> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Hadis Eserleri > Hadis Müdafaası > Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis  (Okunma Sayısı 1259 defa)
23 Ekim 2010, 10:52:31
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839


Site
« : 23 Ekim 2010, 10:52:31 »



87-Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis

İddia:Hammâd b.Seleme'den ,o da Ammâr b.ebî Ammâr'dan,o da Ebû Hurayra'dan.o da Rasûlullahtan (S.A.V): "Musa'nın (A.S) meleku'1-mevt (=ölüm meleğin) in gözüne bir tokat vurduğunu ve onun bir gözünü kör ettiğini" rivayet ettiniz.Eğer ölüm meleğinin bir gözünün kör olması caiz olursa.iki gözünün kör olması da caiz olur.

Belki de İsâ b.Meryem (A.S) onun öbür gözüne vurmuş ve iki gözünü de kör hale getirmiştir? Çünkü İsâ (A.S) Musa'dan (A.S) daha ziyade ölümden hoşlan­mazdı ve "Ey Allahım.bu kâseyi benden başkasına çe-virebileceksen,onu benden çevir.[299]derdi.

Cevap:Biz deriz ki: Hadis çilerce bu hadisin se­nedi hasen'dir.Ve zannedersem eskilerin tarihi ha­berlerinde bunun bir aslı ölacaktır.Bu hadisin,dü-şüncenin reddedemiyeceği doğru bir açıklaması da vardır.

Bu hadis hakkında bizim görüşümüz şudur:Bu hadisteki "Allah'ın melekleri" "Ruhanîler" dİr.Rûhânî de rûh'a mensuptur.Yaraühşlarma nisbetle onlar sanki birer ruh gibidirler,bedenleri ve cisimleri yok-tur.Bizim gibi gözleri ve bizim gibi cisimleri olmadığı halde görme kudretleri vardır .Allah'ın onları ne şekil­de yarattığını bilmemekteyiz.Çünkü biz ancak,müşa-hade ettiğimiz ve şeklini gördüğümüz şeyleri bilebili­riz.

Cinler,şeytanlar ve ğul (dev) ler de ruhlardan ibarettir ki.bunların da mahiyetlerini ve keyiîyyetle-rini bilmiyoruz.

Biz meleklerin sıfatlan hakkında sadece Allah ve Rasûlünün bize bildirdiği sınıra kadar varabiliriz... Allah (C.C) ise :"Melekleri ikîşer,üçer,dörder kanat­lı elçiler yapan.." (35.Fâtır:l) buyurduktan sonra:" Allah   yarattığı   şeylerde   dilediği   kadar  arttınr."(35.Fâtır: 1) buyurmuş tur.Sanki Allah (C.C) bu kanatlarda ve başka şeylerde dilediği kadar ziyade etmektedir.   

Araplar meleklere Cin derler. Çünkü melekler de i cinler gibi görünmezler.el-A'şâ[300] Süleyman b.Dâvud (A.S) hakkında  şöyle demiştir ve melek cinlerinden dokuzunu emri altına aldı.Onun huzurunda ayakta dururlar ve karşılık (üc ret) siz çalışırlar.

Allah (C.C) meleklere,çeşitli şekillere girme kud­retini verrniştir.Cibril (A.S) Rasûlulluha (S.A.V) Dıh-yetu'l-Kelbî[301] şeklinde.bir bedevi kılığında[302] ve bir keresinde de .iki kanadı ile ufku kaplamış bir halde [303]görünmüştür.

Meleklere olduğu gibi,aynı şekilde cinlere de .çe­şitli şekillere girme kudretini vermiştir.

Nitekim Allah (C.C) (Cebrail hakkında): "Niha-  ' yet ona (=Meryeme) ruhumuzu E=Cebrâil'i) gönder­dik de kendisine düzgün bir insan şeklinde görün­dü."(19.Meryem: 17) buyurmuştur.

Yukarıdaki zikedilen misallere hakikat nazanyla bakılamaz. Bunlar sadece (insanların) görmeleri( ni mümkün kılmak için birer temsil {^tezahür ,image) I ve tahyil(hayal,illusion} den ibarettir.

Onların hakiki yaratılışları latif ruhlardır.Da-marlarda dolaşır,kalbe ulaşır ,yer'e gir er, görür, fakat kendisi görülmez.                          .

İblîs hakkında Allah (C.C) Çünkü şeytan ve kabilesi sizi,kendilerini göremeyeceğiniz yerler­den görürler."(7.el-A'râf:27) buyurmuş tur. Yani: Al­lah (C.C) bizim onlan hakiki şekilleriyle göremeyece­ğimizi kasdediyor.

Yine:"Bir de: "-Peygambere bir melek in diri İs e de görsek ya!." diyorlar.Eğer öyle bir melek indir-seydik (yine îman etmemekle.helâklerine dair) iş bitirilmiş olur,sonra tevbeîeri için kendilerine bir an bile göz actınlmazdı.Eğer peygamberi bir me­lek yapsaydık ,yine ONU BİR ADAM ŞEKLİNDE GÖSTERİRDİK." (6.el-En'am:8,9) buyurmuş­tur....Yani:Eğer bir melek indirseydik.hisleri onu id­rak edemezdi.Çünkü onların hisleri meleklerin haki­ki şekillerini idrak edemez.Bu yüzden bizi onu gör­meleri ve dediklerini anlamaları için, kendileri gibi bir adam yapardık, demek istiyor.

İbnu Abbas'ın (R.A) "Zühre (=Venüs)" kıssasında[304]anlattığına göre,Allahu Taâlâ.yeryüzündekile-rin aralarında hükmetmeleri için iki meleği yeryüzü­ne İndirdiğinde,onlan insan şekline çevirmiş ve onla­ra şehvet hissini vermiştir.Çünkü insanlar arasında ancak insanların görebildikleri ve sesini işitebildikleri ya da kendilerine benzeyen.kendilerinin şeklinde olan birinin hüküm vermesi caizdir.

Melekü'1-mevt Musa'ya (A.S) temessül edip şekillenince-ki birisi Allah'ın meleği diğeri de O'nun peygamberidir-onunla çekişmiştir.Mûsâ (A.S) da ha­kikat değil de sadece bir temsil ve tahyîl (=illusion) den ibaret olan göz'ü kör edecek bir tokat vurmuş, Melekü'1-mevt de evvelce olduğu gibi hakiki ruhanî yaratılışına dönmüş ve kendisinden hiçbirşey eksilmemiştir. [305]

 
88- Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı  Hadis

Iddia: Rivâyet ettiniz ki:Ûc [306]eni ve boyu bir fersah (=5762 m.) olan Musa'nın ordusu büyüklü­ğündeki bir dağı koparmış ve onu askerlerin üzerine atmak üzere başının üzerinde taşımış.Sonra o dağ, ölünceye kadar boynunda taşıyacağı bir halka (=tasma) ya dönüşmüş.

Yine rivayetinize göre gûyâ o denize girer.sular onun diz kapaklarını geçmezmiş!...Denizin derinlik­lerinden Balinaları avlar ve onları güneşin üzerinde kızartırmış . Ve öldüğü zaman Mısır'ın Nil nehrine düşmüş te (cesedi) bir sene köprü olmuş. (Yani:Neh-rîn bir kenarından diğerine geçmeleri için insanlara bir köprü vazifesi görmüş).

Musa'nın (A.S) boyu on zira (5-8 m.),asasının uzunluğu da on zira idi,ve (bu uzunluğuna rağmen) Mûsâ (AS) ona vurmak için yerden on zira daha sıçra­dığı halde.onun topuğuna bile erişememiş!.

Bu, akıllıların da cahillerin de anlayabileceği derecede apaçık bir yalandır.Mûsâ (A.S) zamanında, o zamanın insanlarından bu derece farklı olan bir kim­se nasıl mevcud olabilir?...Kendisi ile Âdem £A.S) ara sında bu kadar fark bulunan birinin Âdem'in neslin­den olması nasıl mümkün olabilir? Bir insan, eni ve boyu birer fersah olan bir dağı başında taşımaya nasıl güç yetirebilir?

Cevap:Biz deriz ki:Bu hadis,ne Rasûlullah-tan,ne de onun Ashabından gelmiştir.Bu sadece Ehl-i Kitab'ın rivayet ettiği eski haberlerden birisidir.Bunu onlardan bazıları eskiden işitmiş ve onlar da bunu nakletmişlerdir.

Hadislere.üç cihetten karışıklık ve bozukluk girmektedir:

Birincisi:Zındıklar ve onların İslâmı tahrif et­mek istemeleri ve çirkin ve akıl dışı görülen hadisleri sokuşturarak İslâmı lekelemeğe çalışmalarıdır.Daha önce zikrettiğimiz "arakul-hayl (atın teri)", "lyâde-tul-melâike (meleklerin hasta ziyareti)", "arefe gününün akşamında boz deve üzerindeki altın ka­fes", "zegâbu's-sadr (=göğsün kılı)", "nûru'z-zir-âayn (=iki kolun işiğı.nuru)"[307] ve bunlara benzer pekçok hadisler bu tip hadislerdendir ki, bunlarfın uydurma olduğu ) hiçbir hadisçiye gizli değildir.

Zındık İbnu ebil-Avcâ ve dehrî (=materyalist) Salih b.Abdulkuddus bu(zmdık) lardandır.   

İkincisi:Geçmişteki kıssacilardır.Çünkü onlar avâmm dikkatlerini kendilerine çekerler ve rnün-ker.garib ve uydurma hadislerle onları dolandınrlar-dı.

Kıssacıların hadisi;duyulmamış,aklın almaya­cağı şeyler,veya kalbi hüzünlendiren veya gözü ya­şartan hoş şeyler olduğu müddetçe kıssacılarla otur­mak avamın işidir...

Cenneti anlattığı zaman hemen: "Cennette misk veya za'ferândan huriler vardır.Onlann kalçaları bir mil'e bir mil genişliğindedir.Ve Allah velî (dost) lanna beyaz inciden bir köşk hazırlar. Köşkün içersinde yetmiş bin has odası vardır.Her has odada yetmiş bin ya­taklık ,her yataklık da yetmiş bin döşek ve her döşekte yetmiş bin şu ....vardır." der.Bu,r"...her yetmişbin şeyde şu vardır.." sözleri bitmek bilmez.Sanki ona gö­re bu sayının yetmiş binden az veya çok olması caiz değildir.

Yine şöyle der:Cennettekilerin,Allah katındaki derecesi en küçük o lam .Allah'm kendisine dünyanın şu şu kadar katı (kıymetli şeyler) verdiği kimsedir."

Bu miktarlar çoğaldıkça,avamın hayreti de o ka­dar artar ki (kendisini dinlemek için) daha uzun müd­det otururlar;eller de bahşiş vermede daha çabuk davranır.

Halbuki Allah (C.C) Kur'an'da bize cennette ne­ler olduğunu;kıssacılann ve başkalarının anlattıkla­rından daha iyisini -Cennetin eni {= genişliği) nin yer ve gökler kadar olduğunu anlattığı sırada-haber ver­mektedir.

Araplar "en" kelimesini genişlikten kinaye ola­rak kullanırlar. Çünkü birşey genişlediği zaman enli­dir ve ufaldığı ve uzadığı zaman da dardır.

Araplar:"Enli yeryüzü bana dar geldİ."derler.Ya-ni :"Geniş yeryüzü.." demekür.Keza:"Enli yeryüzün­de bir yol vardır." derler .Yani"...geniş yeryüzünde." demektir.

Rasûlullah da Uhud günü hezimete uğrayanla-ra:"(Cepheyi) enli tuttunuz." Yani:geniş,tuttunuz, da-ğıldınız, demiştir,

Allahu Taâlâ da:"...artık geniş geniş duaya da­lar." (41.Fussilet:5l) buyuruyor .Yani çok duâ eder demektir.

Genişliği gökler ve yer kadar olduğuna gö-re,Cennette en küçük derecedeki birine,Allah (C.C)

dünyanın birkaç katını nasıl verebilir?!

Bizi Cennete teşvik ettiği zaman Al­lah (C.C):"Canların isteyeceği ve gönüllerin hoşla­nacağı ne varsa hepsi oradadır."(43.ez-Zuhruf:71) buyurmuştur.

Mukarrabîn'i zikrettiği zaman ise:"Mücevhe-ratla İşlemeli tahtlar üstünde, onlara yaslanarak karşı karşıya kurulmuşlardır.Dolaşır etraflarında ebediyete kavuşturulmuş genç hizmetçiler..(Tü­kenmez) Cennet şarabından dolu sürahiler.ibrik-ler ve kadehlerle..Ondan başları ağrımaz.sarhoş da olmazlar. .Bir de seçtikleri meyvelerle ve arzu ettikleri kuş etleri ile (hizmetçiler etraflarında do­lanır) Onlar için iri gözlü huriler de vardır.Gün gör­memiş inci misâli.." (56.el-Vâkıa: 15-23) buyurmuş­tur.<...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis
« Posted on: 26 Nisan 2024, 11:46:31 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis rüya tabiri,Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis mekke canlı, Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis kabe canlı yayın, Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis Üç boyutlu kuran oku Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis kuran ı kerim, Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis peygamber kıssaları,Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadis ilitam ders soruları, Dediklerine Göre Düşüncenin Yalanladığı Hadisönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes