๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ => Ders Soruları => Konuyu başlatan: murat09 üzerinde 02 Nisan 2010, 00:33:09



Konu Başlığı: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: murat09 üzerinde 02 Nisan 2010, 00:33:09
İSLAM FELSEFESİ TARİHİ
1)Kindi’nin metafiziğinde çelişkiye sebep olduğundan dolayı eleştirdiği temel kavram hangisidir?

Sınırlılık
Sonsuzluk
İlk Muharrik
Gök Akılları
Hiçbiri


2)Kindi ilimleri nasıl tasnif etmektedir?

a-1) Vahyi ilimler, 2) Kültürel ilimler: a) Tarih, sosyal bilimler, 3) Akli ilimler: Fizik, Metafizik, b) Pratik ilimler: Ekonomi ve siyaset
b-Felsefi ilimler: Fizik, Metafizik, Mitoloji,
c-1) Dini ilimler, 2) İnsani ilimler: a) Teorik ilimler: Fizik, Metafizik, İlmün nefs (Psikoloji), b) Pratik ilimler: ahlak ve siyaset
d-Hiçbiri
e-1) Tarih ilimleri, 2) Doğrudan ilimler: Fizik, Metafizik, b) Pratik ilimler: Ekonomi ve siyaset

3)Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

I) Akli ilimlere dair birikim zirveye çıktığından dolayı 11 yy.dan sonra tercüme hareketine rastlamayız
II) Me’mun’u felsefe eserlerini tercümeye sevk eden şey akli kıyasa eğilimi ve mutezile ekolünün etkisinde kalmış olmasıdır.
III)Tercüme çalışmalarının İslamın evrenselleşme süreçleriyle de yakından alakalıdır. olduğu gözükmektedir.
IV) İlk dönemlerde Beytülhikme bir tercüme bürosu ve bir kütüphane idi daha sonra özellikle pozitif bilimlerin araştırıldığı ve astronomik gözlemlerin yapıldığı bir merkez ve bir eğitim kurumu haline gelmiştir.

II, IV
I, V
I
IV
II

4)Farabi’ye göre ortak duyunun işlevi nedir?

Vehim ve hafızanın ortak olarak kullandığı güçtür
Hayal ve düşünmenin ortak olarak kullandığı güçtür.
Hayal ve vehmin ortak olarak kullandıkları güçtür
Hafıza ve düşünmenin ortak olarak kullandığı güçtür
Dış duyuların tamamına verilen addır



5)Bir cevherin, yeni bir cismin ortaya çıkışını sağlayan hareket çeşidine ne ad verilir?

Hiçbiri
Oluş bozuluş Hareketi
Niceliksel Hareket
Mekansal Hareket
Niteliksel Hareket

6)İbn Sina psikolojisinde tikel yargıların kaynağı aşağıdakilerden hangisidir?

Ortak Duyu
Hayal
Hiçbiri
Hafıza
Vehim

7)İhvan-ı Safa aşağıdaki şehirlerden hangisinde ortaya çıkmıştır?

Bağdat
Basra
Buhara
Kufe
Kahire

8)Zekeriyya Razi’nin ahlaki yaşamda model aldığı kişi kimdir?
 
Hiçbiri
Hermes
Sokrat
Aristo
Hz. Muhammed (s.a.v.)

9)Aşağıdakilerden hangisi İbn Sina’ya göre akıl çeşitleri arasında yer almaz?
 
Hiçbiri
Beyani Akıl
Bilmeleke akıl
Bil kuvve akıl
Müstefad Akıl


10)Aşağıdakilerden hangisi İhvan-ı Safa’nın kaynakları arasında yer almaz?
 
Aristo
Plotinus
Platon
Zenon
Pisagor


Cevaplar 1-B  2- C 3-C 4-A 5-E  6-B  7-B  8-C  9-B  10-D








11)İslam Felsefesi hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

İslam Felsefesi evrensel özellikleri bünyesinde taşır
Hepsi
İslam felsefesi kendisinden önceki felsefi birikimlerle çok sıkı ilişkisi verdır.
İslam Felsefesi sadece Kuran ve sünnetin müslüman filozoflarca yorumlanmasından oluşmuştur.
İslam felsefesi Orta Çağ bilim geleneklerini de bünyesinde ihtiva eder
 
12)Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

İslam düşünce geleneği Hristiyanların teslis inancına cevap vermiştir.
İslam düşünce geleneği Dehriyye olarak anılan grupların evrenin zamanın eseri olduğu şeklindeki görüş ve eleştirilerine cevap vermiştir.
İslam düşünce geleneği tabiatçıların evrenin bir var edicisinin olmadığı tezlerine cevap vermiştir.
İslam düşünce geleneği Mecusiliğin evrenin oluş-bozuluş ve yönetiminde iki ilkenin zorunlu olduğu şeklindeki tezine cevap vermek zorunda kalmıştır.
İslam düşünce geleneği Brahmanların Mutlak Tanrı’nın birden fazla olduğu tezine cevap vermek zorunda kalmıştır

13)İhvan’a göre iyi ahlak nasıl ortaya çıkar?

Kötülükten Kaçınmayla
İyi insanlarla birlikte olmak suretiyle
Tanrı’nın lutfuna mazhariyetle
Nazari Yetkinlikle
Erdemlerin meleke haline gelmesiyle

14) “İnsan sanatlarının değer ve mertebe bakımından en üstünü felsefedir. Felsefenin tarifi İnsanın gücü ölçüsünde varlığın hakikatini bilmesidir. Çünkü filozofun bilgiden amacı gerçeğin bilgisini yakalama, davranışının amacı ise sürekli fiil değil, gerçeğe uygun davranmaktır. Çünkü biz gerçeğe ulaşınca o yöndeki fiilimiz sona erer.” diyen Kindi hangi anlamı kast etmemiştir. 

Felsefe aklı kullanarak gerçekliğin bilgisine ulaşmaya çalışır
Gerçekliğin bilgisine sadece en şerefli sanat olan felsefe ile ulaşabiliriz
Filozof gerçekliğin bilgisini elde ettikten sonra buna uygun davranmaya çalışır.
Felsefe gerçekliğin bilgisine ulaşmada başka bir kaynağa muhtaç değildir
Felsefe insani sanatlardan bir tanesi olup en şereflisidir

15)Hristiyanlıkla ve Yahudilikle mukayeseli olarak düşünüldüğünde İslam dünyasında felsefi ilim geleneklerinin kısa zamanda oluşmasının sebeplerinden bir tanesi aşağıdakilerden hangisidir?

I.) İslam dinin devletle beraber yayılması
II.) Kur’an ve hadislerin genel anlamda ilim öğrenmeyi teşvik etmesi
III.) İslamın ortaya çıktığı yüzyılda Arap toplumunun güçlü ilmi geleneklere sahip olması
 
I, II, III
I,II
II
III
I
16)Kindî aşağıdakilerden hangi ifadeyi nefs tanımında kullanmamıştır?

Canlılık yeteneği bulunan ve organı olan doğal bir cismin tamamlanmış halidir.
Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi değil iken ikincisi tabidir
Hiçbiri
Evren duyular ve akledilirler iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş bozuluşa tabi iken ikincisi tabi değildir
Evren ay üstü ve ay altı olmak üzere iki varlık alanına ayrılır. İlki oluş ve bozuluşa tabi olup ikincisi oluş ve bozuluşa tabi değildir.

17)Farabi hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

Aristo’nun mantık külliyatının her eseri üzerine şerh yazmıştır.
Mantık külliyatının bölümleri ile ilgili müstakil eserler yazmıştır.
Mantıktaki başarısı dolayısıyla muallim-i sani ünvanını almıştır.
Tasavvurat-Tasdikat ayrımını getirmiştir. İslam mantık geleneği daha sonra bu ayrımı takip etmiştir.
İslam dünyasında ilk defa mantık hakkında eser yazan filozoftur.

18)İslam Felsefesinin doğup geliştiği dönemde siyasi yönetim ölçeği aşağıdakilerden hangisidir?

Hiçbiri
Şehir Devleti
Ulus Devlet
Din temelli aşiret devleti
İmparatorluk Devleti

Cevaplar: 11-D 12 –A  13-E 14 –D 15-E  16-A 17-E 18-E


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: birızbın üzerinde 02 Nisan 2010, 03:37:38
arkadaşlar bu cevaplar tam doğru mu?


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: Mehmed üzerinde 02 Nisan 2010, 09:05:39
ALLAH razı olsun paylaşımınız için.


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: zeynepp üzerinde 02 Nisan 2010, 09:22:20


İbn Sina’nın felsefesini en geniş bir şekilde ortaya koyan ansiklopedik eserin adı aşağıdakilerden hangisidir?



  Şifa 
  Mübahasat 
  el-Kanun 
  Necat 
  İşarat vet Tenbihat 



Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: Cihan üzerinde 02 Nisan 2010, 09:31:23
Bir Farklı Soruylada ben karşılaştım :

İbn Ravendinin Kuranı Kerim hakkındaki ilhadi görüşü aşağıdakileden hangisidir?

Kuranda çelişkiler bulunmaktadır.****

Kuran arapça dışında başka bir dilde de inebilirdi.

Kuranın icazı ancak aklın desteği ile anlaşılabilir.

Kuranın icazı kendisine inen kavim sebebiyle anlaşılamamaktadır.

Hiçbiri


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: alifeda üzerinde 02 Nisan 2010, 10:59:46
şükür ya ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞ


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: Meryem- üzerinde 02 Nisan 2010, 11:07:09

5 )

İhvan’a göre felsefenin amacı nedir?



   
Akli birliği sağlama
   
Ruhu arındırma
   
Ailenin refahı ve esenliği
   
Doğru bilgiye ulaştırma
   
Toplumu mutluluğa kavuşturma

Ben bu soruyu D işaretledim


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: alifeda üzerinde 02 Nisan 2010, 11:11:41
İhvan-üs-Safâ mensupları, kendilerini aydınlanmaya ve ahlâk bakımından arınmaya adamış kişilerdi-OLA BİLİR Mİ


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: alifeda üzerinde 02 Nisan 2010, 11:13:30
Akımın amacı, Müslümanları bağnazlıktan kurtarmak, bilim anlayışını ve doğa bilimlerine dayanan felsefeyi egemen yapmak, toplumu düzeltecek bir aydınlar ahlâkı yaratmaktı. Ortaya çıkardıkları kolektif bir eser olan, bir tür ansiklopedi ile amaçlarına bir dereceye kadar ulaşmışlardı. İhvan-üs-Safâ'ya İslâm ansiklopedistleri demek yanlış olmaz.
İNTERNETTE BÖYLE BULDUM YA


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: beyazmelek üzerinde 02 Nisan 2010, 13:51:32
allah razı olsun soruları paylaşan kardeşlerimden...


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: büşram üzerinde 02 Nisan 2010, 15:26:31
Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

İslam düşünce geleneği Hristiyanların teslis inancına cevap vermiştir.
İslam düşünce geleneği Dehriyye olarak anılan grupların evrenin zamanın eseri olduğu şeklindeki görüş ve eleştirilerine cevap vermiştir.
İslam düşünce geleneği tabiatçıların evrenin bir var edicisinin olmadığı tezlerine cevap vermiştir.
İslam düşünce geleneği Mecusiliğin evrenin oluş-bozuluş ve yönetiminde iki ilkenin zorunlu olduğu şeklindeki tezine cevap vermek zorunda kalmıştır.
İslam düşünce geleneği Brahmanların Mutlak Tanrı’nın birden fazla olduğu tezine cevap vermek zorunda kalmıştır
 
bu sorunun doğru cevabı nedir?


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: marziye üzerinde 02 Nisan 2010, 16:16:48

8 )

Mantığa dair eserlerin çeviri sebepleri arasında hangisi sayılamaz?



   
Farsların inançlarını doğrulamak için Yunan mantığını kullanmaları ve müslümanların da mantığa ihtiyaç duymaları
   
Müslümanların gerek kendi aralarında gerekse diğer din mensuplarıyla yaptıkları tartışmaların cedel yöntemini kullanmalarını gerektirmesi
   
Kelam ile mantık arasındaki yakın ilişki
   
Devlet başkanının mantığa duyduğu ilgi
   
Ehli Hadis’in mantık çalışmalarına duymuş olduğu ilgi


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: marziye üzerinde 02 Nisan 2010, 16:20:34
hocam cevap E şıkkı cünkü:brahmanların peygamber inanışına karşı savunmaya gecilmiş tanrı deyil


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: esra25 üzerinde 02 Nisan 2010, 16:30:36
hocam 16 . kindinin nefis tanımında a şıkkı var diğerleri kozmoloji tanımında var soruda bir hata mı var acaba yer almıtır şeklinde mi olmalıydı soru


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: nazlı üzerinde 02 Nisan 2010, 17:11:48
6)İbn Sina psikolojisinde tikel yargıların kaynağı aşağıdakilerden hangisidir?

Ortak Duyu
Hayal
Hiçbiri
Hafıza
Vehim

be değil e diyorum  ::)


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: salihse üzerinde 02 Nisan 2010, 17:54:26
İbn Sina’nın kavramsal sisteminde varlığı başkasından olmayıp kendisinden gelen mevcuda ne ad verilir?

Mümkinu’l-vücud bi-gayrihi       
Hiçbiri       
Vacibu’l-vücud bi-gayrihi       
Mümkinu’l-vücud bi-zatihi       
Vacibu’l-vücud bi-zatihi
   

bu sorunun cevabı hangisi olacak arkadaşalr


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: esra25 üzerinde 02 Nisan 2010, 18:24:17
e olacak varlığı kendinden


Konu Başlığı: Ynt: Felsefe Soru ve Cevapları
Gönderen: salihse üzerinde 02 Nisan 2010, 20:05:52
teşekkürler  bulamamıştım  iyi oldu