Konu Başlığı: Düşmanlığın Toplumsal Nedenleri Gönderen: Ekvan üzerinde 29 Temmuz 2011, 16:35:41 Düşmanlığın Toplumsal Nedenleri Ey insanlar! Dikkat edin; sizin Rabb'ımz da bir, babanız da bir. Şunu da iyi bilin ki, Arap'ın, Arap olmayana; Arap olmayanın, Arap olana; beyazın karaya, karanın da beyaz olana bir üstünlüğü yoktur. Üstünlük ancak Allah'a karşı sorumluluk bilincindedir. (Hz, Muhamrned (s) Şüphesiz Allah, sizin yüzlerinize ve mallarınıza değil, kalplerinize ve amellerinize bakar. (Hz. Muhammed (s) Mekke eşrafının, Resulûllah'a yönelik tepkilerinin gerekçesiyle ilgili olarak sıklıkla dile getirdikleri iddialarından birisi, toplumsal birlik ve beraberliklerinin islâm daveti nedeniyle bozulmuş olduğudur. Onlar, İslâm'ı kabul edenlerin, ana-baba-larma, kardeşlerine, akrabalarına, kabilelerine, Kureyş'e ve hatta tüm Araplara düşman hale geldiğini, bu durumun ise toplumda karışıklığa neden olduğunu, toplumun birlik ve beraberliğini, huzur ve saadetini tahrif ettiğini, toplumsal uyum ve istikrarı bozduğunu iddia ettiler. Bu gerekçeyle, Hac veya ticaret için Mekke'ye gelen insanları Resulüllah'ı dinlemekten alıkoymaya çalıştılar. Resulül-lah'ı dinledikleri takdirde O'nun sözlerindeki büyüye kapılıp, kendi aile ve toplumlarıyla olan bütün ilişkilerini bozacakları, aile ve toplumlarında birçok problemlere neden olacakları propagandasını yaptılar. Hatta bu propagandaları öyle etkili oldu ki, Resulüllah'm konuşmalarını duymamak için kulaklarını yünle tıkayarak Mekke'de gezenlere rastlandı. Resulüllah'ın insanları kabule ve uygulamaya davet ettiği şeylerin toplumda karışıklığa neden olduğu iddialarının ne oranda doğru olduğunu tespit etmek için, Mekke toplumsal yapısını incelemek ve özelliklerim tespit etmek yararlı olacaktır. Esasen bu gereklidir, çünkü ancak böylelikle, Resulüllah'm, her şeyi ile düzenli bir toplumsal yapıyı bozarak, insanları rahatsız edip etmediğini anlama imkânı elde edilebilecektir. Aynı zamanda, İslâm davetine yönelik tepkilerin, eğer varsa gizli nedenlerini de tespit etmek mümkün olabilecektir. |