ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans > Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları  (Okunma Sayısı 6350 defa)
31 Aralık 2009, 18:05:24
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.684



Site
« : 31 Aralık 2009, 18:05:24 »



Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları

1 ) Kur'an-ı Kerîm'de Hz. Peygamber hakkında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?

  İnsanları temizler  
  Allah'ın ayetlerini okur  
  Hikmeti öğretir  
  Doğru yola iletir  
 * Yaptıklarından sorumlu tutulmaz  

2. Sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hangi seçenek yanlıştır?

  *Tarih boyunca sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hiçbir ihtilaf çıkmamıştır  
  Bazı fertler sünnetin dindeki yerini kavrayamayıp itiraz etmişlerdir  
  Esas itibariyle bütün mezhep ve fırkalar sünnetin dini bir delil olduğu konusunda görüş birliği içinde olmuşlardır  
  Sünnet Kur'an-ı Kerîm'e göre vazgeçilemez bir de

3 .Özellikle Hz. Peygamber'in söz ve işleriyle ilgili haber için aşağıdaki ıstılahlardan hangisi kullanılır? E

  Kudsî hadis  
  Mursel hadis  
  Makbul hadis  
  Mevkûf hadis  
  *Merfû' hadis  

4. Yazmış olduğu bazı hadisleri Hz. Peygamber'e okuduğu nakledilen sahabi kimdir?

  Hz. Ebû Bekir  
 * Enes b. Mâlik  
  Ebû Hureyre  
  Ebû Şâh  
  Hz. Ömer  

5. Peygamber sünneti konusunda aşağıdakilerden hangisini söylememiştir?

  Sünnetine göre amel etmeyi  
  Sünnetini yaymayı  
 * Sünnetini dakika dakika takip edip yazmayı  
  Bazı açıklamalarının vahye dayandığımı  
  Sünnetini öğrenmeyi  
6. Aşağıdaki muhaddislerden hangisi ilk hadis tedvin edenlerden değildir?
  Zühri  
  Amr b. Dinar  
  Katade  
  Şabi  
  *İmam Malik  
7. Kütüb-i sitte’ye sonradan katılan kitabın yazarı kimdir?

 * İbn Mace  
  Müslim  
  Tirmizi  
  Nesai  
  İmam Malik  

8. İmam Müslim’in meşhur hadis kitabının tam adı nedir? C

  Müslim  
  Sünen  
 * El-Cami’u’s-sahih  
  Müsned  
  Sahihu Müslim  
9. İsnad kullanımı ne zaman yerleşmiştir?
 
  Rivayet asrında  
  Tespit döneminde  
  *Tedvin döneminde  
  Tasnif döneminde  
  Tezhip döneminde  

10. Aşağıdaki sahabilerden hangisi aşere-i mübeşşeredendir? C

  Ebû Zer  
  Ebû Hureyre  
 * Zübeyr b. Avvâm  
  Abdullah b. Mes'ûd  
  Ebû Eyyûb el-Ensârî  

11. Hz. Ali hadis rivayet eden kimselerden ne talep ederdi?

  Bir şahid getirmesini  
  Yazılı bir belge göstemesini  
  Doğum ve Müslüman oluş tarihini  
 * Doğru söylediğine dair yemin etmesini  
  Hadisi duyduğu yeri

12. Aşağıdakilerden hangi ikisi sika ravilere dair yazılan eserler arasındadır?
  el-İstî‘âb ve Takdimetü’l-ma‘rife  
 Hilyetü’l-evliyâ veTakdimetü’l-ma‘rife  
  Kitâbü’s-sikât ve el-Cerh ve’t-ta‘dîl  
  *el-İstî‘âb ve Hilyetü’l-evliyâ  
  Kitâbü’s-sikât ve Kitâbü’l-mevsûl  

13. el-Mucteba adlı eser kütüb-i sitte müelliflerinden kime aittir?

  Buhari  
  Müslim  
  Tirmizi  
  Ebu Davud  
  *Nesai

14. Tasnif döneminde yazılan eserlerdeki hadisler kitaplara nasıl kaydedilmiştir?
  Rivayet edilerek  
  *Senedleriyle  
  Yalnızca metinleriyle  
  Sözlü  
  Hiçbiri  

15. Sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hangi seçenek yanlıştır?
*Tarih boyunca sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hiçbir ihtilaf çıkmamıştır
Bazı fertler sünnetin dindeki yerini kavrayamayıp itiraz etmişlerdir
Esas itibariyle bütün mezhep ve fırkalar sünnetin dini bir delil olduğu konusunda görüş birliği içinde olmuşlardır
Sünnet Kur'an-ı Kerîm'e göre vazgeçilemez bir deli
Hz. Peygamber de sünnetin dini bir delil olduğunu vurgulamıştır

16. Sünnet konusunda aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

*Kur'an'ı açıklamakta vazgeçilmez bir kaynaktır
Onda Kur'an'dakiler dışında bir hüküm yoktur
Tamamen Hz. Peygamber'in şahsi açıklamalarını kapsar
Tamamen Allah'dan alınan emirleri kapsar
Hz. Peygamber de onu bırakıp sadece Kur'an'la yetinmeyi emretmişti

17. Âyetlerin tertibiyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

Âyetlerin dizilişi ictihâdî veya kıyas yoluyla değil Cenâb-ı Hakk’ın tesbit ettiği şekilde olmuştur.
Cebrail vahyi getirdiğinde gelen kısmın hangi sûrenin neresine âit olduğunu da Hz. Peygamber’e bildiriyordu. Hz. Peygamber de hemen arkasından gelen vahyi ashabına okuyor vahiy katiplerine gelen kısmın hangi sûrenineresine konulması gerektiğini tayin ediyor ve böylece yazılmasını sağlıyordu.

18.“Kur'ân, hak ile bâtılı, iman ile küfrü, helâl ile haramı, hayır ile şerri birbirinden belirgin bir şekilde ayırdığı için bu isimle adlandırılmıştır.” Bu cümlede Kur'ân-ı Kerîm’in hangi ismine vurgu yapılmaktadır?
Aşağıdakilerden hangisi bir kıraatın sahih olması için gereken şartları ifade eder?
 Nur  
  Kur'ân  
  Kitap  
  Hidayet  
 * Furkan

19. Aşağıdaki âyet, vahyin hangi türüne örnek verilebilir?

فَخَرَجَ عَلَى قَوْمِهِ مِنَ الْمِحْرَابِ فَأَوْحَى إِلَيْهِمْ أَنْ سَبِّحُوا بُكْرَةً وَعَشِيًّا “Derken, mâbeddeki bölmesinden halkının karşısına çıkıp “Sabah akşam Rabbinize tesbih, ibadet edin!” diye işarette bulundu.”
 * Gayr-i İlahi vahye  
  İlahi vahye  
  Hem İlahi hem de gayr-i İlahi vahye  
  Peygambere gelen vahye  
  Hiçbiri

20. “Mekkî olan sûrelerde diğer bütün semâvî dinlerde olduğu gibi, Allah’a iman meselesi üzerinde durulur. Allah'a ibadete çağrılır, Allah'ın bir olduğuna dair deliller sunulur, âhiretin varlığı, dünyada işlenen fiillerin ceza ve mükafaatı, cennet-cehennemin varlığı, peygamber ve meleklere iman gibi konular işlenir.”

Yukarıdaki parçayı dikkate alarak aşağıdaki sonuçlardan hangisine varamayız?
  Mekki surelerde Allah'a iman konusu ağırlıktadır.  
  Tevhid delilleri ortaya konur.  
  Öldükten sonraki hayatın mutlaka olacağı işlenir.  
  Peygamber ve meleklere iman konusu işlenir.  
 * Muamelat konuları ağırlıklı olarak ele alınır



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2010, 20:13:15 Gönderen: Neslinur »
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.034


View Profile
Re: Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları
« Posted on: 20 Ocak 2019, 21:18:38 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları rüya tabiri,Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları mekke canlı, Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları kabe canlı yayın, Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları Üç boyutlu kuran oku Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları kuran ı kerim, Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları peygamber kıssaları,Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları ilitam ders soruları, Hadis Tarihi Vize&Quiz Sorularıönlisans arapça,
Logged
31 Aralık 2009, 18:05:58
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.684



Site
« Yanıtla #1 : 31 Aralık 2009, 18:05:58 »

21. “Şer’i had ve cezalarını, miras paylarını, ictimâî ve medenî kanunları, devlet hukukuna ait bazı hükümleri ihtiva eden sûreler Medenîdir. Savaşa izin ve savaş hükümleriyle ilgili hükümlerin bulunduğu sûreler Medenîdir. Ankebût sûresi hariç, içinde münafıkların bahsi geçen sûreler Medenîdir. (Ankebût sûresinin ilk 11 âyeti hariç diğer âyetleri Mekkîdir. İlk 11 âyeti ise Medenîdir. Çünkü burada münafıklardan bahsedilmektedir.) Ehl-i kitapla münakaşa ve onları sapıklıklarından dönmeye çağıran sûreler (Bakara, Âl-i İmrân, Nisâ, Mâide, Tevbe, Beyyine) Medenîdir.”

Yukarıdaki paragrafta Medeni surelere ait bazı özellikler verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi Medeni surelerin ağırlıklı olarak işlediği konularından biri değildir?




  Hadlerle ilgili prensipler vardır. 
  Savaşla ilgili konular işlenmiştir. 
  Tevhidle ilgili müşriklerin iddialarına cevaplar vardır. 
  Münafıklardan bahsedilir. 
  Ehl-i kitapla ilgili konulara değinilir.

22. Aşağıdakilerden hangisi bir kıraatın sahih olması için gereken şartları ifade eder?

  Hz. Peygamber’den bir senetle rivayet edilmiş olması, takdîren de olsa Hz. Osman’ın imam Mushafına uygun olması, Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır. 
  Hz. Peygamber’den sahih bir senetle rivayet edilmiş olması, takdîren de olsa Hz. Osman’ın imam Mushafına uygun olması ve Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır. 
  Bir kıraatın Hz. Peygamber’den bir senetle rivayet edilmiş olması, o kıraatın sahih bir kıraat olması için yeterlidir. 
  Hz. Peygamber’den sahih bir senetle rivayet edilmiş olması, Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır. 
  Hz. Peygamber’den bir senetle rivayet edilmiş olması, Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır

23. Aşağıdakilerden hangisini vahyin tedriciliği ile ilgili hikmetlerden sayamayız?

  Son din olması 
  Peygambere yapılan iftiralar karşısında teselli 
  Münafıkların gizli hallerinin açığa çıkarılması 
  Ashabın gelen vahyi yazma konusunda sıkıntıya düşmemeleri 
  Kur'ân’ın i’cazının görülmesi 

24. Aşağıda Kur'ân’ın isimleriyle ilgili bilgiler verilmiştir. Hangi şıkta verilenler doğrudur?
  Kur'ân: Yazılmış, Kitap: Okunan, Nur: Aydınlatan, Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran 
  Kur'ân: Okunan, Kitap: Yazılmış, Nur: Aydınlatan, Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran 
  Kur'ân: Okunan, Kitap: Yazılmış, Nur: Doğruyu yanlıştan ayıran, Furkan: Aydınlatan 
  Kur'ân: Aydınlatan, Kitap: Okunmuş, Nur: Yazılmış, Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran 
  Kur'ân: Doğruyu yanlıştan ayıran, Kitap: Yazılmış, Nur: Aydınlatan, Furkan:okunan

25. Vahyin muhafazasında İlahi boyut neyi ifade etmektedir?
  Korunmasının garanti altına alınmasını 
  Herkese yetecek olmasını 
  Evrenselliğini 
  Arapça olmasını 
  Peygamberin olmasını

26. Aşağıdaki tanımlardan hangisi Kur'ân-ı Kerîm’in en kapsamlı tarifidir?

  “Vahiy yoluyla Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilen, tevatürle nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, eşsiz bir kitaptır.” 
  “Vahiy yoluyla Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilmiş, mushaflarda yazılmış, tevâtürle nakledilmiş, tilâvetiyle ibâdet edilen mu’ciz ilâhi kelamdır.” 
  Cebrail tarafından Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilen, yazılan, kendisiyle ibadet edilen, mu’cizevi bir kitaptır. 
  Tevatürle nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, vahiy olan mu’cizevi bir kitaptır. 
  Hz. Peygamber’e (s.a.s.) Cebrail’in getirdiği, tevatürle nakledilmiş, vahiy ürünü olan eşsiz bir kitaptır

27. Âyetlerin sayısının farklılığıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

  Bu farklılık, Besmelenin her surede ayrı bir âyet sayılıp-sayılmaması ve huruf-u mukattaaların müstakil birer      ayet olup olmamasından 
  Bazı âyetlerin Kur'ân-ı Kerîm’den olup-olmamasından 
  Bazı âyetlerin toplanması sırasında kaybolma ihtimalinden 
  Her ayetle ilgili iki şahidin bulunamamasından 
  Kıraat farklılıklarından 
28. Kur'an-ı Kerîm'de Hz. Peygamber hakkında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
  İnsanları temizler 
  Allah'ın ayetlerini okur 
  Hikmeti öğretir 
  Doğru yola iletir 
  Yaptıklarından sorumlu tutulmaz 

29. Sünnet konusunda aşağıdakilerden hangisi doğrudur

  Kur'an'ı açıklamakta vazgeçilmez bir kaynaktır 
  Onda Kur'an'dakiler dışında bir hüküm yoktur 
  Tamamen Hz. Peygamber'in şahsi açıklamalarını kapsar 
  Tamamen Allah'dan alınan emirleri kapsar 
  Hz. Peygamber de onu bırakıp sadece Kur'an'la yetinmeyi emretmiştir 

30. Kur'an-ı Kerîm Hz. Peygamber'i aşağıdaki niteliklerden hangisiyle tanıtmaz?
  Şâhid 
  Müctehit 
  Uyarıcı 
  Müjdeleyici 
  Aydınlatıcı kandil 

31. Hadis tarihinin hangi dönemine muteahhirun dönemi denir?
  Tâbiûn dönemi 
  Tasnîf dönemi 
  Tehzîb dönemi 
  Hicri 3. asır 
  Tedvîn dönemi 

32. Tesbît döneminde hadislerin nakli konusunda hangisi yanlıştır?
  Bir kısmı yazılı olarak nakledilmişti 
  Sadece sözlü olarak naklediliyorlardı. 
  Çoğu zaman sözlü olarak naklediliyorlardı 
  Sadece Hz. Peygamber naklediyordu 
  Hiçbiri 
33 Hadislerin öğrenilip öğretilmesinde hanım sahabiler içinde hangi hanımların büyük gayretleri olmuştur?
  Muhacir hanımların 
  Suffe'de kalan hanımların 
  Ensar'lı hanımların 
  Bekar hanımların 
  Bedir savaşına katılan hanımların 

34. Mu’telif ve muhtelif’in tarifi aşağıdakilerden hangisidir?
  Okunuş ve yazılış bakımlarından birbirine benzeyen isimler 
  Okunuş veya yazılış bakımlarından birbirine benzeyen isimler 
  Okunuş veya yazılış bakımlarından birbirine benzemeyen isimler 
  Okunuş ve yazılış bakımlarından birbirine benzemeyen isimler 
  Okunuş bakımlarından birbirine benzeyen isimler 

35. Hadisleri bir kitapta toplayıp sonra imha eden halife kimdir?
  Hz. Ömer 
  Hz. Osman 
  Hz. Ali 
  Ebu Bekr 
  Hiçbiri 

36. Sahihan ne demektir?
  Sahih hadisler 
  Sahih Hadisçiler 
  İki Sahih hadis 
  Buhari ve Müslim’in eserleri 
  Hiçbiri 

37. Hz. Peygamber hadislerinin yayılması için hangisini yapmamıştır?
  İnsanlara bazen birebir anlatarak 
  Bazı önemli açıklamalarını savaşlarda yaparak 
  Memurlar göndererek 
  ) İlme teşvik ederek 
  Panayırlara katılmayarak 

38. Hadis ve sünnetin dindeki yerini ve önemini esas itibariyle aşağıdakilerden hangisi belirlemiştir?
  Hz. Peygamber 
  Kur'an-ı Kerîm 
  Sahabiler 
  Müctehitler 
  Halifeler 

39. es-Sahîfetu's-Sahîha isimli hadis sahîfesi hangi sajhabiye aittir?
  Abdullah b. Ömer 
  Abdullah b. Amr 
  Ebû Hureyre 
  Abdullah b. Abbâs 
  Hz. Ali 

40. Tedvin hangi dönemler arasında yapılmıştır?
  Sahabe asrında 
  Tabiûn asrında 
  Hicri 1. yüzyılda 
  Hicri 2. yüzyılda 
  Hicri 1. yüzyılın sonu ile 2. yüzyılın ortaları arasında 

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
31 Aralık 2009, 18:06:26
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.684



Site
« Yanıtla #2 : 31 Aralık 2009, 18:06:26 »

41. İsnad kullanımı ne zaman yerleşmiştir?
  Rivayet asrında  
  Tespit döneminde  
  *Tedvin döneminde  
  Tasnif döneminde  
  Tezhip döneminde  

42. Kütüb-i sitte’ye sonradan katılan kitabın yazarı kimdir?
 * İbn Mace  
  Müslim  
  Tirmizi  
  Nesai  
 İmam Malik  

43.   İmam Müslim’in meşhur hadis kitabının tam adı nedir?
  Müslim  
  Sünen  
  *El-Cami’u’s-sahih  
  Müsned  
  Sahihu Müslim  

44.   Özel ismin dışında, kişiyi övmek veya yermek için ya da sadece kişide bulunan bir hususiyeti ifade için bu kişiye verilen tanıtıcı isme ne denir?
  Künye  
  Neseb  
  İsim  
  Nisbe  
  *Lakab  

45.   Hadisin ilk, yani sahabi ravisi yahut son yani müellifin hocası olan ravisi harf sırasına konularak, ismi altında ondan gelen hadislerin toplandığı kitaplara genel olarak ne isim verilir?

  Müstedrek  
  Mustahrec  
  *Mu‘cem  
  Sünen  
  Turuk  

46.   Hadislerin yazılamayacağı anlayışının Hz. Peygamber'den sonra uzun süre devam etmiş olmasının sebepleri konusunda hangisi yanlıştır?
  Hz. Peygamber hadislerinin yazılmasını ebediyen yasakladığı için  
  Kur'an'la karışır endişesiyle  
  Yazılırlarsa ezberlenmezler düşüncesinden dolayı  
  Ezberlenmiş bilgiye önem verildiğinden  
  Bazı vahiy katiplerinin etkisiyle  

47.   Bir tâbiînin doğrudan Hz. Peygamber'den naklettiği hadise ne denir?
  Kudsî hadis  
  Sahih hadis  
  Muttasıl hadis  
  Mevkûf hadis  
  *Mursel hadis  

48.   Aşağıdakilerden hangisi merdûd hadislerden olamaz?
  *Kudsî hadis  
  Sahih hadis  
  Muttasıl hadis  
  Mevkûf hadis  
  Merfû' hadis  

49.   er-Rıhle fî talebi’l-hadîs tabirinin anlamı nedir?

  *Hadis öğrenmek için yapılan yolculuklar  
  Hadis toplama  
  Hadisleri yazma  
  Hadisleri yollama  
  Hadisleri anlama  

50.   Hz. Peygamber zamanında yazılan hadis belgeleri arasında hangisi yoktur?
  Medîne sözleşmesi  
  Yahudilerle yapılan yazışmalar  
  Nüfus sayım tutanağı  
  Ebû Hureyre'nin yazdırdığı sahîfe  
  Enes'in yazdığı hadisler  

51.   es-Sahîfetu's-Sahîha isimli hadis sahîfesi hangi sahabiye aittir?
  Abdullah b. Ömer  
  Abdullah b. Amr  
  *Ebû Hureyre  
  Abdullah b. Abbâs  
  Hz. Ali  

52.   Hadisleri bir kitapta toplayıp sonra imha eden halife kimdir?
  Hz. Ömer  
  Hz. Osman  
  Hz. Ali  
  *Ebu Bekr  
  Hiçbiri  

53.   Hadisler Hz. Peygamber'e ait olma dereceleri bakımından esas itibariyle kaç kısma ayrılırlar?
  4  
  6  
  3  
  2  
  5  

54.   Hz. Peygamber zamanında yazılan hadis belgeleri arasında hangisi yoktur?
  Medîne sözleşmesi  
  Yahudilerle yapılan yazışmalar  
  Nüfus sayım tutanağı  
  Ebû Hureyre'nin yazdırdığı sahîfe  
  Enes'in yazdığı hadisler  

55.   Aşağıdakilerden hangisi sika râvîlerle ilgili eserlerdendir    ? E
  Musannef  
  et-Tarihu’l-Kebir  
  Tabakatu’l-Kübra  
  Müsned  
  *Tarîhu’sahabe

56.   Aşağıdaki muhaddislerden hangisi ilk hadis tedvin edenlerden değildir? E
  Zühri  
  Amr b. Dinar  
  Katade  
  Şabi  
 * İmam Malik

57.   Tasnif döneminde yazılan eserlerdeki hadisler kitaplara nasıl kaydedilmiştir? B
  Rivayet edilerek  
 * Senedleriyle  
  Yalnızca metinleriyle  
  Sözlü  
  Hiçbiri

58.   Hz. Peygamber sünneti konusunda aşağıdakilerden hangisini söylememiştir? C
  Sünnetine göre amel etmeyi  
  Sünnetini yaymayı  
 * Sünnetini dakika dakika takip edip yazmayı  
  Bazı açıklamalarının vahye dayandığımı  
  Sünnetini öğrenmeyi

59.   Aşağıdaki sahabilerden hangisi aşere-i mübeşşeredendir? C
  Ebû Zer  
  Ebû Hureyre  
 *Zübeyr b. Avvâm  
  Abdullah b. Mes'ûd  
  Ebû Eyyûb el-Ens

60.   Özellikle Hz. Peygamber'in söz ve işleriyle ilgili haber için aşağıdaki ıstılahlardan hangisi kullanılır? E
  Kudsî hadis  
  Mursel hadis  
  Makbul hadis  
  Mevkûf hadis  
*  Merfû' hadis  

61.   Hz. Peygamber'in hanımları içinde hadislerinin yayılması için en çok gayret göstern Hz. Aişe hakkında hangisi doğru değildir? C

  Duyduğu şeyi anlayıncaya kadar soruşturma  
  Çok hadis rivayet eden sahabilerden bir olma  
  *Fıkhi konulara pek önem vermeme  
  Hanım sahabilerin Hz. Peygamber'e soracakları sorulara aracılık etme  
  Hanımları ilim öğrenmeye teşvik etme

62.   Hadislerin öğrenilip öğretilmesinde hanım sahabiler içinde hangi hanımların büyük gayretleri olmuştur? C
  Muhacir hanımların  
  Suffe'de kalan hanımların  
*  Ensar'lı hanımların  
  Bekar hanımların  
  Bedir savaşına katılan hanımların

63.    Sünnet için aşağıdakilerden hangisi doğru değildir? A
  *Tamamen vahiy kaynaklıdır  
  Kısmen vahiy kaynaklıdır  
  Allah'ın onayından geçmiştir  
  İnsanları doğru yola ileten bilgileri içerir  
  Hz. Peygamber'in bazı beşeri tecrübelerini de kapsar  

64.   Sahih hadisleri ilk toplayan hadisçi kimdir? A
 * Tirmizi  
  Malik  
  Ahmed b. Hanbel  
  Müslim  
  Buhari  

65.   Hadisleri bir kitapta toplayıp sonra imha eden halife kimdir?
  Hz. Ömer  
  Hz. Osman  
  Hz. Ali  
*  Ebu Bekr  
  Hiçbiri  

66.   ibn Huzeyme’nin es-Sahîh adlı eserinde aşağıdakilerden hangi özellik bulunmamaktadır?
  Gerek gördükçe raviler hakkında bilgi verir  
  Rivayetteki lafız farklılıklarına işaret eder  
  Hadislerin vürûd sebebine yer verir  
  *Hadislerin elde edebildiği bütün senedlerini vermez  
  Hadisleri fıkıh konularına göre kitap ve bablara ayırır

67.    Tasnif ne demektir?
  Hadisleri toplama  
  Hadisleri yazma  
  Kitap yazma  
  *Hadisleri sınıflandırarak kitaplaştırma  
  Hiçbiri

68.   Hz. Peygamber zamanında yazılan hadis belgeleri arasında hangisi yoktur?
  Medîne sözleşmesi  
  Yahudilerle yapılan yazışmalar  
  Nüfus sayım tutanağı  
 * Ebû Hureyre'nin yazdırdığı sahîfe  
  Enes'in yazdığı hadisler  

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2010, 20:39:23 Gönderen: Neslinur »
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
06 Ocak 2010, 18:54:21
Mehmedi

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 156


« Yanıtla #3 : 06 Ocak 2010, 18:54:21 »

paylaşımınız için teşekkür ederiz.Allah razı olsun
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &