> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Aöf İlahiyat Programı > İlahiyat 1.sınıf > Ders Özetleri ve Notları > Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Sayfa: 1 [2] 3 4   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler  (Okunma Sayısı 20702 defa)
20 Aralık 2009, 05:26:36
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.681



Site
« Yanıtla #5 : 20 Aralık 2009, 05:26:36 »



Din hizmetlerinde iletişim:ünite:5

* sözsüz iletişimin özellikleri **

1- iletişim yokluğunu olanaksız kılma.

2- duygu ve coşkuları yetkin biçimde dile getirme.

3- kişiler arasındaki ilişkileri tanımlama ve belirleme.

4- sözlü iletişimin içeriği hakkında bilgi verme.

5- güvenilir iletiler sağlama.

6- kültüre göre biçimlenmedir.

** sözsüz iletişim kodları **

1- susma.

2- sesin rengi ve müziği.

3- beden dili.

4- mekan.

5- zaman özellikleri .

6- renk ve giyim – kuşam .

* susmanın işlevleri ve tipleri *

1- psikolinguistik susma : Konuşma süreci içinde  sözlerin gerekli yerlerde ve değişik biçimlerde durdurulması yada ayrılması olarak tanımlanır.

- bu tip susmanın işlevi; hem kaynağa hem de hedefe düşünme süresi sağlamaktır.

2- etkileşimsel susma : Bu tip susma; kaynak ve hedef arasındaki etkileşimden doğar ve üçe ayrılır.

3- sosyo – kültürel susma : Iletişimin içinde gerçekleştiği toplum ile ilgilidir.

** etkileşimsel susma **

1- karar verme ile ilgili susma.

2- akıl yürütme ile ilgili susma.

3- denetim kurma amacıyla susma.

* beden dili = yüzyüze iletişimin yapılandırılmasında ortalama olarak ;

1- sözcüklerin % 10

2- ses tonunun % 30

3- mimik ve jest ( beden dili ) % 60

oranında rol oynadığı belirtilmiştir.

* beden dili ; jestlerle ve mimiklerle gerçekleşir.



- yüz kaslarının bir anlam ifade eden yada anlam yaratmak için kullanımı mimikleri (diğer bir deyişle yüz ifadesinin);

- baş kol ayak bacak haraketleri yada bedenin tümünü kullanmak jestleri oluşturur.



* jest ve mimikler; kültüreldir.

- toplumsallaşma sürecinde öğrenilir biçimlenir ve aktarılır.

* jest ve mimiklerin kullanım biçimi ve sıklığı ;

toplumsal sınıf ve kültürel çevre ile çok ilgilidir.

** jest ve mimik türleri **

1- esas jest ve mimikler.

2- ikincil jest ve mimikler.



- esas jest ve mimikler ; duygu ve düşünceleri destekleyen onları somut hale getiren hareketlerdir.

üçe ayrılır :

1- anlatım jest ve mimikleri : Yüz ifadelerinde ortaya çıkan biyo-psikolojik kökenli temel duyguları dile getiren hareketlerdir.

2- toplumsal jest ve mimikler : Toplumsal gereklere bağlı olarak ğerçekleştirilenlerdir. ( selamlaşmak gibi)

3- şematik jest ve mimikler : Tiyatro oyuncularının pandomim sanatçılarının oyun gereği olan hareketlerdir.

- ikincil jest ve mimikler ; çoğunluğu bedenin gereksinmeleri ile ilgili olduğu için toplumsal nitelikli olmayan bu tür hareketler başarıyla iletişim durumunda olunsa da  olunmasa da ortaya çıkarlar.

- esneme hapşırma öksürme kaşınma soğukta elleri oğma gibi hareketler dir.

- ikincil jest ve mimiklerin anlamlandırılması konuşma diline bağlıdır.

- ikincil jest ve mimikler kaynak hakkında bilgi vericidirler.

* yüz ifadeleri ( mimikler ) : Insan yüzünün yaklaşık 250.000 değişik ifadeyi yansıtabilme potansiyeline sahip olduğu ileri sürülmektedir.



* konuşurken ;

- karşısındakinin gözlerinin içine bakan

- gözlerini kısık değil açık tutan

- bakışlarını yere değil yukarı yönelten kişiler olumlu;

- bunların karşıtını yapanlar ise olumsuz olarak tanımlanmaktadır.

* jestler : Bir mekanda kapalı kalan iki kişinin saniyede yaklaşık 5.000 bilgi birimlik sözsüz ileti yayabildikleri ileri sürülmüştür.

- baş el kol ayak bacak ve bedenin duruşundan oluşan jestler; kişinin toplumsal konumu ve duyguları hakkında çok zengin bilgiler verirler.



- elin tersi ile itme haraketi

- konuşurken ve dinlerken kolları kavuşturma

- başı gereğinden fazla yukarı ve geri atma  gibi

davranışlar genelde itici olarak algılanan ve iletişim sorunları yaratabilecek jestlerdir.

** kişisel mekan dört gruba ayrılın : **

1- içli dışlı mesafe : Gövdeden itibaren 35 cm. Lik bir çapı vardır. çok çok yakın kişiler için geçerlidir.

2- samimi mesafe : Gövdeden itibaren 40-80 cm. Arasında bir çapı vardır. Yakın arkadaşlar akrabalar tanıdıklar bu mesafede iletişimde bulunurlar.

3- toplumsal mesafe : Resmi ilişkilerin gerçekleştiği bu mesafa  80 cm.- 2 m. Arasında değişir.

4- yabancılar için mesafe : Toplumsal mesafenin bitim noktasında başlayarak genişleyen mesafedir.

* kişiler arası mesafe; hem duyguların dile getiriminde hem de ilişkilerin tamamlanmasında bilinçli yada farkında olmadan ileti alışverişi sağlayan sözsüz bir kod gibi işlev görür.

- hoşlandığımız insanlar için kişisel mesafemizi genişletir hoşlanmadıklarımız için daraltırız.



- beden dilinde ; korku kızgınlık mutluluk dikkat ilgi saldırganlık vb. Temel duygu ve psikolojik durumların iletilmesi ve algılanması açısından evrensel bir boyutun bulunduğu söylenebilir.

* renklerin dili = **

- pembe - sevgiyi

-kırmızı – tutkuyu

- beyaz – içtenliği

- sarı – kırgınlığı

simgelediği söylenir.



* ilk aylarda bebekler  çevrelerindeki temel renkleri ( mavi yeşil sarı kırmızı ) ayırt etmeye başlarlar.

- renklerin simgesel değeri ; toplumdan topluma değişmektedir.

- siyah bir çok toplumda yası simgeler.



- kırmızı turuncu kahverengi ; ateşi güneşi ve toprağı çağrıştırdığı için sıcak.

- mavi yeşil ise denizi  buzu ve gökyüzünü çağrıştırdığı için soğuk olarak algılamamıza sebep olabilir.

- renklerin anlamlandırılmasında ve bir iletişim unsuru olarak ortaya çıkmasında kültürler arası farklılıklar etkili olmaktadır.

* insanları kendimize yakın yada uzak hissetmemize yol açan ölçülerden birisi de onların fiziksel görünümleridir.

- kime nasıl davranacağımıza karar verme sürecinde elimizdeki ilk bilgi karşımızdakinin fiziksel görünümüdür.

- kişilerarası iletişimde etkili olabilme açısından giyimin önemi büyüktür .

- yerine zamanına uymayan giyim çok değerli nice sözün üstün körü dinlenmesine ve yanlı olarak algılanmasına neden olur.
        

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
« Posted on: 29 Mart 2024, 15:29:11 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler rüya tabiri,Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler mekke canlı, Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler kabe canlı yayın, Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler Üç boyutlu kuran oku Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler kuran ı kerim, Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler peygamber kıssaları,Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler ilitam ders soruları, Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler önlisans arapça,
Logged
20 Aralık 2009, 05:27:14
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.681



Site
« Yanıtla #6 : 20 Aralık 2009, 05:27:14 »

Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler:6

 hizmet kelimesi  arapça “ h d m” kökünden gelen bir isimdir.

- iş görev iş görme birinin işini görme  anlamına gelir.



- hademe kelimesi; hizmet gören hizmetçi anlamına gelir.

- daha önceleri din görevlilerine de hademe i hayrat tabiri kullanılırdı ve kanunda bu tabir geçmektedir.

* hizmet ; iş görev anlamına kullanılmakla birlikte bir kimsenin işini görme bir kimsenin ihtiyacı olan ve onun için yararlı olan bir işi yapma manalarına gelir.

- hizmet ; bir kimsenin ihtiyacı olan ve onun için yararlı olan bir işi maddi bir karşılık beklemeden gönüllü olarak yapmaktır.

- din hizmeti ; din konusunda yapılan iş görev manasına gelir.

- din hizmetlerinde gönüllülük esastır.

* din hizmeti ; bir kimsenin veya bir çok insanın ihtiyacı olan ve onların yararına olacak iş ve işleri tevazu ile ve gönüllü olarak yapmaktır.



** diyanet işleri başkanlığınnın kuruluş ve görevleri hakkındaki 22.06.1965 gün ve 633 sayılı kanunda bu husus belirtilmiştir.

- : “ islam dininin inançları ibadet ve ahlak esasları ile ilgili işleri yürütmek toplumu din konusunda aydınlatmak ve ibadet yerlerini yönetmek üzere başbakanlığa bağlı diyanet işleri başkanlığı kurulmuştur. “

** halkla ilişkiler = organizasyon ile ilgili çevreleri ( hedef kitleleri) arasındaki karşılıklı iletişimi anlamayı kabulü ve işbirliğini sağlayıp sürdürmeye yardımcı bir yönetim fonksiyonudur.

** reklam pazarlama satış teşviki ve propaganda halkla ilişkiler kavramına yakın kavramlardır ancak anlamları farklıdır.

- reklam; bir ürün ve fikri satmak için yapılan faaliyettir.

- halkla ilişkiler ise; o ürünü üreten işletme veya kuruluşla ilgilidir.

- reklam; kitle iletişim araçlarından yararlanılarak ve onlara belli bir ücret ödenerek yapılır.

- halkla ilişkilerde ise  kitle iletişim araçlarından faydalanıldığı gibi yüz yüze ilişki konferans gezi vb gibi başka yollarda kullanılır.



- reklam da ürünün satılması amaç iken halkla ilişkilerde kamuoyundan  yönetime bilgi aktarmak ve topluma olumlu bir katkıda bulunmak amaçlanır.

- reklam tek yönlüdür. Yani kaynaktan tek yönlü bir ileti gönderme söz konusudur. Halkla ilişkilerde ise ilişkiler karşılıklıdır.

* pazarlama ; tüketicilerin ihtiyaç duyduğu ürünlerin üretilmesi ve satılması faaliyetidir. Halkla ilişkilerde böyle bir amaç yoktur.

* satış teşviki; satış artırıcı çabalardır.



* propaganda ; insanların tutumlarını propaganda yapanın amacı ve yararı doğrultusunda biçimlendirmek kontrol altına almak veya değiştirmek için çeşitli araçları kullanarak yapılan kasıtlı ve bilinçli bir faaliyettir.

** halkla ilişkiler kavramının içinde yer alan kavramlar ise;

1- duyurum

2- kurumsal reklamcılık

3- basın sözcülüğü

4- kamu yararına faaliyetler

5- lobicilik

6- yönetim danışmanlığıdır.

- duyurum = bir kuruluşla ilgili haber olma değeri olan bir durumun kitle iletişim araçlarında ücretsiz olarak yayınlatılmasıdır.

- kurumsal reklamcılık ; duyurumdaki insiyatif eksikliğini ortadan kaldırmak için medya kuruluşlarından yer ve zamanı ücretle alma yolu ile reklam vermektir.



- basın sözcülüğü ; bir kişi veya kuruluş hakkında kamuoyunun ilgisini çekmek için kitle iletişim araçlarıyla bilgi verilmesidir.

- kamu yararına faaliyetler ; bir kuruluşun  içinde bulunduğu toplumun ayrılmaz bir parçası olduğu fikrini yerleştirmek için toplum yararına toplumun ihtiyacını karşılayacak bazı faaliyetlerdir.

-lobicilik ; bazı şirketlerin ve kuruluşların kanun yapma ve karar yetkisi olan kişi ve çevrelere bilgi vererek etkileme faaliyetidir.

- yönetim danışmanlığı ; kuruluşların üst yöneticilerini; kuruluşun sosyal hukuki ekonomik değişmeler bakımından bilgilendirilerek  takip edilecek yönetim politikalırının tesbit edilmesini sağlamaktır.

+ halkla ilişkilerin temelinin a.b.d.de atıldığı kabul edilmektedir.

* türkiyede ise cumhuriyetin kuruluşundan itibaren  cumhuriyet ve reformlarının kamuoyuna tanıtılması ve benimsetilmesi amacıyla kurulan anadolu ajansı türk tarih ve türk dil kurum larının kurulması  halkla ilişkiler faaliyetlerinden sayılmaktadır.

- ayrıca dış işleri bakanlığı ve genel kurmay başkanlığı nında halkla ilişkiler fonksiyonunu yapan birimler yer almıştır.

-yine kamu kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini yürüten birimler yer almıştır.:

- basın bürosu basın müşavirliği yayın şubesi propaganda basın yayın ve halkla ilişkiler halkla ve basınla ilişkiler halkla ilişkiler müdürlüğü gibi.

- türkiyede  halkla ilişkiler konusunda eğitim ilk defa siyasal bilgiler fakültesi basın yayın yüksek kurulu nda başlamıştır.

* halkla ilişkiler konusu; din hizmetleri daire başkanlığının görev alanına girmektedir.

* din hizmetleri daire başkanlığı; diyanetin ana hizmet birimleri arasında yer alır.

- bu daire olgunlaştırma müdürlüğünün hizmetlerini üstlenmiştir.

- kendisine bağlı üç müdürlük bulunmaktadır:

1- irşad hizmetleri şube müdürlüğü

2- din hizmetleri şube müdürlüğü

3- vakit hezaplama şube müdürlüğü

* *** din hizmetleri daire başkanlığının görevleri ******

1- her türlü teknik imkan ve araçtan faydalanmak suretiyle ibadethanelerin içinde ve dışında  toplumu din konusunda aydınlatmak vatandaşlara vaaz ve irşad yoluyla din hizmeti götürmek dini ve milli bütünlüğü korumak için gerekli tedbirleri almak din hizmetinin mevzuata uygun yürütülmesini sağlamak.

2- dini ve kültürel konularda  başkanlıkça uygun görülen konularda konferans seminer ve toplantılar düzenlemek ve bunlarla ilgili işleri yürütmek.

3- vatandaşların dini ve milli ülkülere bağlılıklarını kuvvetlendirici inanç ve inanç aykırılıklarının istismarını önleyici tedbirlerin alınmasını sağlamak.

4- namaz vakitlerinin dini günlerin ve kameri ay başlarının doğru olarak hesaplanmasını sağlamak bu konularda ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.

5- ihtida işlemlerini yürütmek.

6 dini merasimlerin ve cenaze işlemlerinin yürütülmesiyle ilgilenmek.

7- din hizmetleri ile ilgili diğer konularda başkanlıkça verilen diğer görevleri yapmak.



*** başkanlık makamına bağlı olarak çalışmalarını yürüten ; basın protokol ve halkla ilişkiler müdürlüğü de diyanetin halkla ilişkilerini yürütmede aktif görev almaktadır.

**halkla ilişkiler ile ilgili bilmemiz gereken bazı temel özellikler :

1- halkla ilişkiler; kurum ve kuruluşlarla kamuoyu arasında karşılıklı iletişime bağlı bir fonksiyondur. Yani çift yönlüdür.

2- halkla ilişkilerde doğruluk ve gerçekçilik prensibi daima ön planda olmalıdır.

3- halkla ilişkiler sonucu zaman içinde alınabilecek yani sabırla uygulanması gereken bir iştir.

4- halkla ilişkiler bir uzmanlık işidir. Yani bu konuda gerek teorik gerek pratik bilgi ve becerileri elde ederek gerçekleştirilebilecek bir faaliyettir.

** 1965 mayıs ayında atina da yapılan uluslar arası halkla ilişkiler derneği kurulu nun kabul ettiği meslek yasasında belirtilen ahlak ilkelerine bağlı kalınacağı ve bu yasaya uymayan üyelere yaptırım uygulanacağı ifade edilmeştir.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2009, 05:32:26 Gönderen: Neslinur »
Kayıtlı

20 Aralık 2009, 05:27:45
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.681



Site
« Yanıtla #7 : 20 Aralık 2009, 05:27:45 »

Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler:7

**her iletişimde dört öge vardır:

1- ileten

2- iletilen

3- ileti

4- iletiliş biçimi

- bu öğeler sırasıyla

ileten = kaynak

iletilen = alıcı

ileti = mesaj

iletiş biçimi = oluk

olarak kavramlaştırılmıştır.

- din hizmetleri iletişiminde kaynak din görevlisidir.

-din hizmetlirende ileti; dini bilgi duygu beceridir.

-din hizmetlerinde iletiliş biçimi (oluk); iletilen mesajı kaynaktan alıcıya ulaştıran yoldur.



-din hizmetlerinde iletilen (alıcı); gönderilen iletiyi algılayanlar

** iletişim; bilginin fikirlerin duyguların becerilerin vb. Simgeler kullanılarak iletilmesidir.

* iletişim ; genel olarak  insanlar arasnıdaki duygu düşünce ve bilgi alışverişidir.

- kaynağından tek yönlü bilgi akışına iletim denir.

- karşılıklı bilgi alışverişine ise  iletişim adı verilir.

* iletişimi meydene getiren öğeler :

1-kaynak

2- ileti (mesaj)

3- oluk (kanal)

4- alıcı dır.

- bu öğelerin harakete geçmesiyle iletişim ortaya çıkar.

* iletişim sürecini etkileyebilecek nitelikte olan ve iletişim durumu içinde bulunan kişi nesne ve olayların tümüne  iletişim ortamı denir.



* iletişim ortamı * :

1- iletişimde bulunan kişilere bağlı özellikler.

2- iletişimin içinde olduğu ortamın sosyal özellikleri.

3- iletişimin içinde oluştuğu ortamın fiziksel özellikleri.

** esbabı nüzül = ( nüzül sebebi ) =

- nüzül ortamında meydana gelen bir hadise veya hz. Peygambere yöneltilmiş bir soruya vuku bulduğu günlerde bir veya daha fazla ayetin cevap vermek veya hükmünü açıklamak üzere inmesine vesile teşkil eden ve vahyin nazil olduğu ortamı resmeden hadiselerdir.

** kod = iletinin işaret haline dönüşmesinde kullanılan simgeler işaretler ve bunlar arasındaki ilişkileri düzenleyen kuralların tümüne kod denir.





** kodlama = bir iletinin iletişim oluklarının özelliklerine uygun biçimde bir simgeleştirme sistemi aracılığıyla iletilebilecek hale getirilmesidir.

* iletinin kodlanmasında etkin olan üç temel faktör :

1- ilişkinin biçim

2- ilişkinin bağlamı

3- ilişkinin amaçları

* çözümleme = kodlanarak gelen iletinin muhtevasını anlamak için yapılan kod açma ve yorumlama sürecidir.

* tıkanık iletişim = alıcı kişi yada kişilerin kaynaktan gelen iletilere kapalı olması ve psikolojik bir yokluk durumunun ortaya çıkmasıdır.

* yansıma ( geri iletim ) = kaynağın gönderdiği iletiye karşılık alıcının kitlenin (alıcının) gönderdiği cevap iletiye  yansıma veya geri iletim  denir.

- alıcıdan gelen tepkiye  geri iletim dendiği gibi; iletişim dilinde “ besleyici tepki “ ( feed back) de denir.

* kendine geri iletim ; kişinin kendi gönterdiği iletiyi kendisinin alması sürecine kendine geri iletim denir.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2009, 05:32:45 Gönderen: Neslinur »
Kayıtlı

20 Aralık 2009, 05:28:10
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.681



Site
« Yanıtla #8 : 20 Aralık 2009, 05:28:10 »

Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler:8

* rehberlik = bir insandan diğer bir insana problemler karşısında seçenekler sunmak o problemleri tanımasını sağlamak ve çözüm önerileri sunarak yardım etmektir.

* rehberlik ile ilgili dört temel özellik * :

1- birey

2- yardım

3- süreç

4- uzman rehber

*** bireyin kendisini tanıması demek; kişinin genel ve özel yeteneklerini ilgilerini tutumlarını güçlü yada zayıf yanlarını bilmesi demektir.

** bireyin kendini gerçekleştirmesi ise ; kendini tanımayı başarabilen bireyin çevresiyle daha dengeli ve sağlıklı uyum sağlamasıdır.



* rehberlikte yardım; problemin çözüm yollarını ve imkanlarını gösterme anlamına gelir.
*
* ** dini danışmanlık ; insanın problemlerine inandığı dinin değerleriyle ilişki kurarak çözüm yolları sunmaktır.

*** türkiyede dini danışmanlığın söz konusu olabileceği alanlar ; ****

1- camilerde

2- kuran kurslarında

3- hastanelerde

4- cezaevlerinde

5- çocuk ıslahevlerinde

6- yetiştirme yurtlarında

7- huzur evlerinde

8- işyeryerinde

9- aile içinde

sivil veya resmi din görevlilerince dini danışmanlık hizmetleri verilmektedir.

** imam = önder – rehber veya kitap yol anlamında kullanılır.

* imam ; öncülük yapan yol gösteren lider anlamına gelir.

- farsçada  rah + ber = rehber -à yol gösteren  demektir

- imam; topluma yol gösteren önderlik yapan ve örnek olması gereken bir kişi.

** imamlıkta başarının yolu ; alan bilgisi ile iletişim bilgi ve becerisinden geçer.

** imamların liderlik davranışları ** :

1- temsil

2- tanıma

3- olumlu sosyal davranış

4- toplumsal dayanışma

5- iletişim

6- kabul

7- yakınlık

8- katılım

9- sosyal mesafe

10-meslekdaşlarla sosyal mesafe

11- uyum

12-geçinme

13-hizmet ve irşad

** ALLAHın insanlarla kurduğu iletişim olan vahiy; bir rehberlik ve danışmanlık niteliği taşımaktadır. **
__________________

        

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2009, 05:33:03 Gönderen: Neslinur »
Kayıtlı

20 Aralık 2009, 05:28:54
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.681



Site
« Yanıtla #9 : 20 Aralık 2009, 05:28:54 »

DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM : ÜNİTE :9

* İNSAN : İÇİNDE YAŞADIĞI YETİŞTİĞİ ÇEVRENİN BİÇİMLENDİRDİĞİ BİR VARLIKTIR.

** BENLİK – ( KENDİLİK) =

- BENLİK ; İNSANIN BAŞKALLARININ GÖZÜYLE KENDİNE BAKTIĞINDA GÖRDÜĞÜ ŞEYDİR.

* BENLİK ; İNSANIN KENDİ KENDİSİNİ TANIMLAMASIDIR.

- KENDİNİ TANIMADA EN BÜYÜK ENGEL ; PSİKOLOJİK SAVUNMA.

- OLUMLU VEYA OLUMSUZ YARI BİLİNÇLİ OLARAK OLUŞAN BENLİK ( İÇ BENLİK – GÖRÜNEN BENLİK ) YANINDA İNSANIN SAHİP OLMAK İSTEDİĞİ BİR İDEAL BENLİK VARDIR.

- BU İKİ BENLİK ARASINDA ZAMAN ZAMAN UYUŞMUZLIKLAR ÇIKAR.

- TOPLUMLA ETKİLEŞİMLER SONUCU OLUŞMUŞ İÇ BENLİK İLE KİŞİNİN AKLINI KULLANARAK OLMAK İSTEDİĞİ İDEAL BENLİK ARASINDA BİR ÇATIŞMA YAŞANIR.

- BU UYUŞMAZLIK VE ÇATIŞMA KİŞİDE KAYGIYA YOL AÇAR.

- KAYGIYI ORTADAN KALDIRABİLMEK İÇİN DE SAVUNMA MEKANİZMALARI DEVREYE GİRER. İŞTE BUNA PSİKOLOJİK SAVUNMA DENİR.

* PSİKOLOJİK SAVUNMA ; İNSANIN KENDİSİ HAKKINDAKİ BENLİK ANLAYIŞINI OLDUĞU GİBİ DEVAM ETTİRMEK İÇİN DIŞ DÜNYAYI BİRAZ DEĞİŞTİREREK ( DEĞİŞİK ALGILAMAK SURETİYLE) YAPTIĞI ŞEYİ AKLA YAKIN HALE GETİRME GAYRETİDİR.

- YANİ BENLİK BİLİNCİNİ DÜZELTMEK YERİNE DIŞ DÜNYAYI ONA UYGUN HALE GETİRME DIŞ ŞARTLARI DAVRANIŞININ SEBEBİ OLARAK ALGILAMA GAYRETİDİR.

** KENDİLİK YADA BENLİK DÖRT BOYUTTA İNCELENİR : ***

1- MADDİ BENLİK : İNSANIN KENDİ BEDENİNDEN BAŞLAYARAK  ELBİSELERİ KULLANDIĞI EŞYALAR AİLESİ VE DEĞER VERDİĞİ YAKINLARINDAN MEYDANA GELİR.

2- SOSYAL BENLİK : İNSANIN İLGİ ÇEKME DUYGUSUNUN SONUCU OLARAK ORTAYA ÇIKAR.

3- MANEVİ BENLİK : İNSANDA EN KALICI VE ETKİLİ OLANIDIR.

4- SAF BENLİK : İNSANIN KENDİNİ TARAFSIZ OLARAK OLUMLU VE OLUMSUZ BÜTÜN YÖNLERİYLE BİR BÜTÜN OLARAK DEĞERLENDİREBİLEN BENLİK BOYUTUDUR.

** KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME =

- VAROLUŞÇU PSİKOLOJİYE GÖRE; KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME İNSANIN DOĞUŞTAN SAHİP OLDUĞU POTANSİYELLERİNİ GELİŞTİRMESİ  DEMEKTİR.

** EMPATİ = KARŞISINDAKİNİN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ ANLAMAYA ÇALIŞMAKTIR.

- TANIMAK İSTEDİĞİ KİŞİNİN YERİNE KENDİNİ KOYMAKTIR.

** EGOSANTRİZM = ( BEN MERKEZCİLİK) =

- EN ÖNEMLİ BENİM EN DEĞERLİ BENİM BENİM ANLAYIŞIM VE DAVRANIŞLARIM DİĞER İNSANLARINKİNDEN DAHA DOĞRUDUR. DİĞER İNSANLARIN ANLAYIŞ ÖNEM VE DEĞERLERİ BENDEN SONRA GELİR ANLAYIŞINA VE DUYGUSUNA SAHİP OLMAK  DEMEKTİR.

** EGOİZM = BENCİLLİK DEMEKTİR.

- DİĞERGAMLIK IN KARŞITIDIR. SADECE KENDİNİ DÜŞÜNMEK SADECE KENDİ İSTEK VE ARZULARININ KARŞILANMASINI GÖZETMEK DİĞER İNSANLARIN DUYGU  DÜŞÜNCE VE DAVRANIŞLARINI ÖNEMSEMEMEKTİR.

* yükleme ( atfetme) teorisi = insan ; kendini ve diğer insanları tanıma ve anlama isteğiyle bilinçsiz olarak bazı atıflarda bulunur.

* İNSAN BİR KONU HAKKINDA KARAR VERİRKEN KENDİSİ HAKKINDA FARKLI BAŞKALARI İÇİN FARKLI YÜKLEMELERDE BULUNUR.

- YANİ BİR İŞİ BİZ BAŞARAMADIYSAK SEBEBİ BİZİM DIŞIMIZDAN KAYNAKLANIR.

-BİR BAŞKASI BAŞARISIZ OLMUŞSA BU ONUN BECERİKSİZLİĞİ  KİŞİSEL ÖZELLİĞİNİN BİR SONUCUDUR.

- İNSAN KENDİ TARAFINI TUTMA EĞİLİMİNDEDİR.

* YÜKLEME (ATFETME ) ; HEM KENDİNİ HEM DE BAŞKALARINI TANIMADA BİR ENGELDİR.

** ÖNYARGILAR ( PEŞİN HÜKÜM) = ÖNYARGILARIN BİRİ DUYGUSAL DİĞERİ DÜŞÜNCE İLE İLGİLİ OLMAK ÜZERE İKİ BOYUTU VARDIR.

- ÖNYARGI DA GENELLİKLE OLUMSUZ BİR DUYGU VE KALIPLAŞMIŞ BİR HÜKÜM VARDIR.

- KENDİNE SAYGISI AZ KENDİ KÜLTÜRLERİNE İNANÇLARI ZAYIF OLAN İNSANLARDA ÖNYARGILARIN DAHA ETKİLİ OLDUĞU KABUL EDİLMEKTEDİR.

- KAYNAK VE SEBEPLERİ NE OLURSA OLSUN ÖNYARGILAR İNSANIN HEM KENDİSİNİ VE DİĞER İNSANLARI ANLAMASINDA ÖNEMLİ BİR ENGELDİR.

* HER İNSAN AYRI BİR DÜNYADIR :

- İNSANLAR; YETİŞTİKLERİ AİLE ORTAMI VE YAKIN ÇEVRESİNİN ÖZELLİKLERİNE VE DOĞUŞTAN GETİRDİKLERİ POTANSİYELLERİNE GÖRE BİRBİRİNDEN FARKLIDIR.

* HER İNSANIN YETİŞTİĞİ ÇEVRE ŞARTLARI KABİLİYET VE İSTİDATLARI BİLGİLERİ GÖRGÜLERİ DUYGULARI ZEVK ALDIKLARI ŞEYLER DEĞER YARGILARI ALGILAMA VE YORUMLAMA TARZLARI İTİBARİYLE KENDİNE ÖZGÜ BİR DÜNYA OLDUĞUNU BİLMEK VE BUNA GÖRE ONLARI TANIMAYA ÇALIŞMAK ÖNEM KAZANMAKTADIR.

* İNSANLARIN  NESNELERE VE OLAYLARA BAKIŞ AÇILARI FARKLIDIR.

- BİR NESNEYE VEYA OLAYA BAKAN İKİ İNSAN AYNI ŞEYİ GÖRMEZ ÇÜNKÜ ALGILAMALARI FARLIDIR.

* SEÇİCİ DİKKAT DENİLEN BU HADİSEDE SÖZ KONUSU OLAN ÇEVREDEN GELEN UYARICILARIN BÜYÜKLÜK VE ŞİDDETİ İNSANIN KENDİSİNİN İLGİ DERECESİ  İHTİYAÇLARI İNANÇLARI VE DEĞERLERİDİR.

* BİR ORGANİZASYONDA AYNI NESNE VE OLAYA BAKAN İKİ İNSANIN FARKLI ŞEYLER ALGILAMASINDA ÖNEMLİ OLAN DİĞER BİR HUSUS DA ; BAKILAN NESNE VE OLAYDA DİKKAT ÇEKEN ÖZELLİKLERİN İNSANLAR TARAFINDAN FARKLI OLARAK GÖRÜLMESİDİR. BUNA PSİKOLOJİDE ŞEKİL – ZEMİN FARKLILIĞI DENİLMEKTEDİR.

- ŞEKİL İTİBARİYLE BİR İNSANIN BAKTIĞI ŞEYDE İLK ANDA VE İLK PLANDA GÖRDÜĞÜ VE DİKKATİNİ ÇEKEN ŞEY ANLATILMAKTADIR.

- ZEMİN TABİRİ DE İNSANIN BAKTIĞI ŞEYDE İKİNCİ DERECEDE KALAN VE AYRINTI OLARAK GÖRÜLEN KISMI İFADE EDER

* ŞEKİL – ZEMİN FARKLILIĞI BÜTÜN DUYU ORGANLARI İÇİN GEÇERLİDİR.

- İNSANIN İLGİSİ İHTİYACI VE BEKLENTİLERİNE GÖRE BAZI ŞEYLER İLK PLANDA ALGILANIR VE BUNA ŞEKİL DENİR .

- İKİNCİ DERECEDE ÖNEMLİ YADA ÖNEMSİZ OLANLAR İSE ZEMİN OLARAK ALGILANIR.

** İNSANLARI VE KENDİNİ TANIMA ENGELLERİ **

1- EGOSANTRİZM

2- EGOİZM

3- PSİKOLOJİK SAVUNMA

4- YÜKLEME ( ATFETME )

5- ÖNYARGILAR ( PEŞİN HÜKÜM )

6- HER İNSANIN AYRI BİR DÜNYA OLMASI

7- ALGI YANILMALARI

* İNSANIN ÖZÜ ; HİÇ BİR ZAMAN KÖTÜ OLAMAZ.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: 1 [2] 3 4   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes