- ölümün üstünlükleri

Adsense kodları


ölümün üstünlükleri

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sumeyye
Sat 27 March 2010, 11:58 am GMT +0200
Ölümün Üstünlükleri


Âlimler demisler ki:
«Ölüm mahza yokluk degil. Sirf fena olmak degildir. O, ancak ruhun bedenden iliskisinin kesilmesidir. Ölüm bir ayrilistir. Ruh ile beden arasma giren bir perdedir. Ölüm bir degismektir. Dünyadan ahirete göçmektir.»


Ebu´s-Seyh (tefsirinde) ve Ebû Nuaym Bilal bin Sa´d´den rivayet ettiklerine göre:

o, va´zm da söyle demis:

«Ey ebed ehli ve ey beka ehli, siz yokluk, fena için degil, ebedi kalmak için yaratildiniz. Siz bu dünya diyarindan ahiret memleketine göçeceksiniz.»


Ömer ibn-i Abdül-Aziz´den (radiyallahû anh) rivayet edildigine göre söyle demistir:

Siz ancak ebed ve beka için yaratildiniz. Diger bir diyara nakl olunuyorsunuz.»


Abdullah bin Âmir (radiyallahû anh) ´dan rivayet edildigine göre Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

«Müminin armagani Ölümdür.»

Deylemi, Firdevs´in «Müsned-inde Câbir´in hadisinden aynisini rivayet etmistir.


Yine Deylemi. Hüseyn Ibn Ali (radiyallahû anh) ´dan rivayet ettigine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem):

«Ölüm mümin için bir güldestedir» buyurmustur.


Aise (radiyallahû anhâVdan rivayet edildigine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) :

«Ölüm ganimettir. Masiyet, musibettir. Fakr, rahatliktir. Zenginlik cezadir. Akil, Ahah´d an bir hidayettir. Cehil, dalâlet ve sapikliktir. Zulüm, pismanliktir. Taat, göz nurudur. Allah korkusundan aglamak, atesten kurtulmaktir. Gülmek bedenin felaketidir. Günahtan tövbe eden günahsiz gibidir» buyurmustur.


Sahih bir senedle Mahmûd bin Lebid (Radiyallahû anh) ´dan rivâyet edildigine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) söyle buyurmustur:

«Iki sey var ki insanoglu onlardan igrenir. Ölümden Igrenir, halbuki onun için ölüm fitneden daha hayirlidir. Malin azligindan igrenir, halbuki az malin muhasebesi daha azdir.»

Beyhaki bu hadisi zayif görmüstür.


Zür´ate bin Abdullah (Radiyallahû anh)´dan rivayet edildigine göre, Resûlullah (Salllâhû Aleyhi ve Sellem) : «Insan, hayati sever, halbuki ölüm, onun nefsi için daha hayir lidir. Ikincisi insan mal bollugunu Ister, halbuki, az malin muha sebesi daha azdir.» Su hadis mürseldir. (Sened, tabünlere kadar yükselmektedir.)


Seyhan (Buhari ile Müslim) Ebu Katade (Radiyallahû anh)´dan rivayet ettiklerine göre;

Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) ´in yanindan bir cenaze geçti. Resûlullah (Saliallâhû Aleyhi ve Sellem):

«Bu müsterih veya müsterah´ün´minh´tir.» buyurdu.

Bunun üzerine:

«Yâ Resûlallah, müsterih nedir, müsterah nedir?» dediler.

Resûllallah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) :

«Müsterih, mümin kuldur, dünyanin yorgunluk ve eziyetinden kurtulup Allah´in rahmetine kavusur, istirahat eder.
Müsterahuminh ise günahkârdir ki memleket, insan, bitki ve hayvanlar ondan kurtulup istirahat ederler» buyurdu.


îbn-i Ebi Seybe Yezîd bin Ebû Zeyyad´dan rivayetine göre:

Ebu Cuhayfe (radiyallahû anh) nin yanindan bir cenaze geçti. Ebî Cuhayfe:

«O da kurtuldu, âlem de ondan kurtuldu» dedi.


îbn-i Mübarek ve Taberani Abdullah bin Amr bin Âs Radiyal-lahû anhüma´dan rivayet ettiklerine göre, Resûlullah (Saîlallâhû Aleyhi ve Sellem):

«Dünya müminin zindani, kant ve galastdir. Dünyadan ayrildi gi zaman kant ve zindandan kurtulur» buyurdu.


Ibn-i Mübarek Abdullah bin Amr (Radiyallahu anh´dan rivayet ettigine göre söyle demistir:

«Dünya kâfirin cenneti, müminin zindanidir. Ruhu alindigi zaman müminin misali, hapiste olup da açilip yerde gezen adamin misali gibidir.»


Ibn-i Ebi Seybe «Musannef»inde Abdullah bin Âmir´den rivayet ettigine göre söyle demistir;

«Dünya müminin zindani, kâfirin cennetidir. Mümin öldügü zaman yolu bosaltilir. Istedigi gibi Cennette gezer.»


Ebû Nuaym, Ibn-i Ömer, (Radiyallahû anhüma) ´dan rivayet ettigine göre, Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) Ebû Zer´e söyle buyurdu:

«Yâ Ebâ Zer, Dünya müminin zindanidir. Kabir emniyetgâhidir. Cennet onun karargâhidir. Yâ Ebâ Zer, dünya kâfirin cennetidir. Kabir onun azabidir. Cehennem onun dönüs yeridir.»


Nesâi, Taberanî, îbn-i Ebi´d-Dünya, Ubâde bin Sâmit (Radiyallahû anh) ´dan rivayet ettiklerine göre, söyle demistir:

Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) :

«Ölüp de Allah katinda hayir gören hiç bir nefis, dünyanin bütün nimetlerini ve içindekilerini almak üzere de olsa dönmek istemez. Sehid müstesna. O, Allah´in bol sevabini gördügünden dolayi, dönüp bir daha öldürülmek ister» buyurdu.


îbn-i Ebi Seybe, «Musannaf»inde Mervizi «Cenazeler» konusunda ve îbn-i Ebi Dünya ve Beyhaki, Ibn-i Mes´ud (Radiyallâhu anh) dan rivayet ettiklerine göre, söyle demistir:

Dünyanin duru halleri gitti. Kalan ancak bulanik hallerdir.Öyle ise ölüm müslüman için bir (kurtulus) armaganidir.»


Yine ayni zâtlarin îbn-i Mes´ud (Radiyallahû anh)´dan rivayet ettiklerine göre, söyle demistir:

«Ne güzeldir hosa gitmeyen o iki sey» ölüm ile fakirlik...»


îbn-i Ebî Seybe ve Mervizi Tavus (Rahmetullahi aleyhi) den rivayet ettiklerine göre söyle demistir:

«Kisinin dinini, ancak girdigi çukur korur.»


îbn-i Mübarek ve îbn-i Ebi Seybe ve Mervizi"nin Rebi´ bin Haysen´den rivayet ettiklerine göre, söyle demistir:

«Müminin bekledigi gaybi seyler içinde, ölümden daha hayirli hiç bir sey yoktur.»

«Ögrendim ki; müminin ilk sevinç ve sürürü ölümdür. Bu sevinç onun ilahi ikram ve sevabi gördügü içindir.»


Ibn-i Mes´ud (Radiyallahû anh) ´dan rivayet edildigine göre, söyle demistir: Allah´a kavusulmadan, mümin için rahat yoktur.»


Saîd bin Mansûr ve Ibn-i Cerîr, Ebû Derdat (Radiyallahû anh) dan rivayet ettiklerine göre, söyle demistir:

«Hiçbir mümin yoktur ki ölüm onun için hayirli olmasin, hiç bir kâfir de yoktur ki ölüm onun için hayirli olmasin. Kim beni tasdik etmezse iste bu âyetleri okusun

Allah katindaki seyler iyiler için daha hayirlidir.[1]

Kâfirler Zannetmesinler ki onlara verdigimiz mühlet, onlar için hayirlidir... Günahlari artsin diye mühlet veriyoruz. Ve onlar için asagilayici bir azap vardir.» [2]


îbn-i Ebi Seybe «Musannefinde, Abdurrezzak, Tefsirinde, Hâkim, Müstedrek´inde, Taberani ve Mervizi Cenazeler konusunda, îbn-i Mes´üd (Radiyallahû anh) ´dan rivayet ettiklerine göre, söyle demistir;

«Iyi kötü hiç bir nefis yoktur ki ölüm onun için yasamaktan daha hayirli olmasin.» Eger hayirli ise iste Allah, söyle diyor:

«Iyiler Için Allah´in katindaki daha hayirlidir. [3]

Eger kötü ise yine Allah söyle diyor:

«Kâfirler zannetmesin ki, onlara verdigimiz mühlet, onlar için hayirlidir. Günahlari artsin diye mühlet veriyoruz.» [4]


îbn-i Mübarek ve tmam-i Ahmed -Zühd-te Habban bin Ebî Çe-bele´den rivayet ettiklerine göre, Ebud-Derda (Radiyallahû anh) söyle demistir:

«Ölmek için doguruyorsunuz, yikilmak için yapiyorsunuz. Fâni seylerle hirs gösterip, baki seyleri birakiyorsunuz.
Ne güzeldir hosa gitmeyen o üç sey: Ölüm, fakr ye hastalik.


îmam Ahmed, Züftd´te Ibn-i Mes´üd (Radiyallahû anh) ´dan rivayet ettigine göre, söyle demistir:

«Ne güzeldir hosa gitmeyen o üç sey Ölüm, hastalik ve fakirlik..»


Ebû Dünya, Cafer el-Ahmed´den rivayet ettigine göre, söyle demistir :

«Kim ki ölümde ona hayir yoksa, hayatta da ona hayir yokur.»


Ibn-i Sa´d, Tabakat´inda, Beyhaki, Suâb´da Ebu Derdâ´dan rivayet ettiklerine göre söyle demistir:

«Rabbime tevazu için fakirligi severim. O´na kavusmak için ölü mü severim ve günahlarima keffâret olmasi Için hastaligi severim.»


Ibn-i Sa´d ve îbn-i Ebî Seybe ve îmam-i Ahmed; -Zühd»de Ebü Derda (Radiyallahû anh) ´dan rivayet ettiklerine göre, söyle olmustur:

Ona denilmis ki; «Sevdigin kisi için ne istersin?»

Demis: «Ölümü.»

Demisler: «Eger ölmezse ne istersin?»

Demisi «Mal ve veledinin az olmasini isterim.»


îbn-i Ebî Seybe, Ubâde bin Sâmit (Radiyallahû anden rivâyet ettigine göre söyle demistir:

«Dostum için istedigimiz, malinin azligi, ecelinin tacil edilmesidir.»


îmam-i Ahmed, Zühd´te ve Ibn-i Ebû Dünya Ebû Derda´dan ri vayet ettiklerine göre, söyle demistir:

«Hiç bir kardesim Islâm´dan daha sevimli bir hediyeyi bana hediye etmemistir. Ve onun ölümünden daha acâib bir hayir haberi (kulagima) ilismemistir.»


îbn-i Ebu Dünya, Muhammed bin Abdül Aziz´den rivayet ettigine göre söyle demistir:

"Abdü´l-Ana, et-Teymiyye´ye denmis. Kendine ve sevdigine ne istersin? Ölümü isterim, demis. "


Taberâni, Ebu Malik el-Esari- Radiyallahû anh;dan rivayet ett gine göre söyle demistir:

Resûlullah Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) :

-"Yâ Rabbi senin elçin olduguma inanan herkese ölümü sevdir" diye dua etti.


îmam- Ahmed´in rivayet ettigine göre:

Ölüm melegi Hz. ibrahim (Aleyhis-salâtü ve´sselâm)´a, ruhunu almak için gelmis. Hz. Ibrahim (AS)ona:

«Yâ melek1 el-mevt! Hiç bir dost, dostunun ruhunu alir mi?»

Bunun üzerine ölüm melegi Rabbine dönünce Allah ona söyle demis:

«Ibrahim´e söyle: Hiç bir dost, dostuna kavusmaktan çekinir mi?»

Melek gelip bunu deyince, Hz. Ibrahim (Aleyhi´ s-selâtü ve´s-selâm) :

Hemen simdi ruhumu al» demistir.


îsbehâni Tergip´de, Enes (Radiyallahû anhVdan rivayet ettigine göre Resûlulah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) ona söyle buyurmustur: «Eger vasiyetimi dinlersen; senin için Ölümden daha sevimli hiç bir sey olmasin.»


îbn-i Sa´d Hasan (Radiyallahû anhVdan rivayet ettigine göre söyle demistir: Huzeyf e {Radiyallahû anh) ya Ölüm geldiginde, söyle dedi Ayikken gelen bir dosttur bu. Kahr olsun pisman olana. Allah´a sonsuz hamdler olsun ki beni fitneden Önce götürdü.»


Sehl bin Abdullah Ettesteri de söyle demistir:

"Ancak üç kisi ölümü ister:

Biri, ölümden sonra, ne oldugunu bilmez.

Ikincisi, Allah´in takdîratindan kaçmak ister.

Üçüncüsü de Allah´a kavusmak ister, ona müstaktir."


Hayyan bin el-Esved de söyle demis:

«Ölüm bir köprüdür, dostu dosta kavusturur.»


Ebû Osman da:

«Allah´a kavusma istiyakinin alâmeti, rahatta iken ölümü istemektir» demis.


Bâzilari da söyle, demistir :

«Allah´a müstak olanlar. Ölümün tatliligini ölüm geldiginde sezerler. Çünkü onlara açilan kavusma lezzeti, baldan daha tatlidir.»


îbn-i Asâkir, Zün-Nûn-i Misrî´den rivayet ettigine göre, söyle demistir:

«Sevk, makamlarin en yücesidir. Ve derecelerin en yüksegidir. Kul, bu makam ve dereceye yükseldigi zaman, Rabbine kavusma istiyakindan ve görmesini istediginden dolayi ölümün hizla gelmesini ister.»


Sahabi olan îbn-i Ebi Utbe el-Hulani (Radiyallahû anh)´den rivayet edildigine göre, ona:

«Abdullah bin Abdil-Melik, Taun (veba) dan kaçarak memleketi terketti, denilmis;

o da:

«Inna lillah ve inna ileyhi raciun» demis.

Bunlari isitecek kadar yasayacagimi bilmiyordum. Kardeslerinizin (diger sahabelerin) tuttugu yollari size haber vereyim mi?

Birincisi, Allah´a kavusmak, onlar için baldan daha tatli idi.

Ikincisi, az çok hiç bir düsmandan korkmuyordular.

Üçüncüsü, dünya ihtiyaçlarindan korkmuyordular.

Allah´in riziklarini verecegine güven ve itimatlari vardi.

Dördüncüsü, içlerinde veba hastaligi çiktiginda Allah hükmünü yerine getirinceye kadar (oradan) çiknuyorlardi.»


Ebû Nuaym, Hilye´de îbn-i Abdi Rabbihi´den rivayet ettigine görev Mekhûl´e söyle demistir: «Cenneti sever inisiniz?» Mekhûli «Kim cenneti sevmez?» Ibn-i Abdi Rabbihi: «Öyle ise Ölümü sev. Çünkü sen Ölmeden Cenneti göremezsin.


Abdurrahman bin Yezid bin Câbir´den rivayet edildigine bdullah bin Zekeriyya söyle diyormus: Eger yüz sene Allah´in taatinde yasamak ile bugün veya bu saatte ölmek arasinda, muhayyer birakilsam, bugün ve bu saatte Öl meyi tercih ederdim... Allah´in Resulüne ve sâlih kullarina kavusma istiyakindan dolayi...»


Ebû Nuaym ve Îbn-I Asâkir, Tarih´inde, Ahmed bin ebil-Havari1-den rivayet ettiklerine göre söyle demistir: «Ebû Abdullah en-Nebbaci´den isittim ki diyor Dünya yaratildigindan beri bütün nimetleriyle benim olmak sartiyla kiyamet gününde ondan hesaba çekilineyecegün halde dün yada yasamam Ile, bu saatte ölmem arasinda sayet muhayyer bira kilsam, ölmemi tercih edecektim... Hiç istemez misin efendine kavu-sasin...»


Enes (Radiyailahû anh)´dan rivayet edildigine göre söyIe de mistir Resûlullah (Salllalâhû Aleyhi ve Sellem) : «Ölüm her müslümanm (günahi) için keffârettir» buyurdu. îbn-i Arabi bu hadisi sahih görmüstür.


Kurtubi´ de söyle demis «Bu fceffâret sundan dolayidir: Meyyit ölümde, çok elem ve i ag rilarla karsilasir. Halbuki Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve S eli em) söyle buyurmustur «Diken batmasi veya daha agir eziyet kendisine dokunan hiç bir mü si uman yoktur ki o eziyetle Allah onun günahlarini silmesin. Di ken batmasi böyle iken tutmalarindan bir tutmasi (sokerati) üçyüz kiliç darbesinden daha siddetli olan ölümün nasil keffaret olacagini sen düsün.»


îbn-i Mübarek, «Zühd» ve îbn-i Ebu Dünya Mesruk´dan rivayet ettiklerine göre söyle demistir:

«Allah´in azabindan emin ve dünya eziyetlerinden kurtulmus olarak kabirde yatan mümine gipta ettigim kadar hiç bir seye gipta etmedim.»


îbn-i Mübarek, Heysem bin Mâlik´den rivayet ettigine göre söyle demistir:

«Eyfa bin Abedâni yaninda konusuyorduk. Ebû Atiyye el-Mez-bûh da ordaydi. Allah?m nimetlerini düsünüyordu.

Dedi:

´Insanlarin en fazla nimettan kimdir?

Dediler:

Falan ve filandir´. Eyhat Yâ Adiyye sen ne diyorsun? dedi.

Ebû Adiyye:

´Ben size o falandan daha nimettanni haber vereyim mi? iste Allah´in azabindan emin olmus kabirdeki bir cesed ondan daha nimettardir´ dedi.»


Muhârib bin Dessar´dan rivayet edildigine göre, söyle demistir: «Hüseymete, bana: ´Ölüm hosuna gider mi?´ dedi. Dedim: Hayir.» O: «Nakis eksik olmadiktan sonra, ölüm hosuna gitmeyen hiç bir kimseyi bilmiyorum» dedi.


Abdullah bin Ahmed, «Zevaid-i Zühd»te sunu su sekilde rivayet etmistir


«Ölümün hosuna gitmemesi, senin için büyük bir eksikliktir.»


îbn-i Mübarek, Ebû Abdurrahman´dan rivayet ettigine göre; bir adam, Ebû A´ver es-Süllemi´nin meclisinde söyle dedi: «Vallahi, Allah, benim için ölümden daha sevimli hiç bir seyi yaratmamis.» Ebû A´ver i «Eger ben senin gibi olsaydim. Bu benim için bütün mor koyun lardan daha iyi idi.» dedi.


îbn-i Ebu Dünya, Safvân bin Süleym´den rivayet ettigine göre, söyle demistir: «Ölümde, zorluk, sikinti varsa da, onunla mümin dünyanin sid detli (firtinali) hallerinden kurtulur.»


Muhammed bin Zeyyâd´dan söyle dedigi rivayet edilmistir: «Bâzi feylesoflardan bilgi edindim ki, akilli için ölüm, gafil âli min hatasindan daha kolaydir.»


Süfyan (Radiyallahû anh) ´dan rivayet edildigine göre söyle demis :

Eskiden deniliyordu ki: «Ölüm âbidlerin rahatidir.» [5]


[1] Al-i Imran, 198

[2] A!-i >Imran, 178

[3] Al-Imran, 198

[4] Al-I Imran, 178

[5] Imam Celaleddin Es-Suyuti, Kabir Alemi, Kahraman Yayinlari: 31-42.

ceren
Wed 4 January 2017, 03:46 pm GMT +0200
Esselamu aleyküm.Ömrünü iamn için islam için hizmet ederek geçiren ve Allahın rızası için yaşayan ve ölüm anında imanı ile ölüp allaha kavuşan kullardan olalım inşallah.rabbim razı olsun paylaşımdan...

Bilal2009
Wed 4 January 2017, 04:19 pm GMT +0200
Ve aleykümüsselam Rabbim bizlere hayırlı bir ömür ve hayırlı bir ölüm nasip eylesin Rabbim paylaşım için razı olsun

Sevgi.
Wed 31 July 2019, 03:35 pm GMT +0200
Aleyküm selâm. Rabbim bizleri herzaman rızasına uygun şekilde yaşıyan ve rızasına erişenlerden eylesin inşaAllah

gulsahkilicaslan
Wed 31 July 2019, 07:33 pm GMT +0200
Ve aleykümüsselam Rabbim bizlere hayırlı bir ömür ve hayırlı bir ölüm nasip eylesin Rabbim paylaşım için razı olsun

ceren
Wed 31 July 2019, 08:25 pm GMT +0200
Esselamu aleykum. Rabbim razı olsun bilgilerden kardeşim. ..

gulsahkilicaslan
Thu 1 August 2019, 09:44 am GMT +0200
Paylaşım için teşekkür ederiz hocam sayenizde ilmimizi arttırıyor kolayca bilgiye ulaşabiliyoruz selam ve dua ile...