> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > Hüccetullahil Baliğa > Mükrehin talâkı
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Mükrehin talâkı  (Okunma Sayısı 1927 defa)
20 Ocak 2011, 19:06:16
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 20 Ocak 2011, 19:06:16 »




Mükrehin Talâkı:
 


Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:

"Zor altında ne talâk ne de âzâd vardır. [22]

Hadiste geçen "iğlâk=zor altında" ifadesindeû. maksat, ik­rahtır.

Mükrehin talâkının geçersiz sayılmasının iki sebebi vardır:

i. Kişi, bu halde iken verdiği talâka razı değildir, ev ve aile düzenine yönelik bir maslahatı dikkate almış da değildir. Tehdit altında çaresiz kalması sonucunda hayatını kurtarmak için bu yo­la başvurmuştur. Bu durumda yaptığı işler, uyuyan kimsenin ta­sarrufları gibi olur.

ii. Eğer böyle birinin verdiği talâk, gerçekten talâk sayılacak olsaydı, o zaman bu, ikrah (tehdit, zor kullanma) kapısını açmak olurdu. Zorba biri, karısına göz koyduğu zayıf birini, insanların hiç haberi olmadan kaçırabilir, silahla onu korkutur ve karısını boşa­maya mecbur edebilirdi. Eğer biz daha baştan mükrehin talâkının geçerli olmayacağını ifade ederek, onun umudunu boşa çıkaracak olursak, bu yolu muradına ulaştırmayacak, aksine kendi aleyhine dönecek bir tasarruf şeklinde mahkum edersek, bu, insanların bir­birlerine ikrah yoluyla zulmetmelerinin önünü alan bir tedbir olur. "Katil, mirasçı olamaz.[23] hadisini izah sırasında da benzeri bir gerekçeden söz etmiştik. [24]                                                                       

 
Nikâhtan Önce Talâk Yoktur:
 

Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur: "Talâk, ancak elinin altında olan içindir. [25] "Nikâhtan önce talâk yoktur. [26]

Öyle gözüküyor ki bu hadisler, hem filhal vukuu istenen, hem de nikâh ya da benzeri bir şarta bağlanan talâkı kapsamaktadır. Bunun sebebi şudur:

Talâk, ancak bir maslahata binaen caiz olur. Maslahat ise, kadına sahip olup, onun huyunu suyunu görmeden ortaya çıkıp gö­zükmez. Bu durumda, henüz nikâh altında bulunmayan bir kadı­nın boşanması, yolcunun çöl ortasında, yahut askerin dâru'1-harpte ikâmete niyet etmesi gibi olur; hal karinesi onun bu niyetini ya­lanlar. [27]



[22] Ebû Dâvûd, Talâk, 8.                                                   

[23] Ebû Dâvûd, Diyât, 18; Tirmizî, Ferâiz, 17; İbn Mâce, Ferâiz, 8.

[24] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/434-435.

[25] bkz. Ebû Dâvûd, Talâk, 7.

[26] Buhârî, Talâk, 9; İbn Mâce, Talâk, 17.

[27] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/435.



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Mükrehin talâkı
« Posted on: 26 Nisan 2024, 02:23:43 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Mükrehin talâkı rüya tabiri,Mükrehin talâkı mekke canlı, Mükrehin talâkı kabe canlı yayın, Mükrehin talâkı Üç boyutlu kuran oku Mükrehin talâkı kuran ı kerim, Mükrehin talâkı peygamber kıssaları,Mükrehin talâkı ilitam ders soruları, Mükrehin talâkıönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes