๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Hüccetullahil Baliğa => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 25 Ocak 2011, 18:16:13



Konu Başlığı: İstiğfar kalpten gafleti giderir
Gönderen: Sümeyye üzerinde 25 Ocak 2011, 18:16:13
 
İstiğfar, Kalpten Gafleti Giderir:


Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:

"Gerçek şu ki, bazen kalbime gaflet çöküyor, ama ben Allah'a günde yüz defa istiğfar ederim.[846]

Bu gafletin hakikati şudur: Rasûlullah (s.a.), nefsini diğer mü'minler gibi melekî ve hayvânî gücün imtizaç hali üzere bulun­durmaya memurdu, ki insanlar için bir Örnek olarak belirlemiş ol­duğu hükümleri, bizzat yaşayarak ve duyarak koymuş olsun, kıyas ve tahmine dayanmasın. Zorunlu olarak bunun tabiî sonucu da, onun da kalbine bazen gaflet halinin arız olmasıydı.

Allah'u alem! [847]

 
9. Teberrüken Allah'ın Adını Anmak:
 

Rasûlullah'ın (s.a.), belirlemiş olduğu zikir türlerinden biri de teberrüken Allah'ın adını anmaktır. Bunun sırrı şudur: Hak Teâlâ'nın, her oluş (neş'et) hakkında bir iniş (tedellî=sarkma, yak­laşma, nüzul) şekli vardır. Harfi (sözel) oluşlar hakkında O'nun tedellî şeklinden biri de, (peygamberler gibi) aracıların dili üzerine inmiş olan ve Mele-i a'lâ sakinleri arasında mütedavil bulunan ilâhî isimlerdir (esmâ-yı hüsnâ). Kul, bu mübarek isimleri teberrük niyetiyle zikrettiğinde, Allah'ın rahmetini kendisine çok yakın bulur.

Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:

"Şüphesiz Allah Teâlâ'nın doksan dokuz yüzden bir eksik ismi vardır; kim onlart sayarsa cennete girer. [848]

Bu faziletin sebeplerinden bazıları şunlardır:

i. Bu mübarek isimleri söylemek, Allah Teâlâ için isbatı ve tenzihi gerekli şeyleri bilmek anlamına gelir. [849]

ii. Bu isimlere ait bir bereket vardır ve onlar Hazîre-i kuds'le irtibatı sağlar.

iii. Bu isimlerin suretlerinin, amel defterine nakşolunması halinde, kıyamet gününde onların açılımı, büyük bir rahmet şek­linde olur. [850]



[846] Müslim, Zikir, 41.

[847] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/237.

[848] Buhârî, Tevhîd, 12.

[849] Yani bu isimleri ve onların taşıdığı anlamları bilen, Allah Teâlâ'yı ge­reği gibi tanımış olur.

[850] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/237-238.