- Mehir ile ilgili meseleler

Adsense kodları


Mehir ile ilgili meseleler

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sidretül münteha
Sat 15 January 2011, 05:16 pm GMT +0200
Mehir ile İlgili Meseleler:

33- Mehir: Kadının hakkıdır. Reşit olduğu halde kendisine ne zaman verilirse bu sahih olur. Eğer mehirini bağışlamamışsa ondan bir şey almak caiz değildir. (İbn Baz)

34- Mihr-i müeccel: Mihri ertelemek caizdir. Bilinen belirli bir süre verilmişse bu sürede verilmelidir.

35- Eğer belirli bir süre tayin edilmemişse, boşanma, nikâhın feshi ve ölüm gibi ayrılık durumlarında hak edilir. (İbn Useymin)

36- Eğer kocası zenginse kadının mihri müeccelden zekât vermesi gerekir. Fakirse gerekmez. (İbn Useymin)

37- Eğer reşit ise kadının ertelenmiş mehiri bağışlaması caizdir. Ama eğer buna zorlanırsa veya yapmadığı takdirde boşanma ile tehdit edilirse mehir hakkı çıkmaz ve buna zorlamak caiz değildir. (İbn Useymin)

38- Eğer malı yoksa mihrin kadına Kur’ân öğretmek olarak nikâh anında belirlenmesi mümkündür. (el-Lecnetud Daime)

39- Mihr olarak Mushaf vermek caizdir. Âlimlerin görüşlerinden sahih olanına göre Mushaf alım satımı caizdir. (el-Lecnetud Daime)

40- Kadının mihr olarak umreyi şart koşmasında sakınca yoktur. (el-Lecnetud Daime)

41- Babanın, kızının mihrinden bir şey alması caiz midir?: babasının, kızının mihrinden ona zarar vermeksizin alması caizdir. (el-Lecnetud Daime)

42- Kadının mihre hak sahipliği nikâh ile başlar ve ilişki, halvet veya ikisinden birinin ölümü ile tamamlanır. (İbn Fevzan)

43-  Zifaftan veya halvetten önce boşarsa, mihrin yarısı gerekli olur. Fakat ikisinden birinin bundan vazgeçmesi caizdir. (İbn Fevzan)

44- Nikâh sebebiyle alınan babasına, kardeşine elbise gibi şeyler mihre dâhildir. (İbn Fevzan)

45- Nikâh kıyılmış fakat mehir belirlenmemişse nikâh sahihtir. Bu “tefviz” diye isimlendirilir ve mihri misil uygulanır. (ibn Fevzan)

46- Eğer zifaftan önce talak ile ayrılırlarsa kocanın kendisine zor gelmeyen bir mut’a ödemesi gerekir.

47- Eğer zifaftan önce kadın tarafından bir ayrılık olursa ona bir şey gerekmez.

48- Evlilikteki bereketin büyüklüğü kolay olmasındadır: Mihrde aşırı gitmek dine aykırıdır. En bereketli evlilik kolay olanıdır. Ondaki masraf azaldıkça bereket artar. Bu çoğunlukla kadınlara bağlı olmaktadır. Zira kadınlar kocalarını ağır mihir yükü altına sokmaktadırlar. (İbn Useymin)

49- Hayız halinde nikâh akdi: Caiz ve sahihtir. Lakin temizleninceye kadar onunla zifafa giremez. Boşanmada ise aksi geçerlidir. Hayız halinde talak caiz değildir. (İbn Useymin)


HALACAHAN
Thu 3 March 2016, 04:11 pm GMT +0200
Bu konu ile ilgılı bilgim nerdeyse yok.. Ama Allah razı olsun paylasım sayesınde bilgilendırdınız.. Tesekkürler

Fatma6969
Tue 23 October 2018, 08:46 am GMT +0200
Çok derin mevzular fıkıh ilmi candır:) Allah razı olsun

ceren
Tue 23 October 2018, 12:13 pm GMT +0200
Esselamu aleykum. Rabbim bizleri hakkiyla nikah kılan nehir isteyip alan kullardan olalim inşallah. ..

Zehra.hunerli
Tue 23 October 2018, 02:40 pm GMT +0200
Allah razi olsun Rabbim hak üzerine yasamayi bizlere nasip eylesin...

Esma Hamuş
Tue 23 October 2018, 04:07 pm GMT +0200
Rabbim razı olsun hocam..
Kadının mihr olarak umreyi şart koşmasında sakınca yoktur. (el-Lecnetud Daime)
Bu mehiri çok beğendim..


38- Eğer malı yoksa mihrin kadına Kur’ân öğretmek olarak nikâh anında belirlenmesi mümkündür. (el-Lecnetud Daime)
Ne güzel bir mehir Kuran öğretmek.. İlim ve Kuran dan daha güzel mehir yoktur..

Bilal2009
Tue 23 October 2018, 05:52 pm GMT +0200
Ve aleykümüsselam Rabbim paylaşım için razı olsun