> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Asrı Saadette İslam > Asr-ı saadet öncesinde Mekke
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Asr-ı saadet öncesinde Mekke  (Okunma Sayısı 3578 defa)
06 Ekim 2010, 16:19:54
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« : 06 Ekim 2010, 16:19:54 »



[s

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2010, 16:21:56 Gönderen: Hafıza Aişe »
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Asr-ı saadet öncesinde Mekke
« Posted on: 26 Nisan 2024, 11:39:22 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Asr-ı saadet öncesinde Mekke rüya tabiri,Asr-ı saadet öncesinde Mekke mekke canlı, Asr-ı saadet öncesinde Mekke kabe canlı yayın, Asr-ı saadet öncesinde Mekke Üç boyutlu kuran oku Asr-ı saadet öncesinde Mekke kuran ı kerim, Asr-ı saadet öncesinde Mekke peygamber kıssaları,Asr-ı saadet öncesinde Mekke ilitam ders soruları, Asr-ı saadet öncesinde Mekkeönlisans arapça,
Logged
06 Ekim 2010, 16:21:41
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« Yanıtla #1 : 06 Ekim 2010, 16:21:41 »

halde, Mekke'ye giden hacılar, ellerini Allah'ın sağ eli üzerine koyarak sadakat yemininde bulunurlar. Hacıların, Hace­ru'l-Esved1 e ellerini koyma hareketinin iki adı vardır: İstilâm' ve 'Bey'a'. îstilam'm kelime manası, 'elde etmek' demektir, o halde antlaşmanın elde edilmesi' Allah, bizim sadakat antlaşmamızı el­de ediyor demektir. Bey'a, bildiğimiz kontrat demektir. O halde bu, bizim Allahu teâlâya itaat edeceğimize dair bir kontrat, bir söz vermemizdir".

insan; Allah'a bağlı olduğuna,O'na teslim olduğuna, herşeyi O'nun rızası için yaptığına ve yapacağına, O'nun sevdiklerini seveceğine, sevmediklerini sevmiyeceğine, O'na isyan edenlere itaat etmiyeceğine, O'nun ahkâmı için çalışacağına, her hareketi­ni O'nun rızasını kazanmak için düzenleyeceğine bu uğurda gere­kirse şehit oluncaya kadar mücadele vereceğine dair; yeryüzünde ilk yapılan bu evin duvarı içinde bulunan ve Allah'ın yeryüzünde­ki sağ elini temsil eden Haceru'l-Esved'e elini koyarak yemin edi­yor, biat ediyor ki, buna istilâm denir.

"Şüphesiz âlemler için, çok feyizli ve ayn-ı hidayet olmak üze­re, konular ilk ev (ma'bed) elbette Mekke'de olandır"[84]

îşte bu mâbeddeki istilâmı iyi anlamalı, sadece Kabe'yi tavaf ederken değil, bütün ibâdetlerimizde, sadece Allah rızasını gözet­meliyiz. [85]

 
NETİCE
 

Yukarıdaki bölümlerde, ayrıntılarını gördüğümüz gibi, islâm öncesi Mekke toplumunda, Allah inana olmasına rağmen, hakim din, şirk'ti. Yani Allah inancı yanında, başka güçleri tanımak ve Allah'ın Peygamberleri vasıtasiyle göndermiş olduğu emirlerden ziyade, insanların yapmış olduğu kanunlarla yönetilmek, Mekke Devletinin alamet-i farikasıydı.

Milâdi 7. yüzyıla kadar, ilâhi dinlerin insanlar tarafından yozlaştmla yozlaştırıla getirildikleri Mekke toplumu, bir mülti-religion, yâni bir dinler yumağı hâline gelmişti. Her kes Yüce Al­lah tarafından yaratıldığını ikrar ediyor, O'nun Evi olan Kabe'de O'na ibadet ediyordu. Daha doğrusu ibadet ettiklerini sanıyorlar­dı. Bu bir sanı idi; çünkü Allah, onların Kabe etrafındaki hareket­lerini; dönmelerini, saygıya durmalarını," ıslık çalıp el çırpmak­tan başka bir şey" olmadığını ferman buyuruyordu.

insanlar, heykelleştirdikleri atalarının ilkelerini kutsallaş-ürmış; dünyevi işlerinde, Allah'ı değil bu ilkeleri göz önüne alıyor­lardı ki şirk buydu.

Bir Kralı olmamasına rağmen, bünyesinde bulundurduğu ba­ğımsız bakanlıklarla bir şehir devleti olan Mekke, aynı zamanda bir ticaret merkezi olmasından, ve de bütün Arap yarımadasında bilinen Kabe orada bulunduğundan, bir başka önemi haizdi.

Ve bütün bunlardan en Önemlisi, Allah'ın, son Peygamberini, oradan, yâni Kentlerin Anası (Unımu'1-kurâ) olan Mekke'den seçmiş olmasıydı. îşte bu Peygamber, burada mücadele edecek ve yirmi senelik bir uğraştan sonra Rabbinin kanunlarını oraya ha­kim kılacaktır. [86]

 
BİBLİYOGRAFYA
 

Kur'an-ı Kerim.

Muteber Hadis kaynakları.

Ibn îshak, Siret, Muhammed Hamidullah neşri, Rabat,1976.

IbnHişam, es'Siretu'n-Nebeviyye, Mısır, 1955.

Ezraki, Ahbâru Mekke, Beyrut,1969, 3. baskı.

Ibn Sa'd, Tabakat, Beyrut,1960.

Ya'kubî, Tarih, Beyrut,1960.

Ibn Kuteybe, el-Maarif, Beyrut,1970.

Taberi, Taruhu'l-Umemi ve'l-Mulûk, Beyrut, tarihsiz.

Mes'udi, Murâcu'z-Zeheb, Beyrut,1973.

Ibnu'1-Esir, el-Kâmilu fi't-Tarih, Beyrut, 1967.

Es-Suheyli, er-Ravdu'l-Unf, el-Kahire,1967.

ed-Diyarbekri, Tarihu'l-Hamis, Beyrut, tarihsiz.

Ibn Kesir, es-Siretu'n-Nebeviyye, el-Kahire,1964.

el-Kila'i el-Endelusi, el-îktifâ, el-Kahire,1970.

Yakut el-Hamevî, Mu'cemu'l-Buldân, Beyrut, tarihsiz.

Bedruddin el-Aynî, Umdetu'l-Kârî ft şerhi'l-Buharî, Matbaatu'l-

Amire baskısı. el-Halebi, es-Siretu'l-Halebiyye,

Muhammed Hamidullah, Le Prophete de l'Islam, Paris, 1978 4.baskı.

Muhammed Hamidullah, İslam Müesseselerine Giriş, Istan-bul,1981.

Muhammed Hamidullah, Hz. Peygamber'in Altı Orijinal Mektu­bu, Beyan Yayınları, istanbul, 1990. Cevad Ali, Tarihu'l-Arab Kable'l-îslam, Bağdad,1951.

1 I 128 Asr-ı Saadet Öncesinde Mekke Toplumu

Abdulmelik b. Kureyz el-Ebma'î, Tarihu'l-Arab Kable'l-îslam,

Bağdad,1959.

Corci Zeydan, Kitabu'l-Arab Kable'l-îslam, Mısır,1908. J. Ryckmans, Institutions monarchiques en Arabie Meridionale

avant l'Islam, (Main et Saba), Louvain,1951.

J. Ryckmans, Les Religions Arabes preislamigues, Louvain,195l.

Caetani, îslam Tarihi, Hüseyin Cahit tercümesi, lstanbul,1924.

R. Blachere, Le Probleme de Mahomet, Paris,1952.

Demombynes, Mahomet, Paris,1968.

Maxime Rodinson, Mahomet, Paris,1961.

Francesco Gabrieli, Mahomet, Paris,1965.

Süleyman Ateş, Kur'ân-ı Kerim'in Evrensel Mesajına Çağrı, İs­tanbul, 1990.

Ali Bulaç, îslâm ve Demokrasi, İstanbul, 1993

Süleyman Ateş, Kur'ân-ı Kerim'in Evrensel Mesajına Çağrı, İs­tanbul 1990

Sırma, İhsan Süreyya, îslâm Öncesi Mekke Dönemi ve Hz. Mu-hammed, Istanbul,1993, lO.baskı.

Sırma, İhsan Süreyya, îslami Tebliğin Mekke Dönemi ve işkence,

İstanbul, 1994, 24. baskı. Sırma, İhsan Süreyya, îslami Tebliğin Medine Dönemi ve Cihad,

İstanbul 1993,16. baskı. [87]



[1] Prof. Dr. İhsan Süreyya Sırma, Bütün Yönleriyle Asr-ı Saadet’te İslam, Beyan Yayınları: 1/91-.

[2] K.K. Âl-i îmrân sûresi, 154.

[3] K.K. Mâide sûresi, 50..

[4] KK. Ahzâb sûresi, 32-33.

[5] K.K. Fetih sûresi, 26.

[6] Âl-i İmrân, 154.

[7] ÂI-İ îmrân, 166-169.

[8] K.K. Mâide sûresi, 48-49..

[9] Bk.K.K. Ahzâb sûresi, 32-33.

[10] Bk. Fi Zilâli'l-Kur'an, XIII, 465.

[11] K.K. Bakara sûresi, 114.

[12] Buhari, Cenaiz, 36.

[13] Buharı, İdeyn, bâb, 19.

[14] Buharî, îmam, bâb, 22..

[15] Prof. Dr. İhsan Süreyya Sırma, Bütün Yönleriyle Asr-ı Saadet’te İslam, Beyan Yayınları: 1/93-98.

[16] K.K. Âl-i îmrân sûresi, 96.

[17] K.K. Bakara sûresi, 35-36..

[18] K.K. el-A'râf sûresi, 11.

[19] K.K. Tâ-Hâ sûresi, 117-118.

[20] K.K. Tâ-Hâ sûresi, 120-121..

[21] Bk. K.K. Bakara sûresi, 37.

[22] K.K. el-A'raf sûresi, 12.

[23] K.K. Enbiyâ sûresi, 29.

[24] K.K. Naziat sûresi, 15-26.

[25] Ayrıntılar için bk. Muhammed Hamidullah, İslâm Müesseselerine Giriş, s.26..

[26] Bk. K.K. Tâhâ sûresi, 117-118..

[27] Bk  Bakara sûresi, 35-36..

[28] Bk. K.K. Tâ-Hâ, 117-119.

[29] Bir Fransız yazan romanlarından birinin adı çok ilginç: Şeytan Emekli Olmaz.

[30] Ezrakî, Ahbâru Mekke, s. 37.

[31] Prof. Dr. İhsan Süreyya Sırma, Bütün Yönleriyle Asr-ı Saadet’te İslam, Beyan Yayınları: 1/99-104.

[32] Prof. Dr. İhsan Süreyya Sırma, Bütün Yönleriyle Asr-ı Saadet’te İslam, Beyan Yayınları: 1/105.

[33] K.K. Ahzâb sûresi, 40.

[34] K.K. Âl-iîmrân, 19.

[35] K.K. İbrahim sûresi, 35-36..

[36] K.K. Şuarâ sûresi, 70-76.

[37] K.K. Enbiyâ sûresi, 58.

[38] Bk. K.K. Enbiyâ sûresi, 64.

[39] Aynı sûre, 68.

[40] K.K. Enbiyâ sûresi, 66..

[41] K.K. Enbiyâ sûresi, 69.

[42] K.K Âl-i Imrân sûresi, 67. Hanif için ayrıca bk. K.K. Bakara sûresi, 135;Âl-i İırırân sûresi, 95; Nisa sûresi, 135..

[43] İbn Hişam, Sire, II, 238..

[44] K.K. el-Mü'minûn sûresi, 84-89.

[45] Ezraki, Ahbaru Mekke, 1,121..

[46] Ezrakî, a.g.e., I. 117..

[47] Prof. Dr. İhsan Süreyya Sırma, Bütün Yönleriyle Asr-ı Saadet’te İslam, Beyan Yayınları: 1/105-110.

[48] K.K. Enfâl sûresi, 25.

[49] İbn Kesir. es-Siretu'n-Nebeviyye, el-Kâhire, 1964,1, 208.

[50] İbn Kesîr, a.g.e., I, 208.

[51] K.K. En'âm sûresi, 57.

[52] BK. KK. Bakara sûresi, 34; Kehf sûresi, 50.

[53] K.K.A'râf sûresi, 12..

[54] Bunu diyenler, haddizatında "hakimiyet kayıtsız-şartsız bir zümrenindir" prensibini uygulamaktadırlar. Bu zümre bazan bir diktatör, bazan bir par­ti, bazan orduların üst tabakaları, yâ da aileler oluyor.

[55] Prof. Dr. İhsan Süreyya Sırma, Bütün Yönleriyle Asr-ı Saadet’te İslam, Beyan Yayınları: 1/110-114.

[56] Bu konudaki ayrıntılar için bk. İbn Hişâm, es-Siretu'n-Nebeviyye, Mısır, 1955,1,199 vd..

[57] Prof. Dr. İhsan Süreyya Sırma, Bütün Yönleriyle Asr-ı Saadet’te İslam, Beyan Yayınları: 1/114.

[58] Geniş bilgi için bk. Ezrakî, a.g.e.;Hamidullah, İslâm Peygamberi, II, s.?.

[59] Muhammed Hamidullah İslâm Müesseselerine Giriş, s. 45.

[60] Ay. Es, s. 46.

[61] Kur'ân-ı Kerim, Şu'ara sûresi, 67.

[62] Muhammed Hamidullah, İslâm Müesseselerine Giriş, s. 46.

[63] K.K. Kureyş sûresi, 1,4.

[64] İslâm'dan önceki devir, yani cahiliye devri hakkında etraflı bilgi için bk. Cevad Ali, Tarihu'l-Arab Kable'l-îslâm, Bağdat, 1951; Abdülmelik b. Ku-reyz el-Esmaî, Tarihu'İ-Arab Kable'l-îslâm Bağdat 1959; Corci Zeydan, Kitabu'l-Arab Kable'l-îslâm, Mısır 1908; G. Ryckmans, Les Religions Ara-bes preislamixue, Louvain, 1951; Jacpues Ryskmans, înstitution monarc-hique en Arabic Meridionale avant İslâm (Mai'in et Saba), Louvain, 195...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes