- Kadın ve Kuran

Adsense kodları


Kadın ve Kuran

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sidretül münteha
Sat 15 January 2011, 08:23 pm GMT +0200
KADIN VE KUR’ÂN


1- Baş açık Kur’ân okumak: Bunda sakınca yoktur. Tilavet secdesinde ise başı örtmek ihtiyat gereğidir. (İbn Fevzan)

2- Cemaat halinde tek sesle Kur’ân okumak: Eğer öğrenim amaçlı olursa bunda bir sakınca olmaması ümit edilir. Öğrenim amaçlı değilse meşru değildir. (el-Lecnetud Daime)

3- Kur’an hatmi sebebiyle yemek vermek veya merasim yapmak: Bu ne Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den ne de raşid halifelerden sadır olmamıştır. Şayet böyle yapsalardı mutlaka bize kadar nakledilirdi. Bu sonradan çıkarılmış bir bidattir. (el-lecnetud Daime)

4- Kehf, Secde, Yasin, Fussilet, Duhan, Vakıa, Haşr ve Mülk surelerinin “Münciyat” (kurtarıcılar) olarak tahsis edilmesi:

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den bu sekiz sureye ayrıcalık verdiği ve bunları “münciyat” diye vasfettiği sabit olmamıştır.  Kim müstakil olarak diğer Kur’ân surelerinden ayrı halde bunları bir araya getirirse, Osman radıyallahu anh’ın Mushaf tertibine muhalefet ettiğinden ve Kur’ân surelerini ayırdığından dolayı kötülük etmiş ve isyan etmiş olur. Kur’ân’ın bütün sureleri şifa, hidayet ve rahmettir. (el-Lecnetud Daime)

5- Kız öğrencinin erkekler yanında sesini güzelleştirmesi büyük bir fitne olduğu için caiz değildir. (İbn Useymin)

6- Ev işleriyle uğraşırken Kur’ân dinlemek: Bunda sakınca yoktur. “Kur'ân okunduğu zaman onu dinleyin ve susun ki size merhamet edilsin.” (A’raf 204) ayetine de muhalif hareket edilmiş olmaz. Zira burada imkân dairesinde susmak söz konusudur. Kur’ân dinlemekle meşgul olan da imkânı olduğu kadar susar. (İbn Fevzan)

7- İş vakitlerinde Kur’an okumak: Eğer o an işi yoksa bunda sakınca yoktur. Tesbih, tehlil ve zikir de böyledir. Bunlar susmaktan hayırlıdır. Ama Kur’ân okuması işiyle ilgili bir şeyden alıkoyarsa bu caiz değildir. (İbn Baz)

8- Kur’an okumak mı, yoksa kasetten dinlemek mi daha faziletlidir?: Okuma veya dinlemeden kalbine daha faydalı olanı ve onu daha fazla etkileyeni yapmak faziletlidir. Zira okumaktan amaç düşünüp anlamaktır. (İbn Baz)

9- Ayetlerin hayvan şeklinde, kuş ve nakış şeklinde yazılması: Caiz değildir. Bütün bunlar Allah Azze ve Celle’nin Kitabının korunması gereken abes şeylerdir. (İbn Fevzan)

10- Ayet, hadis ve Esmaul Hüsna yazılı olan levha, tabak gibi şeylerin asılması:

Bunun gibi süs için veya hatırlatma için, ya da ticareti artırma vesilesi olarak asılan şeylere insanların rağbet göstermesi, İslam’ın Kur’ân ve hadislerle hedeflediği yüce amaçlardan uzaklaşmaktır. Kur’ân: hidayet, kanun, nasihat, ibret ve hükümler kitabıdır. Kur’an ayetlerinin bunlara yazılması indiriliş sebebine muhaliftir. Bizlerin Allah’ın kitabına hürmet göstermemiz ve tazim etmemiz, indiriliş sebebine uygun hareket etmemiz gerekir. O, duvarlara asılmak ve nakışlanarak yazılmak için inmemiştir. (el-Lecnetud Daime)

11- Kur’ân ayetlerinin hastaya suyu içirilmek için yazılması: Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den hastaya Kur’ân okuyup vücuduna üflediği varid olmuştur. Eğer bir suya okunup hastaya içirilirse bunda sakınca yoktur.

12- Kur’ân sure veya ayetlerinin kâğıda yazılıp, su, zaferan gibi şeylerle yıkanması ve bereket umarak bu suyun içilmesine gelince: İmam Ahmed, İbn Teymiye ve İbn Kayyım gibi bazı âlimler, Kur’ân ile şifa istemenin umumi cevazına dayanarak buna ruhsat vermişlerdir.

— Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in kendisinin bunu yaptığını bilmiyoruz. Evla olanı bunu yapmamak ve Şeraitte sabit olanla yetinmektir. Sabit olan da hastaya okumak veya suya okuyup hastaya içirmektir. (el-Lecnetud Daime)

13- Tecvit hükümlerini bilmeden ve çok hata ederek Kur’ân okumak: Kadının tecvitli okuyuncaya kadar Kur’ân okumasını öğrenmesi gerekir. Doğru şekilde okuyuncaya kadar kelimeyi tekrar etmelidir. Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurmuştur: “Kur’anı zorlanarak okuyana iki kat ecir vardır.” (Müslim) (İbn Fevzan)


sümeyra
Tue 22 January 2013, 06:27 pm GMT +0200


    4- Kehf, Secde, Yasin, Fussilet, Duhan, Vakıa, Haşr ve Mülk surelerinin “Münciyat” (kurtarıcılar) olarak tahsis edilmesi:

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den bu sekiz sureye ayrıcalık verdiği ve bunları “münciyat” diye vasfettiği sabit olmamıştır.  Kim müstakil olarak diğer Kur’ân surelerinden ayrı halde bunları bir araya getirirse, Osman radıyallahu anh’ın Mushaf tertibine muhalefet ettiğinden ve Kur’ân surelerini ayırdığından dolayı kötülük etmiş ve isyan etmiş olur. Kur’ân’ın bütün sureleri şifa, hidayet ve rahmettir. (el-Lecnetud Daime)

      Bu şekilde hazırlanmış pekçok kitapçık mevcut..Bunun yanlış olacağını düşünmemiştim..Tabii niyetler önemli..Rabbim rızası için bütün ayetlerden istifade edenlerden eylesin..

Hadice
Tue 22 January 2013, 07:36 pm GMT +0200
11- Kur’ân ayetlerinin hastaya suyu içirilmek için yazılması: Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den hastaya Kur’ân okuyup vücuduna üflediği varid olmuştur. Eğer bir suya okunup hastaya içirilirse bunda sakınca yoktur.

12- Kur’ân sure veya ayetlerinin kâğıda yazılıp, su, zaferan gibi şeylerle yıkanması ve bereket umarak bu suyun içilmesine gelince: İmam Ahmed, İbn Teymiye ve İbn Kayyım gibi bazı âlimler, Kur’ân ile şifa istemenin umumi cevazına dayanarak buna ruhsat vermişlerdir.

— Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in kendisinin bunu yaptığını bilmiyoruz. Evla olanı bunu yapmamak ve Şeraitte sabit olanla yetinmektir. Sabit olan da hastaya okumak veya suya okuyup hastaya içirmektir. (el-Lecnetud Daime)

Rabbim şifayıda rasulünün yolunda arayarak uygulayabilmek nasip etsin...
Allah razı olsun..

cerendemir
Fri 6 September 2013, 12:22 am GMT +0200
Kur an ayetlerinin şifa niyetiyle yazılıp suya atılması ve onun içilmesi.Ve onun düzgün telaffuz edene kadar tekrar edip okumak.Onu dinlemek.

mevlüdekalınsaz
Fri 29 August 2014, 02:37 pm GMT +0200
Esselamü aleykum;
10- Ayet, hadis ve Esmaul Hüsna yazılı olan levha, tabak gibi şeylerin asılması:

Bunun gibi süs için veya hatırlatma için, ya da ticareti artırma vesilesi olarak asılan şeylere insanların rağbet göstermesi, İslam’ın Kur’ân ve hadislerle hedeflediği yüce amaçlardan uzaklaşmaktır. Kur’ân: hidayet, kanun, nasihat, ibret ve hükümler kitabıdır. Kur’an ayetlerinin bunlara yazılması indiriliş sebebine muhaliftir. Bizlerin ALLAH’ın kitabına hürmet göstermemiz ve tazim etmemiz, indiriliş sebebine uygun hareket etmemiz gerekir. O, duvarlara asılmak ve nakışlanarak yazılmak için inmemiştir. (el-Lecnetud Daime)


bunun yanlış olduğunu bilmiyordum ve hiç düşünmemiştim de..çokça karşılaştığım bir durum çünkü..
Rabbim hakikatten ayırmasın..bizleri daima ilimle şereflenenlerden eylesin inşallah...

yagmur_7-c
Mon 16 February 2015, 01:03 am GMT +0200
Ve aleykum selam
Kuran okumak ve dinlemek dinimizde çok önemlidir bu sebepten dolayi insanlar bu ibadeti yerine getirirken çok dikkat etmesi gerekir..Gerek giyinme gerek yemek gerekse de dinlemek getekse okumak olsun..Mutlaka dinine uygun davranmalidir..Rabbim Kuran i okuyup hayatina katanlardan etsin inşallah....

8c nazlı
Mon 16 March 2015, 09:04 pm GMT +0200
KURAN OKURKEN TEMİZ OLMALIYIZ. TEMİZ KIYAFETLER GİYMELİYİZ. VE KURAN DİNLERKEN YADA OKURKEN ANLAMAYADA DİKKAT ETMELİYİZ.

Kevšer
Wed 22 July 2015, 11:16 pm GMT +0200
Rabbimizin Rızasını kazanmayı umarak tüm ibadetlerimizi yerine getirmeye çalışmalıyız.Öncelikle Namazlarımızı aksatmadan kılmalıyız fakat sureleri okur iken ne anlama geldiğini bilir isek çok daha hayırlı olur.O yüzden Kuran'ı Kerimi okurken mealinide öğrenmeye özen gösterelim inşaAllah. Amin ecmain

damla6d
Wed 22 July 2015, 11:30 pm GMT +0200
Kur-an'ı okumak iyidir.Onu dinlemek daha iyi ve güzeldir.Ama böyle üflemek falan olunca aklıma fal gibi şeyler geliyor.Cümlenin anlamını tam çıkarınca anlaşılıyor.Peki kol açık olduğunda Kur-an okunur mu?Şöyle bir durum oluyor:Kur-an kursuna giderken çok terliyoruz.Hadi giderken tamam da okurken de çok terliyoruz.Sadece ben de değil arkadaşlarım da terliyor.