๑۩۞۩๑ İslamda Bayanlar Dünyası (Tıbbi & İlmi Konular) ๑۩۞۩๑ => İslamda ve Tarihte Kadın => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 23 Ağustos 2010, 21:41:55



Konu Başlığı: Allah kadınlara evde oturmalarını emrediyor!
Gönderen: Sümeyye üzerinde 23 Ağustos 2010, 21:41:55
Allah(cc), Kadınlara Evde Oturmalarını Emrediyor!

İslam, Hicap ayetlerinin nüzulünden beri ihtilatı yasaklamıştır  Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, sahabeleri, onlara en güzel şekilde uyan Tabiîn’in bu yasağı uygulamaya devam ettikleri sabittir  Bu hiçbir zaman Müslümanların ilerlemesine engel olmadığı gibi, aksini iddia edenler de Allah ve Rasulünün açık emirlerine kafa tutmaktadırlar Ümmetin önceki ve sonraki alimleri ve muhakkikleri, Allah Teala’nın; “Vakarınızla evlerinizde oturun Önceki Cahiliye açılıp saçılması gibi açılmayın”  (Ahzab 33) ayetinden, Müslüman kadının evinde oturup zaruret haricinde dışarı çıkmamaları gerektiği ve onların yabancı erkeklerle ihtilatının haram olduğu hükmünü çıkarmışlardır
Allah(cc), Kadınlara Evde Oturmalarını Emrediyor!
Allame İbnu’l-Cevzi der ki;
“Müfessirler, bu ayetin anlamının, vakar ve sükûn ile evlerinde oturmalarının kadınlara emredildiğini, dışarı çıkmaktan yasaklandığını belirttiğini söylediler” [Zadu’l-Mesir (6/379)]

İbni Cerir et-Taberî;
“Ayetin manası; vakar ve sükûnetle evlerinde otursunlar demektir” [Camiü’l-Beyan (22/3)]

İbni Kesir der ki;
“Yani evlerinde oturmaya devam etsinler, zaruret haricinde çıkmasınlar” [Tefsiru Kur’ani’l-Azim (3/482)]

Kadı Ebubekir İbnu’l-Arabî der ki;
“Evlerinde sükûn ile otursunlar, oradan başka yere hareket edip çıkmasınlar demektir” [Ahkamu’l-Kur’an (3/1535)]

Kurtubî der ki;
“Âlimlerin ve lugatçilerin bu ayetin manası hakkında sözleri, kadınlara evde durmalarının emredildiğidir Hitap peygamber hanımlarına ise de, başka bütün kadınlar da bu hükme dâhildir” [el Cami Li Ahkami’l-Kur’an (14/179)]

Suyutî, İbnu Ebi Hatem’den naklederek der ki;
“Allah Azze ve Celle, kadınları dışarı çıkmaktan yasaklıyor ve onların evlerinde karar kılmalarını, cenaze takibi için, mescidler ve Cuma için çıkmamalarını emrediyor” [Durrü’l-Mensur (6/600)]

Şevkanî der ki;
“Ayette kastedilen, kadınların evlerinde oturmaları ve istikrar etmelerinin emredilmesidir” [Fethu’l-Kadir (4/278)]

Ebubekir el-Cessas der ki;
“Kadınlar evlerinde oturmakla emrolunmuşlar, çıkmaktan yasaklanmışlardır” [Ahkamu’l-Kur’an (3/471)]

Ebus-Senâ el-Alusi der ki;
“Bütün kıraatler gösteriyor ki, peygamber hanımları ve diğer kadınlar evlerinde oturmakla emrolunmuşlardır” [Ruhu’l-Meani (22/6)]

İbnu’l-Hac;
“Şer’î bir zorunluluk olmadıkça kadın evinden çıkamaz” der [El-Medhal (2/12)]

Ebu Cafer en-Nehhas[Meaniyu’l-Kur’an (5/346)], Ebus-Suud[İrşadu Akli’s-Selim (7/102)], el-Vahidi[El-Veciz (2/865)], Begavi[Mealimu’t-Tenzil (3/528)], Zemahşeri[El-Faik (2/169)] ve Nesefi[Tefsiru’n-Nesefî (3/305)] de bu ayeti;
“Evlerinde sebat etsinler, vakarla oturmaya devam etsinler” şeklinde tefsir etmişlerdir

Ahmed Mustafa el-Meragî der ki;
“Bütün kadınlara evlerinde oturmaya devam etmeleri ve ihtiyaç dışında çıkmamaları emrediliyor” [Tefsiru’l-Meragi (22/6)]

Hasaneyn Muhammed Mahluf der ki;
“Meşru bir mazeretleri olmadıkça dışarı çıkmasınlar ve evlerinde oturmaya devam etsinler Bütün kadınlar bu hükme dâhildir” [Safvetu’l-Beyani’l-Meayinu’l-Kur’an (s531)]

Şeyh Abdurrahman Bin es-Sa’dî der ki;
“Evlerinde karar kılsınlar Zira bu, onlar için daha güvenilir ve daha koruyucudur” [Tefsiru’l-Kerimi’r-Rahman Fi Tefsiri Kelami’l-Mennan (6/219)]

Şeyh Ebubekir el-Cezairî der ki;
“Yani evlerinde sabit kalsınlar, mecbur kalmadıkça çıkmasınlar” [Eyseru’t-Tefasir Li Kelami’l-Aliyyu’l-Kebir (3/561)]

Ebul A’la el-Mevdudi der ki;
“Kadının övülmeyen bir durum için çıkması uygun düşmez Bilakis onlar için hayırlı olan evlerinde durmaya devam etmeleridir” [El-Hicab (s235)]


İbni Ömer, Ebu Hureyre, Ebu Vakıd el-Leysi, Ümmü Seleme, Zeyneb bt Cahş, Sevde bt Zem’a ve Aişe radıyallahu anhum'dan rivayet edilen hadiste buyrulur ki;

"Bu (çıkışınız) sadece hac içindir Hacdan sonra siz kadınlara düşen evlerinizde hasırlarınızda oturmaktır" [İbn Hibban (3706); Ebu Ya'la zayıf isnad ile rivayet etmiştir İbni Hacer, Metalibu Aliye (1591); Busayri, İthaf (2653); Ahmed (2/446); Bezzar (1077); Beyhaki (5/228); İbn Cevzi, Ahkamu’n-Nisa (s109); Ahmed (5/218); Ebu Davud (1722); İbnül Cevzi, el Hadaik (2/336); Taberani, Evsat (6/198); Ebu Ya'la (12/312); Busayri, İthaf (2652); İbni Hacer, Metalibu Aliye (1590); Mecmau’z-Zevaid (3/490); Elbani, Sahihu’t-Tergib (1168); Ahmed (6/324); İbn Sad (8/207-208); ); Ahmed (6/68); İbni Kesir (4/1953); İbn Kayyım İ'lamu’l-Muvakkiin (4/221); Rivayet yollarının toplamı ile sahihtir Elbani Sahiha (2401)]
[/color]


Seyfullah Erdoğmuş - Tesettür Ölçüleri