> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Tasavvuf Eserleri > İhya-u Ulumiddin 1-2 > İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak  (Okunma Sayısı 1709 defa)
29 Ocak 2010, 16:24:07
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839


Site
« : 29 Ocak 2010, 16:24:07 »



İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak

İhlâs ile imamlık yapmak, bu vazifenin karşılığında ücret almamak demektir; çünkü Hz. Peygamber, Osman b. Ebi´l-As es Sakafî´ye şöyle demiştir.
Okuduğu ezan karşılığında ücret istemeyen bir kimseyi müezzin yap!116

Ezan, namazın yoludur. Madem ki, ezan mukabilinde ücret alınmaması sözkonusudur, o halde imamlık vazifesine karşılık da ücret alınmaması daha evlâdır.

Vakfiyesinde ´imam ücreti´ bulunan bir mescide imam olarak, oradan veya devletten, yahut da cemaatın herhangi birisinden imamlık ücreti alınırsa, bunun haram olduğuna hükmedilemez. Fakat mekruh olduğu da muhakkaktır. Farzlardaki kerahetse teravih namazlarındaki kerahetten daha şiddetlidir. İmam´ın aldığı bu ücret, camide beş vakit hazır olmasının karşılığıdır. Cemaatin ikâmesi ve o mescidin murakabesi içindir. Yoksa sadece namaz kıldırmak için değildir.

Emanete gelince, bâtını fısk u fücura, büyük ve küçük günâhlara devam etmekten temizlemektir. İmamlığa seçilen zâtın, bu iç habasetten var kuvvetiyle kaçınması gerekir.

Çünkü imam, cemaatin şefaatçısı (veya temsilcisi) mesabesindedir. Bu bakımdan cemaatin ´en hayırlısı´ olması gereklidir. Zâhirde hades ve necâsetten temizlenmesi de böyledir; çünkü böyle bir temizliğe kendisinden başkası vâkıf olamaz. Eğer namaz esnasında abdesti olmadığını hatırlar veya kendisinden bir yel zuhûr ederse, sakın utanıp da namazı bırakmamazlık etmesin! Böyle bir duruma yakınında bulunan birisinin elinden tutarak kendi yerine geçirmelidir; çünkü Hz. Peygamberin, namaz esnasında cünüp olduğunu hatırladığı ve derhal yerine birisini vekil yaparak gusül abdesti almaya gittiği, bilâhare gelerek namaza dahil olduğu sabittir.117

Süfyân es-Sevrî şöyle der: ´Efendisinden kaçan köle, bid´at ehli, anababaya isyan eden, fisk u fücuru alenen işleyen ve daima sarhoş gezenler hariç, her doğru ve yalancının arkasında, cemaat olarak namaz kıl´. (Böyle bir namaz, Ebû Hanife ile Şafiî´ye göre
kerahetle birlikte sahihtir).

İmamın saflar düzeltilmedikçe tekbir almaması gerekir".
İmam, sağma ve soluna bakmalı ve saflarda bir eğrilik görürse düzeltilmesini emretmelidir.

Selef-i Sâlihîn namaza dururken omuzlarını bir hizaya getirir ve ayak topuklarını da birleştirirlerdi.

Müezzin, kâmeti bitirmeden imam tekbir almamalıdır. Müezzin de ezandan sonra, cemaatın namaza hazırlanabileceği kadar bekledikten sonra kâmet getirmelidir.

Ezan ile kametin arası kişinin yemek yiyebileceği veya sıkıştığında abdest alabileği kadar bir zaman uzatılmalıdır.118

Bunun hikmeti, Hz. Peygamber´in küçük veya büyük taharetin sıkıştırdığında namaz kılmayı yasaklamasıdır.119

Ayrıca Hz. Peygamber, kalbin vesveselerden kurtulması için, acıkan bir kimsenin akşam yemeğini yatsı namazından önce yemesini emir buyurmuştur.120

İmam, namazdaki tüm tekbirleri cemaate duyuracak şekilde yüksek sesle almalıdır. Cemaattekiler ise, seslerini ancak kendilerinin duyabilecekleri kadar yükseltebilirler. İmam, fazilete nâil olmak için, imamete niyet etmelidir. İmam bu niyeti getir-mese dahi hem kendisinin hem de uymaya niyet eden cemaatin namazları sahihtir. Fakat cemaat sevabını ancak imama uymaya niyet eden kimseler alır. İmam ise, imâmete niyet etmediği için, cemaatla namaz kılına sevabından mahrum olur. Cemaat istiftah tekbirlerini imamın tekbirinden sonra almaya dikkat etmelidir; yani imam tekbirini bitirdikten sonra sıra cemaate gelmelidir. Allah herkesten daha iyisini bilir.

116) Sünen-i Sitte ve Hâkim, (Osman b. Ebi´l-As es-Sakafî´den)
117) Ebu Dâvud, (Ebu Bekre´den sahih bir senedle)
118) Tirmizî ve Hâkim, (Câbir´den) Tirmizî´ye göre senedi meçhûldür.
119) Müslim, Eb. Aişe´den şu ibâre ile nakletmektedir: ´İki pislikten biriyle sıkışanın namazı yoktur (namazı kâmil olmaz)´.
120) Buhârî ve Müslim (İbn Ömer ve Hz. Âişe´den)
 

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak
« Posted on: 29 Mart 2024, 07:49:11 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak rüya tabiri,İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak mekke canlı, İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak kabe canlı yayın, İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak Üç boyutlu kuran oku İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak kuran ı kerim, İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak peygamber kıssaları,İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak ilitam ders soruları, İmamlık ve Müezzinlik İçin Ücret Almak önlisans arapça,
Logged
01 Şubat 2010, 16:55:12
zahdem

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 2.060


Site
« Yanıtla #1 : 01 Şubat 2010, 16:55:12 »

derya kardeş görevli imamların durumu ne olacak
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

01 Şubat 2010, 17:35:56
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839


Site
« Yanıtla #2 : 01 Şubat 2010, 17:35:56 »


Vakfiyesinde ´imam ücreti´ bulunan bir mescide imam olarak, oradan veya devletten, yahut da cemaatın herhangi birisinden imamlık ücreti alınırsa, bunun haram olduğuna hükmedilemez. Fakat mekruh olduğu da muhakkaktır. Farzlardaki kerahetse teravih namazlarındaki kerahetten daha şiddetlidir. İmam´ın aldığı bu ücret, camide beş vakit hazır olmasının karşılığıdır. Cemaatin ikâmesi ve o mescidin murakabesi içindir. Yoksa sadece namaz kıldırmak için değildir.


Sevgili Dostlarım ve Aziz kardeşlerim...


Bu satırları dikkate alındığında anlaşılması okadarda zor değildir para ile namaz kıldırmak hususunda bunun caiz olmadığı ancak o görevli kişinin aldığı ücretin camide 5 vakit hazır ve nazır durumda olmasından dolayı ücreti alma niyetidir. yoksa Eğer İmam aldığı parayı beş vakit namaz kıldırmak icin almış olsa bu şekilde niyet etse o iyi değildir para ile kuran okunmaz ve namaz kıldırılmaz; ancak caminin başını beklemek ile kimse mükellef değildir o görevli bu ücret karşılığında camiyi bekler ilgilenir tabiki bunu canı gönülden yapan imam cok az meslek haline getirilmiş...

İmam aldığı maaş ile namaz kıldırmıyor camiyi bekliyor...

bu mesele cok uzun burada açıklanmaz detayını ögrenmek isteyen ulaşsın bir şekilde arayan mevlasınıda bulur bizide selametle...

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2010, 17:37:10 Gönderen: Habibuddin »
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes