4.sorunun cevabı sanırım yanlış.
Teorik planda icmâ Hz. Peygamber’den sonra herhangi bir dönemde karşılaşılabilecek şer’î bir meselenin hükmü üzerinde İslam alimlerinin görüş birliğine varmalarının kaynak değerine atıf niteliğindedir.
Yani bu kavram İslam alimlerinin ittifakının teorik olarak Kur’an ve Sünnet’ten sonra üçüncü bir şer’î delil olarak kabul edildiğini anlatır. Ancak burada söz konusu edilen spontane olarak (kendiliğinden) oluşacak bir fikir birliği olup ictihada açık bir meselede bu tür bir fikir birliğinin oluşmasının oldukça uzak bir ihtimal olduğu dile getirilmiştir. Doğru cevap:İcmâ İslamın temel esasları niteliğindeki bazı hükümleri zorlanmış yorumlara karşı koruma altına almıştır.
Zira bu şık icmaın pratik yönüyle alakalıdır diye düşünüyorum
Tüm site yöneticileri ve emeği geçen bütün arkadaşlardan ALLAH razı olsun hakkınızı helal edin
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın