Hayızlı hanımlar ve cinsel ilişki

(1/1)

Ayşe:
3. Cinsel İlişkide Bulunmak:
 

Hayızh hanımların cinsel organlarından, cinsel ilişkiye gir­mek, İslam âlimlerinin ittifakıyla 'caiz değildir'. Yüce Allah, '... hayızh iken hanımlara(cinsel) teması bırakın.[274] âyetiyle, hayız -h kadınlarla cinsel ilişkide bulunmayı 'haram' kılmıştır.

Hayızh hanımlarla ilişki hakkında, Peygamberimiz (sallallâ-hu aleyhi ve sellem) 'cinsel organların birleşmesi hariç, her şeyi yapabilirsiniz' buyurmuştur. [275]

Şeyhu'l-İslam 'el-Fetâuâ'da (21/624) der ki; 'lohusa hanım­larla cinsel ilişkinin hükmü, hayızh hanımlarla cinsel ilişkinin hük­mü gibidir. İmamların ittifakıyla 'haramdır'.

 
Hatırlatmalar:
 

1. Hayızh olduğu halde, hanımların cinsel organından te­masta bulunmayı helal kabul eden, 'kâfir ve rnürted' olur. Helâl görmediği halde, hayız gören hanımıyla ilişkiye girenin durumu; eğer hayızh olduğunu unutarak veya haram olduğunu bilmeyerek, ya da bunu yapmaya zorlanmış/ikrah oluşmuş İse, günah olmadığı gibi, herhangi bir kefaret de gerekmez.

Haram olduğunu bilerek ve kabul ederek, hayızlı olduğu halde hanımıyla cinsel ilişkiye giren büyük günah işlemiş olur.[276] Tövbe etmesi vaciptir.

Bu durumdaki bir kimseye kefaret gerekir mi, sorusuna, âlimlerin çoğunluğu gerekmez, demiştir. Bu görüşe Ahmed bin Hanbel muhaliftir. Ben, 'bu konudaki delil zayıf olduğu için, isa­betli olan görüş, 'kefaretin gerekmediğidir' diyorum.

2. Hayızlı hanımla ilişkide, haram olan sadece cinsel organı­dır. Cinsel organıyla temasta bulunmamak şartıyla, kişi hanımıy­la her şeyi yapabilir. Buna delil Enes (radiyallâhu anh)'ın rivayet ettiği hadistir. Bu rivayette, '...hayızh iken hanımhra(c'msel) te­ması bırakın.[277] âyeti nazil olduğunda Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) 'cinsel organların birleşmesi hariç, her şeyi ya­pabilirsiniz' buyurmuştur. [278]

Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem)'in hanımlarından bazıları, Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem)'in; 'hayızh ha-nımıyla olmak istediğinde, hanımının cinsel organının üzerini bir elbiseyle örterdi.[279]

Bu görüşü teyit eden en kuvvetli delil, Mesrûk'un rivayet et­tiği hadistir. Mesrûk, Âişe (radiyallâhu anhâ)'ya; 'Sana bir şey hakkında sormak İstiyorum, fakat utanıyorum' der. Âişe (radiyal­lâhu anhâ)'; 'ben senin annenim, sen de benim oğlumsun' der. Bunun üzerine Mesrûk; 'kişi, hayızlı hanımıyla ne yapabilir?' diye sorar. Âişe (radiyallâhu anhâ); 'cinsel organına dokunmak hariç her şeyi' der. [280]

Hiç kuşkusuz Âişe (radiyallâhu anhâ), Peygamber hanımı olması nedeniyle, bu konuda insanların en bilgiHsİdir.

 
Uyarı:
 

Bazı âlimler, 'hayız gören hanımla ilişkide haram olan yerin, sadece cinsel organı değil, göbekle diz kapağı arası olduğunu' söylemiştir. Bu görüşe ait deliller de vardır. Ancak ilk görüş, tercih edilen görüştür. -Allah en doğrusunu bilendir-.

3. Kişinin, hayızdan temizlenmiş ancak, henüz gusül abdesti almamış durumdaki hanımıyla cinsel ilişkiye girmesi helal de­ğildir. Cinsel ilişki ancak gusül abdesti aldıktan sonra helal olur. Nitekim Yüce Allah; '...hayızlı iken hanımlara (cinsel) teması bı­rakın. Temizlenmelerine kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendik­leri zaman, Allah'ın size emrettiği yerden yaklaşın. Hiç kuşkusuz, Allah daima tövbe edenleri sever, temizlenenleri de sever [281] bu­yurmuştur.

Mücâhid der ki; 'Hanımların iki türlü temizlenmesi vardır. Birinci temizlenme Yüce Allah'ın şu âyetinde ifade edilmiştir; '... temizlenmelerine kadar onlara yaklaşmayın...' yani gusül abdes­ti aldıkları zamana kadar. [282]Hayızdan temizlenen hanım, gusül abdesti alana kadar eşine helal olmaz. İkincisi, '.. .temizlendikleri zaman, Allah'ın size emrettiği yerden yaklaşın...' yani hayız kanı­nın çıktığı yerden. Allah'ın emrettiği yerden yaklaşmazsanız, töv­be edenlerden ve temizlenenlerden olmazsınız.[283] Âlimler ittifak­la, 'hayzı sona eren hanım, gusüi abdesti alana kadar eşi onunla cinsel ilişkiye giremez1 demişlerdir. Buna İbni Hazım muhaliftir.

Ebû Hanîfe'ye göre, âdet bitiminden sonra gusül abdesti alınmadan da cinsel İlişki caizdir. Nitekim âyet-i kerîmedeki temizlenmeden kasıt, hayızın bitmesidir. Gu­sül abdesti alınması değildir.[284]

Soru: Müslüman'ın hanımı ehli kitap ise, gusül abdesti alma­ya zorlanabilir mi?

Cevap: Müslüman erkekle evli olan ehli kitap hanım, gu­sül abdesti almak zorundadır. Gusül abdesti almadığı sürece eşi, onunla cinsel ilişki de bulunamaz. Çünkü âyet-i kerîme [285] genel ifade etmiştir. Müslüman hanımlarla, gayrimüslim arasında fark gözetmemiştir.[286]

4. Tavaf: Hayız halinde tavaf etmek haramdır. Bu konuda icmâ var­dır. Aişe (radiyallâhu anh) hac esnasında hayız olduğunda, Pey­gamber (sallallâhu aleyhi ve setlem); 'Kabe'yi tavaf haricinde te­mizleninceye kadar hacıların yaptığı her şeyi yap 'buyurdu.[287] Bu konuyla ilgili açıklamalar 'hac konularında' zikredilecektir.

Hayızh halde Kabe'yi tavaf etmek haram olmakla birlikte, tavaf geçerlidir. Ancak bu durumda ceza olarak sığır veya deve kurban etmesi gerekir.[288]


[274] Bakara, 222.

[275] Müslim, 302; Ebû Davûd, Nesâî, Tirmîzî, İbni Mâce.

[276] imam Şafiî'ye göre kebâir'den değildir. Bkz. ZuhayÜ, el-Fıkhu'l'İslârnî, 1/475. (Çev.)

[277] Bakara, 222.

[278] Müslim, 302; Ebû Davûd, Nesâî, Tirmîzî, İbni Mâce.

[279] Ebû Dâvûd, 272; sahih senetle rivayet edilmiştir.

[280] Taberî, Tefsir, 4/378; sahih senetle rivayet etmiştir. Rivayetin farklı var­yantları da bulunmaktadır.

[281] Bakara, 222.

[282] Sabûnî, Tefsiru Ayâti'l-Ahkâm'da,, Ebû Hanîfe'ye göre, bu ayette kastedi­len temizliğin, hayızdan kesilmek olduğunu zikretmektedir. 1/129. (Çev.)

[283] Abdurrezzak, el-Musannef, 1272; Beyhakî, 1/310; Sahih senetle rivayet edilmiştir.

[284] El-Cezîrî, Mezâhibu'l-Erbaa, 1/134. (Çev.)

[285] Bakara, 222.

[286] Kurtubî, Tefsir', 3/90.

[287] Buhârî, 1650.

[288] Bkz. El-Aynî, Umdetu'1-Kârî, 2/81. (Çev.)

Navigasyon

[0] Mesajlar

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc