> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Hadis Eserleri > Camiul Ulum  > Nıfak Alametleri
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Nıfak Alametleri  (Okunma Sayısı 3754 defa)
09 Ağustos 2011, 10:39:44
Ekvan
Varlıklar, alemler, dünyalar. (Evren).
Tecrübeli Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 19.233


« : 09 Ağustos 2011, 10:39:44 »



NIFAK ALAMETLERI


Abdullah bin Am’dan, Peygamber (s.a.v.) buyurdu ki: “Dört şey kimde bulunursa münafık olur, kimde onlardan bir haslet (huy) olursa onda onu teredinceye kadar münafıklıktan bir haslet vardır: Konuştuğu zaman yalan söyler, söz verdiği zaman sözünden döner, düşmanlık ederse fücur eder, sözleşirse sözleşmeye ihanet eder” bunu Buhari ve Müslim tahriç etti.1

Bu hadisi sahihayn Ameş rivayetinde tahric etti, o da Abdullah bin Mürre’den, o da Mesruk’tan, o da Abdullah bin Amr bin As’tan rivayet etti. Yine Buhari ve Müslim sahihaynde, Ebu Hureyre’den tahric etti, Peygamber (s.a.v.) buyurdu ki: “Münafığın ayeti (delili) üçtür: Konuşursa yalan söyler, söz verirse sözünden döner, emanet olunursa ihanet eder.”

Müslim’in bir rivayetinde: “Namaz kılsa da, kendini müslüman zannetse de”, yine Onu bir rivayetinde: “Üç şey münafığın alametlerindendir”2 şeklindedir, bu Peygamber (s.a.v.)’den başka cevihlerle de rivayet edildi, bu hadisi mürcieliğe meyleden bir gurub Peygamber (s.a.v.) zamanındaki münafıklara hamletti, çünkü onlar Peygamber (s.a.v.)’e konuşup yalan söyledir, onları sırrını emin tuttu, ona ihanet ettiler, savaşta beraber çıkacaklarına söz verdiler, sözlerinden döndüler.

S: 343 Bu tevili Muhammed el-Muhrim Ata’dan rivayet etti ve o dedi ki: Bana bunu Cabir Peygamber (s.a.v.)’den rivayetle anlattı. Hasan’ın Ata’nın bu sözüne kendisine ulaşınca döndüğü zikredilir1 bu yalandır. Muhrim yalancılıkla bilen şeyhtir. Bu Ata’dan başka zayıf iki vecihle de rivayet edildi. O Hasan’ın: Üç şey kimde olursa o münafıktır sözüne itiraz etti. Ve dedi ki: Yusuf’un kardeşleri konuştu ve yalan söylediler, söz verdiler, döndüler, emanet olundular ve ihanet ettiler ve münafıkta olmadılar. Bu Ata ve Hasan’dan değildir, bunu kendi tarafından söylemiştir ancak ona Peygamber (s.a.v.)’den ulaşmıştır. Hadis Peygamber (s.a.v.)’den sabittir, sabitliği ve sahihliğinde şüphe yoktur, itibar edilen ilim ehlinin sözlükte nifakı aldatma, hile hayır izhar edip zıddını içinde saklamak cinsinden dolduğunu açıklamıştır. Bu şeriatta iki kısma ayrılır:

Birincisi: Büyük nifak, o da insanın Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine ve ahiret gününe inandığını açığa vurup, bunu tamamına zıt veya bazısına zıt olanı içinde saklamalıdır, bu nifak Peygamber (s.a.v.)’in dönemindeydi, Kuran bunları kınayıcı ve onları tekfir edici şekilde nazil oldu ve ehlini cehennemin en  alt tabakasından olduğunu haber verdi.

İkincisi: Küçük nifak, O amel nifakıdır, bu da insanın açığa çıkanı salih olarak göstermesi ve bunun zıddını içinde saklamasıdır. Bunun temeli bu hadislerde zikredilen hasretlere dönüyor o beştir: Birincisi: Kendisini doğrulayacak kimseye yalan konuşması. Müsned’de2 Peygamber (s.a.v.)’den şöyle buyurduğu rivayet edildi: “Seni doğrulayıcı olduğu halde kardeşine yalan konuşması büyük ihadettir.” Hasan dedi ki: Deniliyordu ki: Nifakta: Gizli ve açığın zıd oluşudur, söz ve amel, giriş ve çıkış gibi.

 

(1) Sahihtir, ibni Amr’dan Ahmed, Buhari Müslim, Ebu Davud, Tirmizi (2634) Nesai, ibni Ebi fieybe (Camiul usul 12/197) tahric etti, Tirmizi dedi ki: Bunun manası ilim ehli yanında amel nifakdır, yalanlama nifakı ancak Rasulullah (s.a.v.) dönemindeydi.)

(1) Hadis sabit değildi, ibni Adiy Kamil de tahric etti ve dedi ki: Muhammed el-Muhrim bir şey değildir. İbnu Main onu zayıf gördü, Buhari dedi ki: Münkerul hadistir, Nesai dedi ki: Metruktür (Mizanul itidal: 3/90 ve sonrası).

(2) Hadis zayıftır, Ahmed Müsned’de, Taberani Kebir’de, Nevvas bin Sem’an’dan, Buhari Edebül Müfred’de (393), Ebu Davud Kudai Müsnedüş fiihab’ta, Beyheki Sünenin’de, Süfyan bin Üseyd’den tahric etti, Heysemi Mecma’da; (3/98) Nevvas hadisi hakkında dedi ki: Senedinde Amr bin Harun var o zayıftır (Camius sağir ve Feyzul kadir).

Deniliyordu, Nikahın temeli üzerine yalan bina edilmiştir.

İkincisi: Sözünden dönen iki çeşittir. Birincisi: Söz vermesi niyetinin de sözü yerine getirmemek olması, bu sözden dönmenin en şerlisidir,eğer: Allah izin verirse şöyle yaparım, niyeti de yapamaksa yalan ve sözden dönme olur, bunu Evzai söyledi.

Söz vermesi, niyetini de yerine getirmek olması, sonra sözünden dönmesi için bir özür yokken sözünden dönmesidir. Ebu Davud ve Tirmizi Zeyd bin Erkam’dan tahric etti Peygamber (s.a.v.) buyurdu ki: “Bir adam söz verir de, yerine getirmeye de niyet eder, (sözü ) yerine getirmezse, onun üzerine günah yoktur.” Tirmizi dedi ki: İsnadı kuvvetli değildir.1

İsmaili ve başkası Selman’dan tahric etti,  Ali, Ebu Bekir ve Ömer (r.a.)’le karşılaştı, dedi ki:

“Bana ne olmuş sizi ağır görüyorum?” Dediler ki:

“Müafığın hasletlerini zikrettiği Peygamber (s.a.v.)’den işittiğimiz şu hadistir: “Söz verirse sözünden döner, konuşursa yalan söyler, emanet olununca ihanet eder.” Hangimiz bu hasletlerden kurtulur? Ali Peygamber (s.a.v.)’in huzuruna girdi ve ona bunu zikretti, bunun üzerine buyurdu ki: “Ben o ikisine söyledim ve (söylediğimi) sizin koyduğunuz yere koyamadım (sizin anladığınız manada söylemedim) fakat münafık konuşursa nefsine yalan söyleceği söyler (içinden) söz verdiği zaman nefsine döneceğini emanet olununca nefsine ihanet edeceğini söyler.”2

Ebu Hatimi Raiz Selman ve Zeyd bin Erkam rivayetinden gelen, bu hadis hakkında dedi ki: Hadis  muzdaribtir, iki isnadda da bilinen vardır, Darekutni dedi ki hadis muztaribtir, sabit değildir, Allah en iyisini bilir. Bunu Taberani ve İsmaili Ali’den merfu olarak tahric etti: “Söz borçtur, söz veripte cayana yazıklar olsun, bunu üç kere söyledi” isnadında cehalet var.4

S: 345 İbni Mesud’dan şöyle dediğini rivayet edilir: “Sizden biriniz sabisine (çocuğuna) söz veripte  sonra yerine getirmemezlik yapmasın, dedi ki: Rasulullah (s.a.v.) buyurdu ki: “Söz atiyyedir (ihsandır)”1 isnadında nazar var evvveli ibni Mesud’dun kendi sözü olarak sahihtir, Hasan’ı mürsellerinde Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurduğunu rivayet etti: “Söz hibedir”2 Ebu Davud’un süneninde3 Abdullah bin Amir bin Rabia’nın kölesinden, o da Abdullah bin Amir bin Rabi’den şöyle dediğini rivayet etti: Ben çocukken Peygamber (s.a.v.) evimize geldi, ben oynamak için çıktım, annem de di ki: Ey Abdullah gel al sana vereyim, Rasulullah (s.a.v.) buyurdu ki:

“Ona ne vermeyi murat ettin?” dedi ki:

“Ona hurma vermeyi murad ettim” bunun üzerine buyurdu ki:

“Eğer yapmazsan üzerine bir yalan yazılır” isnadında bilinmyen var.

Zühri Ebu Hüreyre’den şöyle dediğini zikretti: Kim çocuğa: Gel, al sana hurma dese sonra da ona bir şey vermezse o yalandır.”4

Alimler vadi yerine getirmenin farzlığı hususunda ihtilaf etti, bazısı mutlak olarak farz kıldı. Buhari sahihinde5 Eşva’nın va’d ile hüküm verdiğin zikretti, bu zahir ehlinden bir grubun görüşüdür.

 

(1)İsnadı zayıftır. Ebu Davud ve Tirmizi tahric etti (2635).

(2)Zayıftır, Selmanı Farisi’den Taberani Kebir’de tahric etti, Heysemi Mecma’da (1/108) dedi ki: Senedinde Ebun Nu’man var, o EbuVakkas’tan rivayet etti, ikiside bilinmiyor, Tirmizi: Geri kalan adamları güvenilirdir, dedi

(3) İlel kitabına bak: 2/274.)

(4)Zayıftır, Ali’den ibnu Asakir tarihinde, Ebu Nuaym Tarihu Esbehan’da, Taberani Evsat’ta bu lafızla, ibnu Asakir tarihinde, Ebu Nuaym Tarihu Esbehan’da, Taberani Evsat’ta bu lafızla, ilk yarısını sadece tahric etti:“Söz borçtur” yani borç gibidir, Taberani Evsat ve Sağir’de Ali ve ibni Mesud’dan, ibni Mesud’dan Ebu Davud mürsellerinde, Kudai fiihab’ta bu lafızla tahric etti ve: Hadis hasendir. Hafız Iraki Ali ve ibni Mesud hadisi hakkındada, senedlerinde cehalet vardır, dedi onun öğrencisi heysemi: Hamza bin Davud var, onu Darekutni zayıf gördü, dedi. Yine Ali hadisi ilk lafızla senedinde zikredilen Hamza vardır (Feyzul Kadir: 4/377-378, Mecmauz Zevaid: 6/166.)

(1) Zayıftır Ebu Nuaym Hilyede: 8/259 Kudai Müsnedüş’ fiihab’a, Ebuş fieyh Emsal’de tahric etti, yine Taberani Evsat’ta Kubas bin Eşyem el-Leysi’den tahric etti, Heysemi Mecma’da: (4/166): Senedinde Esbağ bin Abdul Aziz el-Leysi var dedi, Ebu Hatim: Meçhuldür, dedi.

(3) Hadisin isnadı zayıftır, Ebu Davud ve Ahmed tahric etti, senedinde Abdullah bin Amir’in kölesi var, meçhuldür.

(2)Mürseldir, Ebu Davud mürsellerde, ibnu Ebid’dünya Susma’da, Haraiti mekarimul ahlakta tahric etti.

(4)Zayıftır, munkatıdır Ahmed  Zühri yolundan tahric etti, o Ebu Hureyre’den işitmedi.

(5) Buhari sahihinde fiehadet (43/ kitabında Babun min emri incazilva’d (4/13)’te tahric etti ve dedi ki: Ve fiili güzeldir. İsmail, yani İsmail Allah’ı zikretti -O doğru sözlüydü, ibnul Eşva’ vad ile hükmetti, bunu Semure’den rivayetle zikretti, Misver bin Mahreme dedi ki: Peygamber (s.a.v.)’i işittim, ve onun damadını (peygamberin kızı Zeyneb’in eşi Ebul As’tar) dedi ki: Bana söz verdi ve yerine getirdi, Buhari dedi ki:İshak bin İbrahim’i gördüm ibnu Eşva’ın hadisini delil olarak kullanıyordu. İbnu Eşva’ Irak’ta Halid el-Kuseri devrinde Kufe’de kadıydı, İsmi: Said bin Amr bin Eşva’ el-Hemedani el- Kufidir.

Bunun için Abdullah bin Amr hadisinde Peygamber (s.a.v.)’den şöyle buyurduğu rivayet edildi:“Kim haksız yere bir muahedi (anlaşmalıyı) öldürürse, cennetin kokusunu koklayamaz, muhakkak onun kokusu kırk yıllık mesireden duyulur.” Bunu Buhari tahric etti.1

Allah Teala ahidlerini bozmadıkça müşriklerle olan ahde vefa gösterilmesini emretti. Müslümanların kendi aralarındaki ahidleri ise daha kuvvetlidir, onu bozmak daha büyük günahtır, ondan daha büyüğüde:İmama olan ahid ve biatını bozmaktır. Sahihayn’de Ebu Hureyre(r.a.) Peygamber (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu rivayet etti:“Üç sınıf vardır ki, kıyamet günü Allah onlarla ...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Nıfak Alametleri
« Posted on: 30 Nisan 2024, 10:15:55 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Nıfak Alametleri rüya tabiri,Nıfak Alametleri mekke canlı, Nıfak Alametleri kabe canlı yayın, Nıfak Alametleri Üç boyutlu kuran oku Nıfak Alametleri kuran ı kerim, Nıfak Alametleri peygamber kıssaları,Nıfak Alametleri ilitam ders soruları, Nıfak Alametleriönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes