> Forum > ๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ > Dini Konular > Dini makale ve yazılar  > Namazı tevazu ve husu ile kılmak
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Namazı tevazu ve husu ile kılmak  (Okunma Sayısı 742 defa)
16 Ekim 2010, 17:03:09
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839


Site
« : 16 Ekim 2010, 17:03:09 »



NAMAZI TEVAZU ve HUŞU ile KILMAK




Cenab-ı ALLAH Buyurur ki:
- Müminler muhakkak felah bulmuştur, öyle müminler ki, onlar namazlarını huşu ve tevazu ile kılarlar. (Müminun suresi, ayet:1,2)
Alimlerimizden bazıları HUŞU’yu kalbin fiiliyatından sayarlar, KORKU gibi.
Diğer bazı alimler ise azanın fiiliyatından kabul ederler; namazda iken
sükut etmek sağa-sola sallanmamak ve diğer abes şeyleri yapmamak gibi!...
HUŞU’nun namazın farzlarından mı yoksa faziletlerinden mi olduğu hususunda
ise fikirler değişiktir. Bazıları farz olduğunu kabul ederler ve Sevgili
Peygamberimizin (sallALLAHüaleyhivessellem) ‘’Kişinin namazından sadece
makul olanı mevcuttur.’’ Mealindeki hadisi ile,
- Beni hatırlamak ve anmak için namaz kıl! (Taha suresi, ayet:14’ün son kısmı) Mealindeki ayeti delil gösterirler. Gaflet ZİKR’e zıttır. Bunun için ALLAH buyurur ki:
- Rabbını içinden, yalvararak ve korkarak, yüksek olmayan bir sesle sabah ve akşam an! Gafillerden olma! (Araf suresi, ayet:205)
Hz.Peygamberimizin (sallALLAHüaleyhivessellem) namaz hakkındaki bir hadisi
şu mealdedir:
-Beş vakit namaz, birinizin evinin önünden akan bol sulu bir nehirle bu
nehirde günde beş defa yıkanan ev sahibinin haline benzer. Günde beş defa
yıkanan bu kişinin vücudunda kir kalır mı?
Hadisin açıklaması şudur:
-Su, insan vücudunu maddi kirlerden temizler. Namaz da insan vücudunu manevi kirlerden yani kötü huylardan ve büyük günahların dışında kalan günahlardan temizler. (DİKKAT büyük günahların dışındaki günahlar!..) Fakat bu netice, namaz HUŞU ile ve kalb huzuru ile kılındığı zaman hasıl olur. (Demek ki biri namaz kılıp namazım benim kötü huylarıma tesir etmiyor derse durup nasıl namaz kılıyorum diye bakmalı!!!) HUŞU ve kalb huzuru ile kılınmayan namazlar kabul edilmez, faydasızdır. (Burada huşu’yu kalbin fiiliyatından saymamız durumunda namazın farz borcu yerine gelmekte ancak diğer faydaları yokolmaktadır. Namazın göğün katmanlarına çıkarılma meselesinde olduğu gibi...)

Hz.Peygamberimiz (sallALLAHüaleyhivessellem) buyururlar ki:
-Kim bütün dünyevi düşüncelerden sıyrılarak kalb huzuru ile iki rekat namaz
kılarsa bütün geçmiş günahları bağışlanır.
-Namaz farz kılındı, hacc ve tavaf yapmak emredildi ve diğer ibadet usulleri kondu, bütün bunlar ALLAH’ı ZİKRETMEK içindir.
Eğer namaz kılanın kalbinde, zikrettiği Zat’ın –ki maksudu ve gayesi o, yani ALLAH’tır- bir heybeti bir azameti olmazsa zikrin ne kıymeti kalır.

Hz.Peygamberimiz (sallALLAHüaleyhivessellem) buyurur ki:
-Kişinin kıldığı namaz onu çirkin hareketlerden ve kötü huylardan men
edemiyorsa o namaz onun ALLAH’tan uzaklığını arttırmaktan başka bir şey
yapmaz.

Hz.Bekir İbni Abdullah bir gün şöyle der:
-Ey Ademoğlu, eğer izinsiz olarak Rabbinin huzuruna girmek ve tercümansız
O’nunla konuşmak istersen girebilirsin.
Sorarlar:
-Bu nasıl olur?
Cevap verir:
-Abdestini kusursuz alır, kalb huzuru ile namaza durursun. İşte bu andan
itibaren ALLAH’ın huzurundasın. Tercümansız konuşabilirsin!!!

Hz.Aişe’den (radıyALLAHüanha) rivayet edilir. Der ki:
-Resulullah (sallALLAHüaleyhivessellem) ile konuşurduk. O bize birşeyler
anlatır, biz de O’na birşeyler anlatırdık. Namaz vakti geldi mi, ALLAH’ın
kudret ve azameti ile meşgul olmaktan, sanki o bizi tanımaz, biz de O’nu
tanımazdık.

Hz.Peygamberimiz (sallALLAHüaleyhivessellem) buyururlar ki:
-Kişinin kalbi bedeni ile beraber namazda hazır olmadıkça ALLAH o namaza
bakmaz.

ALLAH’ın dostu Hz.İbrahim (aleyhisselam) namaza durduğu zaman iki mil öteden kalbinin atışları işitilirdi.

Hz.Said Tenuhi namazda bulunduğu müddetçe yanaklarından sakalına doğru akan
gözyaşı damlaları eksik olmazdı...

Bir defa Hz.Peygamberimiz (sallALLAHüaleyhivessellem) namaz kılmakta olan
birisini sakalı ile oynarken gördü ve şöyle buyurdu:
-Eğer bu adamın kalbinde HUŞU olsaydı, azasında da olurdu.

Anlatırlar ki:
Namaz vakti gelince Hz.Ali (radıyALLAHüanh) titrer ve yüzünün rengi atardı.
Kendisine ‘Sana noluyor, ey mü’minlerin emiri (halifesi)?’ diye
sorduklarında şöyle derdi:
-ALLAH’ın göklere ve yere teklif edip te onların kabul etmekten çekindikleri ve benim kabul ettiğim EMANET’in (namaz) zamanı geldi. (Bu bir önceki EMANET başlıklı yazı için de güzel bir örnek... Orada EMANET’den kasıt anlatılmıştı.)

Gene, Hz.Hüseyin (radıyALLAHüanh) abdest aldığı zaman benzi sapsarı olurdu.
Aile halkı kendisinden bunun sebebini sorduklarında şu cevabı verirdi:
-Biliyor musunuz ben Kime kıyam etmeğe hazırlanıyorum!!!

Hz.Hatem Esam’dan namazı nasıl eda ettiğini sorarlar. Şöyle anlatır:
-Namaz vakti yaklaşınca kusursuz bir abdest alır, namaz kılacağım yere
gelirim. Azalarımın sükunete kavuşması için bir müddet otururum. Sonra
namaza başlamak üzere ayağa kalkarım.
KABEYİ kaşlarımın arasına,
SIRAT KÖPRÜSÜNÜ ayaklarımın altına,
CENNETİ sağıma ve
CEHENNEMİ soluma,
ÖLÜM MELEĞİ’ni arkama alır VE;
BUNU KILDIĞIM SON NAMAZ kabul ederek,
KORKU ve ÜMİT ARASINDA BİR RUH HALETİ içinde,
Namaza başlarım.
Tekbiri HUŞU ile alırım. Sure ve ayetleri usulünce okur, rükuları TEVAZU ile secdeleri HUŞU ile yaparım. Sol yana oturur, sol ayağımın sert kısmını yere yayar ve sağ ayağımı parmakları üzerine dikerim. (Buradaki son cümle
beylerin namazları için geçerli olup, bayanların namazlarının şeklen farklı
olduğunu hatırlatırım. Referans:Namaz Kitabı-Hasan Yavaş)
Bir de bütün bunları İHLASLA yaparım; Fakat kabul edilip-edilmediğini
bilemem.

Hz.İbni Abbas der ki:
-Kalb huzuru ile, çok uzatmadan ve çok kısaltmadan kılınan iki rekat namaz,
kalb hatalar içinde olduğu halde bütün gece boyunca kılınan namazdan daha
hayırlıdır.

Hz.Peygamberimizin (sallALLAHüaleyhivessellem) bir hadisi şu mealdedir:
-Ahir zamanda ümmetimden bir kısm kişiler vardır ki, cami ve mescitlere
gelerek halka olup otururlar. Bütün zikirleri ve düşündükleri dünyadır ve
dünya sevgisidir. Onlarla asla oturmayın. ALLAH’ın onlarla bir haceti
yoktur.

Bir gün Hz.Peygamberimiz (sallALLAHüaleyhivessellem) şöyle buyurdu:
-Size hırsızların en kötüsünü haber vereyim mi?
Sahabe sordu:
-Kimdir o ey ALLAH’ın Resulü?
Resul (sallALLAHüaleyhivessellem) buyurdu:
-Namazından hırsızlık yapan.
Sahabe sordu:
-Namazdan nasıl hırsızlık yapabilir?
Resul (sallALLAHüaleyhivessellem) buyurdu:
-RÜKULARI VE SECDELERİ TAM YAPMAZ!!!!!!

Gene namaz üzerine söylenen bir hadis şu mealdedir:
-Kıyamet günü kişi ilk olarak namazdan hesaba çekilir. Eğer namazını
hakkiyle kılmış ise, bundan sonraki hesabı kolaylaşır. Yok, eğer namazı
eksik ve kusurlu ise, ALLAH meleklere şöyle buyurur:
-Kulumun başka nafile ibadetleri var mı? Varsa onunla telafi edin!

Namaz üzerine söylenmiş diğer bir hadis de şöyledir:
-Kişiye, hakkıyle iki rekat namaz kıldığı zaman verilen şeyden daha hayırlı
bir şey verilmedi.

Hz.Ömer (radıyALLAHüanh) namaz kılmaya niyetlendiği zaman vücudu ürperir,
dişleri takırdardı. Kendisine bunun sebebi sorulduğu zaman:
-EMANETİ eda etmenin ve farzı yerine getirmenin zamanı geldi, fakat nasıl
eda edeceğimi bilmiyorum!!! Derdi.

Birara Hz.Halef İbni Eyyüb namaz kılıyordu. Kendisini arı soktu. Vücudundan
kan çıktı, fakat o bunu hiç hissetmedi. Hz.İbni Sad bunu görmüştü. Namazdan
sonra O’na ‘’Arı soktu, kan aktı da haberin olmadı!’’ deyince İbni Eyyüb
şunları söyledi:
-Bir kimse düşün ki, ALLAH’ın huzurundadır, ölüm meleği tepesinde, cehennem
solunda ve sırat köprüsü ayaklarının altındadır; bu kimse böyle arı sokması
gibi şeyleri hissedebilir mi?

Hz.Amr İbni Zer’in eline bir hastalık arız olmuştu. Tabipler elin kesilmesi
gerektiğini söylediler. O da ‘’kesin!’’ dedi. Tabibler, ‘’Seni iple bağlayıp öyle kesebiliriz!’’ dediler. Hz.Amr İbni Zer:
-Buna lüzum yok, ben namaza durunca rahatlıkla kesebilirsiniz, dedi.
Amr İbni Zer namaza durunca elini kestiler, o bunu hissetmedi bile....

(Namaz var MİRACA çıkar, namaz var hesap günü surata çarpılır... Üzerimize
çevrilen işaret parmağını göremiyor muyuz hala? Affet ALLAH’ım!)


İKTİBAS: İmam-ı Gazali (Rahmetullahialeyh) ‘’İLAHİ NİZAM’’ Cilt: 1


ALINTI


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Namazı tevazu ve husu ile kılmak
« Posted on: 28 Mart 2024, 17:15:53 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Namazı tevazu ve husu ile kılmak rüya tabiri,Namazı tevazu ve husu ile kılmak mekke canlı, Namazı tevazu ve husu ile kılmak kabe canlı yayın, Namazı tevazu ve husu ile kılmak Üç boyutlu kuran oku Namazı tevazu ve husu ile kılmak kuran ı kerim, Namazı tevazu ve husu ile kılmak peygamber kıssaları,Namazı tevazu ve husu ile kılmak ilitam ders soruları, Namazı tevazu ve husu ile kılmakönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes