- Ödevini Baştan Savma Niyeti

Adsense kodları


Ödevini Baştan Savma Niyeti

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
meryem
Tue 21 December 2010, 09:51 am GMT +0200
2- Ödevini Baştan Savma Niyeti

Fakat dine karşı bir başka hile yapmak usûlü vardır. Bu, şartların meş­ru anlamını değiştirmeye ve böylece onları kural dışı bırakmaya elverişli bir hadiseyi tahrik ederek, onun uygulanma şartlarını yok etmektir. Bu­rada kışkırtıcının niyeti esasında saldırgan değildir. Bu hileden başkaları için bazı zararlar doğuyorsa da, bu, onların zararını değil, bilakis o ken­di avantajını istemesidir.İnsanlarda dünyevi nimetlerin aşırı bir sevgisinin belirlediği bu ben­cillik, iki yönlü bir görünüm altında kendini gösterebilir: Birincisine sta­tik veya muhazafakâr, diğerine dinamik veya muhtekir adı verilebilir. En az aktif bencillik, insanı kendi içine katlandıran ve böylece onu az fedakâr, az iyilik sever, sahip olduğunu çok esirgeyen kılan bencilliktir; halbuku açgözlü ve ölçüsüz bencillik, olumsuz bir tavırla yetinmez, mümkün olan bütün vasıtalarla kazanç ve menfaatleri yığmaya teşvik eder.Birinci suret altındaki hileler ve aynı şekilde onların statüleri, îslâm hukukunda çok iyi bilinmektedir. Biz onları, genişletilmiş olarak daya­nışma vergisi veya zekât farizesi babında bulmaktayız. Bu mukaddes ödevi hile ile baştan savmaya dair gayet basit bir yol, zekât tahsilinin va­desi yaklaştığında, onu mümkün olan asgarî seviyenin altında bulundur­mak amacıyle, harcamalar, ikrazlar, anlaşma mukaveleleri yoluyla ser­mayesini parçalamaktan ibarettir.Bu tür işlemler karşısında dinin reaksiyonu nedir? Bu, mal sahibinin hangi niyetle hareket ettiğine bağlıdır. Eğer o, bu değişiklikleri, gerçek bir ihtiyacın gereğine göre veya tahrik edilmemiş şartların baskısı altında yaparsa, o sadece ahlaken ayıplanmaz değil, fakat dinen de muaftır. Ze­kâtın ödeme yükümlülüğünden uzaklaşmak için eğer bunu bile bile yap­mışsa tersi vâki olur. Hiç şüphe yok ki, bu şekilde dine karşı hile yaparak ve onun ruhunu öldürerek o, apaçık bir ahlâksızlık istemektedir; fakat aynı zamanda o, bu hileyle dinî yükümlülükten uzaklaşabileceğine ina­narak kötü bir hesap yapmaktadır. Bu körü niyet, zaman geçer geçmez, normal şartların avdeti gibi, açık hadiselerle kendini gösterse de, vakıa bütün fakihlerin oylarını birleştirmektedir. Fakat aksi durumda, yani sarf edilmiş mallar onun mülkiyetine dönmezse, onu suçlamak veya beraat ettirmek gerekir mi? Mesele tartışmalıdır: el-Lahmî ve Ebû Hanife, şüp­heli durumu mal sahibi lehine yorumlayarak ve başlangıçtaki masumiye­ti tercih ederek onu zekâttan muaf tutmakta iken, diğerleri işlemin, zekâ­tın vadesiyle bu çalışmasında yeterli bir hile delilini görmektedirler.Aynı düşünceler düzeninde, şahısların her birinden ağır bir vergiyi kurtarmak için, başka bir hile, bir çok sermâyeleri veya çeşitli şahısların malı olan sürüleri bir araya getirmekten (veya en faydalı yönteme göre, onlara ait müşterek olan bir sermayeyi ayırmaktan) ibaret olmaktadır. Hadis-i şerif, kuralın yönünü başka tarafa çevirme konusundaki bu usû­lü yasaklamıştır1[155]Bununla birlikte, katı yürekli bu zenginler, beşerî adaletten kurtulmak için, tasavvur edebildikleri ve başarabildikleri böyle birtakım yollar ve bu vasıtalarla ebedî adaletten kurtulmaktan emin olabilirler mi? Kur'ân-ı Ke­rim, bize bu konuda örnek bir vakıa getirmektedir: Ürün kaldırma arefe-sinde, bir bahçenin mülk ortakları, muhtaçların dikkatini üzerlerine çek­memek ve böylece onların zenginliklerinden muhtemel bir miktarını ayı­rıp almayı uzaklaştırmak için bahçeye erkenden gizlice gitmeye yemin ederler. Oysa, onlar bahçeye gelişlerinde orada, ne beklenmedik hoş olma­yan durumla karşılaşmışlardı! Onlar uykuda iken gece oraya uğrayan ilâ­hî bir felâket tarafından bütün meyveler daha önceden mahvolmuştu[156].


[155] Krş. Buhârî, Kitâbü'l-Hiyel, Bab 3.

[156] el-Kalem 68/17-33.



HALACAHAN
Sat 5 November 2016, 05:30 am GMT +0200
Selamun aleykum ..Maddi hayatımızda bizi çok zor durumlara düşürüyor işi baştan savma yapmak ..Konu manevi hayatimiz ise o.zaman daha da büyük sorunlar oluşur..Bu sebeple baştan savma cirkinliginden uzak duralım ..işimizi sağlam bir şekilde.yapalım ki yüzümüz her daim ak olsun .

Sevgi.
Sat 5 November 2016, 05:41 am GMT +0200
Aleyna Ve Aleykümüsselăm. Baştan savma yapılan işlerden hiçbir hayrın olmıcağının bilincinde olmalıyızki maddi manevi tüm yapılan şeylerde samimi niyetlerle yapabilelim inşaAllah. Mevlam bizleri doğru yoldan hiç ayırmasın Amin ecmain

asudeB7
Sat 5 November 2016, 10:11 am GMT +0200
BİSMİLLAH
MADDİ VE DE MANEVİ ŞEYLERE SAMİMİ NİYETLE SAYGI VEDE SABIR ETMELİYİZ
PAYLAŞIM İÇİN ALLAH RAZI OLSUN

Bilal2009
Sat 5 November 2016, 05:40 pm GMT +0200
Ve aleykümüsselam ve rahemtüllah . Rabbim bizleri niyeti hayır akıbeti hayır kimselerden eylesin . Rabbim paylaşım için razı olsun.

Nursima 7/B
Sat 5 November 2016, 06:02 pm GMT +0200
Eğer bir işi,bir ödevi vb. şeyleri baştan savma bir şekilde yaparsak bunun bize hiç bir hayrı olmaz ve maddi durumdan da sıkıntıya düşürür.Her işimizi özenle yapalım inşAllah.

fatmakaradere 7/B
Sat 5 November 2016, 08:02 pm GMT +0200
her işimizi doğru dürüst aklımızı kullanarak yapmalıyız ödevlerimizi baştan savma yaparsak hem vaktimiz gider hemde yoruluruz

muratb8
Sat 5 November 2016, 09:32 pm GMT +0200
Ödevlerimiz yaparken bile  dikkatli özen göstermeliyiz.Çünkü baştan savma  ödev yapanla yapmayanın arasında fark olmaz.

Melike B8
Sat 5 November 2016, 09:49 pm GMT +0200
Özenle ve emekle yapılmayan işten hayır gelmez.En küçük ayrıntıyı bile özenle yapmalıyız.Baştan savma yapmak yapmamakla aynı şeydir.