> Forum > ๑۩۞۩๑ Bilim Dunyası ๑۩۞۩๑ > Bilim ve Teknolojileri > Yerli uçak için ilk adım
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır
Gönderen Konu: Yerli uçak için ilk adım  (Okunma Sayısı 802 defa)
17 Mart 2011, 21:18:04
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.681

Site
« : 17 Mart 2011, 21:18:04 »

Yerli uçak için ilk adım

Türkiye için yerli uçak yapımı hayal olmaktan çıktı.

DHMİ Genel Müdürü Birdal, İstanbul'a düşünülen 3'üncü havalimanının kapasitesini 100 milyon yolcu olacağını belirterek, "Yerli uçak yapımı uzak bir hedef değil. Hukuki alt yapısı için Uzak Kanun Taslağı'nı hazırladık" dedi

THY'nin, 174'üncü uçuş noktası olan Şiraz seferleri başladı. İran'daki 4'üncü uçuş noktası olan Şiraz'a haftada 4 sefer düzenleyecek olan THY, yeni hatta yılda 70 bin yolcu taşıyacak. Şiraz'da düzenlenen toplantıda konuşan Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü ve THY Yönetim Kurulu Üyesi Orhan Birdal, THY ve Türk havacılık sektörü hakkında açıklamalar yaptı. İstanbul'a 3'üncü havalimanı yapılması konusunda devletin üst düzey bir kararlılık gösterdiğini belirten Birdal şu bilgileri verdi:

Valizdenbilgisayarçıkmayacak

-3'üncü havalimanının yeri konusunda birkaç alternatifimiz var. Bize göre yeri belli ancak olgunlaşmadan açıklamak olmaz. Yeni havalimanının yıllık 80-100 milyon yolcu kapasitesine sahip olması lazım.

-Atatürk Havalimanı'nda en büyük şikayet rötardan geliyor. Ancak rötar sadece pistten kaynaklanmıyor. Kapıdaki güvenlik görevlisi yolcuyu çok detaylı arayıp oyalaması bile rötara sebep oluyor. Avrupa'da hep tek kontrol yapılıyor. Biz güvenlik nedeniyle bunu yapamıyoruz ama ilk kontrollerde valizden bilgisayar çıkarttırma işlemini kaldırdık.

Uçaklara gürültü sınırı

-DHMİ olarak uçaklara gürültü sınırı getireceğiz. Uçakları belli bir desibelin üzerinde gürültü yapan firmalara 'Bu uçaklarını gönder' diyeceğiz.

-Yerli uçak yapımı uzak bir hedef değil. Bu konuda çalışmalarımız var. Hukuki altyapının hazırlanması konusunda belli bir noktaya geldik. Türkiye Uzay Kanunu taslağı hazırladık. Seçimden sonraki dönemde sunulacak. Biz kendi uçağımızı üretme hedefimizi söyledikten sonra birkaç yabancı şirket işbirliği teklifinde bulundu. Bunu yapmak çok kolay ancak biz satın alma düşünmüyoruz.

-THY olarak 2010 yılını 171 uçuş noktası ile kapattık. Bu yıl 3 noktayı açtık. Valensiya, Malaga, Tolouse, Napoli, Cenova, Torino, Manila, Selanik, Musul, Süleymaniye, Necef, Erbil ve Basra'ya da sefer başlatacağız. Bize 3.5 saat mesafedeki her yere ulaşmayı hedefliyoruz. Fırsat gördüğümüz yerleri kaçırmayacağız.

İran'ın terminal projesine 2 Türk talip

Fars Havaalanı Genel Direktörü Hamidreza Seyedi, İran'da uluslararası uçuş yapan 3'üncü havaalanı olduklarını, her türlü işbirliğine hazır olduklarını bildirdi. İstanbul'un önemli bir nokta olduğunu vurgulayan Seyedi, ''Türk firmaları ile havaalanında yatırım yapmaları için toplantılarımız oldu. 22 bin metrekarelik bir alanda 50 milyon dolarlık terminal projesi için 2 Türk bir de Katarlı firmayla görüşüyoruz" dedi.

10 saat tasarruf sağladık

THY Yönetim Kurulu Üyesi Turan Erol, Şiraz seferi ile yolculara İstanbul'a ulaşım için 10 saat tasarruf sağladıklarını söyledi. Erol, yaklaşık 2 ay önce Çin'in Guanzou kentinde yeni bir hat açtıklarını hatırlatarak, "Biz sadece yolcu taşımıyoruz. 180 ülkeye gidiyoruz. Değişik ülke ekonomi, işadamlarını ve kültürlerini biraraya getiriyoruz. Ekonomik büyüme dünyada ülkelerden ziyade bölgesel bloklarda oluyor. Burası da bizim ekonomik bloğumuza büyük katkı sağlayacak" diye konuştu.

BUGÜN GAZETESİ

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas

Offline Pasif

Mesajlar: 132.042

View Profile
Re: Yerli uçak için ilk adım
« Posted on: 18 Nisan 2024, 14:49:15 »

uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Yerli uçak için ilk adım rüya tabiri,Yerli uçak için ilk adım mekke canlı, Yerli uçak için ilk adım kabe canlı yayın, Yerli uçak için ilk adım Üç boyutlu kuran oku Yerli uçak için ilk adım kuran ı kerim, Yerli uçak için ilk adım peygamber kıssaları,Yerli uçak için ilk adım ilitam ders soruları, Yerli uçak için ilk adımönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır

Gitmek istediğiniz yer:

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &