

O;

«Evet, Allah mübarek etsin. Ben sanki, «Allah, bana anamdan daha sefkatlidir» diye söyledigini isitir gibiyim, dedi.



îbn-i Ebi Dünya, ölüm konusunda Ebu Bekir b. Meryeifc da bir üstadindan rivayet ettigine göre söyle demistir:

O «Basra´da Hadremi ogullarindan bir üstad vardi. Salih bir sa his idi. Bir kardesinin oglu vardi. Cariyelere arkadaslik ederdi. Genç olarak öldü. Amcasi onu kabre koyup, üstünü düzeltince onun bâzi hallerinden süphelendi. Kabrinden bâzi taslari aldi. Bakti ki kabri Basra çölünden daha genistir. Ve O, ortasinda duruyor. Sonra tas lan geri yerine koyduktan sonra hanimindan onun ne ameller isle digini sordu. Hanimi dedi ki:

Müezzin, kelime-i sehâdeti okurken, o, «Ben de aynen sahitlik ediyor ve yüz çevirenlere teblig ediyorum» diyordu.



Ebü´l-Hasan bin Berra, bitisik bir senedle, Serik bin Abdullah´daii rivayet ettigine göre, söyle demistir:

«Kûfe´de bir ölünün namazini kildim ve kabrine gittim. Ben tas lari düzeltirken, kabirden bir tas düstü. Kabri içinde Kabe ve tavaf bana göründü.»



«Dibac» kitabinda, Ebu îshak Ibrahim bin Ebu Süfyan el-Cebe-li´nin, Abdullah bin Muhammed el-Abesi´den isittigine göre, Amr bin Müslim, bir kabir kazicisindan söyle dedigini rivayet etmistir:

«Iki kabri kazmis tini. Üçüncüsünde idim. Sicaklik basima vur du. Cübbemi, kazdigimin üzerine attim, gölgelendim. Ben o durum da iken, Duru iki at üstünde iki adamin geldigini gördüm. Birinci kabrin basinda durdular. Biri, diger arkadasina «yaz* dedi. Öbü rü «ne yazayim?» deyince:

«Fersah çarpi fersah yaz» dedi.

Sonra ikinci kabre gittiler. Yine «yaz» dedi. Arkadasi «ne yaza yim» deyince, «göz görecek kadar, yaz» dedi.

Sonra içinde bulun dugum kabre geldiler «yaz» dedi, «ne yazayim» sorusuna

«Karis çarpi karis yaz» karsiligini verdi.

Ben oturup cenazeleri bekliyordum. Bir adam cenazesi geldi, be raberinde az kisi vardi. Birinci kabrin basinda durdular. Ben, «bu adam kimdir» dedim.

Onlar;

«Bu sucu bir adamdi, çoluk çocuk sahibidir, hiç bir seyi yoktu. Bu paralari «ona biz topladik.

Ben «paralari ailesine birakin» dedim. Onlarla beraber o kazidigim yerde onu defnettim.

Sonra baska bir cenaze geldi, yaninda yalniz bir iki tasiyici var di. Kabir sordular ve ikinci kabre geldiler. Ben bu adam kimdir, de dim.

Onlar;

«Garip bir insandi, çöplükte öldü, beraberinde hiç bir sey yok tu» dediler.

Ben de hiç bir sey almadim, oturdum, üçüncü kabri bek liyordum. Yatsi vaktine kadar bekledim. Bir komutanin haniminin cenazesi getirildi. Ben ücret isteyince, ücreti basima vurup, onu o üçüncü kabirde defnettiler.



îbn-i Ebi Dünya, Cafer bin Süleyman´dan rivayet ettigine göre söyle demistir:

«Bir adam, bir ölünün kabrine birakilirken söyle dedigini isit mis :

´Cenine ana karninda, kolaylik saglayan Allah, sana kolaylik saglamaya kadirdir´»



Ibn-i Ebi Dünya, Ebu Gatafan. el-Meriden rivayet ettigine göre; Hz. Ömer (Radiyallahû anh) :

«Yâ Resûlullah, bazen bizi korkutsan, iyi olur. Acaba kabrin karanligi ve darligi nasildir?» deyince, Resûlullah (Sallallâhû Aley hi ve Sellem) :

«Kisi içinde bulundugu hâl üzere ölür» buyurdu.



Acûri, «Gureba» kitabinda, Saîd bin Hâkim´den rivayet | ne göre, Ebû Yezid´e Bahreynli bir adam söyle nakletmistir:

«Bahreyn´de bir adami yikadim, etinin üstünde «Ne mutlu sa na ya garip» yaziliydi. Egilip baktim? o yazi, derisi ile eti arasinda yazilmistir.



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği
« Posted on: 28 Mart 2024, 11:48:26 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği rüya tabiri,Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği mekke canlı, Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği kabe canlı yayın, Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği Üç boyutlu kuran oku Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği kuran ı kerim, Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği peygamber kıssaları,Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliği ilitam ders soruları, Kabrin korkunçluğu mümine kolaylığı ve genişliğiönlisans arapça,
Logged
28 Mart 2010, 16:00:14
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« Yanıtla #1 : 28 Mart 2010, 16:00:14 »

Ibn-i Asakir «Tarihlinde Abdurrahman bin Umâre bin Uk-be bin Ebû Muayt´dan rivayet ettigine göre, söyle demistir:

«Ahnef bin Kays´in cenazesinde bulundum. Onu kabrine indi renlerden birisi idim. Kabrini düzelttigim vakit, göz alacak kadar kabrinin genisledigini gördüm. Bunu arkadaslarima haber verdim. Benim gördügümü göremediler.



Ebu´l-Hasan bin Sirri, -Kerâmatü´l-Evliya» kitabinda Ibrahim el-Hanefi´ den rivayet ettigine göre, söyle demistir:

Haccac-i Zalim, Mahan-el-Hanefi´yi kapisinda asti.

?O kurrala-n, kapilanna asiyordu

? Biz O´nun asildigi yerde geceleyin bir nur görüyorduk...



îbn-i Ebi Seybe «Musannef´de, Ebû Dâvud «Sünen»inde Âige (Radiyallahû anhâ) ´dan rivayet ettiklerine göre, söyle demistir:

«Necasî vefat ettigi zaman, «devamli olarak kabrinden bir nur´un göründügünü» bize naklediyordular.



Ebû Nuaym^ Mugire bin Habib´den rivayetine göre;

Abdullah bin Galib el-Mudani, bir çarpismada, sehid düstü. Def nedildigi zaman, kabrinden misk kokusu duyuldu.

Kardeslerinden birisi onu rüyasinda gördü, ona ne yaptin, dedi.

O;

«îyiyim» dedi.

O;

«Nereye götürüldün» deyince}

«Cennete» dedi.

Kardesi;

«Ne ile?» dedi.

O;

«Güzel imanla, uzun teheccütle, haramlara karsi durmakla» dedi.

Kardesi, «kabrinde bulunan bu güzel koku nedir?» dedi.

O:

«Okumak ve orucun kokusudur» dedi.



Ahmecf «Zühd»de, Mâlik bin Dinar´dan, rivayet ettigine göre, söyle demistir:

«Abdullah bin Galib´in kabrine girdim. Topragindan aldim, bak tim ki, misk kokuyor. Halk o topraktan almaya kapildi. Sonra adam gönderilip kabri kapatildi. [14]



Bîr Bâb

Deylemi´nin -Firdevs» kitabinda, Hz. Ali (Radiyallahû merfuan rivayetine göre; Âhirette, adaletin ilk tecelli ettigi yer kabirlerdir. Onda, ler, asagilardan ayirt edilmez, demistir.

Fakat Deyleminin oglu bu hadisin senedini zikretmemiS. [15]



Bîr Bâb

îbn-i Abbâs´dan rivayet edildigine göre, Resûlullah tSallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

Allah´in, kuluna en fazla rahmetli oldugu an, kabrine konulup, halk ve akrabalarinin ondan ayrildigi zamandir.


Deylemd, Enes (Radiyallahû anh)´dan rivayet ettigine göre, Re sûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

«Allah´in kuluna en fazla rahmetli oldugu an, kabrine konul dugu zamandir.» [16]



Bîr Bâb

îbn-i Ebi Dünya, Ebu Âsim el-Hanbeli´den, o da merfûan tigi rivayette, söyle demistir:

Mümine kabrinde ilk olarak verilen armagan:

«Saria müjde cenazene tabi olanlarin tümü, magfiret müjdesidir.



Ibn-i Ebi Dünya, ölüm konusunda, Ebû Bekir bin Meryem´den o da bir üstadtan rivayet ettigine göre, söyle demistir:

Câbir bin Abdullah (Radiyallahû anh)´dan rivayet edildigine göre Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem)´dan söyle buyurmus tur:

«Müminin ilk armagani cenazesiyle beraber gelenlerin magfiret edilmesidir.» [17]



Bîr Bâb

Abd ve Bezzâr, «Müsned» terinde, ibn-i Abbâs (Radiyallahû an-hüma)´dan ettikleri rivayete göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

«Müminin ilk gördügü karsilik, kendisini tesyi´ edenlerin mag firet edilmesidir.

Bu konuda, Ebû Seyh «Sevab» kitabinda Selmân-i Farisi (Ra diyallahû anh)´dan, bir hadis nakletmistir.



Ebû Hüreyre (Radiyallahû anh)´den de, Hakim, Beyhaki, Hatip ve Ibn-i Abdulberr ve Deylemi hadis rivayet etmislerdir.

Ayni konuda, Enes (Radiyallahû anh)´dan da, Hakim-i Tirniizi rivayet etmistir. [18]



Bîr Bâb

Seleme (Radiyallahû anhaVdan rivayet ettigine göre; Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) :

Ebû Seleme Öldügü zaman, «Ya Rabbi kabrini genislet ve nur-1 and ir» diye dua etti.



Müslim, Ebû Hüreyre (Radiyallahû anh) ´dan rivayet ettigine göre, Resûiullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) :

«Bu kabirler, sahipleri için karanliklarla doludurlar. Allah, be nim onlara yaptigim rahmet duasiyle onlari nurlandirir.»



Deylemi, Enes (Radiyallahû anh) ´den, rivayetine" göre; Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) :

«Camide gülmek kabrin karanligidir» diye buyurdu.



îbn-i Ebi Dünya «Teheccüd» kitabinda Sirri bin Muhalled´den rivayetine göre, Peygamber (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) Ebû Zer (Radiyallahû,anh) için söyle demistir:

«Bir sefere çiktigin zaman ona bir hazirlik yaparsin. Kiyamet yolunun seferine artik ne kadar hazirlik yapilacagini sen bilirsin. Sana yarayani haber vereyim mi? Yâ Ebâ Zer» buyuranca, Ebâ Zer:

«Anam babam sana feda olsun, buyurun» dedi.

«Öyle ise hasir için, sicak günde oruç tut. Ve kabrin vahseti için, gece karanliginda iki rekat namaz kil.»



Deylemi, Hatip Rüyet´te Malik´den, Ebû Nuaym, Ibn-i Ab dulberr ? «Temhid»de? Ali bin Ebû Talip (Radiyallahû anh)´den rivayet ettiklerine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

Kim her gün yüz sefer

(Lailahe illalIah´ül-Malikü´l-Hakkü´l-Mübin) dese, fakirlikten, kabrin vahsetinden kurtulur ve kendisine cennet kapilari açilir.

Hatip bunu ibn-i Ömer´in hadisinde de rivayet etmistir



Deylemi, Ibn-i Abbâs (Radiyallahû anh)´dan rivayet ettigine gö re, Resûlullah ( Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

Âlim öldügü zaman, Allah onun ilmini tasvir eder, kiyamet gü nüne kadar kabrinde ona ünsiyet verir ve yerin hayvanlarina kar si onu korur.



îmam Ahmed «Zühd»de, îbn-i Abdülberr «Kitabül - Ilim»de, sene diyle Ka´b´den rivayet ettiklerine göre söyle demistir:

Allah (Azze ve Celle) Musa (Aleyhi´s-salâtü ve´s-selâm) ´ya söyle vahyetti:

Hayir ve iyiligi ögren ve insanlara ögret, çünkü ben ilmi ögrenen ile ögretenin kabirlerini aydinlatacagim ki, yerlerinden si kilmasinlar.



Lâlkâi «Sünnet»de, Ibrahim bin Edhem´den rivayet ettigine gö re söyle demistir:

«Bir cenaze tasiyordum. Allah bana ölümü mübarek kilsin, de dim.

Tabuttan bir ses:

«Allah sana ölümden sonrasini da mübarek kilsin» dedi.

O ses-den içime bir korku sindi. Cenaze defnedildikten sonra, kabrin ya ninda oturup düsünürken güzel gözlü, hos kokulu, temiz elbiseli bir sahis kabirden çikti.

«Ya Ibrahim, dedi. Ben buyurun! Allah se ni bagislasin, kimsin sen? dedim.

O, ben tabuttan sana seslenenim, dedi.

Ben, «sen kimsin?» dedim.

O «ben sünnetim, beni ihya edeni dünyada korurum, kabirde ona arkadas ve nur olurum. Kiyamette, cennete dogru onunla beraber olurum» dedi.



Mufiammed bin Lal ve Ebû Seyh «Serap» kitabinda, ibn-i Ebi Dünya Cafer bin Muhammed´den o da babasindan oda dedesinden rivayet ettiklerine göre; Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle demistir:

Kisi, müminin kalbine sevinç biraktigi zaman Allah o sevinçten bir melek yaratir. O melek Allah´a ibadet ve onun birligini ilân eder. Kul kabre girdigi zaman, o melek gelip ona beni tanir misin? diyor. O, sen kimsin? deyince, melek «ben o sevincim ki beni filanin kal bine koymustun. Bugün ben senin vahsetini ünsiyete çevirecegim.

Sana sorgu melegine karsi delilini telkin edecegim ve seni kelime-i sahadetle koruyacagim. Kiyamet manzaralarini sana gösterecegim. Sana sefaat edip senin Cennetteki yerini sana gösterecegim.



Ibn-i Mende, Ebü Kâhil (Radiyallahû anh)´den rivayet ettigine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

Bil ey Eba Kahil! Kim insanlardan bir eziyeti gi d erirse, Allah da ondan kabir eziyetini giderir.



Ebü´l Fadl et-Tusi, «Uyun´ul-Ahbar»da senediyle Hz. Ömer (Ra diyallahû anh) ´dan merfûan rivayet ettigine göre;

«Kim Allah´in camilerini aydinlatirsa, Allah da onun kabrini nurlandirir. Kim camilerde, güzel bir koku yayarsa, Allah da kab rine cennet kokusundan yayar.»



Deylemi, Ebû Bekr es-Siddik (Radiyallahû anh)´dan rivayet et tigine göre Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyur mustur :

Musa (Aleyhi´s-salâtü ve´s-selâm) Yâ Rabbi bir hastayi ziyaret edenin sevabi nedir,» diye sormus.

Allah ona «iki melek müekkel kilarim dirilecegi güne kadar kabrinde onu ziyaret ederler,» diye ona vahy etmis. [19]



Bîr Bâb

Hakim-i Tirmizi, Huzeyfe´den rivayet ettigine göre, söyle de mistir :

«Kabirde de hesap var. Âhirette de hesap var. Kim kabirde he saba çekilse, kurtulur. Kiyamette hesaba çekilse azap gorur.



Hakim-i Tirmizi demistir ki Mü´min kabirde hesaba çekilir ki mahserdeki hesap ona kolay olsun. Berzâh´da sikistirilir ki, cezasi bitmis olarak kabirden çiksin. [20]



Bîr Bâb

Imam Ahmed, Âise (Radiyallahû anhâ)´dan rivayet ettigine gö re, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

«Kiyamet gününde hesaba çekilip de magfiret edilen hiç kimse yoktur. Müslüman ise amelinin cezasini kabrinde görür. îbn-i As söyle demistii[21]



Bir Bâb

«Tarih-inde Huzeyfe´den rivayet ettigine göre

«Nefsim kudret elinde olan Allah´a yemin ederim ki, kalbinde Osmanin öldürülmesine zerre miktar razi olan öldügü gün mutlaka Deccala uyar, eger Deccal´i görse... Sayet ona yetismezse, kabrinde ona iman eder.» [22


[14] Imam Celaleddin Es-Suyuti, Kabir Alemi, Kahra...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

27 Mart 2018, 15:01:27
Ceren

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 26.620


« Yanıtla #2 : 27 Mart 2018, 15:01:27 »

Esselamu aleykum.rabbim bizleri ıslam yolunda iman yolunda onun istediği şekilde yaşayan ve kabir azabından kurtulup kabri nur içinde olan kullardan olalim inşallah. ..
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

27 Mart 2018, 16:43:35
sedanurr

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 534



« Yanıtla #3 : 27 Mart 2018, 16:43:35 »

Ve aleykümüsselam Rabbim bizleri kabir azabından muhafaza eylesin

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
28 Mart 2018, 00:51:30
Sevgi.
Bölüm Görevlisi
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 17.947


« Yanıtla #4 : 28 Mart 2018, 00:51:30 »

Aleyküm Selam.  Bu hayatta nasıl bir ömür yaşar isek mahşerde de karşılığını ona göre alıcağız. Oyüzden geç olmadan Rabbimizin Rızasını kazanmak için gayret içinde olanlardan olalım inşaAllah
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes