> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Efendimiz > Hurma ağaçlarının kesilmesi
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Hurma ağaçlarının kesilmesi  (Okunma Sayısı 4357 defa)
28 Nisan 2011, 10:29:14
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« : 28 Nisan 2011, 10:29:14 »



HurmaAğaçlarının Kesilmesi

Genel karakter itibarıyla Yahudiler, dünya malına karşı aşırı düşkün idiler ve onların bu zaafını bilen Allah Resülü (sallallahu aleyhi ve sellem) de, muhasaranın uzaması üzerine hurma ağaçlarının ke­silmesini ve yaptıklarına mukabil onların da evlerinin ateşe veril­mesini emir buyurdular. Halbuki O, savaş esnasında bile ağaçlara dokunulmamasını emrediyor ve tabii hayata müdahale edilmeme­sini istiyordu. Demek ki buradaki maksadı farklıydı; anlaşılan Allah Resülii (sallallahu aleyhi ve sellern), Yahudilerin hurma ağaçları ve evleri konusundaki zaaflarından istifade ederek direnişten vazgeçmelerini hedeflemişti.

Kesim işiyle ilgili olarak görevlendirdiği isimler EbU Leulii el­Mtizini ve Abdullah İbn Selôm, gözde hurmalıklarına girip de onları kesmeye başlayınca kale içinden feryad ii figan yükselmeye başlayı­verdi. Maksat hasıl oluyordu. Kadınlar çığlığı basıp çoktan elbisele­rini parçalamaya başlamış, kendilerini yere atıp dövünerek çığlıklar koparıyor ve etraflarına lanet yağdırıyorlardı.

Onlar da şaşırmışlardı; Muhammedü'l-Emin'den böyle bir dav­ranışı onlar da beklemiyorlardı. Ancak durum değişmiş ve şimdi göz göre göre hurmalıkları kesilmeye başlanmıştı. Gidişattan rahatsız olanların başında Sellam İbn Mişkem geliyordu ve bir çırpıda solu­ğu Huyey İbn Ahtab'ın yanında alacaktı:

- Ey Huyey, diyordu. Salkım salkım acve hurmaları kesiliyor!

Halbuki bunlar, dikimden itibaren ancak otuz yılda meyve vermeye başlayan ağaçlar!

Huyey de şaşkındı; gözleriyle görmese inanmazdı ama her şey

gözü önünde cereyan ediyordu. Onun için önce Resülullah'a haber gönderdi:

- Ya Muhammed, diyordu. Yeryüzünde bozgunculuk yapmayı Sen yasaklıyordun; peki bu hurmalıklan niye kesiyorsun?

Onun bu sözleri, ashab arasında da farklı anlayışların gelişme­sine sebep olacaktı. Bir kısmı, bu hareketin bir yanlışlık ihtiva ettiği­ni düşünüp "Ağaçları kesmeyelim." derken diğer bir kısmı ise, mala düşkün olan Yahudilerin bu manzarayı görüp de çılgına dönmeleri ve neticede muhasaradan vazgeçmeleri için böyle bir fiile tevessül etme­nin daha sağlıklı olacağını düşünüyorlardı. Neyse ki Cibril-i Emin'in soluğu imdatlarına yetişecek, gelen ayette şöyle denilecekti:

- O kafirleri kızdırmak için herhangi bir hurma ağacı kesmiş iseniz veya kökleri üzerinde bırakmışsanız bu, hep Allah'ın izniyle ve o yoldan çıkmışları cezalandırmak için olmuştur.v"

Demek ki meselenin iç yüzü çok farklıydı ve bütününe muttali olamadığı yerdebir mü' min, konuyu bütünüyle gören liderin söy­lediklerine itaat etmeliydi. Demek ki mesele, sadece Beni Nadir'in zayıf noktasından hamle yapıp onları teslime mecbur etmek değildi. Aynı zamanda ümmet-i Muhammed adına bir itaat dersi hüviyeti de taşıyordu. Zaten sonuçları da alınmaya başlanmıştı. Çünkü çok geç­meden Huyey'den ikinci bir mesaj daha gelecekti:

- istediğini Sana verecek ve yurdundan da çıkıp gideceğiz! Ancak, şartlar değişmişti ve elbette artık, günlerdir devam ede­gelen olağanüstü ortamın beraberinde getirdiği hükümler geçerli olacaktı. Onun için Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellern):

- Bugün için o şartları kabullenmek imkansız; yalnız, silahlar dışında develerinizin yüklenebileceği kadar eşyanızı alıp gidebilir­siniz, buyurdu.

Huyey ağırdan alıyor ve Resülullah'tan, kendileri adına savaş öncesindeki şartları kabullenmesini bekliyordu. Onun bu kadar ağırdan aldığını gören ve daha büyük bir musibete maruz kalacakla­rından endişelenen Sellam İbn Mişkem yine devreye girdi:

- Yazıklar olsun sana Ey Huyey! Bari, daha kötüsü başına gelip çatmadan bu şartları kabul et, dedi.

172 Haşr,59/5

- Bundan daha kötüsü nasılolabilir ki, diye mukabelede bulun­du Huyey.

- Eli kılıç tutanlann hepsi öldürülür; mal ve mülke el konu­lur ve çoluk çocuk da esir alınır! Halbuki bugün malımızın gitmesi bizim için daha ehvendir, diyordu Sellam.

Ancak, Huyey yine bildiğini okuma taraftanydı ve iki gün bo­yunca teklifi kabul etmeye bir türlü yanaşmadı.

Bu arada Beni N adir arasında ihtilaflar çoğalmış ve fikir ayrılık­lan baş göstermişti. Aralanndan Yamin İbn Umeyr ve EbU Said İbn Vehb bir araya gelmiş, şunlan konuşuyorlardı:

- Allah'a yemin olsun ki, O'nun beklediğimiz peygamber oldu­ğunu sen de biliyorsun. Hiç olmazsa gel, Müslüman olalım da canı­mızla malımızı kurtaralım!

Kör bir inat uğruna hem ahireti hem de dünyayı kaybetmek­tense ikisini birden kazanmak kadar akıllıca bir hareket olamazdı ve arkadaşının teklifine diğeri de katılarak o gece gelip Müslüman oldular.

Her geçen gün durumlan daha da kötüye giden Beni Nadir'in baskılarına Huyey de dayanacak gibi değildi ve Allah Resülü'ne yeni bir haber göndererek, silahlar hariç develerin taşıyabilecekleri kadar yükle yurtlarını terk etme teklifini kabul ettiğini açıkladı. Aynı za­manda bu, muhasaranın da sona erdiğini gösteriyordu.

Sürülme işlemine Muhammed İbn Mesleme mübaşeret ediyor­du. Aralarında hala ağır davrananlar vardı ve kendilerinin, Medineli bazı kimselerden alacaklan olduğunu ileri sürüp ayak diremek is­tiyorlardı. Durumdan haberdar olan Allah Resı1lü (sallallahu aleyhi ve sellem):

- Öyleyse indirim yapıp peşin alın, buyurarak bu kapıyı da ka­patmış oluyordu.V'

173 Henüz faiz hakkında yasaklayıcı hüküm gelmediği için tefecilik yapan Beni Na­dir'e borçlanan sahabiler vardı. Üseyd İbn Hudayr da onlardan birisiydi; Ebü Rafi' Sellam İbn Ebi Hukayk'tan, bir yıllığına seksen dinar borç almış ve bunun karşılığında yüz yirmi dinar borçlanmıştı. Henüz bir yıl dolmadan bu hadise pat­lak verip de Resülullah'dan bu sözler şeref-sudur olunca Hz. Üseyd, ana para olan seksen dinan ödemek suretiyle borcunu kapatacak ve Ebu Rafi' de parasını

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Hurma ağaçlarının kesilmesi
« Posted on: 19 Nisan 2024, 03:30:05 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Hurma ağaçlarının kesilmesi rüya tabiri,Hurma ağaçlarının kesilmesi mekke canlı, Hurma ağaçlarının kesilmesi kabe canlı yayın, Hurma ağaçlarının kesilmesi Üç boyutlu kuran oku Hurma ağaçlarının kesilmesi kuran ı kerim, Hurma ağaçlarının kesilmesi peygamber kıssaları,Hurma ağaçlarının kesilmesi ilitam ders soruları, Hurma ağaçlarının kesilmesiönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes