> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları  (Okunma Sayısı 4306 defa)
16 Temmuz 2010, 12:02:14
ismail03

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 8


« : 16 Temmuz 2010, 12:02:14 »



Aşağ.hangisi kesin olmayan delillerden değildir
Müevvel ayet
Kıyas
Meşhur sünnet
Haberi vahid
Mütavatir sünnet

Vahyi gayri metlüv hangisidir
Kuran
Kuranın kaynağı
Şeri deliller
Sünnet
Hz peygamberin beşeri fiilleri
Aşağıdakilerden hangisi ilk oluşan salt nakli ilimler arasında yer alır
Fıkıh
Siyer
Tasavvuf
Felsefe
Kelam
Hanefilere göre rükün ve in`ikad şartlarından biri eksik olanın hükmü nedir
Fasit
Gayri nafiz
Haram
Batıl
sahih
diğerleri duruyo bi kardeşimiz de çıkar diğerlerini koyar inşaalllah.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları
« Posted on: 28 Mart 2024, 13:01:03 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları rüya tabiri,hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları mekke canlı, hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları kabe canlı yayın, hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları Üç boyutlu kuran oku hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları kuran ı kerim, hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları peygamber kıssaları,hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav soruları ilitam ders soruları, hukuk usulü 1 yaz okulu ouiz 1 sınav sorularıönlisans arapça,
Logged
16 Temmuz 2010, 22:20:19
2menekşe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15


« Yanıtla #1 : 16 Temmuz 2010, 22:20:19 »

1 )İlim Kur’an’da aşağıdakilerden hangi anlamda kullanılmaktadır?
*Gerçek
İyilik
Tanıma
Mutlak hakikat bilgisi
Doğruluk
2 )“Mekruh”la ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Mekruh fiili işleyen için bir ceza yoktur, sadece kınanma ve azarlamaya sebep olur.
Hanefîlere göre bir fiilin kesin ve bağlayıcı bir tarzda yasak olduğu zanni delillerle sabit olmuşsa buna mekruh denir
*Hanefîlere göre tahrîmen mekruhu inkâr eden kişi dinden çıkar.
Mekruhun tahrîmen ve tenzîhen şeklinde ayrımı Hanefîlere mahsustur.
Hanefîlerin tahrîmen mekruh dediğini diğer mezhepler haram olarak nitelendirirler.
3 )Salt-nakli ilimler aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
Tefsir-hadis-siyer
Fıkıh-tefsir-hadis
Hadis-siyer-kelam
Siyer-fıkıh-hadis
*Fıkıh-kelam-tasavvuf
4 )Hanefi-kelamcı (Matüridi)yöntemi aşağıdakilerden hangi usulcü savunmaktadır?
Serahsi
Pezdevi
Debusi
*Semerkandi
Cessas

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
16 Temmuz 2010, 22:29:42
Halis_52

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 642


« Yanıtla #2 : 16 Temmuz 2010, 22:29:42 »

İsmail Hocam Arapça sınav olduysan buraya yayınla acil lazım yarın 3 son...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

17 Temmuz 2010, 14:49:26
2menekşe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15


« Yanıtla #3 : 17 Temmuz 2010, 14:49:26 »


YAZ OKULU QUİZ 2 SINAVI
1 )Ahkâm ayetlerinin düzenleme konularından sayısı aşağıdaki hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?
İbadet ahkâmı: 80 ayet
Ceza hukuku: 10 ayet
Savaş ve barış hukuku: 7 ayet
Muhakeme usulü: 32 ayet
Mali konular: 10 ayet
2 )“Size analarınız, kızlarınız...ile evlenmek haram kılındı.” (Nisa 4/23) ayetindeki yasaklama ya da nehiy ne şekilde ifade edilmiştir?
Haram hükmünün nefyedilmesi ile.
Helal hükmünün nefyedilmesi ile.
Nehiy sıygası ile.
Emir sıygası ile.
Nehiy mastarından türetilmiş olan fiil ile.
3 )Nass için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Açık şekilde manasına delâlet eden nass, kendisinden çıkarılan hüküm sözün asıl sevk sebebini teşkil eden lafızdır.
Manası yönünden nass, zâhir olan lafza oranla daha kapalı bir anlama sahiptir.
Delil bulunması durumunda lafız açıkça anlaşılan manasından çıkarılarak tevil edilebilir.
Nass, zahir ile karşılaştırıldığında daha az ihtimalle tevile açıktır.
Nassın hükmü ile zahir lafzın hükmü aynıdır.
4 )Aşağıdaki lafızlardan hangisi “hâss” lafzın türlerinden değildir?
 Özel isimler
Mutlak
İsm-i mevsuller
Harf-i cerler
Tesmiye isimler

YAZ OKULU VİZE
1 )Fıkıh usulü aşağıdakilerden hangisiyle ilgilenmez?
Deliller
Hükümler
Kur’an
Sünnet
İbadetler
2 )“Boşanmış kadınlar kendi başlarına üç kur’ süresi beklerler” (Bakara, 228) ayetindeki ‘üç’ kelimesini lafız türü ve delalet biçimi hangisinde doğru olarak verilmiştir?
 Müşterek lafız-katiyyü’d-delâle
Has lafız-delaleti zanni
Has lafız-delaleti kesin
Amm lafız-delaleti katî
Amm lafız-delaleti zannî
3 )Yiyiniz içiniz” (Araf, 7/31) ayetinde emredilen fiilin mübahlık hükmüne nasıl ulaşılır?
Nehiy hükmünün ardından bu emrin gelmesi.
Emrin nehiy hükmüne mukarin olması.
Harici bir karinenin olmaması.
Yeme ve içme fiilinin insan fıtratının tabii bir ihtiyacı olması karinesi.
Özel bir karinenin bulunmaması.
4 )Aşağıdakilerden hangisi Hanefilerin tahsîs delilinde (muhassıs) aradıkları şartlardan biri değildir?
Muhassısın şer’i nasslardan olması.
Muhâssısın âmm lafzı ihtiva eden nassdan müstakil/munfasıl olması,
Muhassısın âmm lafza zaman bakımından mukârin olması
Muhassısın kat’îlik ve zannîlik bakımından âmm’ın derecesinde olması
Muhassısın, âmmı ihtiva eden nassın bir cüz’ü olması.
5 ‘Allah alışverişi helal, ribâyı haram kılmıştır’, (el-Bakara, 275) ayetindeki ihlâl (helal kılma) manasındaki ifade ne tür bir lafızdır?
Zahir
Kinaye
Mecaz
Örfi hakikat
Sarih
6 )İslam hukuk usulünde kinaye lafzın ifade ettiği anlam aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Kendisinden murâd edilen anlamın hiç bir düşünceye (teemmül) gerek kalmaksızın işitilmekle bilindiği lafızdır.
Bir lafzın hakikat ya da mecaz olarak o anlamda çok kullanılıyor olmasından ötürü, tam bir açıklıkla kendisi ile kastedilen anlamın açık olduğu lafızdır.
Lafzın konulduğu anlamın dışında başka bir anlamda kullanılmasının kabul edildiği lafızdır.
Mütekellimin niyetine bakılmaksızın, gereği sabit olan lafızdır.
Hakikat ya da mecaz olsun kendisi ile kastedilen anlamın, kullanım gereği gizli olduğu lafızdır
7 )Dilin kökeni itibariyle tevkîfî/üstbildirimsel olduğunu öne süren fıkıh bilgini aşağıdakilerden hangisidir?
Ebû Hanife
İmam Şâfiî
İbn Hazm
Ahmed b. Hanbel
Ebû Hâşim el-Cübbâî
8 )Fıkıh usulünde Kur’an’ın hangi yönünden bahsedilmez?
 Arazlarından
Delil olma biçiminden
Kendisinden
Kur’ani hükümlerin niteliğinden
Emir ve yasaklarının özelliklerinden
9 )Fıkıh usulü sahasında ilk eserin yazılmasının fıkhın furu kısmından sonra gerçekleşmesinin nedeni hangisidir?
Teorik düşünmenin fıkhın olgunlaşmasına ihtiyaç duyması
Fıkhın usulünün zaten biliniyor olması
Fıkıhçıların Şafii’den önce usulünün olmaması
Fıkıhla usulün irtibatının bulunmaması
Fıkıh ilminin usul ilmine ihtiyaç duymasının geç bir gelişme olması
10 )Emir sıygasından memûrun bih’in tekrarına delaleti nasıl çıkarılır?
Emir sıygasının kendisi tekrara delalet eder.
Emrin tekrara delaleti ona mukarin olan karinelerden.
Emir sıygasından.
Emir sıygası öncesinde gelen nehiyden.
Nassın delaletinden.


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes