D- Hayvanın Enseden Kesilmesi:
Mâliki mezhebinde, ense tarafından kesilen hayvanın haram olduğunda ihtilâf yoktur. Said b. el-Müseyyeb, İbn Şihâb ve diğerleri de aynı görüştedirler. İmam Şâfıi, îmam Ebû Hanife, İshak ve Ebû Sevr ise, hayvanın ense tarafından kesilmesini caiz görmüşlerdir. Bu görüş İbn Ömer, Hz. Ali ve îmrân b. Husayn'dan da rivayet olunmuştur.
Bu ihtilâfın sebebi, ölüm halinde gelen hayvanı kesmenin caiz olup olmadığında ihtilâf etmeleridir. Zira arka taraftan kesilen hayvanın nefes ve yemek boruları ile şah damarları, omirilik denilen beyaz damardan sonra kesilmiş olurlar. Beyaz damarı kesilen hayvan ise daha kesilmeden ölüm haline gelmiş olur. Bu mes'eledeki ihtilâfın sebebi yukarıda da geçti24 24 İbn Rüşd Kadı Ebu'l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd El-Hafîd, Bidayetü’l-Müctehid ve Nihayetü’l-Muktesid, Beyan Yayınları: 2/350.
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın