> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Usulü Fıkıh Eserleri > Hukuku İslamiye >  Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm)
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm)  (Okunma Sayısı 2534 defa)
22 Mart 2010, 23:36:07
Ekvan
Varlıklar, alemler, dünyalar. (Evren).
Tecrübeli Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 19.233


« : 22 Mart 2010, 23:36:07 »



3.Cilt 2.Bölüm
(İKİNCİ MEBHAS)

HADDİ ZİNAYA AİDDİR.

Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri;

İhsanın Mahîyyet Ve Nevileri :

Recm İle Celdîn Mahtyyetler Ve Meşruîyyetlertndekî Hikmet :

Zina Fatihasından Dolayı Had İcka Edilebilmesi İçin Vücudu İktiza Eden Şaktlak :

Zina Fazihasının Surett Sübutü :

İkrar Ve Şahadetdkn Kücua Ve Şahadetin Butlanına Müteallik Hükümler

Haddi Zinada Tedahül Cereyanı Ve Had Île Zamanın Ictlmaı :

Haddi Zinayı Tskat Eden Bazı Şebekler :

Celi. İle Kecm Cezalarının Suueti İfası :

(ÜÇÜNCÜ MEBHAS)

HADDİ KAZF HAKKINDADIR.

Kazfin Ve Haddi Kazfin Mahiyetleri Ve Haddi Kazfin Sebebi :

Kazife Aid Şartlar :

Makzufe Aid Şartlar :

Makzufun Fihe Aid Şaktlar :

Makzufün Fih İle Nefsî Kazfe Aid Şaktlau :

Haddi Kazf İcrası İçin Husumete - Şahsî Dâvaya Lüzum Bulunduğu :

Razfden Dolayı Afüv, İbra Ve Müsaleha Muteber Mîdir?..

(İKİNCİ MEBHAS)

HADDİ ZİNAYA AİDDİR.



İÇİNDEKİLER : Zina ile haddi zinanın mahiyetleri. İhsanın ma-HIyyeti ve nevileri. Reom ile celdin mahiyetleri ve meşruiyetlerindekî hikmet. Zina fazihasından dolayı had icrası için imik şartlar. Zina fazihasının sübutu. Zinaya müteallik ikrar ve şahadetden rücu. Haddi zinada tedahül cereyanı ve had ile zamanın içtimai, Haddi zinayı ıskat eden şeyler. Celd ve recm cezalarının sureti ifası. [1]

Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri;




530 - : Zina, ıstılah kısmında da beyan olunduğu üzere bir şer´î akde mübtenî olmaksızın bü´ihtiyar yapılan haram bir mücameatdir. Bu­nu irtikâb eden erkeğe «zani», kadına da «zaniye» denir.

Zina fazihasını kendi ihtiyariyle olmaksızın yapan erkeğe «mezniyyün bih», kadına da «mezniyye», «mezniyyün bina» denilmesi şayidir.

531 - : Zina fazihası, haddi şer´îyi icab edib etmemek itibariyle iki kısma ayrılır.

Bir kısmı, haddi icab eden gayri meşru mukarenetdir ki bu, dari is­lâmda mükellef, yani : islâm ahkâmım mültezim bir şahsın halen veya sabıkan müştehat bulunan berhayat bir kadınla niülkden, nikâhdan ve mülk ile nikâh şübhelerinden hali olarak bü´ihtiyar irtikâb etdiği mü­cameatdir.

Bu faziha, o şahıs hakkında haddi müstelzim olduğu gibi bu mü-cameate nefsini birrıza temkin eden kadın hakkında da haddi müstel­zim olur.

Diğer kısmı da haddi icab etmeyen gayri meşru mukarenetdir ki, bu da gayri mükellef bir şahsın bir kadınla gayri meşru suretde yapmış olduğu mücameatdir. ,

Erkek ile kadının her ikisi de mükreh olarak yapdıkları mücameat, haklarında haddi icab etmiyeceği gibi, mükellef oldukları halde biri mük­reh, diğeri gayri mükreh bulunsa mükreh olan hakkında da haddi icab etmea.

Mülk şübhesine, nikâh şübhesine, iştibah mevziinde iştibah şube­sine mukarin olan mücameatler de haddi müstelzim olmaz. Şu kadar var ki, bu şübhelere müstenid mücameatler, haddi icab etmezse de haddi zatında dikkatsizlik den münbais birer ma´siyet olduğundan ta´ziri müs­telzim olur. Bedayî, Hindiyye.

532 - : Şübhe, sabit olmadığı halde sabite benzeyen şeydir. Haram mı, helâl mı olduğu yakinen bilinmeyen şeye de şübhe, irmhalh şübhe denilir. Ve şübheler, şübhei mülk, şübhei akd, şübhei iştıbah ne­vilerine ayrılır.

533 - : Şübhei mülk, mahalde sabit olan şiibhedir ki, bir şeyin halâl olmasına mani bir delil bulunduğu halde bundan katı nazar edi­lerek mücerred haram olmasına münafi görülen bir delîHn mevcud bu­lunmasından neşet eder. Buna, «şübhei mahal» de denir. Mahallin ha­lâl olduğuna dair bir hükmi şer´î şübhesi sabit olduğu cihetle buna «şüp-hei hükmiyye» de deniimişdir.

Meselâ : bir kimse, oğlunun cariyesine tekarrübde bulunsa bir haramı irükâb etmiş olur, bununla beraber hakkında had lâzım gel­mez. Çünkü evlâdın malı üzerinde babasının büyük bir alâkası vardır. nefsin de, malın da babana aiddir) hadisi şe­rifi, bu husuada bir delil teşkil ediyor. Bu delile nazaran evlâdın malı, babasına aid olmuş oluyor. Binaenaleyh bu cihetle bir şübhei mülk vücude gelmişdir. Bu şübhe ise haddin sukutu için kâfidir. Bedayi.

534 - : Şübhei akd, sureten. mevcud olan bir akdi nikâhdan hu­sule gelen şübhedir ki, buna «şübhei nikâh» da denir. Bu şübhe ile de İmamı Azama göre had, sakıt olur.

Meselâ : bir kimse, şahidsiz olarak tezevvüc etdiği bir kadına te­karrübde bulunsa hakkında had lâzım gelmez. Fakat bunun haram ol­duğuna vâkıf ise ta´zir suretiyle ağırca cezalandırılır. Bedayî, Fethül-kadîr.

535 - : Şübhei iştibah, bazı hakların ve hükümlerin cereyanın­dan neşet eden şübhe demekdır ki, bazan şübhei akd ile içtima eder.

Meselâ : bir kimse, üç talâk ile boşadığı zevcesine iddeti içinde ha­lâl zanniyle tekarrüb etse hakkında had lâzım gelmez. Çünkü araların­da evvelce vuku bulmuş bir akd vardır ki, bundan şübhei akd neşet etmiş olur. Sonra iddet içinde kadının nafakası, zevci mutallıkına aid­dir, bunların biri biri lehine şahadetleri gayri makbuldür, aralarında daha bazı hukuk vardır. Bu cihet ise bir şübhei iştibah vücude getir­miş bulunur. Binaenaleyh bu takdirde had sakıt olacağı gibi min vec-hin mevcud olan şübhei akde mebni dı´ve indinde neseb de sabit olur.

Maahaza böyle bir tekarrüb, haddi zatında haram olduğundar, mürtekibi ta´zirden, uhrevî mesuliyetden azade olamaz. Mebsutı Serahî, Bedayî.

536 - : Haddi zinaya gelince bu da şartları mevcud olduğu halde vaki ve sabit olan zina fazihasından dolayı bunu mürtekib olan şahıs hakkında tertib edilecek bir ukubetden ibaretdir. Bu ukubet ise mutisan ve muhsane olanlar hakkında reemden, muhsan ve muhsane olma­yanlar hakkında da celdeden - usulü dairesinde dayak cezasından iba­retdir. Nitekim aşağıda izah edilecekdir.(Malikîlere göre zina, hür olsun olmasın mükellef bir kimsenin bir şahsa gayri meşru surette mukarenetde bulunmasıdır.

Binaenaleyh mükellef ve müslüman olan bir kimsenin mülki ni­kâh veya rakabe ile mukarenete şer´an mezun olmadığı bir insana Ön veya arka cihetinden bilâ şübhe teammüden vatiyde bulunsa hadde müs-tahik olur.

Vatıy ise haşefenin ve .haşefe mevcud değilse o mikdarm mezkûr iki uzuvdan birinde tegayyüb etmesidir, velev ki lezzete mani olmaya­cak derecede hafif bir hâil ile beraber bulunsun, velev ki intişar etmiş bulunmasın.

Müsahaka ^ tenasül uzuvlarının biri birine temas etdirilmesi, ara­larında nikâh veya mülki rakabe ile cariyelik bulunmayan kimseler hak­kında haramdır. Maahaza bu, zina değildir. Çünkü bunda îlâc = idhal yokdur, bunu irtikâb eden kadınlar veya erkekler hâkimin içtihadına göre te´dib edilirler.

Nefsini sabiye veya behîmeye teslim eden bir kadın da bu te´dibe müstahik olur.

Bu faziha, ya mükellef şahsın ikrariyle veya iki adlin şahadetiyle sabit olur.

Hayz, nifas veya itikâf veya nüsüki hac sebebiyle tekarrübü ha­ram olan bir kadına kocasının bu halde tekarrüb etmesi de hakkında ietihaden te´dibi müstelzim olur. Şerhi Ebil´berekât.) [2]

İhsanın Mahîyyet Ve Nevileri :



537 - : ihsan, fıkıh ıstılahınca: had icra edilebilmesi için vücudi şer´an lâzım gelen bazı evsafın bir şahisda içtima etmesidir ki, ihsanı kazf ile ihsanı recm nevilerine ayrılır.

İhsanı kazf, bir kimsede akü, bulûğ, hürriyet, islâm, zinadan iffet vasıflarının içtimaiyle husule gelir.

İhsanı recm de bir kimsede şu yedi vasfın içtimaiyle tahakkuk eder ;

Akıl, bulûğ, hürriyet, islâm, nikâhı sahih ile teehhül, zevcesinin de bu evsaf ile itsafı, bu evsafın^ictimamdan sonra aralarında muka-renetin vuku bulmuş olması.

Binaenaleyh âkil, baliğ, hür, müslim olan ve nikâhı sahih ile ev­lenmiş ve zevcesi de bu vasıfları cami bulunmuş olduğu halde aralann-,da mukarenet vukua gelmiş bulunan bir erkek bu ihsanı haiz olacağı gibi o kadın da bu ihsanı haiz bulunur. îhsan hasletini haiz olan erkeğe «muhsen», kadına da «muhsane» denilir. Merbut, Bedayî.

538 - : Yukarıda yazılı vasıfları nefsinde cem etmiş, refikasında da ayni vasıflar mev.cud bulunmuş olan bir kimse, fena mukarenetler-den nefsini vikaye edebilecek manevî bir hısne istinat etmiş olacağı ci­hetle kendisinin iffet ve ismetini koruyacak olan bu hale «ihsan» adı verilmişdir. Şöyle ki: .

(1) : Akıl, insanın harekâtını tanzim, kendisini zina gibi âkibeti pek vahim olan fazihalardan men ve tahzir eden fıtrî bir kuvvetdir.

(2) : Bulûğ, insanda aklın tecellî etmesine, teemmül ve tefekkür hassalarının tebarüz eylemesine sebeb olacak bîr haldir. Baliğ olma­yan kimseler, akıllarının henüz inkişafa başlamadığı, kendilerinde te-emül ve tefekkür kuvvetinin kâfi derecede münbasit bulunamadığı ci­hetle nefislerini lehv ve lâabe inhimâkden menedemezler. işlerin âki-betlerini düşünmeğe, güzel hareketler ile çirkin hareketlerin aralarınj ayırmaay kadir olamazlar.

(3) : Hürriyet, büyük bir nimetdir. İnsanlar bu sayede izzeti nef­se, şahsî hâkimiyete mâlik olarak kendilerini zina gibi çirkin, behimî hareketlerle lekelenmekden, korumaya müstaid bulunurlar.

(4) : islâm, bir nimeti kâmiledir, nezahet ve fazileti âmir, mün-tesiblerinin selâmetini, saadetini kâfidir. Binaenaleyh her veçhile şük­rü mucjb olduğundan sahibinin küfranı nimetden, isaeti edebden iba­ret olan zina fazihasından kaçınması lâzım gelir.

(5) : Nikâhı sahih, bu da bir nimetdir, iki tarafın temayülünü ha-lâl bir suretde tatmine vesile olduğundan bununla haramdan istiğna hâ­sıl ölmüş olur. Nikâhı fâsid ise bu temayülün tatmini için meşru bir tarik olmadığından bununla nikâh hakkında izdivaç nimeti tamam ol­muş, haram...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm)
« Posted on: 20 Nisan 2024, 19:12:26 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm) rüya tabiri, Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm) mekke canlı, Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm) kabe canlı yayın, Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm) Üç boyutlu kuran oku Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm) kuran ı kerim, Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm) peygamber kıssaları, Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm) ilitam ders soruları, Zina Île Haddi Zinanın Mahîyyetleri (3.Cilt 2.Bölüm)önlisans arapça,
Logged
25 Temmuz 2016, 21:25:45
Ceren

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 26.620


« Yanıtla #1 : 25 Temmuz 2016, 21:25:45 »

Esselamu aleykum.Zina eden kadin ve erkegin dunyada alacagi cezanin ne oldugunu ogrenmis olduk.Rabbim bizleri zinanin her turlusunden ve azabindan korusun inşallah...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes