> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Hadis Eserleri > Hüccet Değeri ve Tedvin Açısından Sünnet >  Fukahaya Göre Sünnet
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Fukahaya Göre Sünnet  (Okunma Sayısı 1120 defa)
21 Eylül 2011, 14:07:37
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 21 Eylül 2011, 14:07:37 »



3. Fukahaya Göre Sünnet


Fukahaya göre, sünnet: Farz ve vacipler dışında Peygam­ber (S.A.V)'den sadır olan her şey sünnettir.

Kitap, Sünnet ve Arap şiirlerinde sünnet kelimesinin kulla­nım alanını inceleyen bir araştırmacının varacağı sonuç şudur: Cahiliye dönemi Arapları kasidelerinde sünnet kelimesini yol manasında kullanmışlardır. Kelime, Kur'an-ı Kerim'de yol ve âdet anlamında kullanılmıştır. Bu anlamlardan ikincisi (âdet) de, birinciye raci'dir. Peygamber (S.A.V.)'in hadislerinde de aynı anlamda kullanılmıştır.

Kelime daha sonra ifade ettiği genel anlamdan müslümanlar arasında bilinen ıstılahı manaya kaydırılıp başına tarif edatı {el) getirildi. Böylece [mutlak haliyle ekseriya[68] "Peygamber (S.A.V.)'in yolu ve şeriatı" anlamında kullanıldı. Tabii ki bu du­rum, kelimenin sözlük anlamının silinip yok olduğu anlamına gelmez. Bilakis kelimenin kullanımının devam ettiğini; ancak bunun dar ve sınırlı bir çerçevede devam etmekte olduğu anla­mına gelir.

Sünnet kelimesinin manasına ilişkin aktardığımız bilgiler, bütün Müslüman araştırmacılar tarafından ittifakla kabul gör­müş hususlardır. Bu konuda lugatcı, usûlcü, fukaha ve muhaddisler arasında herhangi bir görüş ayrılığı yoktur.

Bilindiği gibi bir kelimenin manasını bilmenin yegane yolu, o dili orijinal şekliyle konuşanlardan, dilin asıl sahiplerinden öğ­renmektir.

Ancak müsteşrikler, şüphe uyandırma amaçlı görüşlerinden bazılarını bu kelimeye bina etmek istediklerinden, kelimeleri yerlerinden oynatan selefleri gibi bu kelimeye yeni bazı anlam­lar yükleyip, sünnet kelimesiyle ilgili değişik tezler ileri sürdüler. Bazıları bunun putperestlik dönemine ait bir ıstılah olduğunu savunurken bazıları bunun toplumun ideal durumu anlamına geldiğini savunmaktadır. Diğer bir kısmına göre İse kelime, ilk dönemlerde toplumun örfünü veya fikir birliği edilen hususlan ifade ederken, daha sonraları Peygamber (S.A.V.)'în fiillerine hasredilmiştir. Sonuçta Allah (c.c.) müminleri bunlann şerrin­den korudu. Zira bu görüşlerin bazısı diğer bazısını tekzip ede­cek niteliktedir,

Müsteşrikler, bütün bunları sünnetin konumunu ve teşri değerini gözden düşürmek ve hüccet oluşunu inkar etmeğe ze­min hazırlamak amacıyla yapmaktadırlar. Halbuki bütün söyle­dikleri, şüphe uyandırma amacına matuf olan mugalatalardır. Zira sünnetin hüccet oluşu, sünnet lafzına bağlı değildir. Bu İd­diaları kabul ettiğimizi farzetsek bile bu, onlara bir şey kazan­dırmaz. Çünkü sünnetin hüccet oluşu RasûTe itaat mefhumuna bağlıdır. Rasûl'e itaatin vacip oluşu ise Kitap ve Sünnetle sabit olan bir husustur. Bu itaat aynı zamanda risaletin de bir gereği­dir:

"Biz her peygamberi Allah'ın izniyle- ancak kendisine itaat edilsin diye gönderdik.[69]

Bütün çabalanna rağmen Oryantalistlerin tezleri kabul edi­lebilecek nitelikte değildir. Zira bunlar, gerek Goldziher'in "sün­net, İslam'ın alıp kullandığı cahili bir ıstılahtır." iddiasında, gerek Margoliouth'in "sünnet ilk dönemlerde örfî bir manaya sahipti" iddiasında, gerekse Schacht'ın çalışmalarında iıt oürdüğü "sünnet, toplumun geleneği ve hakim örfü anlamına   elir." iddiasında görüldüğü gibi delillere dayanmayan iddialardır. Çün­kü bu iddialar, sünetin yol ve adet olduğunu ifade eden Arap kelamı ve şiirleriyle, Kur'an ayetleri ve Arap dili otoritelerinden bize ulaşan kat'î metinlerle köklü bir şekilde çelişmektedir.[70]

Bunu isbat eden nas ve metinlerden bir kaç örnek sunmak istiyoruz. [71]




[69] Nisa, 64

[70] Geniş bilgi için bkz. Dr. Mustafa el-Azamî, Dirâsât fi'l-Hadîsi'n-Nebeuî ve Tarihi Tedvînihi, 1/1-11; Abdulgani Abdulhalık, Hücciyyetu's-Sünne, Giriş bölümü; Abdülfettah Ebu Gudde, Lemehât Mm Tarihi's-Sünne ue Ulûmi'l-Hadis

[71] Muhammed Salih Ekinci, Hüccet Değeri ve Tedvin Açısından Sünnet, Rağbet Yayınları: 47-49.


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Fukahaya Göre Sünnet
« Posted on: 26 Nisan 2024, 19:23:14 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Fukahaya Göre Sünnet rüya tabiri, Fukahaya Göre Sünnet mekke canlı, Fukahaya Göre Sünnet kabe canlı yayın, Fukahaya Göre Sünnet Üç boyutlu kuran oku Fukahaya Göre Sünnet kuran ı kerim, Fukahaya Göre Sünnet peygamber kıssaları, Fukahaya Göre Sünnet ilitam ders soruları, Fukahaya Göre Sünnetönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes