sidretül münteha
Sat 15 January 2011, 08:38 pm GMT +0200
Nafile Namazlarla İlgili Hükümler
63- İşrak Namazı: Bu ilk kuşluk vaktinde kılınan namazdır. En faziletli vakti, güneşin yükselip sıcağın şiddetlendiği zamandır. En azı iki rekât olup en fazlası için sınır yoktur. (İbn Baz)
64- Tesbih Namazı: Doğrusu bu konudaki hadisin sahih olmadığıdır. Zira şaz ve münker olup, Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den nafile namazlara dâhil nakledilen sahih hadislere muhaliftir. (el-Lecnetud Daime)
65- Vitir yapmadan önce sabah vakti girerse ne yapılır: Vitir güneş doğduktan sonra kuşluk vaktine ertelenir. Üç rekât kılmak âdeti olan kimse, hastalık veya uyku sebebiyle vitiri gece kılamazsa, kuşluk vaktinde iki selamla, ikişer rekâttan dört rekât kılar. Eğer vitiri beş rekât kılmak âdeti ise, üç selamla ikişer rekât, toplam altı rekât kuşluk vaktinde kılar. (İbn Baz)
66- İnsan devam ettiği zaman nafile vacip haline gelmez: Meşru olan nafile namaz veya orucu kesmek caizdir. Lakin tamamlamak daha faziletlidir. Ancak hac ve umre bundan hariçtir. Kişinin, nafile olsa da hac veya umreyi tamamlaması vacip olur. (İbn Baz)
67- Tevbe namazı: Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den sabit olmuştur: “Herhangi bir kul bir günah işler de sonra en güzel şekilde abdest alıp iki rekât namaz kılar ve günahından Allah’a tevbe ederse Allah onun tövbesini kabul eder.” (Ahmed rivayet etmiştir.) (İbn Baz)
68- İstihare namazının şekli: Diğer nafile namazlar gibi iki rekât namaz kılarsın ve selamdan sonra hadiste gelen istihare duasını yaparsın. (İbn Baz)
69- Vitir kılarken sabah ezanı okunursa: Namazın tamamlanmasında hiçbir sakınca yoktur. (İbn Useymin)
70- Gecenin başında vitir yapan, gecenin sonunda tekrar kalkarsa: Kolayına geldiği gibi ikişer rekât vitirsiz şef’ namazı kılar. Zira Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem: “Bir gecede iki vitir yoktur” buyurmuştur. (İbn Baz)
71- İş vaktinde kuşluk namazı kılmak: Öğretmen veya idareci işlerinden boş vakit bulabilirse iki rekât kuşluk namazını kılar. (İbn Useymin)
72- Hacet namazı ve Kur’ân ezberleme namazı: Her ikisi de sahih değildir. Bu tür şeyler ancak şer’i delil ile tespit edilebilir. (İbn Useymin)