- S.Ü. KELAM 4. ÜNİTE HAZIRLIK SORULARI

Adsense kodları


S.Ü. KELAM 4. ÜNİTE HAZIRLIK SORULARI

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
Rüveyha
Wed 25 January 2017, 02:25 pm GMT +0200
S.Ü. KELAM 4. ÜNİTE HAZIRLIK SORULARI

Soru1: Hangisi imanın tanımı içinde yer almaz?

A)emin kılmak
B)kalbi mutmain olmak
C)sukun içinde olmak
D)ikrar etmek
E)açık gönüllü olmak***

Soru 2: Hangisi tasdikle ilgili doğru değildir)
A)tasdikte ararna iz’an  herzaman tam ve mükemmel olamaz.
B)İzanla yakini ve kesin olmak , zann_ı galip bir ikrar yeterlidir.
C)avmın tasdiki zannı_ı galip bir ikrardır.
D)zann_ı galip şek ve vehme dayalı zayıf bilgilerin bir anlam ifade ettiğini vurgular.***
E)tasdikin yakın ve zannı galip derecesinde olması gerekir.

Soru 3: Şer’I iman Hz.peygamberin Allahtan getirdiklerine ve dinden olduğu zorunlı olarak bilinen haber ve hükümlerin doğru ve gerçek olduğuna tereddütsüz inanmak ve bunların tamamını kalp ile tasdik etmektir.hangisi bu görüşte değildir?
A)eşari
B)maturidi
C)cüveyni
D)şehristani
E)teymiyye***

Soru 4: Hangisi cehmiyye ve neccariye’ye nin görüşüdür?
A)iman kalbin tasdikidir.
B)iman kalbin marifetidir.***
C)iman dilin ikrarıdır
D)iman kalp ile tasdik dil ile ikrardır.

Soru 5: İmanın dil ile ikrar olduğunu söyleyen mürcie ve kerramiyye  bunu nasıl delillendirmiştir?
Cevap:Hadislerde kelimei tevhidin söylenmesi,Allahtan başka ilah olmadığı ve Hz.Peygamberin O’nun elçisi olduğunu söyleyinceye kadar onlarla savaşmanın emronulduğunun bildirilmesi imanın dil ile ikrar olduğunun delilidir.

Soru 6) İman kalp ile tasdik dil ile ikrardır görüşüne göre hangisi doğru değildir?
A)ebu hanife, pezdevi, serahsi gibi hanefi fıkıhçılar Kabul etmişlerdir.
B)dil ile ikrar imanın tamamının şertıdır.
C)tasdik ile ikrar her ikiside imanın şartıdır.
D)tasdik asli, ikrar zaid bir rükündür.
E)insanlar arasındaki münasebetlerde asla göre (tasdike göre) hüküm verilmektedir.***

Soru 7) Hariciyye, mutezile, zeydiyye ye göre hangisi yanlıştır?
A)iman kalp ile tasdiktir
B)dil ile ikrardır.
C)organlarla maeldir.
D)bu üç rükünden biri yoksamutezile ve zeydiyeye göre  kişi fasıktır.
E)bu üç rükünden biri yoksa haricilere göre kişi fasıktır.(kafirdir)***

Soru 8) İman esaslarına toptan ve özlü bir şekilde inanmaktır.bu tanım hangisine aittir?
A)icmali iman***
B)tafsili iman
C)tahkiki iman
D)taklidi iman

Soru 9: Hangisi icmali iman içimn doğru değildir?
A)’’imanu’l-am ‘’da denilmektedir.
B)imanın temel basamağıdır.
C)kelimei tevhit ve kelimei şehadet ile özetlenşr.
D)tek tek inanç konularının muhtevasına dair ayrıntı vardır.***
E)amaç iman esaslarına tamamen inanmaktır.

 Soru 10: Tafsili(ayrıntılı ve kapsamlı )imanda inanılması gereken hususlar nelerdir?
Cevap:  1:Allah’a haz muhammed(sav)O’nun peygamberi olduğuna
             2.ahiret gününe ve öldükten sonra tekra yaratılıp hesap görüleceğine inanmak
             3.uluhiyet, nübuvvet ve ahiret gününe inanmak
             4. kitap ve mütevatir sünnete inanılması gerektiğibelirtilen hükümlerin hepsine inanmak.

Soru:11) İnancını akli değerlendirmeye dayandırmayan , körü körüne başkalarına öykünenlere  ne denir?
Cevap:Mukallid denir

Soru:12) Tahkiki iman ile ilgili hangisi yanlıştır?
A)hakiki iman akla uygun vahye dayalı imandır.
B)iman hem akli hemde naklidir.
C)akili ve nakli delillere dayanma imanın gücündendir.
D)birileribni taklid etme dinin akil düşünce ve istidlali imana dair uyarılarına ters düşmez.***

Soru:13) İmanın hem nitelik hemde nicelik yönünden artıp eksileceğini savunanlar kimlerdir?
Cevap:  1.selefiyye
             2.hariciyye
             3.mutezile
             4. zeydiyye

Soru:14)imanla  ilgili hangisi söylenemez?
A)iman iman esasları yönünden artmaz ve eksilmez.
B)iman esaslarının kemiyet yönünde artması islamın ilk dönemleri için geçerlidir.
C)iman nitelik yönünden de artar ve eksilir.
D)ameli imanın parçası sayanların çoğu mezheplere göre iman hem kemiyet hemde keyfiyet bakımından artar ve eksilir.
E)hani  İbrahim,   “Rbbim !bana ölüleri nasıl dirilttiğini göster’’ demişti.(Allah ona )   “inanmıyormusun?’’ deyince ,    “hayır (inandım) ancak kalbimin tatmin olması için’’demişti.’’(Bakara 2/260)ayeti imanın kemiyet yönünden arttığının delilidir.***

Soru:15) Hangisi imanın geçerli olmasının şartlarından değildir?
A)herşeyden önce iman ümitsizlik (ye’s) anında olmamlıdır.
B)Zarurat I diniyyeden biri inkar edilmemelidir.
C)Dini hükümler ilahi hikmetin gerçeği Kabul edilmeli, bunlar yerine getirmede inat ve tekebbür, gurur ve kibire kapılmamalıdır.
D)Allah ın rahmetinden ümit kesilmemeli azabından da emin olunmamalıdır.
E)Zor anlarda ve ölüm anındaki iman geçerlidir.***

Soru:16) Hangisi büyük günahlardan değildir.
A)Allah a şirk koşmak
B)sihir yapmak
C)Adam öldürmek
D)Zina yapmak
E)Oruç tutmamak

Soru:17)Kebairin ne olduğu hangi günahların kebair olduğu hususunda ölçüler nasıl belirlenmiştir?
Cevap : 1)Ayet ve hadislerde büyük günah olarak belirtilen,
2)hakkında tehdit edici bir nass bulunan
3)işleyenin dünya ve ahirette ceza almasına sebep olan fiiller
4)Nas larda belirtilmediği halde bireysel ve toplumsal zararı nasslarda açıkça belirtilen fiil ve davranışlar büyük günah olarak Kabul edilmiştir.

Soru:18)Büyük günah işleyenin (mürtekib-I kebire) durumunu hakkında ehli sünnet alimlerinin görüşlerinden değildir.

A)şirkin affedilemeyceğine diğer günahların ise –eğer Allah dilerse- affedileceğini ifade etmektedir.
B)Ayetlerde –ey inananlar-  bu büyük günah işleyenin mümin olduğunu gösterir
C)asrı saadetten günümüze büyük günah işlemiş ve tövbe etmemiş olsa bile ölen her müslümanın ayrım yapılmaksızın cenaze namazı kılınmıştır.
D)büyük günah işleyenler mümin değildir, fasıkdır. Imanla küfür arasında fisk mertebesi vardır.

Soru :19) şirkin kısımları nelerdir.

A)Şirk-I istiklali : Mecusiler ve Seneviyye gibi Allah’tan başka bir varlığa tapma şeklinde tezahür eder.
B)Şirk-I teb’iz: Uluhiyyeti kısımlara ayırmadan ibarettir.
C)Şirk-I takrib: Allah’a yakın olmak için aracı varlıklar Kabul etmektir.
D)Şirk-I taklid:Kutsal Kabul edilen kişi yada kurumlara tapmaktır.
E)Şirk-I esbab :sebepleri ilahlaştırmaktır.
F)Gizli şirk : amellerdeki riya ve gösteriş.