Konu Başlığı: Sadece kadınların şâhidlikleri Gönderen: Sümeyye üzerinde 02 Nisan 2011, 13:13:58 Sadece Kadınların Şâhidliklerinin Kabul Edildiği Haller: Doğum, bakirelik ve kadınlığa âit kusurlar gibi, erkeklerin bilemeyeceği hususlarda tek bir kadının şehâdeti kabul edilir: Bununla alâkalı olarak Hz. Peygamber (sas) şöyle buyurmuştur: "Erkeklerin muttali olamayacağı hususlarda kadınların şâhidlik etmeleri caizdir " Bu hükümlerin sübûtu mecburidir. Erkeklerin bu gibi işlere derinliğine bakıp bir bilgi elde etmeleri mümkün değildir. Ancak sadece kadınların bu gibi şeylere bakıp bilgi edinmeleri mümkündür. Şu halde maslahatı temin etmek için bu hususlarda sadece kadınların şehâdetlerini kabul etmek gerekli olmuştur. Bu hususlarla alâkalı dâvalarda bir kadının şâhidliği kabul edilir. Zira rivayet edildiğine göre; Hz. Peygamber (sas) doğum hususunda bir kadının şâhidliğini kabul etmiştir. Haberlerin rivayetinde olduğu gibi, kadınların yalnız başlarına söyledikleri sözleri kabul olunduğuna göre, sayı muteber değildir. Ancak şâhidlik eden kadınların sayısının iki olması, ihtiyata daha uygundur. Üç olması Allah (cc) için daha sevimlidir. Dört olması halinde ihtilafdan kurtulmuş oluruz. Doğumla alâkalı şehâdet hükümleri -inşâallah- talâk bahsinde anlatılacaktır. Bekâret mes'eîesine gelince; iktidarsız erkeğe bir sene müddet tanınır. Bu müddet sona erdikten sonra kadın şâhidler kadının bakire olduğunu söylerlerse, hâkim onları birbirlerinden ayırır. Bunda şâhidlik lâfzının kullanılması şart mıdır? Irak ulemâsına göre şart değildir ama Horasan ulemâsına göre şarttır. Çünkü bu hususda söylenen söz, başkası üzerinde bir hakkı vâcib kılmaktadır. Dolayısıyla bu bir şâhidlik olmaktadır. Miras için değil de, cenaze namazının kılınması için doğar doğmaz ölen çocuktan ses çıktığına dâir kadınların ettikleri şâhidlik kabul edilir (Ebû Yûsuf, İmam Muhammed): Namaz dedik; cenaze namazının dinî işlerden olduğu hususunda icmâ vardır. Mirasa gelince; bu Ebû Hanîfe'nin görüşüdür. İmameyn dediler ki; miras hususunda da şâhidlikleri kabul edilir. Çünkü çocuk doğarken ses çıkarır. Bunu da, erkekler o esnada kadının yanında hazır olmadıktan için duyamazlar. Evvelce de açıkladığımız gibi, bu durumda zarûreten kadınların şehâdetlerini kabul etmek gerekir. Ebû Hanîfe'nin bu mes'eledeki görüşünün gerekçesi şudur; bu, erkeklerin bakıp bilgi edinecekleri meselelerdendir. Çünkü yeni doğmakta olan çocuğun sesine kulak vermeleri helâldir. Şu halde nesebin sübûtu miras ve mehir dâvalannda bir zaruret bulunmamaktadır. Keza, süt emme dâvalarında da kadınların münferit şehâdetleri kabul edilmez. Çünkü mahremiyet sabit olunca, kıyılmış olan nikâh mülkiyeti ortadan kalkar. Mülkiyetin iptali de ancak erkeklerin şehâdetiyle sabit olur. Çünkü bu, erkeklerin bakıp bilgi edinebilecekleri konulardandır. Dolayısıyla bunda kadınların münferiden bulunacakları şâhidliğe zarurî bir ihtiyaç yoktur. [10] [10] Abdullah b. Mahmûd b. Mevdûd el- Mavsılî, El-İhtiyar Li-Ta'lîlî'l-Muhtar, Ümit Yayınları: 2/226-227. Konu Başlığı: Ynt: Sadece kadınların şâhidlikleri Gönderen: Züleyha üzerinde 11 Mart 2020, 10:55:35 Rabbim razi olsun inşallah selam ve dua ile
Konu Başlığı: Ynt: Sadece kadınların şâhidlikleri Gönderen: Es-Sabur üzerinde 12 Mart 2020, 06:28:00 Bazı şeylerde sadece kadınlar şahitlik edebilir doğum bakirelik ve sadece kadınların bilmesi gereken haller
Konu Başlığı: Ynt: Sadece kadınların şâhidlikleri Gönderen: Sevgi. üzerinde 12 Mart 2020, 06:36:21 Esselâmü Aleyküm. bazı durumlar vardırki buna sadece kadınlar bildiği şeylere şahitlik edebilir.bunlar doğum bakirelik gibi hallerdir.
Bilgiler için Allah razı olsun kardeşim Konu Başlığı: Ynt: Sadece kadınların şâhidlikleri Gönderen: Mehmed. üzerinde 30 Mart 2020, 16:50:09 Ve Aleykümüsselam Rabbim paylaşım için razı olsun
|