> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > Bidayetül Müctehid > Kurban etleri
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Kurban etleri  (Okunma Sayısı 764 defa)
01 Şubat 2011, 18:08:07
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839


Site
« : 01 Şubat 2011, 18:08:07 »



61. Kurban Etleri


Ulema kurban sahibinin kurbanının etinden bir kısmını yemek, bir kıs­mını da dağıtmakla emrolunduğunda müttefiktirler. Zira Cenâb-ı Hak,

"Kurbanlarınızdan siz de yiyin ve çaresiz kalmış yoksula da yedirin"
[42] ve

"Kurbanlar kesilince onlardan yiyin ve isteyene de, istemeyene de verin"
[43] buyurmuştur. Peygamber (s.a.s) Efendimiz de «Yiyin, tasadduk edin ve kendinize kaldırın» [44] buyurmuştur.

Mâlikî mezhebinde, kurban sahibi kurbanının etinden hiç yemeyip hep­sini dağıtırsa veyahut hiç vermeyip hepsini yerse caiz midir, yoksa bir kısmı­nı yiyip bir kısmını dağıtmak gerekli midir diye ihtilâf edilmiştir.

îmam Mâlik «Kurban sahibi kurbanının hepsini yiyemediği gibi, hepsi­ni dağıtamaz da, ancak bir kısmım yer bir kısmını dağıtır» demiştir. İbnü'l-Mevvâz ise, «Kurban sahibi muhayyerdir: isterse hepsini yer, isterse hepsini dağıtır, isterse bir kısmını yer, bir kısmını dağıtır» demiştir.

Ulemanın çoğu, «Kurbanı üç bölük yapıp bir bölüğünü yemek, bir bölü­ğünü dağıtmak, bir bölüğünü kaldırmak müstehabtır» demişlerdir. Mâlikî ulemasından Abdülvehhab, «Kurban sahibinin kurbanından yemesi vacib değildir» demiş ise de mezhebin diğer bazı uleması bunun vücubunu benim­semişlerdir. Zannedersem zahiriler, kurbanın, yukarıda geçen hadisin ge­rektirdiği üç kısma bölünmeyi benimsemişlerdir.

Benim bildiğime göre, ulema kurbanın etini satmanın caiz olmadığında müttefiktirler. Fakat derisi ve tüyü gibi yenmeyen diğer şeylerinin satılıp sa­tılmadığında ihtilâf etmişlerdir.

Cumhur, «Satılması caiz değildir», Atâ «Caizdir» demişlerdir. îmam Ebû Hanife ise: «Para ile satılması caiz değildir, fakat eşya ile değiştirilmesi caizdir» demiştir. Çünkü ona göre bir şeyi bir başka şeyle değiştirmek o şeyin aynını kullanmak kabilindendir. Kurbanın deri ve tüylerini kullanmanın cevazında ise icma' edilmiştir. Kurban bahsinin ana kaideleri hakkında bu kadar kâfidir. Allah'a hamd ve senalar olsun. [45]


[42] Hacc, 22/28.

[43] Hacc, 22/36.

[44] Buhârî,Edâ/ıf, 173/16, no: 5559.                                                 

[45] İbn Rüşd Kadı Ebu'l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd El-Hafîd, Bidayetü’l-Müctehid ve Nihayetü’l-Muktesid, Beyan Yayınları: 2/337-338.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Kurban etleri
« Posted on: 24 Nisan 2024, 08:59:43 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Kurban etleri rüya tabiri,Kurban etleri mekke canlı, Kurban etleri kabe canlı yayın, Kurban etleri Üç boyutlu kuran oku Kurban etleri kuran ı kerim, Kurban etleri peygamber kıssaları,Kurban etleri ilitam ders soruları, Kurban etleriönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes