- Ünite 7 Soru-Cevap Ders Özetleri

Adsense kodları


Ünite 7 Soru-Cevap Ders Özetleri

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Sun 3 November 2013, 01:21 pm GMT +0200
7. ÜNİTE / KUR’AN-I KERİMDE İNSAN

S)BİR MÜMİN KADERE İTİRAZ VE İNKÂR EDEBİLİR Mİ?
C)Kader ve kazaya iman, iman esaslarından biridir. Bir mümin kadere itiraz etme hakkı yoktur.

S)KADER KONUSUNDA TEMELLE MÜSLÜMANLAR ARASINDA KAÇ MEZHEP ORTAYA ÇIKMIŞTIR?
C)2 mezhep ortaya çıkmıştır kaderiye ve cebriye

S)KADER TERİM OLARAK NE ANLAMA GELİR?
C)Belli bir üzere taktır etme demektir?

S)KADERİ KISACA NASIL AÇIKLAYABİLİRİZ?
C)Biz, hür irademiz ile fiillerimizi işliyoruz ve bunu da Allah bilmektedir.

S)BU KAİNATTA HİÇBİR ŞEYİN TESADÜF OLMADIĞINI AÇIKÇA ORTAYA KOYAN BİR KAÇ ÖRNEK VERİNİZ?
C)’Biz her şeyi belli bir ölçü(kader)üzere yarattık.’(kamer 54/49)
‘O’ Her şeyi yaratıp bir ölçüye göre düzenleyen ve tertipleyendir.’(Furkan 25/2)

S)LEYSE FİL İMKAN EBDAU MİMMA KANE NE DEMEKTİR?
C)İmkan aleminde mevcut olandan daha mükemmeli ve güzeli yoktur yani Allah alemi en mükemmel şekilde yaratmıştır.

S)MUTEZİLENİN YARATMA KONUSUNDA Kİ GÖRÜŞÜ NASILDIR?
C)Allahın fiillerinde maksatsız ve abes bir şey yoktur. Her şey bir sebebe ve hikmete binaen yaratılmıştır.

S)MATURİDİLERİN YARATMA KONUSUNDA Kİ GÖRÜŞÜ NASILDIR?
C)Allah yaratırken belli bir hikmet ve sebebe bağlı olarak yaratır.Her şeyde bir hikmet vardır;ancak bazı şeylerin sebep ve hikmetini bilememiz onların
hikmetsiz,dolayısıyla abes olarak yaratılmış olduklarını göstermez.

S)EŞ’ARİLERİN YARATMA KONUSUNDA Kİ GÖRÜŞÜ NASILDIR?
C)Allahın fiillerinde sebep ve hikmet üzere olması zatına vacip değildir.

S)İMAMI AZAM ŞEYTANIN BATILI SÜSLÜ GÖSTERMESİ SURETİYLE İNSANLARI YOLDAN ÇIKARMAYA VE SAPTIRMAYA ÇALIŞMASINI NASIL İZAH EDER.
C)Şeytan, mümin kuldan imanı zorla çekip alır dememiz caiz olmaz. Fakat kul, imanı bırakır ve o zaman şeytan imanı ondan çekip alır, der.

S)HAYIR VE ŞERRİ YARATAN İKİ AYRI TANRI OLDUĞUNU KABUL EDEN MECUSİLERE MEVLANA NASIL CEVAP VERMİŞTİR)
C)Hayır ve şer,birbirinin zıddı olup birinin yokluğunda diğerinin varlığı anlamına gelir.Bunlar birbirinin anlaşılması için zıt kavramlardır.Hayır varsa şer,şer varsa
hayır yok demektir.Dolayısı ile mecusilerin anladığı manada iki ayrı tanrı kabul etmek abestir.

S)’SİZİ ÇAMURDAN YARATAN VE SONRA BİR ECEL TAİN EDEN O’DUR.BELİRLİ BİR ECEL ONUN KATINDADIR……’(EN’AM 6,2) AYETİNDE GEÇEN İKİ ECEL
İFADESİNİ ALİMLER NASIL AÇIKLAMIŞTIR?
a)K.Abdulcebbar’a göre insan için bir ayet tayin edildiği ve eceli müsemmanın Allah indinde olduğu görüşündedir.
b)F.Razi’ye göre,zahiri olarak her insan için iki ecel söz konusudur.
c)Ayetteki birinci ecel lafzı, ,geçmişte yaşamış olanların ecellerini; ikincisi ise geride kalıp yaşayanların ecellerini ifade eder.
d)Birincisi, insan için ölüm vakti; ikincisi ise, dünya için dünya için kıyamet vaktidir.
e)Birincisi, yaratıldıktan ölünceye kadar olana hayat müddeti; ikincisi ise, ölüm ile bas(dirilme)arasındaki müddettir.(berzah)
f)Birincisinden maksat uyku; ikincisi ise, geriye kalan ömürdür.
g)Birincisi, herkesin ömründen geçen miktar; ikincisi ise, geriye kalan ömürdür.
I)Burada her insan için iki ecel söz konusudur:Biri tabii ecel(eceli mümüsemma);diğeri ise kaza sebebi ile gelen eceldir(eceli ihtirami veya kaza)