sümeyra
Wed 18 January 2012, 05:45 pm GMT +0200
Kul Ve Vazifeleri
«Kul, kendisinden emir ve yasaklamalann kalkacağı bir duruma ulaşamaz.»
Bazı sapıklar; «kul aşırı sevgiye (aşka ulaşınca ve kalbi temizlenince, artık onun ibadet etmesine, dinîn emirlerini tutup yasaklarından sakınmasına lüzum yoktur» derler. Bu, kâfirce bir inançtır. İnsanların en temiz kalbine malik olan Peygamber (S.A.V.) ibadstten, taatten vaz geçmiş midir?
Bazı sapık kimseler de, «insan muayyen bîr mertebeye (fenafillah'a) vardıktan sonra; Ferdin ibadetine, taatına lüzum kalmaz» derler. Bunun te'vlle gelen bir tarafı yoktur. Buna İnanan kâfirdir.[154]
Mahlûkların Fazilet Dereceleri
Beşerin resulleri, meleklerin resullerinden daha faziletlidir. Meleklerin resulleri de, (Peygamberler hariç) bütün beşerden daha efdaldir. Mü'minterin umumu ise, meleklerin umumundan faziletlidir.» [155]
İnsanların En Faziletlileri
«İnsanların en efdali, peygamberimizden sonra, Ebu Bekir Sıddik (R.A.)'tır. Ebu Bekir'den sonra, Omerü'l-Faruk' (R.A.)tur. Sonra Osman zü'n-Nureyn' (R.A.) dir. Sonra da, Aliyyül'Murtaza (R.A.) dır. Hu-lefa-i Raşidın'in hilâfetleri de, bu sıraya göre olmuştur.» [156]
«Kul, kendisinden emir ve yasaklamalann kalkacağı bir duruma ulaşamaz.»
Bazı sapıklar; «kul aşırı sevgiye (aşka ulaşınca ve kalbi temizlenince, artık onun ibadet etmesine, dinîn emirlerini tutup yasaklarından sakınmasına lüzum yoktur» derler. Bu, kâfirce bir inançtır. İnsanların en temiz kalbine malik olan Peygamber (S.A.V.) ibadstten, taatten vaz geçmiş midir?
Bazı sapık kimseler de, «insan muayyen bîr mertebeye (fenafillah'a) vardıktan sonra; Ferdin ibadetine, taatına lüzum kalmaz» derler. Bunun te'vlle gelen bir tarafı yoktur. Buna İnanan kâfirdir.[154]
Mahlûkların Fazilet Dereceleri
Beşerin resulleri, meleklerin resullerinden daha faziletlidir. Meleklerin resulleri de, (Peygamberler hariç) bütün beşerden daha efdaldir. Mü'minterin umumu ise, meleklerin umumundan faziletlidir.» [155]
İnsanların En Faziletlileri
«İnsanların en efdali, peygamberimizden sonra, Ebu Bekir Sıddik (R.A.)'tır. Ebu Bekir'den sonra, Omerü'l-Faruk' (R.A.)tur. Sonra Osman zü'n-Nureyn' (R.A.) dir. Sonra da, Aliyyül'Murtaza (R.A.) dır. Hu-lefa-i Raşidın'in hilâfetleri de, bu sıraya göre olmuştur.» [156]