๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Hz.Muhammedin İslam Daveti => Konuyu başlatan: Ekvan üzerinde 29 Temmuz 2011, 16:06:48



Konu Başlığı: Bir Yanlıştan Diğerine
Gönderen: Ekvan üzerinde 29 Temmuz 2011, 16:06:48
Bir Yanlıştan Diğerine


Peygamberlik konusunda bir yığın şüphelere sahip olan ve şüphelerini diğer in­sanlara da bulaştırmaya çalışan müşrik liderler, Kur'an'ın cevap ve açıklamalarvy-la, sonunda bir elçinin insan olması gerektiğini kabullendiler. Bu konuda bir iti­razları kalmadı. Ancak bu sefer, bir yanlışlarını terk ederlerken, bir başka yanlışa saptılar. Bir türlü doğruya meyletmediler. Hep yanlışlardan birisini tercih edip, kötü gidişlerini daha da kötü kıldılar. Peygamberin insan olacağını kabul ederken saptıkları yeni yanlışları peygamberin kimliğiyle ilgili oldu. Hz. Muhammed'in, 'en güvenilir kişi' diye isimlendirdikleri hemşehrilerinin peygamber oluşunu kabul etmek istemediler. Bu inat ve inkârlarının nedeni ise Hz. Muhammed'in bir ahlâ­kî zaafını, eksikliğini, kusurunu görmeleri veya bilmeleri değildi. Hz. Peygam­berin ahlâkının kusursuz oluşuyla ilgili en küçük kuşkulan yoktu. Ancak buna rağmen onlara göre Hz. Muhammed peygamber olmamalıydı: çünkü o yetimdi, öksüzdü daha da önemlisi zengin değildi, eşraftan değildi: 'Kendilerine hak gelin­ce: 'Bu bir büyüdür, biz onu tanımıyoruz', dediler. (Ancak gerçeği kabul etmek zorun­da kalınca da) 'Bu Kur'an iki şehirden hir büyük adama indirilse olmaz mıydı?' dedi­ler.[157] Resulüllah ile karşılaştıkları zaman da 'Allah'ın peygamber ola­rak gönderdiği kişi bu mul' diyerek hep alay ettiler.[158] Onlar bu dü­şünce ve iddialarıyla seçkinci kişiliklerinin gereğine göre davranıyorlardı. Kanaat­lerine göre, madem ki peygamber insan olacaktı, o halde kendileri gibi zengin ta­bakasından birisi olmalıydı. Bunu ise ismen bile belirlediler. Kanaatlerine göre bu işe layık olanlar Mekke'den Velid b. Muğire veya Taif ten Urve b. Mes'ud idi. An­cak bu konuda da aralarında fikir birliği yoktu; diğer bazıları ise peygamberliğe layık kişinin Mekke'den Utbe b. Rabia, Taiften Hubeyb b. Amr veya Kinâne b. Abd'i Yâleyl olduğunu söylüyordu. Hatta içlerinden bazıları bu işi daha da ileri gö­türerek, kendisine de vahiy inmedikçe Hz. Muhammed'in peygamberliğini onay­lamayacağını söyledi. Onların bu anlamsız konuşma ve iddialarına ise Allah yine ayetiyle şu cevabı verdi: 'Rabbinin rahmetini onlar mı paylaştırıyorlar? Dünya ha­yatında onlann geçimliklerini aralarında biz paylaştırdık.[159]



[157] Zuhruf, 43:31

[158] Furkan, 25:41

[159] Zuhruf, 43:32