sumeyye
Sat 19 December 2009, 10:42 pm GMT +0200
Peygamber Efendimize Sövmenin Hükmü
Mekke-i Mükerremenin fethi esnasında, peygamber efendi mize sövmenin hükmüsabit olmuştu. Çünkücariyenin biri pey gamber efendimize sövmüş, efendisi de o cariyeyi öldürmüştü. Ayrıca peygamber (s.a.v.) efendimiz kendisini hicvedici şarkılar okuyan iki cariyenin kanlarını da mubah kılmış ve kanlarını mubah kıldığı dokuz kişi arasında bunların da -Kabe-i muazza-manın örtüsüne tutunmuş olsalar dahi- öldürülmelerini emir buyurmuştu. Kab bin Eşref de peygamber efendimize söven bir kimse olduğu için peygamber efendimiz onun da Öldürülmesini emir buyurmuştu. îşte bu sebebledir ki, zımmi bir kimse pey gamber efendimize sövdüğütakdirde onun zimmilik anlaşması yürürlükten kaldırılır. Peygamber efendimize sövmek, yeryü zünde fesad çıkarmak ve zimmilik hükmünün dışına çıkmak demektir. Bir devletin hükümranlığı altında yaşayan bir kim senin, o devletin kurucusuna itaat etmesi zorunlu olur. Pey gamber (s.a.v.) efendimiz de îslam devletinin kurucusu olduğu na göre ona sövmek, bu itaatin dışına çıkmak olur.
Bu arada garip bir sual ortaya atılmaktadır. Biz ateşe taptı ğı, teslise inandığı ve buna benzer Allah nezdinde hata ve gü nah sayılabilecek işleri yaptığı halde zimmi kimsenin zimmilik anlaşmasının yürürlükte kalmasını kabul ediyoruz da, Pey gamber efendimize sövdüğüzaman zimmilik anlaşmasını niye yürürlükten kaldırıyoruz?
Aslında bu tuhaf bir kıyaslama olmakla birlikte buna cevaben deriz ki:
Yukarıda sayılan hususlar, onların itikatlarına göre normal dir. Müslümanların devletinin gölgesi altında kalmalarını bu yanlış inançlarına rağmen ve bu inançlarını reddettiğimiz hal de yine kabul ediyoruz. Fakat onları kendi inançları ve dinle riyle başbaşa bırakmakla da emrolunmuşuz. Onların ateşe tap malarının, teslise inanmalarının, devlet nizamını bozacak bir tarafı yoktur. Ayrıca zimmilik anlaşmasını yürürlükten kaldı racak bir sebeb de değildir. Peygamber efendimize sövmelerine gelince. Bu, önemli bir takım problemlerin ortaya çıkmasına yol açmaktadır. Örneğin bu zimmiler peygamber efendimize sövmekle, dolaylı olarak İslama saldırmış olmaktadırlar. Müs lümanları kendi dinleriyle başbaşa bırakmamaktadırlar. Buna karşı müslümanlar onları kendi dinleriyle başbaşa bırakmakta dırlar. Bunun ötesinde onlar, peygamber efendimize sövmekle tslam devletine itaat etmemiş ve düzenin dışına çıkarak asi du rumuna gelmiş olmaktadırlar.