Saç Ektirmek Ve Peruk Takmak Caiz Değildir: Esma (radiyallâhu anhâ) anlatıyor; 'Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) »[saç] ekleyene de, ekletene de Allah lanet etsin!» buyurmuştur.[284]
Saçları dökülmüş dahi olsa bir kadının peruk takması haramdır. Başka bir rivayette Esma (radiyallâhu anhâ) şöyle anlatıyor; 'Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem)'e bir kadın geldi ve;«ben kızımı evlendirdim. Daha sonra hastalandı ve saçı döküldü. Kocası onu istiyor. Saç ekliyeyim mi?» diye sordu. Bunun üzerine, Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) saç ekleyene de, ekletene de beddua etti'.[285]
Muâviye bin Ebû Sufyân, bir polisin elindeki perçemi alarak; 'Ey Medineliler! Âlimleriniz nerede? Ben Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem) 'i bu gibi şeylerden nehyedip; «Benî israil ancak kadınları bunu yaptıkları zaman helak olmuştur.» buyurduğunu işittim» dedi.[286]
Sonuç olarak; 'bir kadının saçma saç ektirmesi veya peruk takması haramdır. Bunu kocası için veya bir başkası için yapıyor olması fark etmez'.
Saç Olmayan, İpek, Yün Ve Benzeri İpleri Saça Eklemek Caiz Midir? Tercih edilen görüşe göre, kadınların saçlarına, saça benzemeyen ipek, yün ve kumaş ipler eklemesi caizdir. Bu türden şeyler, 'saç ektirmek veya peruk' anlamında değildir. Bunlar süs ve güzellik içindi.[287] Allah en doğrusunu bilir.
Koltuk Altı Ve Kasık Bölgesindeki Tüylerin Alınması: Kadınların koltuk altı ve kasık bölgelerindeki tüyleri almaları müstehaptır. Bunu yapmaya alışkanlık edinmek fıtrî sünnetlerdendir. Bu bölgelerdeki tüyleri almamak, eşleri rahatsız edecek şekilde kirlililik ve pis koku oluşturacağından dolayı mekruhtur. Bu nedenie Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem), bu tüylerin kırk günden fazla bekletilmemesini emretmiştir. Enes {radi-yallâhu anh) anlatıyor; 'Bıyık kısaltmak, tırnak kesmek, koltuk altlarını ve kasıkları tıraş etmek hususunda bunları kırk geceden fazla bırakmamamız bize süre olarak belirlendi.[288]
[284] Buhârî, 5936; Müslim, 2122.
[285] Buhârî, 5935; Müslim, 2122.
[286] Buhârî, 5933; Müslim, 2127.
[287] İmam Nevevî, bu görüşü Kadı İyaz'dan nakletmiştir. İmam Ahmed bin Hanbel'in görüşü de budur.
[288] Müslim, 258; Ebû Dâvûd, 420; Tirmîzî, 2759; Nesâî, 1/15; İbn Mâce, 295.[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın