> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > 4. Sınıf Sınav Soruları > Din Eğitimi II Sınav Soruları
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Din Eğitimi II Sınav Soruları  (Okunma Sayısı 24599 defa)
02 Aralık 2010, 18:30:02
fatih.b

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #10 : 02 Aralık 2010, 18:30:02 »



BİKAÇ TANE YENİ SORUU VAR İYİ İNCELEYİNİZ



Din Eğitimi II Sınav Soruları


1)Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitiminin esasları bakımında doğru değildir?


 
İslam eğitimi açısından insandaki zihin, kalp ve nefis kuvvelerinin eğitilmesi esastır.
 
****İslam eğitiminin temel esasları Hz. Peygamberin hadislerine dayanır.
 
İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.
 
İslam dinin Müslümanlardan istediği üç temel özellik, kamil bir iman, salih amel ve güzel ahlaktır.
 
İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.





1-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin görevi kapsamına girer?

1- Çalışmalarında sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate almak
2- Dinin tarihi gelişimini incelemek
3- İnsanları hayatın manasını aramağa teşvik etmek
4- Mevcut bilimlerden yararlanarak sosyal, kültürel ve teknik gelişmeleri iman ile ilişkilendirmek
5- Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri incelemek
6- Din eğitim ve öğretim faaliyetleri için elverişli öğretim programları geliştirmek

  3,4,5,6 
  3.4.6 
  ***Hepsi 
  1,2,4,6 
  1,3,4,6 



2-Tarih boyunca toplumlarda müzikten mimariye, şiirden güzel sanatlara, insani ilişkilerden âdet ve geleneklere her alanda dinin derin izlerini görmek mümkündür.” ifadesiyle anlatılmak istenen durum din eğitiminin dayandığı hangi temele işaret etmektedir?

  Sosyal temel 
  Felsefi temel 
  Psikolojik temel 
  Tarihi temel 
  ****Kültürel temel 

3-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminin dayandığı kültürel temelleri anlatmamaktadır?

  a-Dinin değişmez davranış normlarının sürekliliği, bunlarım kültürel yaşantılardaki yansımalarına bağlıdır. 
b-  Din, toplum kültürü oluşturup şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. 
c-  Her toplum şöyle veya böyle derin tarihi kökleri olan bir kültürel mirasa sahiptir. 
d-Toplumların oluşturdukları bütün değer yargılarının müşterek davranış normlarının, gelenek ve hukuk sistemlerinin temelinde onları belirleyen bir kutsallık bulunur. 
*** e- İnsanın maneviyata olan tutkusu, onun yeteneklerinin ve zevklerinin bütün tezahürlerini etkiler 

4-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir?

  Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek 
  Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek 
 **** Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak 
  Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak 
  Kendi sınırları




5-Din eğitimi bilimi, farklı kültürlerde dini grupların nasıl oluştuğuna, bunların birbirleriyle ilişkilerine, karşılıklı etkileşimlerine dair bilgiler için hangi bilimin yardımına ihtiyaç duyar?

  Antropoloji 
  Eğitim Bilimi 
  Psikoloji 
  Eğitim Sosyolojisi 
  ****Sosyoloji 

6-İnsanlara durumlarına göre davranınız" anlamındaki hadiste belirtilen husus hangi din eğitimi ilkesine işaret etmektedir?

 **** Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi 
  Bilginin yararlılığı ilkesi 
  Bütünlük ilkesi 
  İtidal ilkesi 
  Hiçbiri 

7-Hikmet müminin yitiğidir; onu nerede bulursa almaya hakkı vardır." Anlamındaki hadiste hangi din eğitimi ilkesine işaret edilmektedir?

  Bilginin gerekliliği ilkesi 
 *** Bilginin kaynağı ilkesi 
  Bilginin yararlılığı ilkesi 
  İtidal ilkesi 
  Bütünlük ilkesi 

8-Dinin öğretimine dair ayet ve hadislerde sıkça geçen “tebliğ”, “davet”, “irşad”, “öğüt” kavramları hangi genel öğretim metodu ile ilgilidir?

  ***Anlatım metodu 
  Tebliğ metodu 
  Öğretim metodu 
  Davet metodu 
  İrşat metodu 

 

9-Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?

  Tedrici öğretim metodu 
  Davet metodu 
  Tartışma metodu 
 *** Tekrarlayarak belletme metodu 
  Özendirme-sakındırma metodu 




10-Din eğitimi faaliyetlerinde İslam eğitiminin üç temel esasının hangi sıraya göre gözetilmesi gerekir?

  Kalp Eğitimi, Zihin Eğitimi, Nefis Eğitimi 
 **** Zihin Eğitimi, Kalp Eğitimi, Nefis Eğitimi 
  Nefis eğitimi, Kalp eğitimi, zihin eğitimi 
  Zihin eğitimi, Nefis Eğitimi, Kalp Eğitimi 
  Kalp Eğitimi, Nefis Eğitim, Zihin Eğitimi 

11-Eğitim Bilimi ile Din Eğitimi Bilimi arasındaki en temel ortak nokta aşağıdakilerden hangisidir?

  *****İnsanın eğitimi 
  Eğitimin hedefleri 
  Eğitimin ilkeleri 
  Eğitimin Problemleri 
  Öğretim yöntemleri 

12-Aşağıdaki ifadelerden hangileri din eğitiminin dayandığı tarihi temelleri anlatmaktadır?

1-      Yaşanan tarihi tecrübeler, din eğitim ve öğretiminin toplum için vazgeçilmez derecede gerekli olduğunu göstermektedir.
2-      Hıristiyan dünyasındaki İspanyol Fedaileri, Dominikenler, Fransiskenler gibi misyonerlik teşkilatları tarihi bir gerektir.
3- Tarihi tecrübeler göstermiştir ki din olgusu devam ettiği sürece dinin eğitim ve öğretimi de devam edecektir.
4-   Tarih boyunca insanlar kendi dinlerini yeni kuşaklara öğretmekle kalmamış, diğer insanlara da kabul ettirebilmek için olanca güçleri ile çalışmışlardır.
5-  Tarih boyunca din ile ilişkilerini üst düzeyde tutmuş olan Türk toplumunda Cumhuriyetin kurulması ile birlikte Devlet din eğitiminden çekilmiştir.

**** Hepsi 
  1,3,5 
  3,4,5 
  1,4,5 
  1,3,4 
     
13-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme eylemi değildir?

  Anlama 
  ***Bilme 
  Belleme 
  Kavrama 
  Ezberleme 

14-Aşağıdaki öğrenme basamaklarından hangisinde öğrenme deha güçlü ve kalıcıdır?

  ****Sentez 
  Anlama 
  Analiz 
  Uygulama 
  Kavrama 


15-İnsanları öğrenme eylemine sevk etmek, onlarda öğrenme motivasyonu sağlama üzere ödül ve müeyyide unsurlarının etkin bir şekilde kullanıldığı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?

  Davet metodu 
  ***Özendirme-sakındırma metodu 
  Örnek olma-model sunma metodu 
  Tartışma metodu 
  Temsili anlatım metodu 


Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminde “kabiliyet ve statüye göre eğitim” ilkesine uygundur?




   
******İnsanlara akılları miktarınca konuşun
   
Bilgi herkes değil layık olana verilmelidir.
   
Çocuğa bilgi kavrayacağı ölçüde verilmelidir.
   
Allah yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağırınız
   
Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin






din eğitiminin niteliği bakımından aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?




   
Din eğitimi, doğum öncesi tedbirlerle başlayıp hayat boyu sürecek bir ilgi alanıdır.
   
Dini bilgilerin öğretilmesini sağlamayan bir etkinlik din eğitimi kabul edilemez
   
*****Çocuğa davranış ve anlayış kazandırma anlamında din eğitimi doğumla başlar.
   
Hangi yaşta olursa olsun bireyin dini duygu, anlayış ve davranış kazanmasına yönelik her çaba din eğitimidir.
   
Kişiye dini değerlere uygun kişilik ve karakter kazandırılması din eğitimidir


Aşağıdaki ifadelerden hangisi kalp eğitimini tam ve doğru bir şekilde tanımlamaktadır?




   
Kalbin dini değerlere karşı duyarlı hale getirilmesidir
   
Kalbin kötü duygulardan arındırılmasıdır
   
Dine ve dini değerlere karşı bir sevginin kalbe yerleştirilmesidir.
   
Kişinin baş gözü ile değil kalp gözü ile bakıp eşyadaki olaylardaki hikmetleri kavramasını sağlamaktır.
   
****İnsanın bilgileri, kanaatleri ve değer yargıları ile davranışlarının uyumlu hale getirilerek teori pratik bütünlüğünün sağlanmasıdır.




Aşağıdaki ifadelerden hangisi zihin eğitimini tam ve doğru bir şekilde tanımlamaktadır?



   
Dini duyguların düzenlenmesidir.
   
İnsanın zihin yapısını hedef alan bir eğitimdir.
   
*****İnsanın düşünür, değerlendirir ve hakikati kavrar hale getirilmesidir.
   
Öğrenilmesi gereken bilgilerin zihne yerleştirilmesidir.
   
Öğretimin bilişsel alanda gerçekleştirilmesidir.




Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?



   
*****Tekrarlayarak belletme metodu
   
Tartışma metodu
   
Özendirme-sakındırma metodu
   
Davet metodu
   
Tedrici öğretim metodu




Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir?



   
*****Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak
   
Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek
   
Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek
   
Kendi sınırlarına hapsolmaktan ve içine kapanmaktan kurtulmak
   
Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulma




Aşağıda verilen İslam eğitiminin üç ...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Din Eğitimi II Sınav Soruları
« Posted on: 28 Nisan 2024, 21:27:22 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi II Sınav Soruları rüya tabiri,Din Eğitimi II Sınav Soruları mekke canlı, Din Eğitimi II Sınav Soruları kabe canlı yayın, Din Eğitimi II Sınav Soruları Üç boyutlu kuran oku Din Eğitimi II Sınav Soruları kuran ı kerim, Din Eğitimi II Sınav Soruları peygamber kıssaları,Din Eğitimi II Sınav Soruları ilitam ders soruları, Din Eğitimi II Sınav Sorularıönlisans arapça,
Logged
02 Aralık 2010, 18:31:46
fatih.b

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12


« Yanıtla #11 : 02 Aralık 2010, 18:31:46 »

Aşağıda verilen İslam eğitiminin üç temel esası ile gerçekleştirilecek üç hedefin doğru eşleşmesi nasıldır?
I. Zihin Eğitimi          A. Amel-i Salih
II. Kalp Eğitimi          B. Ahlak-ı Hamide
III.Nefis Eğitimi        C. İman-ı Kamil


  I-A, II-C, III-B 
  I-B, II-A, III-C 
  I-C, II-B, III-A 
 **** I-C, II-A, III-B 
  I-A, II-B, III-C

SORUNUN CEVABI D ŞIKKI ARKADAŞLAR KOLAY GELSİN
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
03 Aralık 2010, 02:10:13
burakefe67

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 5


« Yanıtla #12 : 03 Aralık 2010, 02:10:13 »

İnsanların anlayış düzeylerine, kavrama ve benimseme kabiliyetlerine göre bilgi muhtevasının belli bir öncelikler düzeni içinde sindirerek verilmesi şeklindeki din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?


   Tedrici öğretim metodu ******
   Tekrarlayarak belletme metodu
   Tebliğ metodu
   Davet metodu
   Anlatım metodu

İnsanın sağlam bir dini kişilik kazanması ve dengeli dini davranışlar geliştirebilmesi için onun eğitiminde birbiri ile uyumlu bir bütünlük içinde dikkate alınması gereken üç özellik aşağıdakilerden hangisidir?


   Beden, zihin, kalp
   Kalp, ruh, nefis
   Beden, zihin, duygular
   Zihin, kalp ,ruh
   Zihin, ruh, duygular

ARKASLAR BUNUN CEVABI NE ACABA?......
“İnsanlar arasında dini konulardaki tereddütlerin ortaya konularak, kapalı yönlerin aydınlatılması, zihindeki soruların cevaplandırılması ve ikna yoluyla sağlam kanaatler oluşturma çabası” olarak tanımlanan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?


   Tedrici öğretim metodu
   Tartışma metodu ********
   Tebliğ metodu
   Davet metodu
   Terğib ve Terhib metodu

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
03 Aralık 2010, 02:13:57
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.681



Site
« Yanıtla #13 : 03 Aralık 2010, 02:13:57 »


İnsanın sağlam bir dini kişilik kazanması ve dengeli dini davranışlar geliştirebilmesi için onun eğitiminde birbiri ile uyumlu bir bütünlük içinde dikkate alınması gereken üç özellik aşağıdakilerden hangisidir?


   Beden, zihin, kalp
   Kalp, ruh, nefis
   Beden, zihin, duygular
   Zihin, kalp ,ruh
   Zihin, ruh, duygular

ARKASLAR BUNUN CEVABI NE ACABA?......



   Beden, zihin, duygular
doğru cevap bu arkadaşlar 7.hafta bütünsellik ilkesinde yazıyor.Kolay gelsin.Başarılar...

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

03 Aralık 2010, 04:05:45
Salihalp

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1.265


« Yanıtla #14 : 03 Aralık 2010, 04:05:45 »

bende de cevabı terbiye olan tanım vardı
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes