sumeyye
Tue 24 July 2012, 01:46 pm GMT +0200
c) Şâfi'îlerin Görüşü :
Ödünç alınan paranın değeri düşse veya yükselse yahut bu para tedavülden kalksa mislinin ödenmesi gerekir. Karz mübadelen" bir akit olmadığı için, ödünç alman şey misliyle borçlanılmış olur. Burada, misliyle ödeme, alacaklının hakkına daha yakındır. Para da mislî olduğuna göre, eğer mislini bulup ödemek mümkün olmaz veya satın alma gücünü tamamen kaybetmiş bulunursa, bu takdirde kıymetini ödemek gerekir [58] Şâfiîlerden, ödünç alındığı gündeki kıymetinin ödenmesi gerektiği görüşü rivayet edilmişse de bu nakil zayıftır [59] Başka bir deyimle Sâfi'îler enflasyon farkı konusunda Ebu Hanîfe ile aynı görüştedir. [60]
[58]İbn Hacer el-Heytemî, Tuhfetü'l-Muhtâc, e. II, s. 381-384; er-Ramlî, Nihâyetü'l-Muhtâc, c. IV, s. 288'den naklen A. Bayındır, a.g.e, s. 36.
[59] el-Heytemî a.g.e., c. II, s. 161; el-Cezîrî, a.g.e., c. III, s. 279, Mısır.
[60] Dr. Hamdi Döndüren, Çağdaş Ekonomik Problemlere İslami Yaklaşımlar, İklim Yayınları: 33.