> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Dokuz Eylül İlitam > Felsefe Tarihi > Ünite 6 Ders Özetleri
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Ünite 6 Ders Özetleri  (Okunma Sayısı 4105 defa)
23 Mart 2013, 15:38:45
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« : 23 Mart 2013, 15:38:45 »



HELLENİSTİK VE PATRİSTİK FELSEFESİ

1 – Hellenistik dönemin iki önemli felsefi akımı aşağıdakilerden hangisidir?
a)   Epikürcülük – Stoacılık
b)   Sokratçılık -  Platonculuk
c)   Demokritosçuluk – Herakleitosçuluk
d)   Olguculuk – Yaratıcılık

2 – “ Felsefede ahlak ve siyaset ön plana çıkmıştır. Metafizik ve teorik konular geri plana atılmıştır. Bu dönem düşünürleri antik yunan felsefesine ve daha da çok Sokrat öncesi düşünürlerden almış oldukları kavramları kullanmışlardır.” Hangi dönem felsefi akımın özellikleridir?
a)   Skolastik Dönem
b)   Patristik Dönem
c)   Antik Yunan Dönemi
d)   Hellenistik Dönem

3 – Hellenistik filozoflara göre felsefenin temelini oluşturan konular nelerdir?
a)   Mantık-Siyaset-Matematik
b)   Hazcılık-Çilecilik
c)   Mantık-Fizik-Ahlak
d)   Nefis-Mantık

4 – “Daha çok ahlak konularının işlendiği felsefi akımdır. Sadece hazza yönelik bir hayat anlayışını kendilerine amaç edinmiş kişilerin yaşam felsefesi olarak kullanılsa aslında günlük dilde hazcılık kavramının verdiği çağrışımın tam aksine çilecilik olarak adlandırılabilecek sadelikte bir hayat sürmüşlerdir.” Bu görüşler hangi felsefi akımı anlatır?
a)   Stoacılık
b)   Epikürcülük
c)   Yeni Platonculuk
d)   Augustinus


5 – “Tanınmış Filozofların Yaşamları,Öğretileri ve Deyişleri” ile “Şeylerin Doğası Üstüne” adlı eserlerden aşağıdaki filozoflarımızın hangisi hakkında bilgi edinebiliriz?
a)   Epiküros
b)   Sokrates
c)   Platon
d)   Zenon

6 – “Varlık atomlardan ve boşluktan meydana gelmiştir.Evren tamamlanmış kapalı bir sitemdir.Evren var olan her şeyi kapsadığından, evrenin dışında, evrendeki değişmeye neden olan hiçbir şey yoktur.” Bu görüşler aşağıdaki hangi düşünürümüzün varlık anlayışıdır?
a)   Epiküros
b)   Plotinus
c)   Sokrates
d)   Aristotales

7 – “Hazcı bir ahlak anlayışını benimsemiştir. Bedensel hazlara düşkünlüğün  insanı  mutsuzluğa götüreceğini, gerçek mutluluğun ise  sadece aklın ölçüsüne uygun düşen manevi hazlar sayesinde olacağını belirtmiştir.” Bahsedilen Ahlak anlayışı hangi filozofumuza aittir?
a)   Demokritos
b)   Epiküros
c)   Kıbrıslı Zenon
d)   Eflatun

8 – Stoacılık; “Gerçek olan maddi yani somut olandır.Bu gerçeklik tıpkı bir organizma gibi canlıdır ve bu organizma bir bütün olarak evrenin  ruhunu oluşturur.” Görüşünü savunur ve evrenin ruhuna ne ad verirler?
a)   Stoa
b)   İdea
c)   Logos
d)   Mitos

9 – “Her  insanın kaçınamayacağı, yaşamına zorunlu olarak hakim olan bir yazgısı vardır.Tıpkı bir tohumun hangi meyve vereceğinin önceden belirlenmiş olduğu gibi.İnsanın yapabileceği en iyi tutum kendi yazgısını (kaderini) olduğu gibi kabullenmesidir.” Bu görüşler hangi felsefi öğretiye aittir?
a)   Epikürosculuk
b)   Stoacılık
c)   Yeni Platonculuk
d)   Aristotalesçilik

10 -   Stoacılığın kurucusu kimdir?
a)   Epiküros
b)   Aziz Augustinus
c)   Zenon
d)   Platon
11 – “İskenderiye Okulu olarak da anılmaktadır. Hem felsefi hem de dinsel yönleri bulunan  bir düşünce akımıdır. Üç döneme ayrılarak incelenebilir. Birinci dönem; Plotonius ve izleyicilerince kurulup incelendiği dönem. İkinci dönem; Suriye okulu dönemi. Üçüncü dönem; Atina okulu dönemi.” Bu özellikler hangi felsefi akıma aittir?
a)   Yeni Platonculuk
b)   Patristik Felsefe
c)   Hellenistik Felsefe
d)   Stoacılık
12 – Plotonius un öğrencisi Porphyrios, hocasının derslerine katılanlar için yazdığını notlarını toplayarak bir kitaba dönüştürmüştür.Bu kitabın adı nedir?
a)   Doğruluk Mu Gerçeklik Mi
b)   Yaşanabilir Bir Hayat
c)   Dokuzlar
d)   Filozoftan Seçmeler
13 – “Evrenin temelini oluşturan Bir ‘dir. Tanrı olarak da yorumlanabilecek olan Bir, evrende var olan her şeyi kendisinden doğurtan, onları hareket ettiren sonsuz ve etkin bir güçtür, kaynaktır. ” Bu görüş hangi filozofumuza aittir?
a)   Platon
b)   Sokrates
c)   Aristotales
d)   Plotinus
14 – Aşağıdakilerden hangisi Plotinus ‘un varlık anlayışının doğru sıralanışıdır?
a)   Bir-Akıl-Nefis-Cisimler-Madde
b)   Hazcılık-Çilecilik
c)   Bir-Akıl-Evren-Dünya
d)   Kader-Nefis-Bir-Madde
15 – Kilise babalarının yani Hıristiyan kelamının kurucularının felsefi olarak  bilinen felsefe hangisidir?
a)   Hellenistik Felsefe
b)   Patristik Felsefe
c)   Rönesans Felsefesi
d)   İlk Çağ Felsefesi
16 – “Hıristiyanlığa karşı yöneltilen kişisel, sosyal, politik yada dini içerikli eleştirilere karşı dini savunmak” anlamına gelen terim nedir?
a)   Jeopolitik
b)   Logos
c)   Stratejik
d)   Apolojetik
17 – Patristik Felsefe üç döneme ayrılmaktadır. Dönemlerin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
a)   1.Dönem/1.yy – 2.yy/2.Dönem/3.yy – 5.yy/3.Dönem/5.yy – 9.yy
b)   1.Dönem/1.yy – 2.yy/2.Dönem/2.yy – 3.yy/3.Dönem/4.yy – 6.yy
c)   1.Dönem/1.yy – 5.yy/2.Dönem/6.yy – 8.yy/3.Dönem/8.yy – 9.yy
d)   1.Dönem/1.yy – 3.yy/2.Dönem/3.yy – 5.yy/3.Dönem/5.yy – 6.yy
18 – Patristik Felsefenin zirve ve gerileme dönemleri hangisidir?
a)   1.Dönem – 2.Dönem
b)   2.Dönem – 3.Dönem
c)   3.Dönem – 1.Dönem
d)   3.Dönem – 2.Dönem
19 – Herşeyden kuşku duyan insan, kendisinin varoluşundan asla kuşku duymaz.Çünkü kuşku duymakla bir insan kendisinin bilincini inkar edecek olsa, duyduğu kuşkunun gerçekliğinden söz edilemeyecektir” diyen düşünürümüz kimdir?
a)   Aristotales
b)   Kıbrıslı Zenon
c)   Ankaralı Turgut
d)   Aziz Augustinus
20 – PatristikFelsefenin  en etkili ve önemli filozofu olan Augustinus ‘a göre  bilginin türleri nelerdir?
a)   Duyusal – Rasyonel – Sezgisel
b)   Duygusal – Sezgisel – Romantik
c)   Nesnel – Öznel
d)   Önemli – Sıradan - Olağanüstü
21 – “Alemde mutlak kötülük diye bir şeyin varlığında söz edilemez. Alemde yalnızca göreceli kötülük vardır. Bununda iki türü vardır. İlki, mevcut olması gereken bir iyiliğin yokluğu olarak açıklanabilir.Örneğin kesmeyen bıçak..Patristik felsefede ne olarak açıklanır?
a)   Kötülük Problemi
b)   Kötülük İkilemi
c)   Mevcut kötülük
d)   Göstermelik Kötülük
22 – “İki türlü devlet vardır. Biri iyi olan Tanrı devleti ve diğeri kötü olan yeryüzü devleti. Tanrı devleti, iyi ve gerçek aşkı yaşayarak Tanrıya yönelen insanların devletidir. Yreyüzü devleti kötü bir aşka tutulan ve bu nedenle Tanrıya değil maddeye yönelen insanların devletidir.” Hangi  filozofumuzun görüşleridir?
a)   Sokrates
b)   Plotinus
c)   Epikuros
d)   Augustinus

1)A  2)D  3)C  4)B  5)A  6)A  7)B  8)C  9)B  10)C  11)A  12)C  13)D  14)A  15)B 
16)D  17)A  18)B  19)D  20)A  21)A  22)D


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 01 Mayıs 2014, 12:51:27 Gönderen: Hafize Aişe »
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Ünite 6 Ders Özetleri
« Posted on: 26 Nisan 2024, 18:58:58 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Ünite 6 Ders Özetleri rüya tabiri,Ünite 6 Ders Özetleri mekke canlı, Ünite 6 Ders Özetleri kabe canlı yayın, Ünite 6 Ders Özetleri Üç boyutlu kuran oku Ünite 6 Ders Özetleri kuran ı kerim, Ünite 6 Ders Özetleri peygamber kıssaları,Ünite 6 Ders Özetleri ilitam ders soruları, Ünite 6 Ders Özetleriönlisans arapça,
Logged
01 Mayıs 2014, 12:52:15
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« Yanıtla #1 : 01 Mayıs 2014, 12:52:15 »

PLATON VE ARİSTOTELES yunan şehir devletlerinin yurttaşlarıdır.Büyük iskenderin imparatorluk kurmasıyla birey kozmopolit bir toplum içinde kendini anlamlandırmaya çalışmıştır. Helenistik dönemin insanı ,büyük bir toplumun üyesi olmakla kozmopolit ,diğer yandan her şeyi kucaklayan ve denetleyen şehir devletinin sıkı bağlarından kurtulmak istediği için bireycidir.

1-Helenistik dönemin 2 önemli siyasi akımı hangileridir?
 STOACILIK VE EPİKÜRCÜLÜK Helenistik dönemin en temel özelliği felsefede ahlak ve siyasetin öne çıkıp metafizik ve teorik konuların geri plana bırakılmasıdır.Yunanlı filozoflar metafizik ve teorik konulara ilgi göstermiş ,Romalı filozoflar ahlak ve siyaset gibi felsefenin eyleme yüzünü dönmüşlerdir. Stoacılar kinik okulunun ahlak anlayışını,Epikürcülük kyrenililerin ahlak anlayışını benimsemişler.

2-Epikürcülük nedir?
 Epikürosun temel düşüncelerinden yola çıkarak geliştirilen ve daha çok ahlak konularının işlendiği felsefe akımıdır.Sadece hazza yönelik insanların anlayışı olmuş zamanla.Oysaki tam tersi Epikürosun öğrencileri çilecilik anlayışına göre çok sade bir hayat sürmüşlerdir.Epiküros erdeme uygun bir hayatın nasıl sürdürülmesi gerektiği hususunu çok iyi açıklamış.

3-Epikürcülüğün kurucucu kimdir?
 Epiküros dur.Ahlakçı filozof ancak bilgi ve varlık görüşünede sahiptir.

4-Epikürosun VARLIK  anlayışı nedir açıklayınız?
 Varlık atomlar ve boşluktan meydana gelmektedir.Diğre yunan düşünürlerinde olduğu gibi hiçten hiçbir şeyin çıkmadığı ve hiçbir şeyin bütünüyle ortadan kalkıp mutlak hiçliğe gitmediği ilkesinden hareketle düşünürümüz şeylerin kendisine döndükleri bir temel unsur aramış ve bu unsurların atomlar olduğunu ileri sürmüştür.

5-Epikürosun AHLAK  anlayışı nedir açıklayınız?
 Filozof hazcı bir ahlak anlayışını benimsemiştir.Bu hazlar 3 türlüdür. 1-Beslenme arzusu  hem doğal hem zorunlu 2-Cinsel arzu doğal zorunlu değil 3-Zenginlik arzusu hem doğal değil hem zorunlu değil Bedensel hazza kinetik manevi hazlara statik denir. Epikürosa göre insan ancak aklının ölçüsüne uygun düşen manevi hazlar sayesinde mutlu olacaktır.Manevi hazcılık anlayışını erdemli bir hayat telakkisiyle tamamlar.Buna göre insanın peşinden koşacağı temel erdem bilgeliktir.Bilge insanın ekmek ve sudan oluşan öğünü ona bir aşcının hazırladığı çok lezzetli yemeklerden bile daha çok mutluluk verir.

6-Stoacılık nedir?
 Fiziğe önem verir.Stoacılara göre gerçek olan platonun ideler anlayışına bütünüyle ters olan maddecilik yani somut olandır.stoacılar evrenin ruhu olduğunu bu ruhun gerçek ateş olduğuna inanırlar.Onlara göre madde tıpkı bir organizma ,canlı bir bütün olduğunu ileri sürmüşler bu organizmanın evrenin ruhu olduğunu bu ruhunda latif olması gerektiğini ve bununda ateş olduğunu öne sürmüşlerdir. Stoacılar evren ruhunu logos yani akıl olarak görürler.Bu sebebten evrende gerçekleşen her olayın bir amacının olduğu ve bu amaca ulaşmak için değişimin meydana geldiği anlayışının doğmasına yol açmıştır. Amaçlılık fikri ise zorunluluk anlayışını gerektirmektedir.Böylece evrende gerçekleşen olaylar bir amacı gerçekleştirmek istediklerine göre bu olayların olması zorunludur.Ve evrende rastlantıya yer yoktur.

7-stoacılığın kurucusu kimdir?
 Kıbrıslı zenon Zenon insanın bağımsızlığı anlayışını savunur.Zenon bu ana düşünceye bir yandan sağlam teorik bir temel kazandırmak ,bunu çeşitli yönlerden felsefi olarak temellendirmek isterken diğre yandanda bu düşünceyi insan yaratılışının sosyal sosyal iç güdüleri yada duygularıyla uzlaştırmaya çalışmıştır. Zenon insanın bir topluluk içinde yaşamasının doğal akla uygun olan bir içgüdü olarak kabul eder.Bununla birlikte Zenonun göz önünde bulundurduğu topluluğun,akıllı insanlardan oluşan bir topluluk olduğunu ve bu topluluk üyeleri arasındaki dostluklarla erdemli bir hayatın sürdürebilineceği gibi seçkinci bir yaklaşımı benimsemiş olduğuna da dikkat çekmek gerekmektedir. YENİ PLATONCULUK Antik çağ yunan felsefesinin son akımı dır.İskenderiye okulu olarakta anılmaktadır.Kurucusu Ammonios Sakkas ama onun öğrencisi platinus tarafından şekillendirilmiştir.

8-Yeni Platonculuğun en önemli temsilcileri kimdir?
 Porphyrios,lamblikhos ve proklus 3yy da oluştu 6.yy la kadar sürdü.en son çok tanrıcı felsefedir.

9-platinusun VARLIK  anlayışı nedir açıklayınız?
 Sudurn kavramı adı verilen bir kuram çerçevesinde oluşturmuştur.Tanrı adı verilen Bir den çokluğun bir başka değişle öteki varlıkların ortaya çıkış yöntemini açıklar.bu kurama göre Bir,kendi kendisinin nedeni olan ilk nedendir.

10-Platinusun BİLGİ  anlayışı nasıldır açıklayınız?
Bir den ilk türeyen varlık Akıldır.Akıl,bütün ideaların toplamıdır.Veideaların her biri de özel bir form içindeki akıldır.O halde aklın nesneleri bilmesi aynı zamanda kendini bilmesi demektir.Böylece platinusa göre bilen özne ile bilinen nesne özdeşliği kurabildiği ölçüde gerçek bilgiye ulaşılabilir.Akıl hem bilen bir özne hem bilinen bir nesne ve hemde bilgi edimi olmakla platinusa göre gerçek bilgiye sahip olan varlıktır.

11-Platinusun AHLAK anlayışı nasıldır açıklayınız?
Platinus sudur kavramından değer kuramı elde eder.Tıpkı Sokrates,platon ve aristoteleste olduğu gibi platinusta da değer kuramı en son aşamada tanrısal evrenle kurulan bağlantı çerçevesinde oluşturulur.Bu nedenle insan kendi nefsini besleyen bir yaşam biçimini amaç edinmeli ve bunun bir gereği olarakta söz gelimi haz alma,servet sahibi olma gibi her türlü tensel ve maddi etkinliklerden uzak olan bir yaşam sürmelidir.Çünkü ancak böylesi bir yaşam süren insan,kendi varlığının yetkinliği olan mutluluğa ulaşacaktır.

PATRİSTİK FELSEFE GENEL ÖZELLİKLERİ: Temel iki unsur vardır.Bunlardan birincisi kilise tarafından kutsal olarak kabul edilen metinlerin tefsir ederek açıklanması ve ikincisi debu dönem felsefesinin düşünürleri olarak kilise babaları veya apolojistlerin  hristiyanlığı savunma gayretleridir.Bu nedenle patristik felsefe kilise babalarının yani hristiyanlık kelamının kurucularının felsefesi olarak ta bilinmektedir.

12-Apolojik kavramı neye denir?
Hristiyanlığa karşı yöneltilen kişisel, sosyal ,politik yada dini içerikli eleştirilere karşı bu dini savunmak anlamında kullanılmaktadır.İslam kültür dünyasında ki kelam ilmine karşılık geldiği söylenebilir.Patristik felsefeye damgasını vyran Yunan filozofu PLATON  olmuştur. AZİZ AUGUSTİNUS Patristik felsefenin en etkili ve önemli filozofu olan putperest bir baba ile hristiyan bir annein çocuğu olarak doğmuş.önce buda dinini seçen filozof sonradan hristiyan olmuştur.

13-Aziz augustinusun BİLGİ anlayışı nedir açıklayınız?
 Kuşkuculuğa karşı çıkmıştır.17.yy Descartes gibi,bilincin kesinliğine giden bir bilgi kanalı açar.augustinus duyusal,rasyonel ve sezgisel olmak üzere üç bilgi türünün olduğunu söyler.

14-TANRI VE VARLIK anlayışı nasıldır açıklayınız?
 Tanrının varlığını agustinus ,idealardan hareket ederek kurguladığı bir delille kanıtlamaya çalışmıştır.Ona göre zorunlu ve ezeli-ebedi idealar ,sonlu insan zihninin çok üstündedir.Bundan dolayı insan zihni onların yaratıcısı değil ,yalnızca kaşifidir.Agustinus ,zorunlu ve ezeli-ebedi ideaların da zorunlu ve ezeli-ebedi bir varlığa dayanmaları gerektiğini söyleyerek Tanının varlığını kanıtlar.Augustinusun Tanrı tasavvuru ,yeni Platoncu felsefe ile Hristiyanlığın bir karışımı olarak gözükmektedir.Onun felsefeden aldığı en önemli unsur ,değişmenin eksikliği göstermesinden dolayı değişmezliğin üstün bir nitelik olarak görülmesi anlayışıdır. KÖTÜLÜK PROBLEMİ nedir? Augustinusa göre varlık hiyerarjisi,aynı zamanda bir değer hiyerarşisi olarak da görülmektedir.Buna göre tanrı,en iyi varlıktır.hiyerarşide aşağıya doğru inildikçe varlıkların iyi değerinde bir düşüş olmaktaysa da iyilikten hiçbir şekilde pay almayan ve tümüyle kötü olan tek bir varlık bulunmamaktadır.Bu durumda kötülük,yokluk ya da hiçlik anlamına geleceğinden dolayı alemde mutlak kötülük diye bir şeyin varlığından söz edilemez.Kötülüğü insan kendisi oluşturur.Tanrıya yüz çevirmesinin Tanrıdan uzaklaşmasının bir sonucu olarak kötülük ortaya çıkar.

15-Augustinusa göre AHLAK anlayışı nasıldır açıklayınız?
 Platon ve Aristoteles gibi Augistinusa göre de insan yaşamının amacı mutluluktur.Düşünür,Tanrı tarafından yaratılan insanın mutluluğu Tanrıda bulacağını aşk kuramıyla açıklamaya çalışmıştır.Tanrı aşkı kavramı yer alır.Öte yandan düşünür insan aşkının sözü edilen nesneleri tanrı tarafından yaratılmış oldukları için bu tür aşkı iyi olarak görür.Ne var ki insana duyulan aşk ,insanın manevi ihtiyaçlarını bütünüyle karşılamaz .Augustinusa göre insan,ancak Tanrıya duyacağı aşkla doğasının gerçek ihtiyacı olan sonsuzluk ihtiyacını tamamlayacak ve gerçek mutluluğu elde edebilecektir. 

16-Augustinusun siyaset felsefesi nasıldır açıklayınız?
 Augustinusun siyaset felsefesinin temelinde aşk anlayışı bulunmaktadır.Ona göre aşk,hem bireyin hemde bireylerden meydana gelen bir toplumun itici gücüdür.aşkın biri iyi diğeri kötüdür.İyi olan tanrı devleti ,kötü olan ve düzensiz olan yeryüzü devleti dir.Tanrı devleti iyi ve gerçek aşkı yaşayarak Tanrıya yönelen insanların ,kendi ruhsal yönlerini geliştirmeye çalıştıkları devlettir.Yeryüzü devleti ise kötü bir aşka tutulan ve bu nedenle Tanrıya değil ,maddeye yönelen insanların,bedensel isteklerini tatmin etmek üzere kurmuş oldukları devlettir.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

01 Mayıs 2014, 13:00:29
✿ Yağmur ✿

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 6.684


Site
« Yanıtla #2 : 01 Mayıs 2014, 13:00:29 »

Selamunaleykum ;
Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık hocam...


15-Augustinusa göre AHLAK anlayışı nasıldır açıklayınız?
Platon ve Aristoteles gibi Augistinusa göre de insan yaşamının amacı mutluluktur.Düşünür,Tanrı tarafından yaratılan insanın mutluluğu Tanrıda bulacağını aşk kuramıyla açıklamaya çalışmıştır.Tanrı aşkı kavramı yer alır.Öte yandan düşünür insan aşkının sözü edilen nesneleri tanrı tarafından yaratılmış oldukları için bu tür aşkı iyi olarak görür.Ne var ki insana duyulan aşk ,insanın manevi ihtiyaçlarını bütünüyle karşılamaz .Augustinusa göre insan,ancak Tanrıya duyacağı aşkla doğasının gerçek ihtiyacı olan sonsuzluk ihtiyacını tamamlayacak ve gerçek mutluluğu elde edebilecektir. 


Çok güzel bir çıkarım yapmış Augustinus.... Dinimizin bu bağ gücünden daha güçlü bir bağ yok....!Augustinus Tanrı'nın yani Allah'ın bağından bahseder. İnsan Allah ile birlikte dua ve ibadetlerle çok güçlü bir bağ kurabilir. İnşAllah bizlerde bu bağa sahip oluruz....
...
Allah c.c. bizleri af eylesin... HAYIRLI KANDİLLER..!

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

04 Ocak 2022, 13:03:27
M50turbo

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 2


« Yanıtla #3 : 04 Ocak 2022, 13:03:27 »

Hocam elinizde 7.ünite varsa yükler misiniz
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes