A) Zekât Fonundan Kredi Sağlama :
Âyet-i kerîmede yer alan sınıflara, ihtiyaçlarını giderecek ölçüde zekâtın karşılıksız olarak yerilmesi asıldır. Ancak geçici olarak borçlanmış, ya da mal karşılığı olmakla birlikte nakit darlığına düşmüş olan borçlulara karz yoluyla destek sağlamak da mümkündür. Bu gibi geri iade edilmek üzere, bir çeşit faizsiz kredi olarak verilen zekâtın ayrı bir yardımlaşma sandığında işletilmesi mümkündür. Böylece zekât da bîr kredi kaynağı olarak devreye girmiş olur.
Yüzyılımız bilginlerinden Ebu Zehra, Hallaf ve Yusuf el-Kardavî bu görüşü savunur ve şöyle derler : Meşru borçlar zekât fonundan karşılıksız olarak ödendiğine göre, aynı borçların tekrar bir yardımlaşma sandığına dönmek üzere karz-ı hasen. olarak ödenmesi öncelikle mümkündür [301][301] Yusuf el-Kardâvî, İslâm Hukukunda Zekât, 1984 İst., c. II, s. 117-118.
Dr. Hamdi Döndüren, Çağdaş Ekonomik Problemlere İslami Yaklaşımlar, İklim Yayınları:131.[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın