> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Hz.Muhammedin İslam Daveti > Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar  (Okunma Sayısı 862 defa)
29 Temmuz 2011, 15:56:32
Ekvan
Varlıklar, alemler, dünyalar. (Evren).
Tecrübeli Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 19.233


« : 29 Temmuz 2011, 15:56:32 »



Resulüllah'a Yönelik Baskı ve Zorbalıklar


Müşrikler açısından tepkilerin birinci dereceden hedefi Resulüllah'tı. Esasen İs­lâm'ın yaygınlık kazanmasını önlemek için Resulüllah'ı öldürmek bütün problem­lerini temelden çözerdi. Mekke liderlerinin bu çözümü düşündüklerinde şüphe yoktur. Fakat bunu yapamadılar. Yapamayacakları için de Resulüllah'ı öldürmek gibi bir çözümü aralarında tartışma konusu dahi yapmadılar. Zira kavmiyetçiliğin bir hayat biçimi, ideoloji haline geldiği Mekke Arap toplumunda, Resulûllah'a yö­nelik bir saldırı, tüm Haşim boyuna yönelik bir saldırı olarak değerlendirilecekti. Bu ise Mekke'nin diğer aileleri için kabul edilir bir durum değildi. Zira böylesi bir durumda tüm Mekke ve hatta çevresi kana bulanırdı. Ayrıca çok büyük boyutlu olmayan çatışmalar dahi, Mekke'nin en önemli ekonomik kaynağı konumundaki hac ve panayır faaliyetlerine büyük oranda zarar verirdi. Bunlar, gerçekleşmesi ke­sinlikle istenmeyen şeylerdi. Dolayısıyla problemi görüşmelerle çözme yolunu zo­runlu olarak tercih ettiler. Haşim boyunun reisi konumundaki Ebû Talib'le görüş­meleri de hep bu nedenle oldu. Fakat görüşmelerden bir sonuç elde edemediler. Ebû Talib yeğenine olan desteğini hiç esirgemedi. Ebû Talib'in Resulüllah'a olan desteğinin ise Haşim boyunun desteği anlamına geldiği açıktı.

Müşrikler diğer müminlere her türlü şiddeti uygulamalarına rağmen, Ebû Ta­lib nedeniyle Resulüllah'a yönelik açıktan fiilî bir müdahaleye cesaret edemediler. Fakat Resulüllah'a yönelik sessiz de olmadılar. Fırsatını buldukça Resulüllah'ı in­citmek veya eziyet etmekten geri kalmadılar. Ancak şurası da kesindir ki, müşrik­lerin hepsi Resulüllah'a veya diğer müminlere karşı aynı tavırlar içerisinde değil­di, islâm'ın asıl ve şiddetli düşmanları daha çok diğer büyük boyların temsilcileri olan Mekke liderleriydi. Bunun tek istisnası Ebû Leheb'di. O, amcası olmasına rağmen diğer müşrik liderlerle birlikte hareket etmekten ve yeğenine sıkıntı ver­mekten geri durmuyordu. Resulüllah'a yönelik tepkilerin failleri genellikle şu kimselerdi: Ebû Cehil, Ebû Leheb, Velid b. Muğire, Şeybe b. Rebia, Ebû Süfyan b. Harb, Ebû Süfyan b. Haris, Haris b. Kays, Âs b. Vâil, Esved b. Abd-i Yeğus, Umey-ye b. Halef, Ebû Kays b. Fakih, Nadr b. el-Haris, Münebbih b. el-Haccac, Said b. Seyfî, Zübeyr b. Ebî Umeyye, Esved b. Abd'ul Esed, Âs b. Said, Ukbe b. Ebû Mu-ayt, Hakem b. Ebi'l As. Resulüllah'a yönelik olumsuz davranışların en bilinenleri şunlar oldu: Resulüllah, Peygamber olmadan önceki bir zamanda, kızlarından Ümm-ü Gülsüm'ü am­cası Ebû Leheb'in oğullarından Uteybe ile, Rukayye'yi ise Ebû Leheb'in diğer oğlu Utbe ile evlendirmişti. Resulüllah, peygamberlik göreviyle sorumlu kılınıp, İs­lâm'ı tebliğ etmeye başlayınca gördüğü tepkiler arasında en yıpratıcılardan ilki amcası Ebû Leheb'den geldi. Bilhassa Leheb sûresinin vahyolunmasmı takiben, Ebû Leheb iki oğluna da baskı yaparak, Resulüllah'ın kızlarını boşattırdı. Hatta özellikle Uteybe, Resulüllah'ın kızı olan karısını sadece boşamakla kalmayıp; hep iviligini gördüğü kayınpederi ve amca oğlu Resulüllah'a hakaret edip, mübarek vüzüne tükürme terbiyesizliğini de işledi. Onun bu tavrı Resulüllah'ın Ta Rabb. köpeklerinden birisini buna musallat et [207] bedduasına neden oldu. Uteybe, Şam seferlerinden birisinde bir yırtıcı hayvanın saldırısına uğradı; parçalanarak öldü.

Ebû Leheb'in yeğenine yönelik baskılarından cesaret alan diğer müşrikler de benzer davranışlara girerek, Resulüllah'ın diğer kızı Zeyneb'i boşaması için Ebû'l Âs b. Rabia'ya baskı yaptılar. Ebû'l As, aynı zamanda Hatice'nin yeğeniydi. Hatice bu yeğenini çok sevdiği için, ona İslâm'ı özellikle anlatmış, ancak o İslâm'a girmemişti. Fakat Ebû'l As'm Resulüllah'a veya diğer müminlere karşı herhangi bir olumsuz davranışı olmadı. Hatta, karısını boşamasına yönelik baskılara karşı ko­yup, istenileni yapmamakta direndi. Müşriklerin, Zeyneb'i boşaması karşısında is­tediği kızla evlendirecekleri vaadi de bir işe yaramadı. Daha sonraları, Ebû'l Âs Müslüman olmadığı için, Zeyneb, kocasını terk ederek Medine'ye hicret etti. Ebû'l Âs ise ancak H. 6. yılda islâm'a girdi ve Medine'ye hicret edip Zeyneb'e kavuştu.

Resulüllah'm diğer kızı Fâtıma da kin ve husumetlerin hedefi olmaktan kurtu­lamadı. Henüz çocuk yaştaki Fâtıma'ya saldıran bir müşrik onu başından yarala­yarak, acı çekmesine neden oldu.

Ebû Leheb bir defasında rezaletini iyice büyüttü. Resulüllah'ın başına pislik dökmeye karar verdi. Resulüllah'ı Kabe yakınında namaz kılarken görünce ilerle­yip pislik dolu kapı başına boşaltacağı sırada, kardeşi Hamza b. Abdülmuttalib du­rumu fark etti. Hamza, Ebû Leheb'in elindeki pislik dolu kabı alıp, onun başına boşaltı. Ebû Leheb yaptığı işte taraftar bulacağım umarken, böylesi bir durumla karşılaşınca şaşırdı; kardeşine 'ahmak' diye bağırıp, hakaret etti.

Resulüllah baskı ve zorbalığı en çok amcasından görmesine karşılık, Ebû Le­heb'in karısı Arvâ veya daha çok bilmen künyesiyle Ümm-ü Cemil de kocasından geri kalmadı. Ebû Süfyan'm kardeşi olan bu kadın, her fırsatta Resulüllah'ı rahat­sız etmekten büyük zevk aldı. Komşuları olan Resulüllah'ın evinin önüne pislik­ler attı, ayaklarına zarar versin diye geçeceği yerlere dikenler döktü.

Ebû Cehil, Resulüllah'ın şahsına yönelik baskı ve zulümde ileri gidenlerden bir diğeriydi. Daha önce geçtiği üzere, Resulüllah'm Kabe'de namaz kılmasını engel­lemek için büyük gayret sarf etti. Yine bir başka seferinde, Kabe de namaz kılan Resulüllah'ı görünce öfkeye kapıldı. Birisine bir deve işkembesi buldurarak, na­maz kılmakta olan Resulüllah'm omuzlarına koydurdu. Babasını omuzlarındaki işkembe ile gören Fâtıma koşarak gelip, işkembeyi babasının üzerinden alarak atti. Bu sırada müşrik liderler büyük bir neşe içerisinde olup biteni takip ediyorlar­dı. Resulûllah ıEy Allahım.' Kureyş'i sana havale ediyorum. Ey Allahım! Kureyş'i sa­na haVale ediyorum. Ey Allahıml Kureyş'i sana havale ediyorum. Ey Allahım! Amr b, Hişam'ı (Ebû Cehil), Utbe b. Rebia'yı, Seybe b. Rebia'yı, Velid b, Vtbe'yi, Umeyye b. Halefi, Ukbe b. Ebû Muayt'ı, Umâre b. Velid'i sana havale diyorum [208] dedi. Müşrik li­derler bu sözler üzerine korkup, dağıldılar. Başlarına bir bela gelmesinden çekin­diler. Bir başka seferinde, Ebû Cehil daha da cüretkar davranarak, Resulüllah'ı öl­dürmeye karar verdi. Niyetini de güvendiği bazı dostlarına açıkladı. Bu girişimini Resulûllah namaz kılarken gerçekleştirecekti. Bir gün aradığı fırsatı buldu ve eli­ne geçirdiği büyük bir kayayla, başını ezmek arzusuyla Resulüllah'a yaklaştı. Fa­kat birden geri çekildi. Muhtemeldir ki, aklı başına gelmiş ve Haşim boyundan gö­receği tepkiden korkmuştu.

Ubeyy b. Halef, Resulüllah'a karşı öfkesini açıkça dile getiren müşriklerden bi­risiydi. Mekke halkının sohbetlerine konu olan güzel bir atı vardı. Resulüllah'ı her gördüğünde 'Bir at aldım ve seninle savaşıp, seni öldüreceğim gün için besliyorum' diyerek tehdit ederek, korku vermeye çalışırdı. Resulûllah ise, 'înşaallah o gün ben seni öldüreceğim' derdi. Dediği gibi de oldu. Ubeyy b. Halefi o atının üzerindey­ken Bedir'de öldürdü.

Müşriklerin Resulüllah'a yönelik tepkilerinin en yaygın biçimi alay etmeleriy­di. Müşrik ileri gelenler, alay etmek niyetiyle Resulüllah'a yönelik sataşmalarını, laf atmalarını hiç eksik etmediler. Resulüllah'ı gördükleri zaman en çok yaptıkla­rı sataşma ise 'Yeryüzünün kralı yanımızdan geçiyor' demeleriydi. Bir defasında, sırf alay edip eğlenmek için Resulüllah'ı bir ziyafete davet ettiler. Resulûllah, Müslü­man olmadıkları sürece davetlerine icabet etmeyeceğini söyleyince, davetin sahi­bi olan Ukbe b. Ebî Muayt İslâm'a girmeye hazır olduğunu söyledi. Resulûllah da­vete icabet ederek Ukbe'nin evine gitti. Fakat herşeyin bir yalandan ibaret oldu­ğunu, Ukbe'nin yalan söylediğini anladı. Üzüntü içerisinde oradan ayrıldı. O üzüntü içerisinde geri dönüp, uzaklaşırken, müşrikler arkasından gülüp, alay et­tiler.

Kaynaklarda, ismi hakkında herhangi bir bilgiye rastlanmayan müşriklerden birisi, bir seferinde, Resulüllah'a gelerek, insanları neye davet ettiğini sordu. Re­sulûllah onun bu sorusunu ciddiye alıp cevaplayınca, o rezil adam elbisesini top­layarak kıçını açıp Resulüllah'a arkasını döndü ve alay etti.


[207] Belâzürî, Ensâbü'l Eşraf, 1/131; Heysemî, Mecma'ü'z Zevâid,VI/19.

[208] Buharı, Salât 109; Müslim, Cihad ve Siyer 107; Zehebî, Tarihül islâm, 11/137.



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar
« Posted on: 25 Nisan 2024, 19:46:06 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar rüya tabiri,Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar mekke canlı, Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar kabe canlı yayın, Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar Üç boyutlu kuran oku Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar kuran ı kerim, Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar peygamber kıssaları,Resulüllah a Yönelik Zorbalıklar ilitam ders soruları, Resulüllah a Yönelik Zorbalıklarönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes