ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans > Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Aöf İlahiyat Programı > İlahiyat 1.sınıf > Ders Özetleri ve Notları > Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Sayfa: 1 2 [3] 4   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler  (Okunma Sayısı 15765 defa)
20 Aralık 2009, 05:33:39
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.703



Site
« Yanıtla #10 : 20 Aralık 2009, 05:33:39 »



Din hizmetlerinde iletişim : ünite :10

* kişilik ; insanın kalıtımla ( irsiyetle ) ilgili bütün özelliklerini sonradan edindiği özelliklerini duygularını alışkanlıklarını bütün davranış özelliklerini ifade eden eder.

* kişilik = kendilik = karakter = mizaç = huy = benlik

- bir insanın kişiliği denildiğinde onu başka insanlardan farklı kılan bedensel zihinsel ve ruhsal özelliklerin bütünü kastedilmektedir.

- insanın kişiliği; doğuştan getirdiği özellikler ve çevreden aldığı özelliklerin bir bütün haline gelmesiyle oluşmaktadır.

- mizüç ; insanın kalıtımla getirdiği duy2gusal özelliklerini anlatır.

- mizacın; beden kimyası ile yani iç salgı bezlerinin fonksiyonları ile ilgili olduğu anlaşılmıştır.

* karakter ise ; kişiliğin ahlaki boyutunu ifade etmek için kullanılmaktadır.

- karakterli insan; içinde yaşadığı toplumun değer verdiği kuralları benimseyip  bunu davranışlarında gösteren kimse demektir.

* kişilik ; hem kalıtımla gelen özellikler hem deçevre etkisiyle edinilen özelliklerin bütünüdür.

- * kişilik konusunda bazı görüşler *

1- freud ve taraftarlarının temsil ettiği görüş ( psikanalitik görüş ).

2- temel özellikler görüşü.

3- kişiliğin öğrenme ile oluştuğunu ileri süren görüş

4- varoluşçu psikologların temsil ettiği hümanist görüş.

** psikanalitik görüş = ( freud ve yandaşları ) : Psikanalitik görüşü savunanlara göre ; insanın kişiliği üç ana birimden meydana gelir :

1- id

2- ego

3- süperego

* id ; her insanda doğuştan getirilen temel iç güdüleri içine alır. Ki bunlar “cinsiyet” ve “saldırganlık” içgüdüleridir.

* ego ; kişiliğin dengeleyici birimidir. Id ile süperegd arasında bir dengeleyicilik ve sansür edicilik görevi yapar. Bu özelliği ile ego; insanın bilinçli olan kısmıdır.

* süperego ; insanın içinde yaşadığı yetiştiği sosyal çevrenin normlarının değerlerinin benimsenmesi ile oluşun  insanın içinde baskı kuran bölümdür. Buna bazan “ vicdan “ da denilmektedir.

- süperego; id den gelen etkileri çeşitli kurallara göre değerlendiren bölümdür.

- id ise kural tanımadan arzuların tatminini ister

-ego id ile süperego arasında dengeleyici ve sansür edici bir görev üstlenmiştir.

** ** temel özellikler görüşü ne göre ; insanın kişiliği  temel özelliklerinin bir sentezidir. Bu temel özellikler; insanın biyolojik ve psikolojik yapısına göre oluşur.

- bu görüşe göre ; bir insanın kişiliği birbirinin zıddı sıfat çiftlerinden faydalanılarak meydana getirilen ölçekler kullanılarak anlaşılabilir. Insanların ölçeklerden aldıkları puanlara göre kişilikleri değerlendirilebilir. örn. Gergin – sakin saldırgan – cesur uysal – geçimsiz cömert – cimri vb.

**** **** kişiliğin öğrenme ile oluştğunu ileri sürenlere göre ; insanın kişiliği yaşadığı süre içinde  kendi tecrübelerinin sonucunda meydana gelir. Bu görüşte ; sosyal çevrenin  insanın davranışını ve kişilik özelliklerini belirleyen bir etken olduğu anlayışı hakimdir.

** ** varoluşçu felsefeyi benimseyen hümanist psikologlar; insan tasiatının temelde iyi olduğunu kabul etmektedirler. Bunun için insanın doğuştan getirdiği en önemli özelliklerinin mutluluğu arama iyiye ve doğruya doğru gelişme potansiyellerini gerçekleştirmek için bir çabaya sahip olma  olduğugörüşündedir .

** diğer insanları anlamak insanın kendini tanımasıyla gerçekleşebilir.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.318


View Profile
Re: Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
« Posted on: 19 Şubat 2018, 20:57:07 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler rüya tabiri,Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler mekke canlı, Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler kabe canlı yayın, Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler Üç boyutlu kuran oku Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler kuran ı kerim, Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler peygamber kıssaları,Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler ilitam ders soruları, Din hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler önlisans arapça,
Logged
20 Aralık 2009, 05:34:07
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.703



Site
« Yanıtla #11 : 20 Aralık 2009, 05:34:07 »

Din hizmetlerinde iletişim : ünite:11

* iyi hizmet verebilmek; birey ve toplumu iyi tanımaya ve anlamaya bağlıdır.

* güçlükler ; ancak inançla yaşanan hayat içinde karşılaşılan tecrübelenren haraketle aşılaabilir.

* yaygın eğitim = halk eğitimi = kitle eğitimi= yığın eğitimi = =tohlum eğitimi = sosyal eğitim .

* yetişkinler eğitimi ; yetişkinlere ve okul dışındakilere yönelik düzenli dizgeli ve örgütlü bir eğitim çabasıdır.

* yetişkinler dini eğitimi ; yetişkinlere okul dışında dini bilgiler kazandırmak ve din anlayışlarını geliştirmek hayatın din boyutunu yorumlamalarına yardımcı olmak amaıyla yürütülen  planlı  programlı veörgütlü bir din eğitimi çabasıdır.

* yetişkinler din eğitminin konusu ve amacı ; toplumsal hayatta ortaya çıkan dini ahlaki nitelikli ferdive toplumsal ihtiyaç ve problemler  yetişkinler din eğitimine konu olur.

* yetişkinler din eğitimi; örgün eğitimin ulaşamadığı kitlelere her türlü iletişim vasıtalarını kullanarak ulaşıp onları din ahlak konularında bilgi sanibi yapmayı ve aydınlatmayı hedefler .

** yetişkinler din eğitiminin amaçları :

1- yetişkinlere dini bilgiler kazandırmak

2- yetişkinlerin dini anlayışlarını geliştirmek

3- yetişkinlerin hayatın dini boyutunu yorumlamalarına yardımcı olmaktır.

** çocuk eğitimi ( örgün eğitim çalışmaları ):

+ bilgi - çözüm - sorun.

** yetişkin eğitimi ( halk eğitimi çalışmaları ):

+ sorun - bilgi - çözüm.

** yetişkinlerin öğrenme hızını etkileyen faktörler :

1- görme yeteneği

2- işitme yeteneği

3- ısıya uyum sağlama yeteneği

4- çalışma gücü

** yetişkinlerin ilgi duyduğukonular **

1- meslek yada işlerini ilerletecek bilgiler

2- dostluk kurmaya yarayacak bilgiler

3- yaşayanak öğrenmeye elverişli bilgiler

4- toplumdaki rollerini ve görevlerini yerine getirmeye yardımcı bilgiler.

*** iletişime engel olan altı insan tipi ***

1- dinlemeyen insan :

2- nezaketsiz insan:

3- sabırsız insan:

4- kızgın insan

5- baştan savmacı insan

6- menfi insan

*** yetişkin din eğitiminde kullanabileceğimiz dale carnegie ‘nin 5 basamaklı model formülü :

1. Basamak à karşınızdaki insanların dikkatini çekiniz. (dikkat)

2. Basamak à ne söylemek istediğinizi sizi dinleyenlere mümkün olduğu kadar açık olarak izah ediniz. Konu (ne).

3. Basamakà konunuzun sebebini söyleyiniz..sebep (neden ).

4. Basamak à bir örnekle söylediğiniz konuyu açıklayınız. örnek.

5. Basamak à sizi dinrleyenlere artık onlardan ne beklediğinizi söyleyiniz. Sonuç.

** iyi bir ilişki kurmanın altın anahtarı karşımızdaki insanın kişiliğine saygı duymaktır

- başkasını olduğu gibi kabul etme ğerçekten sevmektir.

- kabul etme ; küçücük tohumları bile en güzel çicek haline getirebilecek verimli bir toprak gibidir.

- enönemli 1 kelime : “ biz “

-en önemli 2 kelime : “ teşekkür ederim. “

- en önemli 3 kelime : “ eğer izin verirseniz !”

- en önemli 4 kelime : “ bu hususta düşünceniz nedir ? “

- en önemli 5 kelime : “ aferin iyi bir iş yaptınız!”

- en önemli 6 kelime : “ evet ben hata yaptığımı kabul ediyorum.”

**

* hayati yardım = din görevlisinin yetişkinlerin hayatı anlama çabalarına dini muhteva ile yardımcı olmasına  hayati yardım denmektedir.

** yetişkin din eğitiminde hayati yardım **

1- insana yaratıcısı ile yaratıcısının yaratmış olduğu bütün yaratıklarla anlamlı ve amaçlı bir bütün olduğunu hatırlatma.

2- insana kendini tanıtma.

3- insanı  hürriyetlerinin ve sorumluluğunun bilincine vardırma

4- yetişkinlere kendi davranışlarını yakından izleme alışkanlığı kazardırma ve hatalarını düzeltme isteklerini geliştirmek.

5- dingörevlisi halkla ilişkilerinde kuranın ve rasülüllahın yöntemiyle çalışacaktır.

** kuranı kerim insana ;

1- allaha yönelme

2- yüksek ahlaki değerleri yaşama

3- Allahın insan için yarattıklarındanyeterli ve gerekli ölçüde yararlanmanın sağlıklı yollarını sunar

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
20 Aralık 2009, 05:34:35
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.703



Site
« Yanıtla #12 : 20 Aralık 2009, 05:34:35 »

Din hizmetlerinde iletişim: ünite:12

* vaaz ; camide insanlara ögüt vermek onları dini – dünyevi konularda bilgilendirerek uyarmak dini bililer öğretmek vb. Amaçlarla yapılan özel bir hitabet türüdür.

* vaaz edene de  vaiz denir.

- din hizmetlerinin en önemli vasıtalarından birisi veen yaygın şekli vaazdır.

* vaaz; camii cezaevi egitim merkezleri ıslahevleri vb. Yerlerde yapılmaktadır.

* vaazın konusu ; doğrudan insandır.

Vaazın amacı ise ; insanın iman ibadet ve ahlak bakımından olgunlaşması ve güçlü bir kişiliğe sahip kılınmasıdır.

* vaaz ; nasihat veöğüt vermek demektir.

*** vaaz **** vaazın açılımları :

1- nasihat = vaaz nasihat ve güzel öğüttür.

2- tezkir = vaaz insanlara doğruyu ve yanlışı hatırlatmadır.

3- irşad = vaaz  irşaddır.

4- talim = vaaz insanlara doğru bilgiler sunmaktır.

5- rehberlik = vaaz bir rehberlik faaliyetidir.

- irşad ; fert ve topluma hayırlı hak doğru ve faydalı yolları göstermek ve onlara tebliğ ve davette bulunmaktır.

- rehber; klavuz yol gösterici anlamına gelir.

- rehberlik ; kendini çevresindeki olanakları tanıması gizli güçlerini geliştirmesi sorunlarını çözebilmesi ve kendisini gerçekleştirebilmesi için kişiye bu işi meslek edinmiş uzmanlarca yapılan düzenli bir yardım sürecidir.

* vaaz ; rehberlik faaliyeti olarak  “grup rehberliği” içine girmektedir.

** ** vaaz ** ***

1- davettir = irşad kelimesinin eş anlamlısı olarak dinin doğru ve gerçeklerine çağırmak anlamına gelir.

2- tebliğ = Allahın emirlerini insanlara duyurmak olarak peygamberlerin asıl görevidir. Vaaz tebliğ için bir yoldur.

3- hidayet = insanlara hidayet yolunu göstermektir.

** vaiz ; uygun yöntemleri kullanarak  insanları; nasihat öğüt uyarma bilgilendirme yollarıyla irşad etmeye çalışan kişidir.

- hz. Peygamberin ; vaaz ve nasihat uyarma tebliğ etme irşad edip doğru yolu gösterme işini cami ile sınırlı tutmadığı açıktır.

- cami olgusu mekkeden medineye hicret ile ortaya çıkmıştır. Hicretten önce aynı görevi mümkün olan her yerde sürdürmüştür. Cami olgusunun ortaya çıkmasından sonrada sürdürmeye devam etmiştir.

** ilk resmi vaizlik görevi ; hz . ömer zamanında başlamıştır.

-vaazda; biri vaaz eden  diğeri de dinleyen olmak üzere iki ana unsur bulunmaktadır.

- vaizin; vaaz etmek istediği topluluğu tanıması ve bilmesi gerekir.

**halkla ilişkiler = belirtilmiş hedef kitleleri etkilemek için hazırlanmış planlı inandırıcı haberleşme çabasıdır.

** halkla ilişkiler = onganizasyon ile ilgili çevreleri ( hedefkitleleri) arasında karşılıklı iletişim anlamayı kabülü ve işbirliğini sağlayıp sürdürmeye yardımcı bir yönetim fonksiyonudur

** halkla ilişkiler ;

1- organizasyon

2- ilgili çevreler

3- karşılıklı iletişim

4- anlama

5- kabul

6- işbirliği

7- yönetim fonksiyonu

- organizasyon = kendini oluşturan kişilerden ayrı bir varlığa kişiliğe sahip kuruluşlardır.

- diyanet işleri başkanlığı ; bir organzasyondur.

- ilgili çevreler ; hedef kitlelerdir.

+ iletişim = her hangi bir bilginin düşüncenin yada tutumun çeşitli yollarla başkalarına aktarılmasıdır.

* iletişimin gerçekleşmesi için en az üç unsurun bulunması gerekir :

1- kaynak

2- mesaj

3- alıcı

** kaynak = karşı tarafa mesaj göndermek üzere konuşan yazan çizen veya beden ve yüz hareketlerinde bulunan her hangi bir kişi veya kurum.

* mesaj = karşıtarafa ( hedefe ) iletilmek istenen bilgi düşünce tutum veya anlamdır.

* alıcı = mesajın ulaşması amaçlanan kişi kurumveyatohluluktur.

* kanal ( oluk ) = mebajın kaynaktan alıcıya ulaşmasını sağlayan araç vasıtadır.

- iletişimde bulunmak isteyen kişi mesajını yazarak belirli semboller kullanarak yada belirli bir davranış ve tutum içine girerek ifade eder. Buna mesajın kodlanması denir.

- iletişim sürecinin tamamlanabilmesi için  kodlanıp gönderilen mesajın karşı tarafa ulaşması ve karşı tarafça anlaşılması gerekir. Buna da mesajın çözümlenmesi denir.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
20 Aralık 2009, 05:35:00
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.703



Site
« Yanıtla #13 : 20 Aralık 2009, 05:35:00 »

Dinhizmetlerinde iletişim :ünite:13

** vaaz hazırlık aşamasında sorulan soruların içeriği :
1- ne öğreteceğim = konuyu belirlemek üzere düşünülmesi gereken temel sorudur

2- niçin öğreteceğim = öğretilecek olan konunun uzak ve yakın hedeflerini belirlemeyi amaçlar.

3- nasıl öğreteceğim = konuyu öğretirken kullanılacak yöntemleri teknikleri araç ve gareçleri vb. Belirlemeye yardımcı olur.

4- sonuçları nasıl değerlendireceğim = öğretimin başarıyla gerçekleşip gerçekleşmediğini kontrol için yapılabilecek işlemleri belirlemeye yardımcı olur.

** vaaz hazırlıkta belli başlı aşamalar **

1- konu seçimi.

2- vaazın sınırlandırılması.

3- amaçların belirlenmesi

4- kullanılacak yöntem teknik ve araç gereçlerin belirlenmesi.

5- değerlendirme konusunda neler yapılabileceğinin planlanması.

* günümüzde irşad hizmetlerinde görülen bası yanlışlıklar *

1- herhangi bir gerçeklikle ilgisi bulunmayan olgu ve vakıa olayları.

2- dini meseleleri iyice hazmedilmemiş ilmi görüşler sonuçlar hipotezler vs.ile açıklamak.

3-eski dini eserlerde yer alan ve bugün bilimin konusuna giren bazı konuların iyice tetkik edilmeden aynen anlatılması.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
20 Aralık 2009, 05:35:45
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.703



Site
« Yanıtla #14 : 20 Aralık 2009, 05:35:45 »

DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM : ÜNİTE :14

* HALKLA İLİŞKİLER ; KARŞILIKLI GÜVEN SEMPATİ İŞBİRLİĞİ VE İYİ NİYET OLUŞTURMAYIAMAÇLAYAN İLETİŞİM FAALİYETLERİDİR.

* HALKLA İLİŞKİLERİN TEMELİNDE İLETİŞİM VARDIR.

- BU İLETİŞİM; YÜZ YÜZE GERÇEKLEŞTİĞİ GİBİ BAZI VASİTALARLA VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARIYLA GERÇEKLEŞİR.

- HUTBE ; ÖNEMLİ BİR KİTLE İLETİŞİM ARACIDIR.

- İSLAM TARİHİNDE; HUTBE; DİNİ BİLGİLERİN MANEVİ VE AHLAKİ DEĞERLERİN AKTARILMASINDA ETKEN OLMUŞTUR

-HUTBE ; TARİHTEN GÜNÜMÜZE KİTLELERE MESAJ YOLLAMA VASITASI OLAGELMİŞTİR.

* HİÇ BİR VAAZ SOHBET VE DİNİ PROGRAM; HUTBENİN HEDEF KİTLESİ KADAR YOĞUN BİR HALK KİTLESİNE YÖNELİK OLAMAMAKTADIR. BU YÖNÜ İLE DE FARKLI BİR ÖZELLİĞİ OLAN HUTBE ÖNEMLİ BİR HALKLA İLİŞKİLER VASITASIDIR.

*** HUTBE ; İNSANLARA HİTAP ETMEK SÖZ SÖYLEMEK VE İNSANLARI İKNA İÇİN YAPILAN TASİRLİ KONUŞMADIR.

* DİNDİLİNDE İSE HUTBE ; CUMA VE BAYRAM NAMAZLARINDA HATİP TARAFINDAN MİNBERDEN YAPILAN HİTAPDIR.

* CUMA VE BAYRAM HUTBELERİNİ DİĞER HUTBELERDEN AYIRAN ÖNEMLİ NOKTALARDAN BİRİSİ; BU HUTBELERİN İBADETİN BİR PARÇASI OLMALARIDIR.

- HATİP ; TOPLULUK KARŞISINDA ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞAN KİMSEDİR.

* HATİP ;

1- BİLGİLENDİRİCİ OLMALI

2- İKNA EDİCİ OLMALI

3- DAVRANIŞ GELİŞTİRİCİ OLMALI

4- İNANÇ V E TUTUMLARI PEKİŞTİRİCİ BİR ÜSLUBA SAHİP OLMALI

5- GÜÇLÜ BİR DUYGUSAL ÜSLUP VE KONUŞMA TARZI OLMALI

6- GENELLEME VARSAYIM TÜMDEN GELİM TÜME VARIM BENZETME KIYAS VB. UNSURLARI YERİNDE KULLANMALI.

* DİN HİZMETLERİNDE HATİP ; HUTBE OKUYAN DİN GÖREVLİSİNİN ADIDIR.

- DİYANIT İŞLERİ BAŞKANLIĞI MERKEZ TEŞKİLATI GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNERGESİNİN 63. MADDESİNE GÖRE HUTBE OKUMAK İMAM HATİBİN BİR GÖREVİDİR.

** HİTABET ; TOPLULUK KARŞISINDA İKNA EDİÇİ VE ETKİLİ GÜZEL SÖZ SÖYLEME SANATIDIR.

* HİTABET ; GENİŞ HALK KİTLELERİNE KARŞI KONUŞMAK BİR FİKRİ VE DÜŞÜNCEYİ SÖZLÜ OLARAK ANLATMAKTIR.
* * RETORİK = SÖZCÜKLERİ ETKİLİ KULLANMA SANATIDIR.

* retorik ; düşünceleri etkiyeyici biçimde düzenleme ve açıklama yöntemidir.

** HİTABETİN GENEL AMAÇI ; BİR KONU VEYA HEDEF ETRAFINDA MUHATAPLARI İKNA ETMEK VE ARALARINDA ORTAK BİLGİ VE HEYECAN YARATMAKTIR.

+ HİTABET TÜRLERİ ;

1- DİNİ HİTABET

2- SİYASİ HİTABET

3- HUKUKİHİTABET

4- AKADEMİK HİTABET

5- ASKERİ HİTABET

6- DİPLOMATİK HİTABET

* HATİBUL ENBİYA= PEYGAMBERLERİN EN GÜZEL KONUŞANI OLAN HZ. ŞUAYB DIR.

* DİNİ HİTABET ; ALLAHI YÜCELTMEK ONA OLAN BAĞLILIĞI GÜÇLENDİRMEK DİNİN GÜZELLİKLERİNİ TELKİN ETMEK VE GERÇEĞİ TAVSİYE ETMEK AMACIYLA YAPILAN KONUŞMADIR.

* DİNİ HİTABETİN EN YAYGIN UYGULAMA ALINI CAMİLERDE OKUNAN HUTBELERDİR.

* HUTBE OKUMAKTAN AMAÇ ; ALLAHI ANMAK PEYGAMBERİMİZE DUA VE SELAM YOLLAMAK MÜSLÜMANLARA DİNİ VE AHLAKİ ÖĞÜTLER VERMEK TİR.

* DİN HİZMETLERİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN İKİ TEMEL EVRESİ VARDIR

1- DİNİ TANITMA

2- CEMEATİ TANIMA

DİN HİZMETLERİNDE HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİ ; HALKA DİNİ MESAJ YOLLAMA ( TANITMA ) VE HALKIN İSTEKLERİNİ İLGİLERİNİ İHTİYAÇLARINI ÖĞRENME ( TANIMA ) EVRELERİNİ KAPSAYAN KARŞILIKLI GÜVENE DAYALI İLİŞKİLER KURMAYI İÇERİR.

* HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİ *

1- BİLGİ TOPLAMA

2- PLANLAMA

3-UYGULAMA

4- DEĞERLENDİRME

* DEĞERLENDİRME ; UYGULAMADA ELDE EDİLEN SONUÇLARIN ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ HEDİFLERE NE ÖLÇÜDE UYGUN OLDUĞUNUN KONTROL EDİLMESİDİR

* ARAŞTIRMA ; SİSTEMLİ BİLGİ TOPLAMA VE TOPLANAN BİLGİLERİ DEĞERLENDİRMEDİR.

- ARAŞTIRMA GÜVENİLİR BİLGİLERİN ELDE EDİLMESİNDE BİR ARAÇTIR.

* HALKI TANIMA DA ;

1- ANKET

2- GÖRÜŞME

3- YÜZ YÜZE İLİŞKİLER

4- DANIŞMA

5- KAMUOYU ARAŞTIRMALARI VB. YÖNTEMLER KULLANILIR.

* 1993 YILINDA I. DİN ŞURA SINDA  DİN HİZMETLERİNDE İLMİ ARAŞTIRMALAR ÜZERİNDE DURULDU. BUNLAR :

1- KİTLE İLETİŞİMİNDE OKUYUCU SEYİRCİ ARAŞTIRMALARI

2- DİNİ İSTATİSTİKLER

3- İSLAMİ ARAŞTIRMALAR.

* İSLAMİ ARAŞTIRMA; İSLAMİ BİLGİ KAYNAKLARININ DÜZENLENMESİYENİDEN TASNİF OLUNMASI VE ÇEŞİTLİ AÇILARDAN YORUMLANMASI SÜREÇLERİNİ İÇİNE ALAN TEMEL ARAŞTIRMALAR DIR.

* UYGULAMALI ARAŞTIRMALAR; İSTATİSTİKİ YÖNTEMLERLE İFADE OLUNMALARI VE PROBLEM ÇÖZÜCÜ OLMALARI İTİBARİYLE TEMEL ARAŞTIRMALARDAN AYRILIR.

* CEVAMİUL KELİM = AZ VE ÖZ SÖZ SÖYLEME KABİLİYETİ.
* PEYGAMBERİMİZİN HİTABETİNİ FORMÜLE EDEN ÜÇ KAVRAM :

1- HAKKA GÜVENMEK

2- SÖZ – EYLEM BÜTÜNLÜĞÜ

3- DOĞRU BİLGİ

* HZ PEYGAMBER MEDİNEYE GELİŞİNDEN VEFATINA KADAR 500 ( BAZI ARAŞTIRMACCILARIN TESBİTİNE GÖRE 552) HUTBE OKUMUŞTUR.

* KUTSAL KİTABIMIZDA KAVL ( SÖZ ) KELİMESİ ;

1- KAVLİ MA’RUF = GÜZEL YAPICI SÖZ.

2-KAVLİ SEDİD = DOĞRU SAĞLAM ETKİLİ SÖZ.

3- KAVLİ LEYYİN = YUMUŞAK TATLI SÖZ

4- KAVLİ KERİM = NAZİK SAYGILI SÖZ

5- KAVLİ MEYSUR = GÖNÜL ALICI TESELLİ EDİCİ SÖZ.

6- KAVLÜL MÜ’MİNİN = İNANANLARIN SÖZÜ.



*KURÜNA GÖRE HİTABET METODU ;

1- KONUŞURKEN KANITLA KONUŞMAK. KESİN BİLGİ SAHİBİ OLUNMAYAN HUSUSLARDA İSE DİKKATLİ OLMAK.

2- KONUŞURKEN BİLGİ KAYNAKLARINI ETKİLİ KULLANMA GÜVENİLİR KAYNAKLARDAN YARARLANMA.

3- KONUŞURKEN BİRLEŞTERECE OLMA  BÖLÜCÜ VE PARÇALAYICI İFADELER KULLANMAMA

4- KONUŞURKEN KAVRAMLARI YERİNDE KULLANMAK

5- BİLİNCİ UYANDIRMAK DUYGULARI TERBİYE ETMEK.

6- ALLAHA DAYANMAK VE GÜVENMEK.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Sayfa: 1 2 [3] 4   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &