Konu Başlığı: Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü Gönderen: Sümeyye üzerinde 24 Temmuz 2012, 14:52:15 2) Şafiî, Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü : Bu hukukçulara göre, kendisi üzerinde selem akdi (para peşin mal veresiye) yapılması sahih olan şeylerin ödünç verilmesi de caizdir. Bu, mislî olabileceği gibi kıyemî mallardan da olabilir. Hayvan da bunlar arasındadır. Delil, Hz. Peygamber (s;a.)'in uygulamasıdır. Ebu Râfi' şöyle rivayet etmiştir : «Resulullah (s.a.) iki yaşlaınrıdaki bir deveyi ödünç aldı» [37] Hayvanlar ne ölçü ve ne de tartı ile satılmayan mallardandır. Hanefîler, Ebu Râfi' hadîsinin mensûh olduğu ve kıyemî malların karz olarak verilemeyeceği görüşünü benimsemiştir. Kendisinde selem akdi caiz olmayan mücevherat vb. şeylerin karz olarak verilmesi de caiz değildir. Çünkü karz, mislin geri verilmesini gerektirir. Benzer nitelikleri tesbit edilemeyen veya nadir olan şeylerin mislinin- geri verilmesi ise güç olur [38] [37] Müslim, Müsâkât: 118; Ebû Dâvud, Büyü': 110; Tirmizî, Büyü' : 73. [38] İbn Kudâme, el-Muğnî, c. IV, s. 314. Dr. Hamdi Döndüren, Çağdaş Ekonomik Problemlere İslami Yaklaşımlar, İklim Yayınları: 26-27. Konu Başlığı: Ynt: Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü Gönderen: Zehibe üzerinde 08 Şubat 2014, 23:50:14 Şafii, Hanbeli ve Mâliklerde durum farklıymis demek kiyemi malda ödünç veriliyormuş.
Konu Başlığı: Ynt: Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü Gönderen: Meryem Gamze üzerinde 09 Şubat 2014, 00:07:06 evet diğer konuyu da okumuştum hanefilerin karz hakkındaki görüşleri daha farklıydı burada da kıyaslama ve aradaki fark çok net belirtilmiş
Konu Başlığı: Ynt: Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü Gönderen: Talhaycsr8D üzerinde 09 Şubat 2014, 00:21:50 ben görüşlerin ne anlama geldigini bilimiyorum biri bana yardımcı olabilirmi allah rızası için
Konu Başlığı: Ynt: Şafiî Mâliki ve Hanbelîlerin Görüşü Gönderen: Nurcan 8/F üzerinde 09 Şubat 2014, 00:57:36 ben görüşlerin ne anlama geldigini bilimiyorum biri bana yardımcı olabilirmi ALLAH rızası için Kardeşim ticarette hayvanların ödünç alınıp alınmayacağı noktasında bazı hukukçularımız efendimizin hadisini delil göstererek olabileceğini söylerken Hanefiler bu hadisi mensuh yani başka bir delil hadisle kaldırıldığını hayvanların ödünç alınmayacağını belirtmiş. |