๑۩۞۩๑ İlim Dünyası Online Dergi Dünyası ๑۩۞۩๑ => Diğer Yazılar => Konuyu başlatan: Zehibe üzerinde 21 Ağustos 2011, 09:30:27



Konu Başlığı: Hz. Ali r.a. Böyle Seslendi
Gönderen: Zehibe üzerinde 21 Ağustos 2011, 09:30:27
Hz. Ali r.a. Böyle Seslendi


Nisan 2009 - 124.sayı


Semerkand Dergisi kaleme aldı, DİĞER YAZILAR bölümünde yayınlandı.

Hz. Ali r.a. bir hutbesinde Allah Tealâ’ya hamd ve sena ve Rasul-i Ekrem s.a.v. Efendimiz’e salât ve selamdan sonra halka şöyle seslendi:

Ey insanlar! Sizden önce yaşayan kavimler içinde helak olanlar günahlara daldıkları için helak oldular. Alimleri ve fakihleri onları kötülüklerden men etmedi (ve hepsi birlikte helak oldu). Allah onların üzerine çeşitli belalar indirdi.

Dikkat edin! Onların başına inen felaketler sizin de başınıza inmeden önce marufu (iyiliği) emredin ve münkeri (kötülüğü) yasaklayın. Bilin ki, emr-i maruf ve nehy-i münker ne bir rızkı keser, ne de bir eceli yaklaştırır (İşinizden gücünüzden olacağınız veya cezalandırılacağınız endişesiyle emr-i maruf nehy-i münker yapmazlık etmeyin). Allah Tealâ’nın, herkesin canı, malı ve çoluk-çocuğuyla ilgili olarak takdir ettiği artma ve eksilme, gökten yere yağmurun indiği gibi iner. Dolayısıyla birinizin evine barkına, malına veya canına bir eksiklik (musibet) isabet eder de başkasında daha iyi bir durum görürse, sakın bu onun için (yoldan saptırıcı) bir fitne olmasın.

Çirkin işlere bulanmamış müslüman bir kişi, çirkinlik anıldığı zaman ürperir, Allah korkusuyla titrer. Aşağılık karakterli insanlar ise, ilk oyunda kazanıp borçlarını ödemeyi uman mağrur kumarbaz gibidir. Oysa hıyanetten uzak müslüman Allah’a dua ettiğinde iki iyilikten birini ister: Ya Allah katında olanların kendisi için daha hayırlı olduğunu düşünür ve onu ister ya da Allah’ın kendisine (dünyalık) rızık vermesini ister. Bir de bakar ki hem zenginleşmiş, çoluk-çocuk sahibi olmuş, hem de şeref ve takva sahibi.

Kazanç iki çeşittir: Servet ve çoluk çocuk dünya kazancıdır. Amel-i salih ise ahiret kazancıdır. Allah bazılarına bu iki kazancı birlikte nasip eder.

Nehcu’l-Belâğa’da hutbenin sonunda şu ifadeler bulunmaktadır:

Allah’ın sizi kendisinden (azabından) sakındırdığı gibi O’(nun azabı)ndan sakının! Allah’tan eksiksiz bir şekilde ve gerektiği gibi korkun ve içine riya ve gösteriş karıştırmadan amel işleyin. Kim (gösteriş yapmak suretiyle) Allah’tan başkası için amel işlerse, Allah onu kendisi için amel işlediği kişiye havale eder (kimin için ibadet ettiysen sevabını ondan iste, buyurur). Allah’tan şehitlerin mertebesini ve bahtiyar kullarla birliktelik ve peygamberlerle arkadaşlık dileriz.

İbn Asâkir, Târîhu Dimaşk, 42/502-503; Ali el-Müttakî, Kenzu’l-Ummâl, 16/206-207; Nehcu’l-Belâğa, 45.