Konu Başlığı: Eşler arasındaki ilişkilerin gizli tutulması Gönderen: Sümeyye üzerinde 21 Ocak 2011, 13:00:40 Eşler Arasındaki İlişkilerin Gizli Tutulması; Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur: "Allah katında mevkii en kötü olacak insanlardan biri, karısı ile haşır neşir olup da sonra onun sırrını yayandır.[1510] Eşler arasındaki ilişkilerin gizli olması vaciptir. Örtülmesi istenilen şeylerin açılması ise durumun tersyüz edilmesidir ve maksatla çatışır. Bu itibarla bu tür davranışların yasaklanması gerekir. Hem bu tür ilişkilerin insanlara açılması, bir tür delilik ve rezalettir. Bu tip dürtülere tabi olmak, nefsin zulmânî renklere bü-rünmesi sonucunu doğurur. [1511] Hayız Halindeki Kadınla İlişki: Hayızlı kadınla ilişkinin ölçüsü konusunda dinlerin farklı yaklaşımları bulunuyordu. Kimileri aşırılığa gidiyor yahudîler gibi ve onlarla birlikte yemek yemeyi, kucaklaşmayı dahi haram sayıyordu. Kimileri ise hayızı hiç dikkate almıyor mecusîler gibi ve onunla cinsel ilişkiyi dahi caiz görüyordu. Her ikisi de ifrat ya da tefritti. İslâm şeriatı orta yolu tuttu ve Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurdu: "Cinsel ilişki hariç, her şeyi yapabilirsiniz. [1512] Bu orta yolcu hükmün çeşitli gerekçeleri vardır: i. Hayızlı kadınla cinsel ilişki, özellikle de hayzının ilk başladığı anlarda zararlıdır; doktorlar bu konuda hemfikirdirler. ii. Pisliğe bulaşmaktan hoşlanmak iğrenç bir huydur ve fıt-rat-i selîm sahibi bir insan bundan nefret eder. Bu tür işler kişiyi şeytana yaklaştırır. İstincâ halinde de pisliğe bulaşma vardır; ancak o zorunlu bir ihtiyaca binaendir. Hem istincâdan maksat, pisliğin izalesidir. Hayızlı kadınla cinsel ilişki ise, pisliğin içine dalmaktır. "De ki: O bir ezadır; hayızlı iken kadınlardan uzak durun! [1513] âyetinin ifade ettiği mana budur. Cinsel ilişki dışında kadından istifade konusunda rivayetler farklılık arzetmektedir. Kimileri kanın bulaşmasından sakınır, demiş; kimileri de izar[1514] altında kalan yerlere dokunmaktan sakınır, demişlerdir. Her ikisi de, cinsel ilişkiye götürecek duruma dü-şülmemesini amaçlamaktadır. Allah'a isyan edip de hayızlı karısıyla ilişkiye giren kimsenin, bir ya da yarım dinar tasaddukta bulunması emredilmiştir. Bu, üzerinde icmâ edilmiş bir görüş de değildir. Keffâretin sırrından daha önce birçok defa söz etmiştik. [1515] [1510] Müslim, Nikâh, 123; Ebû Dâvûd, Edeb, 32. [1511] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/420. [1512] Ebû Dâvûd, Nikâh, 46; İbn Mâce, Taharet, 125. [1513] Bakara 2/222. [1514] Avret mahallini örten belden aşağı dolanan elbise. [1515] Şah Veliyyullah Dihlevî, Hüccetullâhi’l-Bâliğa İslâm Düşüncesinin İlkeleri, İz Yayınları: 2/420-421. |