hafiza aise
Thu 1 May 2014, 11:50 am GMT +0200
ARİSTOTELES
1)Aristoteles kaç yılında nerede doğmuştur?
c)M.Ö 384/383 yılında Trakya’daki Stageria kentinde doğdu.
2)Aristoteles’in babasının o dönemdeki mesleği nedir?
c)Makedonya Kralı 2.Amintas’ın doktorluğunu yapmaktaydı.
3)Aristo’nun babasının doktor oluşu onun ilmi gelişimine nasıl etki etmiştir?
c)Onun deneysel araştırmalara ve doğa bilimlerine yönelmesinde etkili olmuştur
4)Aristo on yedi yaşındaki iken Atina’ya eğitimini sürdürmek amacıyla hangi düşünürün yanına gitmiştir?Burada kaç yıl kalmıştır?
c)Platonun yanına gitmiş ve burada 20 yıl kalmıştır.
5)Platonun ölümünden sonra akademinin başına kim geçmiştir?
c)Aristoteles ve Spevsippus
6)Aristo Spevsippus la kişisel anlaşmazlıktan dolayı Atina’dan ayrılmış,bunun üzerine nerde kiminle bu akademinin şubesini kurmuştur?
c)Knenoktes ile Truva yakınlarındaki Asos’ta
7)Aristo kaç yılında Atinaya dönerek kendi okulunu kurmuştur?
c)335
8)Aristo’nun Atina’ya dönmesinin sebebi nedir?
c)Makedonyalı kral Filip 13 yaşındaki oğlu iskenderin eğitimi için Aristo’yu Atinaya davet etmiştir.
9)Aristo’nun kurduğu okulun lise olarak adlandırılmasındaki sebep nedir?
c)Okul Atina’nın Apollon liseus bölgesinde olduğu için bu adı almıştır.
10)Bu okula derlerin;üstü örtülü gezinti yerlerinde aşağı yukarı yürünmesinden dolayı aldığı isim nedir?
c)Peripatetik
11)Aristo 321 yılında Atina’dan göçedip Khalkise göç etmiştir bunun sebebi nedir?
c)İskenderin ölmesiyle Yunanistanda Makedonya egemenliğine karşı isyan başlamıştır.Aristo dinsizlikle suçlanmış ve Sokrates’in başına gelenlerin kendi başına gelmesinden korktuğu için Atinayı terk etmiştir.
12)Aristo ile Platon’un eserleri ele alış farkları nelerdir?
c)Aristo Platon’dan farklı olarak ilimleri sistemleştirmiş,her bir eserini belli bir konu hakkında yazmış ve kendinden önceki düşünürlerin düşüncelerine yer verip,sonra kendi düşüncelerini aktarmıştır.
12)Aristo’nun mantıkla ilgili eserlerinin toplandığı kitabın adı nedir?Ne anlama gelmektedir?
c)Organon bu eserlerin toplandığı kitaptır.Âlet anlamına gelmektedir.
13)Aristo’nun Organon adlı külliyatında hangi kitaplar bulunmaktadır?
c)Kategoriler,önermeler,birinci analitikler,ikinci analitikler,cedel,hitabet,şiir ve safsata bulunmaktadır.
14)Aristo’nun doğa adına yazdığı kitaplar nelerdir?
c)Doğa üzerine;Fizik,Nefis Üzerine,Duyu ve Duyu objeleri ,Metafizik üzerine metafizik.
15) Aristo’nun ahlak adına yazdığı kitaplar nelerdir?
c)Eudemus Ahlakı,Nikomakhos Ahlakı,
16) Aristo’nun politika adına yazdığı kitaplar nelerdir?
c)Politika ve Atinalıların Anayasası.
17)Aristo mantık terimini kullanmıştır.Onun bu disiplin yerine kullandığı terim nedir?
c)O mantık yerine analitik terimini kullanmayı tercih etmiştir.
18)Aristo mantığı bilimin neresinde görür?
c)Aristo ,mantığı ,bilimler için bir hazırlık ve giriş olarak alıp bilimleri anlamada rehber ve klavuzluk vazifezi gördüğünü söyler.
19)Aristodan önce ve sonra felsefe alanları nasıl genişlemiştir?
c)Aristodan önce felsefenin alanları doğa ve insanı araştırmış.Platonla birlikte bu alanlara metafizik eklenmiş.Aristo ise bu üç alana giriş olması açısından mantığı eklemiştir.
20)Aristonun felsefeye giriş olarak eklediği alan nedir?
c)Mantık
21)Aristoya göre bilgi nasıl ifade edilir?
c)Aristo’ya göre bilgi önermelerle kurularak ifade edilir.
22)Aristoya göre varlığı yansıtan nedir?
c)Aristoya göre dil düşünceyi düşünce ise varlığı yansıtır.
Not:Mantık sadece salt formel bir disiplin değildir aristoya göre,ona göre mantık aynı zamanda varlıkla ampirik (akıl yürütme ile elde edilen bilgi) dünyaya ilişkin içeriksel bilgiler sunar.
23)Bir konu ve yüklemden oluşan önerme bize neyi bildirir?
c)kategori(deyi) yani yargı bildirir.
24)Kendisi için deyide bulunulan şeye ne ad verilir?
c)Nesne(töz)
25)Bir töz için oluşturulan yüklemler kategoriler nelerdir?
c)töz(cevher),nicelik,nitelik,bağıntı,yer,zaman,durum,iyelik(sahip olma),etkinlik,edilgenlik.
26)Kategoriler tek başlarına yargı içerir mi?Neden?
c)Kategoriler tek başlarına yargı içermez.Çünkü Kategoriler ancak birleşirse olumlu veya olumsuz önerme oluştururlar.
27)Platona göre idea nedir?
c)Platona göre idea gerçek varlıktır ve zaman dışı ,değişmez ve tümeldir.
28)Platona gör bilimin amacı nedir?
c)Bilimin asıl amacı tümeli kavramaktır ve tekil olan tümelin kavranmasında araçtır.
29)Aristo ve Platon’un idealar hakkındaki görüşleri nelerdir?
c)Platona göre idealar duyulardan bağımsız bir dünyadıra. Aristoya göre ideaların tümelleri duyusal dünyanın içinde konumlanmaktadırlar.Tekil ise tümelle bilinmektedir.
30)Aristoya göre tümellere hangi açıdan bilimin konusu olabilirler?
c)Tümeller tümel olmaları bakımından değil ,gerçek doğalar,özler olmaları,zorunluluk içermeleri açısından bilmin konusu olabilirler.
31)Aristoya göre bilmin yöntemi ne olmalıdır?neden?
c)Tüme varım değil ,Tümden gelim.Çünkü duyu ve deneyler anlık bilgi verirken bilim her durumda zorunlu olarak neden sonuç bilgisini verir.
32)Bilim bir …….. olmalıdır.
c)Kanıtlama
33)Kanıtlama neye dayanılarak yapılır?
c)Kıyaslara
34)Kıyas nedir?Örnek veriniz.
c)Bir yargının diğer iki yargıdan sonuç olarak çıkarılmasıdır.Örnek: Bütün insanlar ölümlüdür/Aristoteles bir insandır/O halde Aristoteles ölümlüdür.
35)Aristoya göre metafiziğin kaç farklı anlamı vardır?Bunlar nelerdir?
c)Aristoya göre metafiziğin üç farklı anlamı vardır.1)teoloji 2)ontoloji (varlığın felsefesi) 3)Özdeşlik ,çelişmezlik ve üçüncü halin imkansızlığı gibi ilk ilkeleri ortaya koyan bilim.
36)Bütün bilimlerin ortak ilkeleri nelerdir?
c)Özdeşlik ve çelişmezlik.
37)Metafiziğin içindeki varlık kavramı ile ilgili Aristodan önceki Miletli düşünürlerin görüşü nedir?
c)Evrendeki değişmenin ardında değizmez bir öz,çoklukta birlik aranmalıdır.
38) Metafiziğin içindeki varlık kavramı ile ilgili Aristodan önceki düşünür Herakleitosla birlikte kabul gören görüş nedir?
c)Varlığın değiştiği ilkesi kabul edilmiş ,dolayısıylada varlık kavramı yerini oluş kavramına bırakmıştır.
39) Metafiziğin içindeki varlık kavramı ile ilgili Aristodan önceki düşünür Parmandes in görüşü nedir?
c)Varlığı ve birliği korumak adına oluşu ve çokluğu reddetmiştir.
39) Metafiziğin içindeki varlık kavramı ile ilgili Aristodan önceki düşünür Platon’un görüşü nedir?
c)Maddi olmayan ahlaki erdemlerin varlığını kabul etmiş tüm bunların birleşimi olarak ideaları ortaya koymuştur.
Not:idealar Aristoya göre değişmemenin ilkeleridir.
40)Aristo’ya göre metafizik çok anlamlı bir terim olarak kullanır bu çok anlamlandan kasıt nedir?
c)Aristo statik duragan anlamında madde ve formu , dinamik (değişme ,oluş)anlamında ise kuvve ve fiili ifade eder.
41)Aristo oluşu açıklamak için hangi kavramları kullanır?
c)kuvve ve fiil
42)Aristo dünyadaki her şey madde ve formdan oluşmuştur deyip hangi varlığı bunun dışında tutmuştur?neden?
c)Tanrıyı bunun dışında tutmuştur.Çünkü Tanrı saf formdur.
43)Aristonun ay altı aleminde yer alan varlık hiyerarşisinde en az karmaşık olan 4 unsur nelerdir?
c)Toprak ,su,hava,ateş
44)Aristo varlığı basitten karmaşıga doğru sıralarken en tepe noktasına hangi varlığı koyar?
c)Tanrı
45)Aristoya göre maddenin en temel özelliği nedir?
c)belirsiz olması
46)Aristo’nun varlık hiyerarşisinde karmaşık olmayan 4 unsurun üstündeki varlık nedir?
c)insan
47)Aristoya göre kuvve nedir?
c)Belli bir fiilden başkasını kabul etmeye ancak bu fiili kabul için uygunlaştırılmış olan şeydir.
NOT:Aristoya göre form değişmeyen madde değildir .
NOT:Aristo türlerin sabit olup bir türden başka türe geçişin imkansız oldugunu düşünür.
48)Aristoya göre metafizik nasıl bir süreçtir?
c)Raslantısal değil ,zorunlu bir süreçtir.
49)Aristoya göre değişimin bilimi nedir?
c)Doğa bilmi yani fizik
50)Aristoya göre doğal cisimlerin hareket ilkesi nedir?
c)Doğal cisimlerin hareket ilkelerini kendi dışlarında değil,içlerinde taşıdıklarını düşünür.
51)Aristoya göre doğal nesneler hareket ilkesi bakımından hangi nesnelerden ayrılır?
c)Sanat ürünü olan nesnelerden ayrılır.
52)Aristoya göre sanat ürünü nesneler hareket ilkesi bakımından doğal nesnelerden neden ayrılır?Örnek veriniz.
c)Doğal nesnelerin hareket ilkeleri kendi içinde bulunurlar. Sanat ürünü nesnelerin hareket ilkeleri ise dışında aranır.Örneğin: bir tohum kendiliğinden büyürken .Sanat ürünü bir heykel heykel traş ile şekil bulur.
53)Aristoya göre Doğal cisimlerin hareketini hangi ilke ile destekler?
c)Sukunet ilkesi
54)Aristoya göre sukunet ilkesi nedir?
c)Sukunet mutlak hareketsizlik olmayıp aslında o hareket etmesi mümkün olan bir şeyin şu an hareket etmemesidir.
NOT:sukunet :yokluk durumu değil yoksunluktur.
55)Körlük mutlak anlamda görmeme değil ,aslen görmesi mümkün olan bir insanın görmemesidir.Aristo’nun bu örneği hangi ilkeyi açıklar.
c)Sukunet ilkesi
56)Aristodan önceki düşünürlerin doğa hakkındaki görüşü nedir?
c)Doğayı madde olarak tanımlarlar.Onlara göre doğa her türlü değişmenin ardındaki değişmeye töz denir.
57)Aristonun doğa hakkındaki düşüncesi nedir?
c)Aristo doğayı salt madde olarak tanımlamaz.Çünkü nesne maddesi ile değil formu ile birleşerek tanınır.
58)Bir yatağı bu yatağın kendisinden yapıldığı ağaç tahta ile değil üzerinde yatılan nesne olması ile tanımlanır,örneği Aristonun nesne ile ilgili hangi düşüncesine örnektir?
c)Nesneler madde ile formun birleşmesi ile tanınır düşüncesi
59)Aristoya göre fizikçi hangi fiziksel nedenleri bilmek zorundadır?
c)Maddi neden,fail hareket ettici neden,ereksel neden.
60)Değişimi kabul eden nesne Aristoya göre hangi niteliğe sahip olmalıdır?
c)Değişmeye yatkınlık-istidat
61)Aristoya göre doğanın kendisinde bir tasarı vardır?Buna örnek nedir?
c)Meşe tohumunun meşe ağacı olma gibi bir ereği söz konusudur.Erek olmazsa meşe ağacıda olmayacaktır.
62)Aristo için form ve erek arasındaki bağ nasıl kurulur?
c)Aristoya göre erekler henüz gerçekleşmemiş formlardır.Buna göre formlarda tamamen gerçekleşmiş ereklerdir.
63)Aristoya göre ilmi determinizm nedir?
c)Ay altı varlıklarının madde forma sahip olmaları form kazanma istidatında olmasıdır.
64)Ay üstü alemde Aristoya göre neden ılımlı determinizm gerçekleşmez?
c)Çünkü gerek Tanrısal varlık gerekse varlıklar maddi varlıklar almadıklarında saf forma sahiptirler.Dolayısıyla onlarda forma direnecek madde zaten yoktur.
65)Ay üstü alemde Aristoya göre ne tür determinizm kabul edilir ?
c)Zorunlu determinizm.Çünkü forma direnecek madde barındırmazlar.
66)Aristonun Tanrı hakkındaki görüşleri metafizik ve fizik kitapları içinde nasıl geçmektedir?
c)Fizik kitabında ilk hareket ettici olarak bahsedilirken metafizik kitabında ise il hareket ettiricinin özü ve doğası üzerinde durmaktadır.
67)Aristo metafizikte varlığın varlık olması için bazı niteliklere sahip olması gerektiğini söyler.Madde ve değişimden etkilenmiş tözden bahseder.Peki Aristoya göre madde ve değişimden arınmış töz nedir?
c)Tanrı
68)Aristoya göre Tanrının özü ve doğası nedir?Neden?
c)Tanrının özü ve doğası düşünmedir.Çünkü düşünme tüm fiiller içinde en mükemmel olandır.
69)Aristoya göre Tanrı özü gereği nelerden bağımsızdır?neden?
c)Tanrı duyular, hayal gücünden bağımsızdır.Çünkü bunlar maddeye bağlı gercekleşir.
70)Aristoya göre Tanrı en değerli şeyi düşünür.Peki en değerli şey nedir?
c)Yine Tanrının kendisidir.
71)Aristoya göre bilimsel bilgi ve çıkarımsal düşüncede farklı olan Tanrısal bilgi nasıldır?
c)Tanrısal bilgi en mükemmel bilgidir.Çünkü tanrısal bilen ile tanrısal bilinen aynı şeydir.
72)Aristoya göre en mükemmel mutluluk hangi fiille gerçekleşir.
c)Temaşa fiili
73)Türsel ölümsüzlük ARİSTOYA göre nasıl gerçekleşir?
c)İnsanın kendisine adanan en yüksek fiil olan TanRIYI düşünmekle gerçekleşir.
74)Aristoya göre dindarlık nasıl gercekleşir?
c)Ahlaki davranmakla ,böylece gerçek mutluluğa ulaşılır.
75)Aristoya göre Tanrı evrenin hangi nedenidir?
c)Ereksel nedenidir.
Not:ARİSTO gök cisimlerinin ay üstü varlık alemi olduğunu maddeden tümüyle arınmış olsalarda esir denen özel bir maddeden yapıldıgını söyler.Oluş ve yok oluşa tabi değillerdir der.
76)Tanrısal fiili en kolay taklid eden varlık hangisidir?
c)Gök cisimleri
77)Aristoya göre gök cisimlerinin en mükemmel fiili nedir?
c)En yüksek fiili dairesel hareketidir.Başı sonu olmayan bu hareket onları mutluluğa ulaştırır.
78)Aristo ruha ilşkin görünüşleri hangi kitapta toplar?
c)(de anima) Ruh üzerine
79)Aristo ruhun hangi varlık cinslerinden biri oldugunu söyler?
c)Cevherin varlık cinsinden oldugunu söyler.
80)Cevher kaç anlamda tanımlanır?Bunlar nelerdir?
c)Cevher ilk anlamda madde, ikinci anlamda form, üçüncü anlamda ise madde ve form birleşmesi olarak tanımlanır.
81)Form kaç anlamda tanımlanır?
c)2.yeti ve bu yetinin uygulanışı
82)Yetiyi uygulama fiili nasıldır?
c)Entellekheia fiildir.(Uykuda gözlerin kapalı olması)
83)Yetinin uygulaması fiili nasıl fiildir?
C)Energia anlamında fiildir.(uayanık olup görme yetisinin kullanılması)
84)Aristo ruhu ne olarak tanımlanır?
c)entellekheia
85)Aristonun ruhsal entellekheia olarak tanımlamasının sebebi nedir?
c)Ruhun bedene hayat vermesi.Çünkü eğer ruhu energia olarak tanımlamış olsaydı,ozaman ruh bilinçli birfiil daha yüksek derecede bir fiil kastedilmiş olurdu.
NOT:Beden dayanak madde ruh ise cevher.(Ruh bil kuvve hayata sahip doğal cismin bir biçimdir.Ruh ne madde ne de madde form birleşimidr.Ruh bizzat form fiildir.Beden ruhun maddesi.
86)Ruh ile beden arasındaki ilişki nasıl tanımları?
c)Ruh ile beden arasındaki görme ile göz kesme ile balta gibidir.Balta olmazsa kesme göz olmazsa görme gercekleşmez.
87)Ruh ve beden hangi zihinsel faaliyetlerde birleşir?
c)Duygulanım ve entüllektüel zihinsel faaliyette birleşir.
88)Ruhu konu alan bilim nedir?
c)Fizik
89)Aristo için doğada kaç türlü canlı vardır?
c)Bitki,hayvan,insan
90)Canlıların besleme üreme düşünme gibi faaliyetlerinin bütününü içiren ruhun bulundugunu söyleyen Aristo canlılar ve ruhlarını nasıl sınıflandırılmıştır?
c)Bitkiler =beslenme üreme faaliyeti adına (nebati ruh)
Hayvanlar=hareket duyum ve arzu faaliyeti adına bir duygusal (hayvani ruh)
İnsanların=düşünme faaliyetleri adına (insani ruh) tan söz edilebilir.
91)Canlılarında sahip oldukları faaliyetler ve ruhlar ,tıpkı bu canlı varlıkların kendisi gibi ……… oluşturular.
c)Hiyerarşi
92)Aristoya göre ruh beden ilişkisi ne zamana kadar varlığını korur?
c)Aristoya göre beden var beden var oldukça ruhta onunla var olur.Beden ölürse ruhta varlığını sürdüremez.
93)Aristoya göre tüm canlılarının paylaştığı yetiler nelerdir?
c)Beslenme,üreme
94)Aristoya göre ay altı alemlerdeki varlıklar doğanın hangi nihai ereği ile ölümsüzlüğü gerçekleştirler?
c)Üremek yoluyla
95)Aristoya göre duyum nedir?İnsan dışındaki hangi varlıkta olduğuna dikkat çekilmiştir?
c)Aristoya göre duyum ile duyanın duygusal ortak bir fiilidir.Hayvanlar da da duyum yetisi olduğuna dikkat çekilmiştir.
96)Duyu ve duyusal örnekler Aristoya göre nelerdir?
c)Duyu:beş farklı duyu organımızla algılama Duyusal:bunlara konu olan tat ,ses,sertlik,renktir.
97)Aristoya göre ortak duyusallar nelerdir? Örnek veriniz.
c)Hareket,sukunet,sayı ,şekil,zaman,büyüklük ortak duyusallardır.Örneğin:hareket görme ve dokunma ortak duyusaldır.
98)Aristoya göre ruh yetisi hiyerarşisi nasıldır?
c)*diskürtif düşünme
*hayal gücü
*duyu
99)Düşünmenin en aşağı seviyesini Aristoya göre nedir?
c)Diskürtif düşünme
100)Aristoya göre hayal gücü neden zayıf bir durumdur?
c)Çünkü o maddesinden soyutlanmış olan bir duyum durumudur.
101)İnsanın davranışsal ilkelerini açıklamaya çalışan akıl …….. akıldır.
c)Pratik akıl
102)Akıl yürütmenin ilkesi olan akılın türleri Aristoya göre nelerdir?
c)Çıkarsamacı akıl,kendisiyle özlerin doğrudan kavradığı sezgisel akıl.
103)Etken akıl nedir?
c)Etken akıl,lockun tabul rasasına benzer boş bir tahtaya benzer onu fiil haline gecirecek olan faal akla ihtiyaç duyar.
104)Edilgen akıl nedir?
c)Belirsiz maddeye benzeyen akıldır.
105)Aristo faal aklı nasıl açıklar?
c)Işık metoforuyla
106)Aristoya göre faal akıl nedir?
c)bil kuvve renkleri,bil fiil renklere dönüştürecek olan ışıktır.Özü itibarı ile bil fiildir.Ayrıdır.Etkilenmez saf katışıksız ve tamdır.
107) Sokratese göre dogru bilginin eylemi nedir?
c)Doğru bilgi
108)Aristo için düşüncenin bizi harekete geçirmesi için ne olması gerekir?
c)Arzu ve nesne olması gerekir.
109)Aristoya göre ruh kaç kısma ayrılır
c)2 kısma ayrılır .Akıl sahibi olan ruh,Akıldan pay almamış ruh.
110)Aristo, ilkeleri başka türlü olmayacak nesneleri konu alan ruhun akıllı yanına ne ad vermektedir?
c)Bilimsel yan ad.
111)Aristo ilkeleri başka türlü olacak nesneleri konu alan ruhun akıllı yanına ne ad vermektedir?
c)Düşünüp anlayan yan ad.
112)Başka türlü olabilecek nesnelerin olumsal olan varlıklar nelerdir?
c)Saat ,politika,ahlak
113)Yaratmanın alanını ve eylemin alanını neler oluşturmaktadır?
c)Yaratmanın alanı;sanat,Eylemin alanını:politika ,ahlak
114)Doğruluk,bilimden ,sanattan,ahlaktan neyi bekler?
c)Bilimde keşfedilmeyi,sanatta yaratılmayı,ahlakta gerçekleştirilmeyi bekler.
115)Zorunlu olan başka türlü olmayan bilimin ve zorunlu olmayan arasındaki fark nedir?
c)Zorunlu olanın hedefi kanıtlamak.Olumsalı konu olan bilimde bu tür kanıtlamalar yoktur.
116)Aristonun ahlak eylemindeki araç amaç ayrımı nasıldır?
c)Diğer her şeyin kendisine ulaşmak adına bir araç olduğunu yüksek amaç mutluluktur.Diğerleri araçtır.
117)Aristonun ahlak felsefesi neye dayanır?
c)Teoloji
118)Aristoya göre eylemin iyi yada kötü olması neye bağlıdır?
c)Eylemin nihai eylem olarak mutluluğa ulaştırmasına bağlıdır.
119)İnsanın söz konusu etkinliği en mükemmel yapması neye bağlıdır?
c)Ruhun erdeme uygun olmasına
120)Aristoya göre iyi nedir?
c)Aristoya göre iyi ruhun erdeme uygun olması ile tanımlanmaktadır.
121)Aristoya göre bilgelik nasıl bir erdemdir?
C)Düşünce erdemi
122)Aristoya göre ruh kaç bölüme ayrılır?
c)2 bölüme ayrılır.Akılsal olan ruh,akıl-dışı olan ruh.
123)Aklı dinleyen arzu doğrultusunda gerçekleştirilen eylem nasıl ifade edilir?
c)erdemsiz eylem
124)Akla uygun arzu veya arzulu akıl ne olarak adlandırılır?
c)erdemli davranış
125)Aristoya göre bilgelik nasıl bir erdemdir?
c)Düşünce erdemi
126)Aristoya göre yiğitlik cömertlik nasıl bir eylemdir?
c)Ahlaki eylem
127)Düşünce erdemleri ve ahlaki erdemler nasıl kazanır?
c)Düşünce erdemleri öğretimle kazanılır.Ahlaki erdemler alışkanlıkla kazanılır.Ve insanda değer vergisi olarak bulunmaz.
128)Aristoya göre erdemli davranış tam manasıyla ne zaman tam olarak erdemli davranış olur ?
c)Erdemli davranış bilinçli seçilirse erdemli davranış olur.
129)Sokratese göre insanın kötü olup erdemsiz olması neden kaynaklanır?
c)Kişinin bilgisiz olmasına bağlıdır.
130)Aristoya göre insanın erdemi neye bağlanır?
c)İnsanın erdemi kendi seçtiği davranışlara bağlıdır.
131)Aristoya göre erdem nedir?
c)Gerektiği zaman gereken yerde gereken şeylere gereken kişilere karşı gerektiği için gerektiği gibi davranmak dolayısıyla orta olandır.
132)Aristo için aşırılık(ifrad)gerekse eksikli(tefrid) neye özgürdür?
c)Kötülüğe
133)Orta olma neye özgürdür?
c)Erdeme özgü.
134)Siyasetin amacı nedir?
c)İnsanları mutlu kılmak.
135)Aristoya göre en yüksek iyiyi araştıracak olan bilim nedir?
c)Siyaset
136)Aristoya göre insan için iyi olan ….. için iyi olandır.
c)Bir kent için iyi olandır.
137)Aristoya göre siyaset deneyime dayandığı için kimler siyasetçi olamaz?
c)Genç olanlar
138)Aristonun siyasetle ilgili kitabı hangisidir?
c)politika
139)Aristoya göre iyi yaşamak neye bağlıdır?
c)Toplumda devletin olmasına bağlıdır.
140)Devlet nelerden önce gelir?
c)Aileden ve fertten önce gelir.
141)Aristoya göre devleti olmayan kişi……. Yada …… olmalıdır.
c)Ya fazla iyi yada fazla kötü olmalıdır.(Dolayısıyla o insan üstü varlık olacaktır)
142)Aristoya göre devletin en doğru en doğal formu nedir?
c)Şehir olması
143)Aristoya göre yasalar ile yurttaşların hak ve özgürlüklerini güvence altına almak kimin görevidir?
c)Devletin
144)Aristo ya göre şehir devleti bir ……. Değildir.
c)Sözleşme devleti değildir.
145)Aristoya göre devletin asıl amacı nedir?
c)İnsanların ortak çıkarlarını sağlamak.
146)Aristoya göre hangisi insanların ortak çıkarlarına aykırıdır?
c)Efendi-köle ayrımcılığı
147)Aristoya gör e siyaset adına en temel ahlaki kavram nedir?
c)Erdem eşitlik liyakat
148)Aristoya göre devletin yönetim şekli ne olmalıdır?
c)oligarşi ve demokrasinin karışımı
149)Aristoya göre devlet yönetimine insanlar nasıl seçilir?
c)İnsanların rızasıyla
150)Ariatoya göre yuttaşları erdemli kılacak olan nedir?
c)Doğa ,alışkanlık,akıldır.
151)Aristoya göre doğa ,alışkanlık,akıl uyumu neyle gerçekleştirilir.
c)eğitim
152)Aristoya göre zamansal öncelik bakımından eğitim nasıl olmalıdır?
c)Beden eğitimi,ahlaki eğitim,teorik eğitim
153)Aristoya göre eğitim kime bırakılmalıdır?
c)Kamu
154)Aristonun eğitim anlayışı hangisidir?
c)Kamucu eğitim anlayışı