- Ünite 5 Soru-Cevap Ders Özetleri

Adsense kodları


Ünite 5 Soru-Cevap Ders Özetleri

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
hafiza aise
Wed 3 April 2013, 04:55 pm GMT +0200
ÜNİTE 5  MUTLULUK VE YETKİNLİK


1.   Düşünce tarihinde, tüm filozoflar insan için en yüce değer ve en son gayeyi ne olarak görmüşlerdir?
a)   Sevgi      
b)   Mutluluk *
c)   Sohbet
d)   Gezmek

2.   Dünyada yaşarken gam ve kederden kaçmak, hayatı şevk ve neşeyle karşılamak ve erdemi yaşamaktır.
Yukarıda yapılan tarif hangi kavrama aittir?
a)   Aşk      
b)   Muhabbet   
c)   Para
d)    Mutluluk *

3.   İslam ahlak felsefesinde çoğu filozofun ahlak anlayışı nedir?
a)   Teolojik *
b)    Jeotermal
c)   Pozitivist
d)    Materyalist

4.   Mutlulukçu karakter kimlerin ahlak görüşlerini kapsamına almamaktadır?
a)   Sofistlerin   
b)   Hacıların *
c)   Sokrates      
d)   Aristoteles

5.   Mutlulukçu(eudaimonist) karakterli olarak değerlendirilenler kimlerdir?
a)   Sokratesçi Ahlak   
b)   İslam ahlakı   
c)   Kayıtsızlık ahlakı
d)   Hinduizm *

6.   Mutluluk ahlakı, kimin görüşleri çerçevesinde şekillenmiştir?
a)   Sokrates-Platon   
b)    Aristoteles-Platon *
c)   Aristoteles-Sokrates   
d)    Aristoteles-Sofistler

7.   Kur’an’daki ahlaki terimlerin özellikleri nasıldır?
a)   Betimleyici    *   
b)   Nesnel      
c)   Öznel   
d)   Objektif

8.   Mutluluğa işaret eden bütün olumlu nitelikler neyin kapsamına girmektedir?
a)   Mutluluğun      
b)   Salih amelin *   
c)   Aşkın   
d)   Zenginliğin

9.   Mutluluk çeşitlerinin en önemlisi ve asıl mutluluk hangisidir?
a)   Bedensel   
b)   Ruhani *   
c)   Parasal   
d)   Makamsal

10.   “Mutluluk, erdeme uygun etkinliktir” sözü kime aittir?
a)   Platon         
b)   Sokrates   
c)   Aristoteles   *
d)   İslam büyüklerine

11.   İslam filozoflarına göre en yüce mutluluk nedir?
a)   Para      
b)   Aşk
c)   Makam   
d)   es-saa’âdetü’l-uzma *

12.   Aşağıdakilerden hangisi pratik felsefenin konusu değildir?
a)   Ahlak   
b)   Tedbîru’l-menâzil
c)   Siyâsetü’l-müdün    
d)   Tedrîbu’r-râvî *

13.   Aşağıdakilerden hangisi akıl düzeylerinden biri değildir?
a)   Akl-i heyulani      
b)   Bilfiil akıl   
c)   Faal Akıl   
d)   Sokratçı akıl *


14.   İnsanın doğuştan getirdiği nötr durumu ifade eden bu düzeydeki insan iyiye de kötüye de elverişlidir.
Yukarıda yapılan tarif aşağıdakilerden hangisine aittir?
a)   Bilfiil akıl   
b)   Akl-i heyulani *   
c)   Faal akıl   
d)   Akıl bil meleke

15.   insanın evveliyat ve bedihiyyat denilen ilk ve açık seçik bilgileri elde ettiği derecedir.
Yukarıda yapılan tarif aşağıdakilerden hangisine aittir?
a)   Bilfiil akıl      
b)   Akl-i heyulani   
c)   Faal akıl   
d)   Akıl bil meleke *

16.   İnsan, daha önce elde ettiği ilk bilgileri kullanarak bilinmeyen fikirleri öğrenir.
Yukarıda yapılan tarif aşağıdakilerden hangisine aittir?
a)   Bilfiil akıl *   
b)   Akl-i heyulani   
c)   Faal akıl   
d)   Akıl bil meleke

17.   Akıl diziliminde en üst mertebe hangisidir?
a)   Bilfiil akıl      
b)   Akl-i heyulani   
c)   Faal akıl *
d)   Akıl bil meleke

18.   Pratik gücün en yetkin derecesine(aksay-ı kemal) ne oluşturur?
a)   Takva *
b)   İman   
c)   Amel   
d)   Namaz

19.   Nihai iyinin, mutlak amacın ve en mükemmel şeyin haz almak olduğunu savunan yaklaşıma ne ad verilir?
a)   Sokratçı yaklaşım   
b)   Aristocu yaklaşım
c)   Hedonist yaklaşım *      
d)   Teolojik yaklaşım

20.   Hazzın ne mutlak iyi ne de tamamen kötü olduğunu kabul eden, bilakis hazzın iyi olduğunu savunanlar kimlerdir?
a)   İslam filozofları   *   
b)    Aristocu yaklaşım
c)   Hedonist yaklaşım
d)   Sokratçı yaklaşım

21.     İnsanın üç temel gücü olan arzu, öfke ve düşünce gücünden insanın yetkinleşmesi için gerekli ön şart teorik ve pratik yönü olan düşünce gücünün gelişmesidir. Bu sayede insan diğer canlılardan ayrılmış olacaktır. Buna göre teorik ve pratik gücün gelişmesi için aşağıdakilerden hangisi bu yollardan biri değildir?2013 VİZE Soru 8
a)   Tanrı’nın birliğine ilişkin bilgiye sahip olmak.
b)    Hayatın gerçek bilgisine sahip olmak.*
c)   İrade gücünü kullanarak öfke ve arzunun kontrolüne girmekten sakınmak.
d)   İlk ve açık-seçik bilgileri elde ettiği ‘meleke akla’ sahip olmak.
e)   Erdemler yoluyla ahlaki bilgiye sahip olmak.