> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Hadis Eserleri > Camiul Ulum  > Her Sarhoşluk Veren Haramdır
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Her Sarhoşluk Veren Haramdır  (Okunma Sayısı 2337 defa)
09 Ağustos 2011, 10:41:50
Ekvan
Varlıklar, alemler, dünyalar. (Evren).
Tecrübeli Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 19.233


« : 09 Ağustos 2011, 10:41:50 »



HER SARHOŞLUK VEREN HARAMDIR


Ebu Bürde’den Oda Abbasından, O da Ebu Musal Eşrai’den rivayet etti: Peygamber (s.a.v.) onu Yemen’e gönderdi, orada yapılan içeceklerden ona sordu, o nedir? buyurdu. Dedi ki: Bit ve Mizr’dir. Ebu Bürde’ye; bit nedir? denildi, bal şerbetidir dedi. Mizr: Arpa suyudur dedi, bunun üzerine; “her sarhoşluk veren haramdır” buyurdu. Bunu Buhari tahric etti.1

Bunu Müslim’de tahric etti, lafız: “Rasulullah (s.a.v.) beni ve Muaz’ı Yemen’e gönderdi, dedi ki:

“Ya Rasulullah, bizim yerimizde arpadan mizr diye bir içecek baldan bit denilen içecek yapılıyor” bunun üzerine:

“Her şarhoşluk veren haramdır” buyurdu. Müslim’in bir rivayetinde de buyurdu ki: “Namazda her sarhoşluk veren haramdır.” Onun bir rivayetinde de: “Rasulullah (s.a.v.)’e sonlarıyla birlikte cevamiul kelim (toplayıcı, çok içerikli, özlü kelimeler) verilmişti, buyurdu ki: “Namazda sarhoşluk veren her sorhoşluk vericiyi yasaklıyorum.”

Bu hadis aklı örten her uyuşturucular haramlığı hususunda asıldır, Allah Teala kitabında uyuşturucuların haram kılınışı gerekli kılan sebebe zikretti içkinin ilk haram kılınışı namaz vaktinin geliş vaktiydi, bu bazı muhacirlerin namaz  kılıp namazında kıraatı yanlış okuyunca olmuştu, bunun üzerine şu ayet indi: (Ey iman edenler ne söylediğinizi bilinceye kadar sarhoşken namaza yaklaşmayın) (Nisa: 4/43) Rasulullah (s.a.v.)’in çağrıcısı namaza sarhoş yaklaşmasın diye çağırıyordu.1 Sonra Allah Teala şu kavliyle mutlak olar konu haram kıldı: (fieytan iki ve kumar yoluyla aranıza düşmanlık ve kin sokmak; Sizi, Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?) (Maide: 5/91) İçki ve kumarın haram kılınış sebebini zikretti, o da şeytanın aralarına düşmanlık ve kin sokmasıdır, çünkü sarhoş olanı aklına halel gelir (kopukluk) belki insanların mallarına ve canlarına musallat olur, belki öldürmeye de varabilir bu tasallut, o da kötü (içkide) kötülüklerin anasıdır, onu içen nefsi öldürür, zina eder, belki küfür  de eder.

Bunun için seleften bir topluluk dedi ki: İçki içene öyle bir saat gelir ki ona Rabbini bilmez, Allah ise onları kendisini bilsinler diye yarattı, zikretsinler, ibadet etsinler, itaat etsinler diye yarattı, bundan kaçınmaya sebeb olan şey, kul ile Rabbini marifeti ev ona zikri ve ona yakırışı arasına giren, engel olan şey haram kılınmıştır, o da sarhoşluktur, bu uykunun zıddıdır, çünkü Allah insanları buna göre yarattı ve ona (uykuya) mecbur etti, bedenleri ancak onunla kıvama gelir, o çalışma ve yorgunluktan dolayı onlar için istirahattır, bu Allah’ın en büyük nimetlerindendir, mümin ihtiyacı kadar uyunca ve uyanınca Allah’ı zikreder, ona yakarır ve dua eder, uykusu ona namaz ve zikir için yardımcı olur.

Bunun için sahabeden bir adam dedi ki: Ben kıyamımın ecrini beklediğim gibi uykumdan da ecrini bekliyorum. Kumar da Allah’ın zikrinden  ve namazdan alıkor, çünkü kumarcı kalbiyle onnu üzerine düşer, onunla meşgul olur, bütün menfaat ve önemli işlerin aksatır, hatta nerdeyse o da boğulduğundan dolayı onları hatırlamaz.

 

(1) Sahihtir, Ahmed, Buhari, Müslim, Ebu Davud, Nesai ve ibni Hibban tahric etti (Camiul usul 6/65, Neylül Evtar 8/173).

(1) Sahihtir, Ahmed, Ebu Davud, Tirmizi ve Nesai, İsrail rivayetinden tahric etti, o da Ebu İshak’tan, o da Amr bin fierahbil’den, O da içkinin haram kılınışı kıssasında Ömer bin Hattab’tan rivayet etti (İbni Kesir tefsir: 1/500).

(3) Nesai Osman’dan mevkuf olarak, ibni Hibban merfu olarak tahric etti.

Bunun için Ali (r.a.) satranç oynayan bir topluluğa uğrayınca dedi ki: “Üzerine düşüştüğünüz bu timsaller nedir?”1 Temsiller (şekiller) üzerine ibadet edenlere benzetti. Hadiste geldi ki: “İçkiyle mübtela olan puta tapan gibidir”2 çünkü kalbi onunla alakalıdır. Puta tapanı ona ibadeti terketmediği gibi nerdeyse o da onu terkedemez.

Bu Allah’ın kullarına kalblerini kendine bilmeye boşaltması için yaratması sırrına zıddır kalblerini onu bilmek, sevmek, ondan korkmak, onu zikretmek, yakarmak, dua etmek için yaratmıştır. Kulun zarureti olmadıkça ve hali zararı da varsa ve kul ile yukarıda sayılan şey arasına engel olarak giriyorsa haram kılınmıştır.

Ali’den satranç oynayanları görünce şöyle dediği rivayet edilir: “Siz bunun için yaratılmadınız.”3 Burdan kumarın haramlığı bilinir, ister para karşılığı ister karşılıksız olsun aynıdır, satranç ta tavla gibidir4 veya ondan daha şerlidir, çünkü ashabımız Allah’ı anmak ve namazdan tavladan daha fazla oyalıyor.

Peygamber (s.a.v.) buyurdu ki: “Her sarhoşluk veren haramdır, namazdan sarhuşluk veren (alıkoyan) her şey haramdır” bununla ilgili hadisler Peygamber (s.a.v.)’den mütevatirdir.

Sahihayn ibni Ömer’den tahric etti, Peygamber (s.a.v.) buyurdu ki: “Her sarhoşluk veren içkidir her içki de haramdır.” Müslim’in lafzı: “Ve her sarhoşluk veren haramdır.”5

Yine Sahihayn Ayşe (r.a.)’den tahric etti Peygamber (s.a.v.) bit hakkında soruldu, buyurdu ki: “Sarhoşluk veren her içecek haramdır” Müslim’in bir rivayetinde: “Sarhoşluk verici her içecek haramdır”1 bu hadisi Ahmed, Yahya bin Main ve ashabı doğruladı ve bununla delil getirdi, ibni Abdil Ber hadis ilmi ehlini icmasını nakletti ve Peygamber (s.a.v.)’den sarhoşluk vericinin haramlığının rivayet edildiğini nakletti.

Bazı Hanefi fakihlerin ibni Main’den bu hadis hakkındaki ta’nına dair naklettileri şeye gelince bu ondan sabit olmamıştır.2 Müslim Ebu Zübeyr’den tahric etti. O da Cabir’den, o da Peygamber (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu rivayet etti:“Her sarhoşluk veren haramdır.”3 Bu görüşe müslüman alimlerin, sahabeleri, tabiri ve onlardan sonra gelen alimlerin cumhuru katıldı, bu Malik, fiafii, Leys, Evzai, Ahmed, İshak, Muhammed bin Hasan ve başkalarının görüşüdür, bu Medine ehlininde icmasıdır, buna Kufe ehli alimlerinden bir gurub alimler muhalefet etti ve dediler ki:İçki özellikle üzümden yapılan içkidir, onun haricindeki ise ancak sarhoş edici miktar haramdır, daha aşağısı haram değildir, onlar her ne kadar bu hususta ictihad sahibi ve mağfiret olunmuş iselerde, ve içlerinde din ve ilim imamları olsada alimler onlara itiraz ettiler.

 İbnil Mübarek dedi ki:Nebi hakkında sahih olarak İbrahim dışında bir kimseden, yani Nahai dışında kimseden bir ruhsat bulamadım5 bunun için imam Ahmed hakkında sahih birşey oluşunu inkar etti ve içecekler kitabını tasnif  etti ve hakkında ruhsatla ilgili birşey zikretmedi, mestler üzerine mesh hakkında bir kitab tasnif etti ve bazı selefin itirazını zikretti ona denildi ki:

“Meshte kıldığın gibi içeceklerde de neden ruhsat kılmadın?” Dedi ki:

“Sarhoşluk vericiler hakkında sahih bir hadis yoktur.”

 

(1)Eserin senedi munkatıdır, ibni Ebi fieybe, Abd bin Humeyd, ibn iEbid’dünya eğlencelerin kınaması kitabında, ibnul Münzir, ibnu Ebi Hatim, Beyhaki fiubeler de Ali (r.a.)’den tahric etti (Dürrül Mensur: 4/577).

(2)Sahihtir, ibni Mace Ebu Hureyre’den ve Ahmed tahric etti, adamları sahih rivayet adamlarıdır, ibni Hibban da sahihinde tahric etti (Terğib ve Terhib: 3/255)Bezzar, Abdullah bin Amr’dan tahric etti Mecmau’z zevaid: 5/70.

(3)Beyhaki rivayet etti, sahih değildir.

(4)Fars krallarında birinin koyduğu bir oyundur, insanlar arasında tavla bilinir, tavla hakkındaki söylediği kabullenemez, Said bin Cübeyr, Muhamed bin Sirin, Hişam bin Urve, fia’bi ve başkaları oynadı (Terğib ve Terhib’te satranç hakkındaki alimlerin sözlerine bak: 4/49).

(5) Hadis sahihtir, bu lafızla Müslim, Darekutni: “Her sarhoşluk veren içkidir, her sarhoşluk veren haramdır” lafzıyla Buhari, Müslim, Ahmed, Malik Muvatta’da,Ebu Davud, Tirmizi ve Nesai tahric etti (Camiu’l usul: 6/69, Neylül Evtar: 8/173, Nasburraye: 4/295) bu mütevatir hadistir, onsekiz sahabeden rivayet edildi. (Nazmul mütenasir:S: 99).

(1)Sahihtir, Ahmed, Malik, Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai tahric etti (Camiul usul: 6/64, Neylül Evtar: 8/173).

(2)Bu hadise ta’n ibnu Main’den sabit değildir, Hafız Zeylei bunu Nasbur’rayede söyledi:(4/295)bu sözü hadis kitablarının hepsinde bulamadım, Allah en iyisini bilir, bilakis Ebu Caferen Nehhas ibnu Main’den Ayşe hadisi hakkında: Babta en sahih hadis dediğini nakletti.

(3) Müslim ve Nesai Cabir’den tahric etti, sahihtir (Camiul usul: 6/70).

(4)Nesai ondan rivayet etti.

Her sarhoşluk verenin içki olduğuna delillerden biri de: İçkinin haramlığı hakkında Medine ehlinin yanlarında bulunan içecekler hahkında sormaları sebebiyle indi orada üzüm içkiside yoktu, eğer içkinin haramlığı ayeti yanlarında bulunanı kapsıyor olmasaydı hakkında sordukları şey hakkında açıklama olmamış olurdu ve sebebe mahal olan kelamın genelinden hariç olurdu bu da imkansızdır. İçkinin haramlığı inince, bize ulaştı kibir topluluk yanlarındaki içecekleri döktü, bu onların o kaçınılması emrolunan içki olduğunu anlamalarının delilidir.

Buhari’nin2 Enes’in şöyle dediği rivayet edildi: Haram kılındığı zaman bize içki haram kılındı, üzüm içksini az buluyorduk, içkimizin geneli: Kuru ve yaş hurmaydı.

Ondan şöyle dediği rivayet edildi: İçki haram kılındığında ben Ebu Talha, Ebu Dücane ve Süheyl bin Beyda’ya kuru ve yaş hurma içkisi veriyordum, onların en küçüğü ve onların sakisiyken ben onu attım, bez o vakit onu içki sayıyorduk .3

Sahihayn’de onun şöyle dediği rivayet edildi: Bizim Fadih diye isimlendirdiğiniz şu yaş hurma içkisinden başka içkimiz yoktu.4 Müslim’in sahihinde5 onun şöyle dediği rivayet edildi: Allah içkinin haram kılındığı ayeti indirdi, Medine’de hurma içeceğinden başka içecek yoktu.

Buhari’nin sahihinde6 ibni Ömer’den şöyle dediği rivayet edildi: İçkinin ha...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Her Sarhoşluk Veren Haramdır
« Posted on: 28 Mart 2024, 22:02:45 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Her Sarhoşluk Veren Haramdır rüya tabiri,Her Sarhoşluk Veren Haramdır mekke canlı, Her Sarhoşluk Veren Haramdır kabe canlı yayın, Her Sarhoşluk Veren Haramdır Üç boyutlu kuran oku Her Sarhoşluk Veren Haramdır kuran ı kerim, Her Sarhoşluk Veren Haramdır peygamber kıssaları,Her Sarhoşluk Veren Haramdır ilitam ders soruları, Her Sarhoşluk Veren Haramdırönlisans arapça,
Logged
29 Ağustos 2016, 17:00:16
Ceren

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 26.620


« Yanıtla #1 : 29 Ağustos 2016, 17:00:16 »

Esselamu aleykum.Sarhosluk veren her sey tum alkol yada zihni bulandiran hersey haramdir.Ve allah keisn kez yasaklamistir.Rabbim bizleri helal dairede yasayan ve bu tur haram seylerden uzak kalan kullardan olalim inşallah...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes