Konu Başlığı: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Safiye Gül üzerinde 17 Kasım 2010, 12:27:37 Kaşları Aldırmak Haramdır:
Arapça'da tüy aldırmak anlamındaki 'nemesa' kelimesiyle ifade edilen şeyin, genel anlamıyla yüzdeki tüyleri gidermek olduğu söylenmiştir. Bunun yalnızca kaş aldırmak ve inceltmek anlamında olduğu da söylenmiştir. İkinci tanımlama, Âişe validemizden nakledilmiştir. Hiç kuşkusuz o, bu konuyu başkalarından çok daha iyi bilir. Kaş aldırmak ve inceltmek haramdır. Bunu, kadının kocası için veya başka nedenlerle yapıyor olması arasınad bir fark yoktur. Çünkü Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'yüz [tüylerini] alana da, aldırana da lanet etmiştir.[289] Bu türden davranışlar, Yüce Allah'ın yarattığı şekli değiştirmek anlamında oiup, yapan için de, yaptıran için de haramdır. Allah'ın ve Resulünün lanetlemiş olmasına rağmen, maalesef bu türden şeylerin yapıldığını ve Müslüman hanımlar arasında yaygın olduğunu görmekteyiz. Tesettürlü hanımların dahi yaptırdığına tanık olmaktayız. Öyle ki, bunu yapmayanlar eleştirilmekte ve aşağılanmaktadır! İnnâ lillâhi ve İnnâ ileyhi râciûn. Yüzünde bıyık veya sakal tüyleri çıkan kadınlar bunları aldırabilirler: Tabi olmayan şekilde, bazen hanımlarda bıyık ve sakal tüyleri çıkmakta ve çirkin bir görüntü oluşturmaktadır. Bu durumda, bu tüyler alınmalıdır. Çünkü bu asli yaratılışa dönmektir, yaratılışı değiştirmek değildir. Dişlerin Ziyneti: İslam dini, diş bakımını teşvik etmiş, misvak kullanmayı müstehap kılmıştır. Ebû Hureyre (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'Rasuluîîah (sallallâhu aleyhi ve sellem); «Eğer Müminlere meşakkat olmasaydı, yatsı namazını geciktirmelerini ve her namaz esnasında misvak kullanmalarını emrederdim» buyurmuştur.[290] Dişlerin arasını açtırmak caiz değildir: Genç görünmek ve dişlerinin güzelliğini göstermek için, diş aralarının açtırılması caiz değildir. Tedavi amacının dışında, Allah'ın yarattığı şekli değiştirmek haramdır. Bu nedenle Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'güzellik için diş törpülettirenîere ve Allah'ın yarattığı şekli değiştirenlere lanet etmiştir.[291] Bunlar sadece tedavi amacıyla yapıldığında caiz olurlar. Aynı şekilde düşmesinden endişe edilen dişlerin altın kaplama yapılması, diş taktırılması caizdir. Zaruret olması nedeniyle bunlar mubahtır. -Allah en doğrusunu bilendir-. Koku Ziyneti: Koku sürünmek, hanımlar için mubah olan bir ziynettir. Kadın, eşi için dilediği gibi koku sürebilir. Zeyneb binti Ebû Seleme anlatıyor; 'Ben babası Ebu Süfyân öldüğü zaman Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem)'in hanımı Ummü Habîbe'nin yanma girmiştim. Ümmü Habîbe, içerisinde sarı renk bulunan 'sufre' ile (karışık maddelerden yapılan sarı renkli) 'halûk' (adında) bir koku ya da başka bir şey istedi. Ondan (önce) bir cariyeye/genç bir kıza sürdü. Sonra da (kendi) yanaklarına sürdü, ve; Vallahi, benim kokuya hiçbir ihtiyacım yok. Fakat Ra-sulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem)'i minber üzerinde; «Allah'a ve ahiret gününe iman eden bir kadına, kocasının ölümü üzerine dört ay gün yas tutmasından başka, hiçbir ölü için üç günden fazla yas tutmak helal değildir» buyurduğunu işittim' dedi.[292] Kadınların, erkek kokusu kullanması - ve aksi- caizdir: Aişe validemizin, erkeklere özgü olan misk kokusundan kan izlerine sürdüğü hayız bölümünde geçmişti. Ebû Saîd (radiyallâ-hu anh)'m rivayet ettiği hadiste, 'kadınlara özgü kokulardan dahi olsa' Cuma günü erkeklerin koku sürmelerinin müstehap olduğu belirtilmiştir.[293] Alkol içeren kokuların kullanılması:[294] Kolonya ve parfüm olarak tanımlanan kokuların birçoğu alkol içermektedir. Konu uzmanları bu alkollerde sarhoş edici özelliğin bulunduğunu söylemektedirler. Dolayısıyla bunları kokularda kullanmak iki nedenden dolayı caiz değildir; 1. Yüce Allah; 'Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir; bunlardan uzak durun ki, kurtuluşa eresiniz [295] buyurmuştur. Yüce Allah, içkiyi yani, sarhoşluk veren her şeyi 'pislik' olarak isimlendirmiş ve sakınılmasın! emretmiştir. Buradaki sakınma, mutlak anlamda olup, hiçbir şeküde sarhoş edici maddelerin kullanılmamasını gerektirmektedir. Bu nedenle Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) içkilerin dökülmesini emretmiştir.[296] Şayet bunlarda bir fayda bulunsaydı, leş derilerinden istifade edilebileceğini açıkladığı gibi, kuşkusuz onu da açıklardı. Alkol ve içerdiği diğer maddelere rağmen bahsedilen kokulan kullanmak, kokusundan haz duymak ve onu beğenmek insaf sahibi hiçbir insan için mümkün olmaz. 2. Dört mezhep âlimlerine ve diğer birçok âlimlere göre içki 'necistir/pisliktir'. Bu nedenle, alkollü kokuların elbisede veya vücutta bulunması durumunda namaz haramdır; kılınması halinde de batıldır. içerdiği alkol miktarının az olması durumunda, bazı âlime bu türden kokuların kullanılmasını caiz görmüşlerdir. Azlık ölçüsünü ise, o konunun uzmanları belirler. İhtiyatlı olan bu türden kokulan kullanmayıp, alkolsüz kokulan tercih etmektir. Allah en doğrusunu bilir. Kadın, kocasına koku sürebilir: Aişe (radiyallâhu anhâ) anlatıyor; 'Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem)'e en güzel kokular sürerdim. Hatta onun başında ve sakalında koku parlaym-caya kadar sürerdim.[297] Hatırlatma: Hanımlardan farklı olarak, erkeklerin kokuyu yüzlerine sürmedikleri hadisten anlaşılmaktadır. Hanımların kokuyu yüzlerine sürmeleri, kokulanmakla birlikte yüzlerini parlatmak ve süslenmek amacını taşımaktadır. Kadınlara benzemek yasaklandığı için, erkeklerin kokuyu yüzlerine sürmeleri meşru değildir. Evinden dışarıya çıkan hanımların, üzerlerindeki kokuyu gidermeleri vaciptir: Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); «Koku sürünüp, kokusunu hissetmeleri için bir topluluğun yanından geçen kadın, zâniye/zinâ etmiş olur [298] buyurmuştur. Abdullah'ın hanımı Zeyneb (radiyallâhu anhum) anlatıyor; 'Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve seiiem) bize, «mescide geldiğiniz zaman, hiç biriniz koku sürünmesin» buyurmuştur.[299] Allah rahmet eylesin, Albânî der ki; 'hanımların koku sürüp mescide gelmeleri haram ise, kokulu olarak çarşı, cadde ve sokaklara çıkmalarının hükmü nasıl olur? Hiç kuşkusuz, bunun haramlığı ve günahı çok daha büyüktür. Heysemî 'ez-Zevâcir' isimli kitabında şunu nakleder; 'bir kadının kokulanıp süslenerek evinden dışarı çıkması, buna kocası izin vermiş olsa dahi kebâirdendir/ büyük günahlardandır.[300] Bu nedenle kadınların evlerinden dışarı çıkmaları durumunda, üzerlerindeki kokuyu gidermeleri vaciptir. Kokulu yeri, yıkayarak veya farklı şekillerde gidermeleri gerekir. Mana itibariyle sahih, senet itibariyle zayıf olan bir rivayette; 'Mescide gitmek için koku süren bir kadın, cünüplükten dolayı gusül abdesti alıncaya kadar Allah onun namazım kabul etmez' denilmiştir.[301] Hatırlatma: Bazı hanımlar kendileri koku sürmeyip, küçük çocuklarına koku sürerek dışarı çikmaktalar. Bu caiz değildir. Çünkü bunun yasaklanma nedeni, kokusuyla erkeklerin bakışlarını üzerine çek-memesidir. Dolayısıyla bu harekette yasaklanma gerekçesi ortadan kalkmış olmamakta ve haram hükmü devam etmektedir. Buna dikkat edilmelidir. -Allah en doğrusunu bilendir. Üç halde, koku sürmek hiçbir şekilde caiz değildir: 1. Ihramlı İken: Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sel-Iem); '[Ihramlı iken] zaferan ile vers kokulu elbiseleri giymeyiniz [302] buyurmuştur. Ihramlı iken kokunun yasaklanmasmdaki hikmet, cinse! duygulan tahrik etmesidir. 2. Yas Tutarken: Cenazeler konusunda, vefat nedeniyle yas tutan hanımların koku sürünmelerinin nehyedildiği belirtilmişti. 3. Kadınlar Evden Çıkarken: Kendi eşleri için dahi olsa, evinden dışarı çıkan hanımların koku sürünmeleri caiz değildir. Sürme Ziyneti: Kadının, eşi İçin süslenmek amacıyla veya göz ağrısını tedavi için sürme çekmesi müstehaptır. Çünkü Peygamberimiz (sallalîâhu aleyhi ve seltem); "Beyaz elbise giyiniz. Çünkü beyaz elbise, elbiselerinizin en hayırhsıdır: Ölülerinizi de beyaz kumaşlarla kefenleyiniz. Sürmelerinizin en hayırlısı ismid (denilen sürme taşı)dır. O gözün nurunu artırır, kirpikleri kuvvetlendirir [303] buyurmuştur. Daha önce de belirtildiği gibi, hanımların yas dönemlerinde sürme çekmeleri caiz değildir. Altın veya Gümüş sürmedanlıklari kullanmak caiz değildir [304] İsraf, kibir ve fakirleri incitmek gibi nedenlerden dolayı altın ve gümüş kapların kullanılmasının caiz olmadığını, kaplar bölümünde belirtmiştik. Boya ve Renklendirİci Kullanmak: Ne hanımlar için, ne de erkekler için ağaran saç ve tüyleri koparmak caiz değildir. Çünkü Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'Beyaz kılları yolmayınız; İslam'la saçı sakalı ağarmış bir Müslüman için o kıl, kıyamet günü bir nur olur.[305] Ağaran kılları sarıya veya kırmızıya boyamak meşrudur. Ebû Hureyre (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem} «Yahudiler ve Hıristiyanlar (saç ve sakallarını) bo-yamazlar. Siz onlara muhalefet ediniz» buyurmuştur.[306] Ağaran kılları değiştirmede en faziletli olan kına ve çivit otudur. Ebû Zer (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'Peygamber (sallallâhu aleyhi ve selem) «ağaran kılları değiştirmenin en güzeli, kına ve çivit otudur» buyurdu.[307] Kına herkes tarafından bilinir. Çivit otu ise, boya yapımında kullanılan bir tür bitkidir. Ağaran kılları siyaha boyamak meşru değildir.[308] Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) Mekke'nin fethi gününde, Ebû Kuhâfe'yi saçı sakalı ağarmış beyaz bir tavşan gibi görünce; «bunu bir şeyle değiştiriniz, fakat siyah renkten sakınınız» buyurmuştur.[309] [289] Buhârî, 5948; Müslim, 2125; vdğ. [290] Buhârî, 887; Müslim, 252. [291] Buhârî, 4886; Müslim, 2125. [292] Buhârî, 5334; Müslim, 1486. [293] Müslim, 846; Nesâî, 1375; Ebû Dâvûd, 344. [294] Bkz. Edvâu'I-Beyân, 1/324; Fetâvâ el-Lecnetu'd-Dâime, 150. [295] Maide, 90. [296] Buhârî, 2464; Müslim, 1980. [297] Buhârî, 5923; Müslim, 1190. [298] Nesâî, 2/283; Ebû Dâvûd, 4173; Tirmîzî, 2786; Hasen rivayettir. [299] Müslim, 443; Nesâî, el-Kübrâ, 9425. [300] Albânî, el-Hicâb, 65-66- [301] Nesâî, 8/153; Ahmed, 2/297; Zayıf rivayettir. [302] Buhârî, 1542; Müslim, 117. [303] Ebû Dâvûd, 3878; Tirmîzî, 994; Nesâî, 8/15; İbn Mâce, 3497; Hasen rivayettir. [304] Fetâuâ el-lzz bin Abdissehm, 158; Ahkâmi'z-Ziyne /i'n-IYisâ'dan alıntı, 48. [305] Ebû Dâvûd, 4202; Hasen rivayettir. [306] Buhârî, 3462; Müslim, 2103. [307] Tirmîzî, 1573: Nesâî, 8/139; İbn Mâce, 3622; Senedinde ihtilaf edilmiştir. [308] Yahudi ve Hıristiyanlar dini inançlarının gereği olarak saç ve sakallarını siyaha boyadıkları için caiz değildir. (Çev.) [309] Müslim, 2102; Nesâî, 5076; Ebû Dâvûd, 4204. Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Kayin üzerinde 10 Haziran 2013, 09:52:04 özellikle tesettürlü kardeşlerimizde yaygın hale gelmeye başladı,,,nefse hoş oldukça dikkat çekici...
Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Ceren üzerinde 12 Ağustos 2013, 02:28:20 Artık kadınlar koku sürüp dışarı çıkmaz oldu.kaşlarını aldırmak normalleşti.Makyaj yapmak,saç boyatmak hepsini kendi nefislerini hoşnut tutmak için yapar oldular.Allah bizleri bu günah kardan korusun.
Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Safiye Gül üzerinde 12 Ağustos 2013, 05:50:33 Evet kardesim şimdi bunları yapmayanlar ayıplanir oldu.çok üzücü bir durum. RAbbim bizi afetinden korusun allah muhafaza insan çağa ayak uydurayım derken cehenneme sürükleniyor.
Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Sefil üzerinde 12 Ağustos 2013, 16:40:59 allah müslüman bacılarımızın gönlüne iman nurunu gönüllerine öyle bir yerleştirsinki bu günahlardan kendilerini muhafaza
etsinler .İnşaallah ümmeti muhammed gerçek istikamette resulullahın sünnetine bağlı olarak yaşarlar .allah razı olsun . Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Burcu 8D üzerinde 11 Ocak 2014, 00:17:29 ALLAH müslüman bacılarımızın gönlüne iman nurunu gönüllerine öyle bir yerleştirsinki bu günahlardan kendilerini muhafaza herkes birbirinden bir şeyler gördükçe özeniyor özeneceksek hz.Muhammede (s.a.v.)'e özenelim gösterişe değiletsinler .İnşaallah ümmeti muhammed gerçek istikamette resulullahın sünnetine bağlı olarak yaşarlar .ALLAH razı olsun . Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Metin 8/A üzerinde 11 Ocak 2014, 01:27:29 Evet kardesim şimdi bunları yapmayanlar ayıplanir oldu.çok üzücü bir durum. RAbbim bizi afetinden korusun ALLAH muhafaza insan çağa ayak uydurayım derken cehenneme sürükleniyor. ok hakklısınız hocam tabiki ALLAH saten uygun bulmasa hiç vermezdiKonu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Pelinay üzerinde 03 Mart 2014, 19:16:09 Rabbim bizleri nefsimize uyup da böyle büyük günahlara batmaktan muhafaza etsin...
İlmimizi artırsın,imanımızı genişletsin ve bizleri Efendimiz(s.a.v)in sünneti seniyyesinden ayırmasın inşALLAH... Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: ✿ Yağmur ✿ üzerinde 12 Ağustos 2014, 23:55:33 Esselamu aleykum;
Rabbim bizleri en güzel şekilde şekilde yaratmış...Buna bozmak kimin haddine?!!..Kaş aldırmak veya inceltmek günahtır...Zaten gerekli bir şey değil...Rabbim gönlümüzü Allah 'ın ilmiyle ve güzelliğe ile doldursun İnşAllah...Allah c.c. razı olsun.. Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Vatan Var Olsun ! üzerinde 17 Ağustos 2014, 20:59:10 Ve aleykumusselam ve rahmetullahi. Rabbim her anlamda bizleri Rablerine teslim olanlardan eylesin.
Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Ceren üzerinde 17 Ağustos 2014, 21:53:05 Aleykümselam.Rabbim bizi bu günah dan haramdan alıkoysun inşallah....
Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: ❣ Muhammed ❣ üzerinde 17 Ağustos 2014, 23:52:54 Ve eleykümselam... Rabim bizleri kötü işlerden haramdan bizleri korusun
Mevlam haram işler yapanların yardımcı olsun İnşaAllah... Konu Başlığı: Ynt: Kaşları aldırmak haramdır Gönderen: Elif Benal 8 üzerinde 17 Ağustos 2014, 23:58:06 Allah herkese haram olan herşeyden uzak durmayı nasip eylesin...
|