- Muta Nikahının Cezası

Adsense kodları


Muta Nikahının Cezası

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
saniyenur
Mon 23 January 2012, 11:35 pm GMT +0200
MUT'A NİKAHININ CEZASI

Belirttiğimiz üzere, Şia'dan bazıları hariç, bütün İslam uleması bunun haram olduğunu söylemekte müttefiktir. Ehl-i Sünnet ise icma etmiştir. Ehl-i Sünnet'ten sadece İbnu Abbas'tan lehinde fetva rivayet edilmişse de, sonradan o  da fetvasından rücu etmiştir.Alimler, Hz. Ömer'in yasağından sonra mut'aya  başvuran olması durumunda  verilecek hüküm üzerine de mütalaa beyan ederler. Nevevî'nin kaydına göre, böyle bir akdin, dühulden (kadına temas) önce de olsa sonra da olsa batıl olduğunu söylemekte icma vardır. Sadece İmam Züfer merhum "şart batıl, nikah sahihtir" demiştir. Yani, müddetle ilgili şart batıl  addedilerek, normal bir nikah sayılacağına hükmetmiştir[129]. Tahavi, Züfer'in: "Müddet şartı batıldı, mut'a nikahı ebedî müddetle yapılan nikah gibi  olur" sözünü   مَنْ  كَانَ عِنْدَهُ مِنْ هذِهِ النِّسَاءِ الَّتِى يَتَمَتَّعُ بِهِنَّ فَلْيُفَارِقْهُنَّ   "Mut'a nikahı ile aldığı kadını yanında bulunduranlar onları salsınlar"  hadisini göstererek reddeder: "Önceki akid, akdin ebedî olarak devamını gerektirmez. Eğer gerektirseydi, kadın ve erkeğin akid sırasında koydukları müddet şartını feshederdi. Yasaktan önce sıhhat ve cevazı sabit olduğuna göre, nikahı feshetmez. Öyleyse hadisteki "ayrılma emri" bu çeşit akdin, ebedîlik hakkı tanımadığına delildir. Ebu Hanife, Ebu Yusuf, Muhammed böyle hükmeder."[130] Mut'aya terettüp edecek ceza, meseleyi değerlendirmedeki ihtilafla ilgilidir. Şöyle ki:  Bu, batıl ve haram olduğuna göre, zina addedilip hadd-i zinanın uygulanması gerekir. Ancak alimler, bunu demekte ihtiyatı tercih etmişlerdir. Eğer mut'anın zina ve dolayısıyla haram olduğu hususunda eksiksiz bir icma olsaydı hadd-i zina gerekecekti. Fakat icma meselesi biraz ihtilaflıdır. Zira dinde kesin bir hüccet addedilen icmanın bumeselede tahakkukunda şüphe hasıl omuştur. Çünkü İbnu Abbas'ın bidayetine lehinde fetvası vardır. Ulemanın benimsediği umumi prensibe göre, herhangi bir meselede, selef müçtehidlerinden bir tanesinin de olsa muhalefeti, icmayı bozmaktadır.Bu meselede icmayı bozmuş olan İbnu Abbas (radıyallahu anhümâ)' ın da sonradan evvelki görüşünden vazgeçip mut'anın haram olduğuna  kail olduğu da bilinmekte, dolayısıyla icma tamamlanmış olmaktadır. Ancak bu noktada usulcülerin bir ihtilafı devreye girmektedir: "İhtilaftan sonra hasıl olan icma önceki hilafın hükmünü kaldırır mı?"  Yani önce ihtilaf edildikten sonra icma hasıl olsa, bu icma gerçek bir icma olabilir mi? Önceki  ihtilafın, icmayı bozucu bir tesiri, bir rolü yokmu?İşte bu noktada görüş ayrılığı ortaya çıkmış, alimlerden bir kısmı önceki ihtilafın müessir olmayacağını söylerken, büyük kısmı önceki ihtilafın müessir olacağını, icmayı yaralayacağını söylemiştir. El-Kadı Ebu Bekr el-Bakıllânî bu görüştedir.[131] Dolayısıyla muta nikahının zina olacağı ve buna hadd-i zina terettüp edeceği hususu çok zayıf  da olsa şüpheli hale gelmiştir. Resulullah'ın    اِدْرأوا الحُدُودَ بِالشُبُهَاتِ  "Şüphe durumunda hadleri tatbik etmeyin"[132]emri hadlerin yani ağır cezaların tatbikinde ihtiyat  emretmekte, suçun sübutu tam olarak kesinleşmezse haddin tatbik edilmemesini istemektedir. Bu durumları gözönüne alan alimler, mut'a nikahı yapanların zina suçuyla cezalandırılmasına fetva vermemiş ancak şiddetle cezalandırılmasına hükmetmiştir.[133]

[129] Nevevî, Şerhu Müslim 9, 182
[130] Tahavi, a.g.e., 3, 27.
[131] Nevevî Şerhu Müslim 9, 182;  Zürkani, Şerhu Muvatta 4, 47
[132] Münavi, Feyzu'l-Kadir 1, 227.
[133] Nevevî a.g.e, 9, 182; Zürkâni a.g.e, 4, 47; Aynî a.g.e., 17, 246; İbnu Hacer, Fethu'l-Bari, 11, 78.

cerendemir
Tue 20 August 2013, 02:45 am GMT +0200
Muta nikahının haram olması,ve bunu bilerek yapması zaten günah.Ama zina boyutun da değerlendirmek de tehlikeli.Peygamberimizin kesin bir hükmü yok.Bizler sadece peygamberimizin haram kıldığını ve bu yüzden uzak durmamız gerektiğini biliyoruz.

ebu avane
Tue 20 August 2013, 09:34 am GMT +0200
Kur'an da önümzde sünnet (hadisler)de. O'nun sakındığından Allah azze ve cell'e sığıncaz... Efendimiz Yapmadığı bize de yakışmaz ...

MEKKELİ MÜCAHİT
Tue 20 August 2013, 12:25 pm GMT +0200
NİKAHDA ÖNEMLİ OLAN NİYETTİR...İSTER RESMİ İSTER İSLAMİ NİKAH OLSUN...İRAN A GİTTİĞİMDE EKSİK İLİM SAHİBİ OLSAYDIM MUTA KONUSUNDA ALDANAN VE ALDATANLARDAN BİRİ OLURDUM...ÇIKAR AMAÇLI (ÇIKAR AMAÇ,NEFSİ VE SAHTEKARLIK VS)YAPILAN EVLİLİKLER NİKAHIN ŞARTLAIRINI YERİNE GETİRMİŞ GÖRÜNSELERDE,MUTA NİKAHINDAN DAHA AŞAĞILIK VE LANETLENMİŞ OLANLAR BU NİKAHI YAPANLARDIR....RABBİM HER TÜRLÜ SAPKINLIKLARDAN BİZLERİ MUHAFAZA EYLESİN...AMİN....

ayşe
Thu 18 December 2014, 07:26 pm GMT +0200
Amin kardeşim. Rabbimizin bize helal kıldığı daireden ayrılmamak ümidi ve duasıyla.

saniye
Thu 18 December 2014, 08:25 pm GMT +0200
Rabbim her şeyde olduğu gibi nikâhta da helal olanı tercih edenlerden eylesin ümmetimizi.