ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans > Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > el-İhtiyar  > Nikah kitabı
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Nikah kitabı  (Okunma Sayısı 879 defa)
28 Mart 2011, 18:09:28
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 28 Mart 2011, 18:09:28 »



 
38- NİKAH KİTABI





Nikâh lügatte bir araya getirmek, toplamak mânasındadır. Darb-ı mesellerden birinde; izinsiz olarak kısmen dahi, iktibas edilemez.

"Yaban eşeği ile dişi bir eşeği bir araya getirdik ki, bunlardan doğacak yavrunun ne olduğunu görelim." Bu darbI mesel bir iş üzerinde karar kılıp bir araya gelen ve nasıl bir neticeye ulaşacaklannı bilemeyen bir topluluk hakkında kullanılır.

Müberred Basralılardan, Gulam Sa'leb de Kûfelilerden naklettiler ki, nikâh iki şeyi bir araya getirip birbirine katmaktan ibarettir.

Şer'î istilanda ise nikâh; hususî bir surette kadın ile erkeğin bir araya gelip birbirlerine katılıp yumulmalan, yani cinsî münasebette bulunmalan demektir. Çünkü bu esnada kan-koca birleşir, biri diğerine katılır ve sanki tek şahıs gibi olurlar.

Nikâh kelimesi evlenme akdi mânasında mecaz olarak kullanılır. Çünkü bu akid neticesinde eşler birleşir ve cinsî münasebette bulunurlar. Nikâh kelimesi mutlak olarak kullanıldığında Şeriatte onunla cinsî münasebet kasdedilmiş olur. Zira Hz. Peygamber (sas) şöyle Duyurmuştur:    "Ben   nikâh (helâl bir cinsî münasebet) dan doğdum." Başka bir hadîs-i şerîfde ise şöyle buyurmuştur: "Erkeğin hayız halindeki

karısına nikâh (cinsî münasebet) haricinde her şeyi yapması helâldir " [1]

Nikâh kelimesi  Arap şiirinde de bazan cinsî münasebet mânasında kullanılmıştır. Nitekim Âşâ bir şiirinde;

"Mehri ödenmeksizin nikahlanan (kendisiyle cinsî münasebette bulunulan) esir bir kadın. Bir diğeri de vardır ki, ona; 'fidyesini öde' denilir."

Bir başka şâir de şöyle der;

"Bazı cariyeleri mızraklarımız nikahladı (biz onlarla cinsî münasebette bulunduk). Bir başkası da, amcasına ve dayısına yanıp üzülüyor."

Nikâh kelimesi karine ile birlikde kullanıldığında ondan evlenme akdi mânası anlaşılır. Bir âyet-i kerîmede Allah (cc) şöyle buyurmuştur:

"Sahiplerinin izni ile onları (cariyeleri) nikahlayıp alın."'(Nisa: 25). Cinsî münasebeti için sahibinin iznine gerek olmadığına göre; bu demektir ki, mezkûr âyet-i kerîmede geçen nikâh kelimesiyle cinsî münasebet değil, evlenme akdi kastedilmiştir.

Başka bir âyet-i kerîmede de Allah (cc) şöyle buyurmuştur:

"Beğendiğiniz kadınlardan (ikişer, üçer, dörder) nikahlayıp alın." (Nisa- 3). Burada geçen nikâh kadınların sayısı ile alâkalı olup cinsî münasebetle ilgilidir. Keza, bir hadîs-i şerîfde Hz. Peygamber (sas) şöyle buyurmuştur: "Şâhidler olmadan kılman nikâh geçerli değildir." Şâhidler evlenme akdi esnasında bulunurlar; cinsî münasebet esnasında değil... Kaldı ki, nikâh kıyılırken kadınla erkek birbirlerinden ayadırlar. Demek ki bu hadîs-i şerîfde geçen nikâh kelimesiyle evlenme akdi kastedilmiş, evlenme akdine de nikâh denilmiştir. Çünkü bu akid kadınla erkeğin birleşip cinsî münasebette bulunmaları neticesini doğurur.

Bu kabilden olmak üzere bir âyet-i kerîmede şöyle buyurulur.

"Ben rüyamda şarap sıktığımı gördüm. "(Yûsuf: 36). Halbu ki şarap sıkılmaz, üzüm sıkılır. Ama sıkılan üzümün suyu netice itibarıyla şarap olacağı için, burada şarap sıkma tâbiri kullanılmıştır. Evlenme akdi de nikâh (cinsî münasebet) değildir. Ama neticede cinsî münasebet olacağı için de bu akde nikâh denilmiştir.

Nikâh; meşru bir akiddir ve müstehabdır. İnsanlar evlenmeye teşvik edilmişlerdir. Evliliğin meşruiyeti Kitab, sünet ve icmâ ile sabittir. Kur'ân-ı kerîmde;

"İçinizden   bekârları    ve kölelerinizden,   cariyelerinizden  sâlih olanları evlendirin. "(Nûr: 32). Ve;

"Beğendiğiniz kadınlardan (ikişer, üçer,  dörder) nikahlayıp alın." (Nisa: 3). buyurulur.

Hz.    Peygamber    (sas)    de    bu     hususda   şöyle   buyurmuştur:

"Nikahlanın, çoğa/m. Çünkü ben kıyamet gününde diğer ümmetlere karşı sizin çokluğunuzla övünürüm.[2] Ve; "Evlenmek benim sünnetimdir. Kim benim   sünnetimden yüz çevirirse, o benden değildir."[3]    Bu hususda eserler çok ve nasslar boldur.[4]

 




[1] Bu hadîsi Ebû Dâvud, Tirmizî, Neseî ve Ibn. Mâce rivayet etmiştir

[2] Bu hadîsi Abdürrezzak mürsel olarak El- Câmi'de; Ibn. Mürdeveyh de tefsirinde muttasıl olarak ve Beyhakî de El- Mârife'de rivayet etmiştir.

[3] Bu hadîsi Buharî ve Müslim rivayet etmiştir

[4] Abdullah b. Mahmûd b. Mevdûd el- Mavsılî, El-İhtiyar Li-Ta'lîlî'l-Muhtar, Ümit Yayınları: 3/5-8.



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.038


View Profile
Re: Nikah kitabı
« Posted on: 24 Ağustos 2019, 19:17:13 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Nikah kitabı rüya tabiri,Nikah kitabı mekke canlı, Nikah kitabı kabe canlı yayın, Nikah kitabı Üç boyutlu kuran oku Nikah kitabı kuran ı kerim, Nikah kitabı peygamber kıssaları,Nikah kitabı ilitam ders soruları, Nikah kitabıönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &